Bizar dopinggeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneve

Re: Bizar dopinggeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:59

Ik ga nu niet meer in herhaling vallen, het paard hoeft maar met zijn neus door het stro te gaan om één miljoenste deel van de oorspronkelijke hoeveelheid te vinden in zijn urine. Het is geen fabeltje dat tot op nanogram/kg niveau van een werkzame stof gevonden kan worden maar bittere waarheid.

Het gaat niet om echte hoeveelheden. Als voorbeeld kan ik ook nog verwijzen naar het topic over die 2 pony's die aan een enkel besje taxus gestorven zijn. (Van taxus eten paarden ook niet echt van, maar je kan er toch per ongeluk genoeg van binnen krijgen om van te sterven.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:04

Ja van binnen krijgen.....
jij hebt het over ruiken....

Verder hadden die paarden wrs ook echt ervan gegegeten, niet een uitgescheiden stof geroken....en zelf nu had de patoloog eroverheen gekeken...terwijl er juist op vergiftiging gezocht werd...

Nee ik ben nog steeds niet overtuigd dat de ruiter hier wat anders heeft gedaan dan staan staan pissen in de stal...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:32

anneve schreef:
Nanogrammen/kg, je bent begonnen met mg/kg, dan een factor miljoen minder!!! En dat vind je dus, JA. Begrijp je nu waarom die nultolerantie zo idioot is. Elk paard drinkt water, dus elk paard heeft prozac en aspiriene in zijn lijf, net als wij.

En toch worden al die paarden niet positief getest op prozac en aspirine Clown En ze drinken volgens mij veel meer water dan dat dit paard aan naproxen via het stro binnen gekregen kan hebben Knipoog

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:50

Volgens mij niet. Want in de urine zit Aleve in geconcentreerde vorm. En die prozac zit slechts in ng hoogte in water. Dus dat is een aanname die je niet kan onderbouwen (ik die van mij ook niet trouwens, maar ik wil maar aantonen dat het echt wel mogelijk is wat hier beweerd wordt). Want prozac: sterk verdund, want al via urine door zuiveringssysteem gegaan voordat het in het water komt. Aleve uit urine: sterk geconcentreerd, maar paard zal het proberen te vermijden. Aangezien de prozac na deze loop nog te vinden is, is het niet verwonderlijk dat aleve nog na een omgang door het paard nog te vinden is. Vooral omdat het opnieuw geconcentreerd wordt in de urine van het paard.
Daarnaast eten mijn paarden ook nog stro nadat ze zelf in de stal geplast of gepoept heeft. Dus ik neem aan dat die van jullie dat ook doen.

Dieren zullen normaal hun uitwerpselen proberen te vermijden, maar het is b.v. zo dat als je scharrel kippen antibiotica gegeven hebt, hun strooisel helemaal moet vernieuwen om ervoor te zorgen dat de wachttijden nog kloppen. Die dieren pikken nl. ook voortdurend met hun snavel in het strooisel (zoals een paard de hele tijd snuffelt) en recyclen zo het antibioticum nog een (paar) keer (helaas, voor de kippenindustrie). Maar goed, het vlees van kippen hoevt maar onder de ..µg/kg te blijven, dat scheelt weer een factortje 1000 tot 1.000.000 met de nultolerantie bij paarden.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:51

heel gek verhaal,, maar wie gaat er nou op het stro van je paard plassen?? Slapen

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:59

bambam99 schreef:
Aken2006 schreef:
Vandaar dat Alan Waldman sindsdien ook niet meer rijdt....??? Dat zegt hij in de krant. Als je iets heel graag wilt (misschien was dat voor hem starten in Lanaken?) zet je soms dingen op zij ook al komt dat de gezondheid niet ten goede. Ik kan het zelf weten. Had eens een botscheur in mijn kuitbeen opgelopen, verrekte van de pijn maar reed twee weken later toch mijn selectiewedstrijd (dressuur) die ik per se wilde rijden. Het was een verschrikking, maar de eerste prijs maakte een hoop goed. Kan voor Waldman toch ook zijn opgegaan?

Wie Waldman kent weet dat hij een ongelooflijke bikkel is en inderdaad alles opzij zet om te kunnen starten; ook zijn hernia's. Sommige mensen zijn in staat om boven zichzelf uit te stijgen... zouden meer mensen na moeten streven ipv meteen te oordelen.

Wie over een ander oordeelt, oordeelt over zichzelf.

Maar ongeacht of hij een bikkel is of niet, het is vreemd dat je met drie hernia's op het paard kan komen, en rijden, en springen, en op wedstrijd en een pittig parcours rijden.
En dat op aleve.

Maarja of hij nu wel of niet drie hernia's heeft, hij moet volgens de regels zijn medaille inleveren.

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:26

Ik heb een paard gekend dat telkens over z'n hooi heen plaste.... geen idee waarom.... aroma??? Clown
maar goed elk paard heeft zo z'n voorkeuren..... en net als elk mens... de een wil graag zo snel mogelijk plassen en doet het in een stal of in de bosjes en de ander kan het mogelijk langer ophouden tot een wc.... dat een mens niet in een stal mag plassen vind ik onzin.... die stal wordt toch elke keer schoongemaakt.... zolang je de voerbak en de drinkbak maar met rust laat he! Haha!

toevallig weet ik wel dat waldman ook aan z'n hernia's is geopereerd dus hij zal er ook wel mee gelopen/ gereden hebben dan he..... en hij rijd nu ook geen zware concoursen meer omdat hij door rug geveld is...

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:37

En toen bleek het paard op zaagsel te staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:38

*proest* Nagelbijten / Gniffelen

Dat zou een stunt zijn Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:01

Hoe kan hij dat nog na een jaar herhinderen?

Of was dit al eerder bekend? Weet iig dat de uitslag op doping geen jaar duurt.

En als zijn verhaal mocht kloppen vind ik het wel lomp van hem. Als je zo in topsport doet let je heel erg op alles wat dopingpositief kan zijn.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:05

Plas dan ook niet in de stal zeg...

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:25

runningkawa schreef:
*proest* Nagelbijten / Gniffelen

Dat zou een stunt zijn Haha!

Ja lachen toch Haha! . Ik zie over het algemeen vaker paarden op zaagsel dan op stro staan op dit soort concoursen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:27

hahaha mystens1! dat zou idd wat zijn, ach dan heeft ie zn zaagsel mischien gegeten? ik weet ook niet meer hoor.. ik hoor de smoes dan al komen Bloos