mandy_1986 schreef:ik weet wat jullie bedoelen, en ben het er ook mee eens, het zijn geen paardjes die je kunt vertroetelen, zodra ze de kans krijgen maken ze je dood, ze zijn nou eenmaal wild.. en dat bij elkaar drijven in een kraal met 10000 snap ik ook wel dat dat niet allemaal in 1 kraal lukt, maar gewoon in groepen gaat het wel lukken.. ik vind dat ze ze toch beter kunnen later verhongeren, dan dood schieten.. het zijn er jammer genoeg te veel om binnen de perken te houden waardoor het grote getalen zijn die afgeschoten moeten worden.. tis jammer, maar het gebeurd nou eenmaal.. maar we zoude dat idee eens in hartje rotterdam uit moeten proberen.. daar zijn er ook teveel mensen bv.. tis raar hoe het allemaal loopt.. dieren worden afgeslacht omdat ze voor overlast zorgen maar mensen die voor overlast zorgen niet.. jammer hoor..
Dat is natuurlijk beestachtig...... de hongerdood sterven is vreselijk, duurt erg lang, en is erg pijnlijk.
Zelfs ik heb dan echt liever een kogel tussen de ogen.
Daar huist ook het probleem voor mij (gevoelsmatig), je kunt niet gericht schieten vrees ik .... vanuit een helicopter althans.
Maar goed, het is zeer arbeidsintensief ze allemaal per jeep op te sporen op die enoooooorme vlakten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit plan dan ook doorgang vinden.
@Cherokee chum: dikke kans dat er sprake is van een hidden agenda!
Resume: dit is gewoon 1 van de pijnlijke en kwalijke gevolgen van menselijk handelen (zelf overal maar uitheemse dieren uitzetten).
We noemen onszelf de intelligentere soort, maar ik ken geen enkele diersoort die zijn eigen habitat vernietigd. De mens mag wat mij betreft wel wat lager in die pikorde.....