Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dus omdat het elders slecht is hoeven we hier niets te doen?
runningkawa schreef:idd
En zolang als de beroepsscholen zoals het NHB Deurne ook geen weidegang geeft en het de leerlingen zo leert zijn diegene die weidegang wel normaal vinden de rare mensen
Arabesk schreef:mijn fijnbesnaarde arabje beweegt meer in verticale richting, omhoog, dan in horizontale beweging (vooruit) als hij zoveel brok zou krijgen. Ik denk dat ie opstijgt met zoveel brok
IKbenEllen schreef:Ik denk dat er niet zo gek veel 24/7 stalpaarden zijn. Ik ken er geen een. Best wel een waarvan ik denk: die zou ik vaker buiten zetten.
Arabesk schreef:runningkawa schreef:idd
En zolang als de beroepsscholen zoals het NHB Deurne ook geen weidegang geeft en het de leerlingen zo leert zijn diegene die weidegang wel normaal vinden de rare mensen
Inderdaad
Weiland wordt in die kringen beschouwt als een 'snack' voor het paard. Hooguit een of twee uurtjes weidegang, anders krijgen ze zo'n grasbuik.
Citaat:@nakisha, je kunt de wereld niet altijd verbeteren, maar je kunt wel je eigen denkwijze veranderen en voor je eigen dieren het beste proberen te doen. Begin bij jezelf is het motto en dat het elders slechter gaat houdt niet in dat je dan niet op je eigen methode hoeft te letten.
De stalpaarden die bij ons staan komen in ieder geval overdag (zeker zo'n 10 uur) op het land en staan dan in een kudde, dat vind ik een acceptabel compromis.
Nadya schreef:katiavl schreef:Ik vind dat geen excuus, ik vind dat meer realistisch dan roepen dat alles erg is, maar niks doen
Maar wie heeft het hier over niks doen dan? Ik vind inderdaad dat aan alle barre omstandigheden van dieren iets gedaan moet worden. Dus ook de konijntjes in te kleine, donkere hokjes en ook de ondervoede, onverzorgde dieren. Allemaal dus.
Wat is daar mis mee? Het is misschien erg idealistisch, maar er lijkt mij niets mis mee.....
katiavl schreef:Nadya schreef:Maar wie heeft het hier over niks doen dan? Ik vind inderdaad dat aan alle barre omstandigheden van dieren iets gedaan moet worden. Dus ook de konijntjes in te kleine, donkere hokjes en ook de ondervoede, onverzorgde dieren. Allemaal dus.
Wat is daar mis mee? Het is misschien erg idealistisch, maar er lijkt mij niets mis mee.....
Ik vind er ook niks mis mee, maar om te zeggen dat mijn voorbeeldpaard het even slecht heeft dan veel proefdieren vind ik een beetje raar. Ik snap gewoon niet wat er mis is met slecht, slechter ze zijn allebei niet goed, maar graduaties geven vind ik echt niks erg aan, dat is realistisch in mijn ogen