Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:En met een ander paard reed ik naar de club, die was normaal verkeersmak, maar 1 vrachtwagen liet altijd lucht los als hij voorbij kwam...elke, elke keer
En daar werd dat paard dus wel bang van en sprong voortaan een stuk omhoog en opzij..oooh wat een lol...
SGWuppie schreef:Ik weet niet of je dat zelf kunt bepalen. Mijn vrachtwagen doet dat vanzelf, heb ik niks aan te regelen...
runningkawa schreef:Het was bij die "iets" te toevallig dat het nooit 20 meter eerder of verderop gebeurde.
Maar altijd als hij net naast me zat...
Dan geloof ik na een paar keer niet meer in toeval...
En die weg was enkele kilometers lang, dus niet altijd op hetzelfde punt dat hj me voorbij kwam, dat je dan kunt zeggen, daar heeft hij net moeten remmen of gas geven voor een kruising oid.
AmonRe schreef:Wat een vreselijk verhaal zeg!
Voor mijn gevoel reageren automobilisten, VW-chauffeurs en motorrijders soms extra vervelend als je als ruiter/amazone druk naar hen gaat gebaren. Daarom probeer ik maar altijd snel weg te rijden met mijn paard en ergens veilig te gaan staan als ik een vrachtauto aan zie komen. Mijn paard is redelijk verkeersmak, maar ik blijf toch altijd bang als er een VA vlak langs ons moet.
Citaat:Nou, dat kan je niet zelf bepalen. Er zit geen knopje in zo'n vrachtwagen waarmee dat kan. Dat ze dan wel lol erom hebben is wel l*llig.
Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en hij vindt het zelf zo rot als de wagen lucht los laat als hij voorbij paarden komt. Soms krijgt hij zeer boze blikken als dat gebeurdt voor bv een stoplicht en er ruiters met paarden naast hem staan en die schrikken. Hij voelt zich dan echt l*llig, maar kan er niets aan doen. Alleen hopen dat je wagen op dat moment geen lucht laat schieten. Maar het gebeurt juist wel op de momenten dat je het niet wilt.
runningkawa schreef:Citaat:Nou, dat kan je niet zelf bepalen. Er zit geen knopje in zo'n vrachtwagen waarmee dat kan. Dat ze dan wel lol erom hebben is wel l*llig.
Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en hij vindt het zelf zo rot als de wagen lucht los laat als hij voorbij paarden komt, maar ze doen het dus niet opzettelijk. Soms krijgt hij zeer boze blikken als dat gebeurdt voor bv een stoplicht en er ruiters met paarden naast hem staan en die schrikken. Hij voelt zich dan echt l*llig, maar kan er niets aan doen. Alleen hopen dat je wagen op dat moment geen lucht laat schieten. Maar het gebeurt juist wel op de momenten dat je het niet wilt.
hoe kan het dan elke keer?
Echt elke keer?
Hoe hij het deed weet ik niet, maar elke keer is geen toeval
Nooit eens als hij net voorbij was...nooit....
Maanling schreef:Dit is de eerste keer dat ik dat lees, en volgens mij voor velen. Je kunt het ontluchten dus niet zelf regelen....
Dat wist ik echt niet!
Citaat:Maandag 12 november 2007 - BOXTEL/OIRSCHOT - Ze hadden al een paar keer gewandeld met de jonge (1,5 jaar) hengst Bullit. Om hem te laten wennen aan de geluiden en bewegingen van het verkeer. "En dat ging altijd goed, want het was een heel braaf paard", aldus eigenaresse Miranda van Oorschot (29).
Maar zaterdagmiddag rond half een ging het heel erg mis. Een passerende, hard rijdende en claxonnerende vrachtwagen joeg het dier zoveel schrik aan dat het tegen de weg aan klapte en zijn staartbeen brak. De hengst raakte hierdoor halfzijdig verlamd en viel in de sloot toen hij wilde opstaan. Een strijd van tweeënhalf uur om het dier overeind te krijgen was tevergeefs. Uiteindelijk besloten de eigenaren en de veearts om Bullit te laten inslapen. "Het was vreselijk. En het ergste is nog dat die chauffeur het had kunnen voorkomen. Hij reed echt als een dolle. En hij reed ook nog eens door. Zo iemand heeft geen idee wat hij anderen aandoet", aldus Van Oorschot. Ze heeft het voorval al gemeld bij de politie en gaat samen met de veearts aangifte doen van roekeloos rijden en doorrijden na een ongeval.
Het gebeurde allemaal op de Oude Grintweg in Oirschot. Langs deze gerenoveerde weg naar Boxtel liggen aan weerszijden fietspaden. " Het is dus ook helemaal niet zo dat we in de weg liepen", zegt Van Oorschot.
Ze is er van overtuigd dat de vrachtwagenchauffeur 'het er om deed': "Mijn vader gaf de chauffeur nog een teken om het rustig aan te doen, want volgens ons reed hij veel te hard. Maar in plaats daarvan claxonneerde hij en hij gaf juist gas bij."
Omdat ook het zeil van de laadbak niet goed vast zat, schrok de hengst hevig. In een reflex ging hij zitten en daarbij brak hij volgens de veearts zijn staartbeen.
De gevolgen waren verschrikkelijk. Het paard belandde in de sloot en Miranda van Oorschot en haar vader waren niet bij machte het daaruit te krijgen: " Bullit woog 425 kilo. Dat til je niet zonder hulp."
Die hulp kwam er. Met hulp van enkele omstanders, de Oirschotse brandweer en uiteindelijk een takelwagen werd het dier in de wei gehesen. "Maar wat we ook probeerden; hij kwam niet meer overeind. Het is afschuwelijk, maar dan moet je hem uiteindelijk uit zijn lijden verlossen."
Van Oorschot gaf zelf het slaapmiddel. De veearts diende de dodelijke injectie toe.
runningkawa schreef:Ik blijf eigenwijs...die vent had dan een truucje dat hij wist dat na zoveel remmen er ontlucht werd...
Toeval was dat niet...want dan gebeurd het ook al hij voorbij was
En dat is dus net waar het in dit topic om gaat...expres mensen in gevaar brengen
runningkawa schreef:Ik blijf eigenwijs...die vent had dan een truucje dat hij wist dat na zoveel remmen er ontlucht werd...
Toeval was dat niet...want dan gebeurd het ook al hij voorbij was
En dat is dus net waar het in dit topic om gaat...expres mensen in gevaar brengen
Sundancer schreef:Gewoon naam openbaar maken van het bedrijf. Aan de digitale schandpaal ermee
Maanling schreef:Dit is de eerste keer dat ik dat lees, en volgens mij voor velen. Je kunt het ontluchten dus niet zelf regelen....
Dat wist ik echt niet!
deschels schreef:Sundancer schreef:Gewoon naam openbaar maken van het bedrijf. Aan de digitale schandpaal ermee
Dit dacht ik ook al..