Paardenpoepzak kan verplicht worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Paardenpoepzak kan verplicht worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:01

wat dacht je van al die kerels die maar langs de weg plassen, die hangen dan ook maar een zakje aan hun broekriem

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:02

Tinky12 schreef:
ecologisch evenwicht Clown ...is dit zo'n klein bos dan....en al die auto's die erlangs razen en honden die er poepen...of worden er wekelijks 100en kilo's mest gedumpt in dat bos Bloos

Sterker nog; er lopen tussen de 20 en 25 schotse hooglanders en 4 tot 6 exmoor pony's vrij rond in een deel van dat bos (begrazingsgebied). Ik wees erop dat die beesten ook "poepen" en vaak nog op het fietspad ook dat er doorheen loopt.
Maar deze hoeveelheid mest schijnt exact berekent te zijn dat dit stuk bos dat aankan, en daar kan mest van anderen, van buitenaf komende dieren niet bij.

Ja duhuh; welke ambtenaar hier nu weer verantwoordelijk voor mag zijn is mij een raadsel. Ik hoop voor "ons" bos dat er geen zwerm vogels neer gaat strijken tijdelijk, want dan zou het ecologisch evenwicht ook verstoort worden ... of zou dat ook berekend zijn Clown

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:14

JoT schreef:
Ik erger me zelf eerlijk gezegd ook aan die hopen paardenpoep op de straat. Gewoon even afstappen en in de berm schoppen, dan heb je ook niet het probleem dat niet-paardenmensen zich kunnen ergeren aan die hopen op straat. Kleine moeite en het bespaart je met een beetje geluk een paardenluier... Je kan nou wel zeggen, dat is de taak van de gemeente om dat op te ruimen, maar die kan niet iedere dag een bezemwagen laten rijden op alle 'paardentrajecten'. Neem de verantwoordelijkheid dus zelf en bespaar je zelf een hoop ellende.

Grapjas Vork gewoon even afstappen doe je niet met alle paarden en pony's zomaar. Ik ken paarden en pony's zat die onrustig zijn met opstappen of niet blijven staan, handig als je dan opstraat weer moet opstappen en er komt een auto ofzo aan..
Je hebt ook grote paarden waar je niet zo 1, 2, 3 op en af stapt..
En dan komt er nog bij dat niet ieder paard rustig blijft staan als je wat rond schopt tegen de poep aan..

En als je met een groep rijd je moet afstappen en er rijd iemand/meerdere mee met een pony of paard die niet stil blijft staan dan zit je ook met een probleem..

Volgens mij zijn die mensen vergeten dat niet alle paarden 100% bomproof en rustig zijn Clown

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:17

Of je hebt een groot paard waar je zonder hulp of opstapje niet meer op kunt komen Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:19

Koe Juist, ik zie het al voor me. De zak opzich kunnen ze wel aan wennen, maar zodra ze gaan poepen en ze dat 'gebonk' achter zich voelen/horen zijn ze weg.. En ze zullen natuurlijk niet te stoppen zijn, aangezien ze het gevoel hebben dat ze worden achtervolgd.

Ikzelf heb het geluk dat ik én een bomproof paardje heb én een paard heb dat gewoon NIET wil poepen op de weg/in de berm of waar dan ook. Behalve thuis Sigaar natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:45

Ik vind dat wij als paardrijden deel van de bevolking wel even een beetje kunnen aanpassen. Prima met een jong paard, maar anders leer je maar je paard een beetje stil te staan. Als hij dat niet kan is het imo ook geen goede idee om er mee op de weg te gaan.

Een schop ga ik ook niet mee nemen, en op een drukke weg schop ik het gerust even aan de kant als deze door een woonwijk gaat. Als het ergens door de weilanden heen loopt zijn er ook niet veel mensen die er last van hebben.

Maar een poepzak vind ik drie keer niks, voor bij de kar misschien maar voor onder het zadel?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:16

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:02

echt die zeikboeren van landsmeer weer.
als ik dus wil wandelen kan ik elke 10 meter stil gaan staan omdat me paard veel schijt buiten en het is op een gegevenmoment zo dun dat het net water is nou sorry hoor maar daar ga ik niet voor afstappen.
en ook voor de eerste hopen ga ik niet afstappen of een kakzak kopen want het zijn 3 keutels dus.
wat ik wel altijd doe is als ik met de auto door die straat rij en me paard heeft wel een grote hoop neergelegd dan schop ik het wel netjes in de goot en dan nog lopen ze tezeiken Boos! dus of je het nou wel of niet doet ze zeiken toch wel
(ik sta net me paard in landsmeer)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:04

nu way dat dat op mijn paard gaat
Daar doe ik niet aan mee. Ik schop de mest wel mooi weg, verteert wel.
En een evt. boete betalen, no way.

belachelijk!

ps, wat gaan ze met die achtelijke hondenpoep doen op speelveldjes???
en met mestwagens die mest verliezen.???
laat ze eerst eens naar de smerigeren dingen kijken, hondenstront WALG ik van!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:08

tellen alle uitlaatgassen dan mee???? omdat ik die van de auto's niet zie, is dat niet hinderlijk voor mijn omgeving Clown

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:37

wat een zielig gezeur. waar moet dat naar toe in nederland. het begint steeds meer op een zeur land te worden.
paarden die poepen is natuurlijk en het verteerd na een tijdje. dan moeten die leu maar uit kijken waar ze lopen dat is toch niet zo moeilijk Boos!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:47

sja, of je zorgt gewoon dat mensen ergens kunnen rijden waardoor er minder door woonwijken gereden word

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:52

Isapaardje schreef:
Of je hebt een groot paard waar je zonder hulp of opstapje niet meer op kunt komen Haha!

Of je rijd met dameszadel, daar komt je dus echt niet op zonder opstapje... (we missen ook de mogenlijkheid van het beugel langer maken, omdat je beugel super kort is, en je je niet vast kan houden aan te krukken)

Laat ze eerst maar eens wat doen aan alle hondenpoep ed... En dan beginnen te zeuren over de paardenpoep...

loveapollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:06

wat is de volgende stap?
dat zodirect katten hun uitwerpselen niet buiten mogen doen en dan als gevolg heel de dag achter het kontje van je kat aan lopen.
wat is dit onzin zeg het bestaat bijna alleen maar uit hooi bix. enz. er zit niets gemisch in het is misschien nog wel goed voor de natuur ook. pff... Ach gut

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:37

draumpje schreef:
sja, of je zorgt gewoon dat mensen ergens kunnen rijden waardoor er minder door woonwijken gereden word

Juist! Ben ik het helemaal mee eens. Woon zelf in de randstad. Tussen Dordrecht en Rotterdam zeg maar. En hier is nu eenmaal heel weinig ruimte om met je paard naar buiten te kunnen. En als je al naar een park of natuurgebied wilt zul je toch over de openbare weg moeten en ja soms dus ook wel eens door een straat. Al proberen we dit zo veel mogelijk te ontwijken. Maar ze maken het ons er niet gemakkelijker op...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:25

het is nu dus verplicht lees ik net in het topic over ''Amerigo mag straat niet onderpoepen''

Nou, ik begin er niet aan Lachen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:47

In die specifieke gemeente Jolliegirl, gelukkig nog niet in heel Nederland.