Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Re: Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:14

Wat een vreselijk verhaal zeg!

Voor mijn gevoel reageren automobilisten, VW-chauffeurs en motorrijders soms extra vervelend als je als ruiter/amazone druk naar hen gaat gebaren. Daarom probeer ik maar altijd snel weg te rijden met mijn paard en ergens veilig te gaan staan als ik een vrachtauto aan zie komen. Mijn paard is redelijk verkeersmak, maar ik blijf toch altijd bang als er een VA vlak langs ons moet.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:19

Wat een rotbericht. Wat een eikel van een chauffeur! Boos!
Leuk hoor, een andermans dier de dood injagen met je lolletje. Zullen we zijn hond ook effe doodknuppelen? Bij wijze van hè Bloos . Sorry, maar dit soort reacties roept dat bij me op. Zo iemand heeft werkelijk waar geen idee wat hij aanricht.

runningkawa schreef:
En met een ander paard reed ik naar de club, die was normaal verkeersmak, maar 1 vrachtwagen liet altijd lucht los als hij voorbij kwam...elke, elke keer
En daar werd dat paard dus wel bang van en sprong voortaan een stuk omhoog en opzij..oooh wat een lol...

SGWuppie schreef:
Ik weet niet of je dat zelf kunt bepalen. Mijn vrachtwagen doet dat vanzelf, heb ik niks aan te regelen...

runningkawa schreef:
Het was bij die "iets" te toevallig dat het nooit 20 meter eerder of verderop gebeurde.
Maar altijd als hij net naast me zat...
Dan geloof ik na een paar keer niet meer in toeval...

En die weg was enkele kilometers lang, dus niet altijd op hetzelfde punt dat hj me voorbij kwam, dat je dan kunt zeggen, daar heeft hij net moeten remmen of gas geven voor een kruising oid.

Nou, dat kan je niet zelf bepalen. Er zit geen knopje in zo'n vrachtwagen waarmee dat kan. Dat ze dan wel lol erom hebben is wel l*llig.

Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en hij vindt het zelf zo rot als de wagen lucht los laat als hij voorbij paarden komt. Soms krijgt hij zeer boze blikken als dat gebeurdt voor bv een stoplicht en er ruiters met paarden naast hem staan en die schrikken. Hij voelt zich dan echt l*llig, maar kan er niets aan doen. Alleen hopen dat je wagen op dat moment geen lucht laat schieten. Maar het gebeurt juist wel op de momenten dat je het niet wilt.

Nog iets: de meesten denken echt niet na. Die weten echt niet wat ze kunnen veroorzaken. Ik hoop dat die gozer van die wagen dit in de krant leest en zich erg schuldig gaat voelen, z'n ogen uit z'n kop schaamt en zich hopelijk meldt bij de politie. Wat denk ik niet gebeurt, maar een mens mag toch hopen? Bloos
Laatst bijgewerkt door Duke op 12-11-07 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:19

Echt afschuwelijk!! Ook al zou je paard verkeersmak zijn, tegen een toeterende en scheurende idioot zijn maar weinig paarden bestand volgens mij. Ik mag hopen dat ze die chauffeur vinden en hem goed duidelijk maken wat hij heeft veroorzaakt!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:20

AmonRe schreef:
Wat een vreselijk verhaal zeg!

Voor mijn gevoel reageren automobilisten, VW-chauffeurs en motorrijders soms extra vervelend als je als ruiter/amazone druk naar hen gaat gebaren. Daarom probeer ik maar altijd snel weg te rijden met mijn paard en ergens veilig te gaan staan als ik een vrachtauto aan zie komen. Mijn paard is redelijk verkeersmak, maar ik blijf toch altijd bang als er een VA vlak langs ons moet.

Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk triest vind als je extra vervelend gaat doen als iemand vraagt of je rustig wil passeren. Maar helaas, je hebt ze er idd tussen. Ik wil met mijn jonkie ook de weg op binnenkort en ik hoop dat ze gewoon de kans krijgt om rustig te wennen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:20

Citaat:
Nou, dat kan je niet zelf bepalen. Er zit geen knopje in zo'n vrachtwagen waarmee dat kan. Dat ze dan wel lol erom hebben is wel l*llig.

Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en hij vindt het zelf zo rot als de wagen lucht los laat als hij voorbij paarden komt. Soms krijgt hij zeer boze blikken als dat gebeurdt voor bv een stoplicht en er ruiters met paarden naast hem staan en die schrikken. Hij voelt zich dan echt l*llig, maar kan er niets aan doen. Alleen hopen dat je wagen op dat moment geen lucht laat schieten. Maar het gebeurt juist wel op de momenten dat je het niet wilt.

hoe kan het dan elke keer?
Echt elke keer?

Hoe hij het deed weet ik niet, maar elke keer is geen toeval
Nooit eens als hij net voorbij was...nooit....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:22

Dit is de eerste keer dat ik dat lees, en volgens mij voor velen. Je kunt het ontluchten dus niet zelf regelen....
Dat wist ik echt niet!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:28

Mijn paard staat vlak bij de oude grintweg en ik had al gehoord dat er een paard in de sloot was egvallen maar had nog niet gehoord dat het dier is ingeslapen.
Die oude grintweg hebben ze pasgeleden helemaal veranderd en veiliger gemaakt.Eerst was er geen fietspad en moest alle verkeer op de rijbaan.
Nu is er een fietspad gelegd en moet het veiliger zijn.Maar tegen zo,n oetl*l van een chauffeur kun je het zo veilig maken als het is het helpt niet.
Wie haalt het in zijn botte hersens om zo te toeteren.
Ik hoop dat ze een naam van het bedrijf of iets hebben want ik zou het hier niet bij laten zitten.
Je moet je eigen voorstellen wat er allemaal had kunnen gebeuren als er iemand op had gezeten.
Ik ben er ook al een paar keer gaan rijden omdat het nu een fijne weg is om met je paard te rijden,maar dan moet je niet van die gekken tegen komen.
Heel veel sterkte voor de eigenaar van dat mooie beestje.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:29

runningkawa schreef:
Citaat:

Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en hij vindt het zelf zo rot als de wagen lucht los laat als hij voorbij paarden komt, maar ze doen het dus niet opzettelijk. Soms krijgt hij zeer boze blikken als dat gebeurdt voor bv een stoplicht en er ruiters met paarden naast hem staan en die schrikken. Hij voelt zich dan echt l*llig, maar kan er niets aan doen. Alleen hopen dat je wagen op dat moment geen lucht laat schieten. Maar het gebeurt juist wel op de momenten dat je het niet wilt.

hoe kan het dan elke keer?
Echt elke keer?

Hoe hij het deed weet ik niet, maar elke keer is geen toeval
Nooit eens als hij net voorbij was...nooit....

Misschien weet hij hoe hij moet rijden om te zorgen dat de wagen lucht laat schieten? Mss door net terug te schakelen o.i.d.? Ik ga het iig aan m'n vader vragen, maar ik dacht echt niet dat je dat zelf kan regelen.

Maanling schreef:
Dit is de eerste keer dat ik dat lees, en volgens mij voor velen. Je kunt het ontluchten dus niet zelf regelen....
Dat wist ik echt niet!

Hopelijk is hier dan weer een irritatie mee verholpen. Het is wel zo, dat veel chauffeurs er echt niet bij nadenken dat dit ontluchten bij paarden een schrikreactie teweeg kan brengen. Onvoorstelbaar voor ons, maar je moest eens weten hoeveel mensen alleen met hun eigen wereldje bezig zijn en niet doorhebben wat hun daden teweegbrengen, maar het ontluchten is iets wat chauffeurs niet kunnen regelen. Mijn vader weet wel wat hij met z'n wagen teweeg kan brengen bij paarden, omdat ik dus paarden heb, en probeert daar altijd rekening mee te houden. Voor zover hij dat dus zelf in de hand kan hebben.
Laatst bijgewerkt door Duke op 12-11-07 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:29

jeetje wat een vreselijk bericht!
sterkte voor de eigenaren!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:44

echt erg. Wat een [PIEEEEP] mensen leven er tegenwoordig.

Het is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurd en ik ben bang dat het zeker niet de laatste keer gaat zijn ook Boos!

Ikzelf heb wel eens een klacht ingediend bij een bedrijf waarvan een busje zo hard langskwam dat ik bijna achter mijn paard aanhing, helaas nooit wat van terug gehoord. Boos!

Ik moet in het zomerseizoen langs een busbaan (is een secundaire weg, waar ook auto's en trekkers over rijden) om mijn paard naar de wei te brengen. Tegenwoordig houden de bussen rekening met ons, zo niet, proberen we het nummer te onthouden en geven die door bij Connection. Duivel
Dan kunnen mensen zeggen dat paarden niet in het verkeer horen, maar als ik mijn paard in de zomer moet laten, omdat ik over die soms redelijk drukke weg moet, dan hebben mensen daar weer wat over.

Soms hoor je weer eens op een paardensite dat KNHS en veilig verkeer Nederland bezig is met campagnes, "Wat je doet als je een paard onmoet" heette die toen de tijd, maar misschien is het handig om die campagnes niet op paardensites te houden, maar mensen gewoon eens filmpjes en foto's te laten zien op Nationale TV, in de krant en dergelijk van wat er kan gebeuren als men er met 80 kilometer per uur, al toeterend, langs rijd.
Misschien dat mensen dan snappen hoe dieren kunnen reageren.
Wnat ontwetendheid van mensen is het grootste gevaar. (en ze zouden hoge boetes op moeten leggen voor de mensen die anderen door dit gedrag in gevaar brengen) Boos!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:46

Kawa, een chauffeur kan echt, echt niet zelf bepalen wanneer zijn wagen ontlucht, hoe akelig dat ook is en hoezeer het ook lijkt dat dat altijd expres net bij jou gebeurt (ik baal daar ook altijd van Scheve mond ). In dit topic gaat het echter over een chauffeur die met een voor die situatie te hoge snelheid reed, geen vaart wilde minderen en op de koop toe nog toeterde ook. Laten we niet verzanden in een discussie over wel/niet expres ontluchten Lachen .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:47

Citaat:
Maandag 12 november 2007 - BOXTEL/OIRSCHOT - Ze hadden al een paar keer gewandeld met de jonge (1,5 jaar) hengst Bullit. Om hem te laten wennen aan de geluiden en bewegingen van het verkeer. "En dat ging altijd goed, want het was een heel braaf paard", aldus eigenaresse Miranda van Oorschot (29).

Maar zaterdagmiddag rond half een ging het heel erg mis. Een passerende, hard rijdende en claxonnerende vrachtwagen joeg het dier zoveel schrik aan dat het tegen de weg aan klapte en zijn staartbeen brak. De hengst raakte hierdoor halfzijdig verlamd en viel in de sloot toen hij wilde opstaan. Een strijd van tweeënhalf uur om het dier overeind te krijgen was tevergeefs. Uiteindelijk besloten de eigenaren en de veearts om Bullit te laten inslapen. "Het was vreselijk. En het ergste is nog dat die chauffeur het had kunnen voorkomen. Hij reed echt als een dolle. En hij reed ook nog eens door. Zo iemand heeft geen idee wat hij anderen aandoet", aldus Van Oorschot. Ze heeft het voorval al gemeld bij de politie en gaat samen met de veearts aangifte doen van roekeloos rijden en doorrijden na een ongeval.
Het gebeurde allemaal op de Oude Grintweg in Oirschot. Langs deze gerenoveerde weg naar Boxtel liggen aan weerszijden fietspaden. " Het is dus ook helemaal niet zo dat we in de weg liepen", zegt Van Oorschot.
Ze is er van overtuigd dat de vrachtwagenchauffeur 'het er om deed': "Mijn vader gaf de chauffeur nog een teken om het rustig aan te doen, want volgens ons reed hij veel te hard. Maar in plaats daarvan claxonneerde hij en hij gaf juist gas bij."
Omdat ook het zeil van de laadbak niet goed vast zat, schrok de hengst hevig. In een reflex ging hij zitten en daarbij brak hij volgens de veearts zijn staartbeen.
De gevolgen waren verschrikkelijk. Het paard belandde in de sloot en Miranda van Oorschot en haar vader waren niet bij machte het daaruit te krijgen: " Bullit woog 425 kilo. Dat til je niet zonder hulp."
Die hulp kwam er. Met hulp van enkele omstanders, de Oirschotse brandweer en uiteindelijk een takelwagen werd het dier in de wei gehesen. "Maar wat we ook probeerden; hij kwam niet meer overeind. Het is afschuwelijk, maar dan moet je hem uiteindelijk uit zijn lijden verlossen."
Van Oorschot gaf zelf het slaapmiddel. De veearts diende de dodelijke injectie toe.

http://www.brabantsdagblad.nl

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:47

sneu dit vind ik allemaal echt sneu .

hier houde nde meeste er rekening mee gelukkig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:48

Ik blijf eigenwijs...die vent had dan een truucje dat hij wist dat na zoveel remmen er ontlucht werd...
Toeval was dat niet...want dan gebeurd het ook al hij voorbij was

En dat is dus net waar het in dit topic om gaat...expres mensen in gevaar brengen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:48

Heel veel sterkte voor de eigenaren, wat een rotmanier om je paard te verliezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:50

runningkawa schreef:
Ik blijf eigenwijs...die vent had dan een truucje dat hij wist dat na zoveel remmen er ontlucht werd...

En dat is dus net waar het in dit topic om gaat...expres mensen in gevaar brengen

Dit topic gaat over bovenstaande gebeurtenis in de beginpost. Daarom graag bij dit verhaal houden. Een discussie over het ontluchten van remmen kun je natuurlijk ook in een topic doen dat daar over gaat. Dit is een nieuwsitem over dit specifieke geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:50

Dat is een heel duidelijk stukje...ik hoop echt dat ze die kerel te pakken krijgen..trek zijn rijbewijs maar een jaar in....zal hem leren..

Edit op cayenne
Het gaat toch over mensen bewust in gevaar brengen...toeteren of weten hoe je de remmen kunt ontluchten is bij mij hetzelfde..maar goed...ben al stil...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-07 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:50

Gewoon naam openbaar maken van het bedrijf. Aan de digitale schandpaal ermee Scheve mond

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:51

runningkawa schreef:

Vertel ons eens wat nieuws Knipoog

En in dit geval van dit topic, is het echt een eikel van een chauffeur, zeker ook nog eens na het lezen van het volledige bericht. Die sukkel had niet eens z'n wagen goed afgedekt. Wapperend zeil... wat een oen!

Ooo, ik heb echt te doen met de eigenaren. Wat een drama moet dat zijn geweest zaterdagmiddag Verdrietig .

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:52

Sundancer schreef:
Gewoon naam openbaar maken van het bedrijf. Aan de digitale schandpaal ermee Scheve mond

Dit dacht ik ook al..

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:53

Maanling schreef:
Dat wist ik echt niet!

Ik ben buschauffeur en bij onze bussen kun je de lucht wel expres laten schieten door een paar keer op de rem te trappen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:55

deschels schreef:
Sundancer schreef:

Dit dacht ik ook al..

Hoppa, naam en foto erbij zetten. Dan is die voor het leven gestraft.

lisa_pluisje

Oeps, sorry zal het niet meer doen Verdrietig

Duke

Ik zal effe een nieuw topic maken, want wil wel doordiscusieren hierover.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:56