Paard van Sinterklaas op hol in Nootdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_

Re: Paard van Sinterklaas op hol in Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:18

Sammie schreef:
Julia_ schreef:
Ik woon zelf in Nootdorp en iemand op stal heeft verteld dat het paard aan zijn verwondingen overleden is.

Mevr. R. Oddel? Clown

Sigaar ?? Er was iemand bij van stal en die heeft dat dus verteld maar het blijkt dus dat het niet een paard was waar sinterklaas zelf op zat
maar dat het 2 paarden voor een koets waren.. Veel mensen zeggen wat anders maar dat verhaal klopt dus niet en dat heb ik dus ook gezegd dus ik vind deze reactie nergens op slaan.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:33

Citaat:
Hier in het dorp komt sinterklaas volgende week, zonder paard.
Vinden ze te gevaarlijk.

Er zijn ook een paar jaar geleden 2 friezen voor een wagen op hol geslagen tijdens een groot dorpfeest... Ging ook allemaal maar net goed..

Dat was in Bodegraven Cool !! Ik heb jaren Sinterklaas optocht gereden hier, sinterklaas kwam hier altijd met paard en wagen en wij reden als begeleiding met 4 tot 6 meiden voor de koets. Onze paarden worden vrij wel nooit in de bak gereden alleen tussen het openbaar verkeer. Kortom 99% bomproof.

Tijdens het dorpsfeest had de manege een hele onervaren slinger (lees: zo'n 45 paarden en pony's ) die mee mochten lopen tijdens de optocht. Het twee-span Friezen had weinig ervaring met optochten en slingerde heen en weer over de weg, schoot de stoep op, bleef met de victoria-koets hangen met de brede assen van de wielen achter paaltjes..............waarop de paarden de boom van de koets trokken en aan de kletter zijn gegaan. De twee zijn opgevangen op de politie wagen (zijn op de achterkant geklapt, waren anders het spoor op gevlogen waar een trein passeerde). Conclusie; een heel getraumeerd muziekkorps, een manege die artikel naar artikel in de krant gaat publiceren om een goede naam te behouden.............en wij mochten als 'individu' niet meer mee rijden.......'te' gevaarlijk.

Hoe mooi witte 'manege' paarden ook zijn, niet elk 'wit' paard is geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:53

Moderatoropmerking:
Het lijkt me wijs om alleen updates / verhalen uit 1e hand te plaatsen. Van horen zeggen verhalen zijn sowieso al niet de bedoeling op Bokt, en dit soort sensatie berichten dus helemaal niet. Dan voorkom je dat er nog meer roddelverhalen in de wereld geholpen worden.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:12

http://www.telstar-online.nl/nws_item.php?id=2302

Citaat:
Update: Pony’s op hol na intocht

18-11-2007 - 15:45

Nootdorp – Twee pony’s (Haflingers) die de koets hadden getrokken waarin Sinterklaas en burgemeester Buddenberg naar het Paradeplein waren gebracht, sloegen zaterdagmiddag 17 november na afloop van de intocht met koets en al op hol en veroorzaakten een aanrijding op de Kerkweg.

De pony’s waren tijdens de intocht al onrustig geweest door de muziek en kinderen. Na afloop van de intocht ging het op de Julianastraat met de Vrijenbansestraat mis. Een van de pony’s kwam met haar achterbeen over de middenbeugel (lamoen) van de koets en raakte in paniek. Een omstander probeerde nog om de pony’s los te maken, maar dat mocht niet baten. Nadat de koetsier van de bok was gesprongen, sloegen de paardjes met koets en al op hol. Om op de Kerkweg op een stilstaande auto te botsen. Een pony viel op de motorkap van de auto en raakte los, de ander schampte de auto en kon eveneens van de koets loskomen. Een pony rende terug naar zijn stal aan de ’s Gravenweg, de ander galoppeerde door richting Renbaan waar het een 53-jarige Nootdorpse omver liep. De vrouw raakte gewond aan haar gezicht. De pony zou volgens omstanders vervolgens op een auto hebben gestaan en gleed daarna uit tegen een gevel aan. De pony raakte gewond aan haar hoofd en benen. Een veearts heeft de pony onderzocht en het beest kon na onderzoek terug naar haar warme stal. De Nootdorpse werd vervoerd naar het Reinier de Graaf ziekenhuis waar zij aan haar verwondingen is behandeld.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:52

goh...amerigo maakt wel een reputatie zeg Clown !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:17

Hee, dat Reinier de Graaf ziekenhuis ken ik! Daarnaast zit de Maurice Maeterlickschool en daar heb ik vroeger op school gezeten! (Sorry voor de off-topic maar er ging ineens een lichtje bij me branden!!!)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:17

De eigenaar van de pony's was net op TV-West en vertelde dat het prima ging met de gewonde pony. De verwondingen vielen reuze mee, gelukkig maar.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:33

Gelukkig gaat het goed met dat beessie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:35

Gelukkig dat onze goedheiligman er niet op zat!

fijn dat de pony er goed afgekomen is Lachen