'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: 'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:55

*Zucht*

Ik snap serieus niet waarom iedereen zo'n verschrikkelijk drama maakt en allemaal redenen probeert te verzinnen waarom Nelson is geflipt toen. Geen losrijbaan, joelend publiek, een flitser? Zometeen zag dat beest gewoon een vlieg voor z'n oog langsvliegen en besloot 'ie daar even van te schrikken ofzo. Het is een paard, ze kunnen duizenden redenen verzinnen waarom hij op dat moment uitbarstte, maar achter de waarheid komen zullen ze toch niet doen, tenzij Nelson opeens besluit om te gaan praten.
Shït happens, gebeurd is gebeurd, en nu kunnen we wel allemaal weer doorgaan met ons leven.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:55

MISTRAL94 schreef:
Denk dat Anky wel degelijk schade aan deze val heeft over gehouden, denk alleen maar aan haar zelfvertrouwen. Hier is ze niet zo weer even bovenop.

Daar heb je zeker gelijk in......

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:57

Pipo schreef:
Het was wel een beetje te verwachten. Van Grunsven wijst de organisatie in eerste instantie aan als de schuldige en als je als organisatie alles van te voren hebt besproken, dan zou ik ook pissig zijn als er achteraf toch met het vingertje gewezen wordt.

Ja, maar zij zegt tenminste nog dat ze er wat van geleerd heb en dat ze het de volgende keer anders doet.

Die Maring van P&P zegt dat het volkomen haar eigen schuld was en dat de organisatie gewoon goed was terwijl iedereen op de foto's kan zien dat de losrijbak echt super slecht qua kwaliteit en kwantiteit is...
En dat vind ik gewoon te triest voor woorden, wees dan een vent en beken dat het beter had gekund en dat dat volgend jaar ook zal gebeuren. Dan ben je van alle comotie af lijkt mij...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:59

Malibu schreef:
Pipo schreef:
Het was wel een beetje te verwachten. Van Grunsven wijst de organisatie in eerste instantie aan als de schuldige en als je als organisatie alles van te voren hebt besproken, dan zou ik ook pissig zijn als er achteraf toch met het vingertje gewezen wordt.

Ja, maar zij zegt tenminste nog dat ze er wat van geleerd heb en dat ze het de volgende keer anders doet.

Die Maring van P&P zegt dat het volkomen haar eigen schuld was en dat de organisatie gewoon goed was terwijl iedereen op de foto's kan zien dat de losrijbak echt super slecht qua kwaliteit en kwantiteit is...
En dat vind ik gewoon te triest voor woorden, wees dan een vent en beken dat het beter had gekund en dat dat volgend jaar ook zal gebeuren. Dan ben je van alle comotie af lijkt mij...

Afgod

Door zijn uitspraken doet het deze beurs ook niet ten goede Vork

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:00

Anky heeft de organisatie trouwens helemaal niet de schuld gegeven. Ze zei alleen dat de omstandigheden verre van ideaal waren, en dat ze dat ook van te voren al had aangegeven bij de organisatie, waarna ze te horen kreeg dat ze de enige was die zeurde.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:00

Pipo schreef:

Nou idd als je als organisatie in de voorbereiding alles bespreekt en daarna beginnen ze te klagen... dan zou ik daar ook niet blij mee zijn als organisatie. Anky loopt imo te miepen over dat als ze van het paard valt dat het opeens nieuws is. En dan schuift ze de schuld op de inrijbaan en de speaker, terwijl de laatste imo al helemaal niet schuldig hieraan is. Maar goed daar zullen de Anky fans absoluut niet mee eens zijn natuurlijk Ach gut

Tja het kan gebeuren, het blijven paarden.

Jammer dat het via de media uitgevochten wordt, ga dan even met elkaar om de tafel zitten en vind een oplossing om hiermee verder te gaan.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:00

IK vind de reactie van Anky ook keurig, eigenlijk verwijt ze helemaal niks, ze geeft een verklaring en zegt dat het een leermoment is.
Het is jammer dat je er tijdens een dergelijk evenement af moet vallen, en je vertrouwen een deuk krijgt, Als de organisatie ook nog dit soort verhalen er bij verteld lijkt me dat helemaal niet prettig.

Anky is gevallen, pijnlijk, maar dit soort dingen gebeuren, had ook liever gezien dat het niet gebeurd was, en zeker niet op een evenement. Maar ik vind zeker dat Anky goed met al het commentaar over haar om gaat!!

En als de organisatie zo blijft klagen en met het vingertje blijft wijzen lijkt mij niet verstandig voor een eventueel vervolg volgend jaar, zeg gewoon wat de fouten waren eventueel, probeer er iets van op te steken en laat volgend jaar zien dat je er wat van geleerd hebt, en je naam kunt herstellen, en verder kunt gaan in de samenwerking met topruiters, want die maken zo'n evenment toch groot!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:08

LuvdaTossa schreef:
Nou idd als je als organisatie in de voorbereiding alles bespreekt en daarna beginnen ze te klagen... dan zou ik daar ook niet blij mee zijn als organisatie. Anky loopt imo te miepen over dat als ze van het paard valt dat het opeens nieuws is. En dan schuift ze de schuld op de inrijbaan en de speaker, terwijl de laatste imo al helemaal niet schuldig hieraan is. Maar goed daar zullen de Anky fans absoluut niet mee eens zijn natuurlijk Ach gut

Zijn mensen opeens gelijk fan wanneer ze het met haar eens zijn? Beetje rare opmerking Verward

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:09

het word nu dus een ge-touwtrek waar ze waarschijnlijk toch niet uit gaan komen.
de een zegt links,de ander rechts.
foto's van de inrij bak hebben we niet,maar die was erg klein.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:10

LuvdaTossa schreef:
hieraan is. Maar goed daar zullen de Anky fans absoluut niet mee eens zijn natuurlijk

Ik ben geen Anky fan hoor Lachen ik vind alleen dat de organisatie erg agressief overkomt met de uitspraken die ze gemaakt hebben. Dat van Anky kwam veel minder aanvallend over en meer als 'iets' om van te leren...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:19

Malibu schreef:
LuvdaTossa schreef:
hieraan is. Maar goed daar zullen de Anky fans absoluut niet mee eens zijn natuurlijk

Ik ben geen Anky fan hoor Lachen ik vind alleen dat de organisatie erg agressief overkomt met de uitspraken die ze gemaakt hebben. Dat van Anky kwam veel minder aanvallend over en meer als 'iets' om van te leren...

Anky haar reactie vind ik inderdaad genuanceerder. Maar Sjef stond in eerste instantie toch richting de organisatie te wijzen. Ik praat het niet goed, maar het is heel menselijk om in de verdediging te schieten.
En zoals ik al eerder zei: de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:22

Het verhaal heeft 2 kanten. Anky zegt dat ze niet los kon rijden en Maring zegt dat ze op de hoogte was van de inrijbak, die ondeugdelijk was.

Citaat:
Maring vindt de commotie over de inrijbak een vreemd verhaal. ”Twee van onze mensen zijn een paar maanden geleden bij haar stal in Erp geweest om alles door te nemen. Ze waren daar nog erg verbaasd over omdat het nooit gebeurt. We hebben toen expliciet gevraagd of Anky een inrijbak nodig had, daar stond ze zelf bij. Ze gaf toen aan dat het niet hoefde.

Schijnbaar vond Anky het niet nodig om het paard los te rijden, anders was ze wel naar de Renbaan met rijmogelijkheden, 3 minuten met de auto verderop gegaan.Ze was immers al een paar uur voor de clinic aanwezig.

Ieder heeft zijn zegje gedaan. De waarheid zal wel in het midden liggen.

Als volgend jaar Anky niet meer komt, kan er voor het bedrag dat ze uitsparen een prachtige inrijbak liggen. Want niet alleen de paarden van Anky verdienen een goede inrijbak. We zijn toch allemaal zuinig op ons dier.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:22

BrankaZ schreef:
Anky haar reactie vind ik inderdaad genuanceerder. Maar Sjef stond in eerste instantie toch richting de organisatie te wijzen. Ik praat het niet goed, maar het is heel menselijk om in de verdediging te schieten.
En zoals ik al eerder zei: de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Ja, dat denk ik ook wel...

En dat Sjef zo reageert is misschien niet handig, maar dat zijn waarschijnlijk toch de schrikreacties die er dan goed inzitten. Het is toch zijn vrouw en moeder van zijn kinderen (en groot broodwinnaar Tong uitsteken Knipoog ).

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:26

Cayenne schreef:
Het wordt nu een welles-nietes verhaal

Daar zijn we intussen wel aan gewend, welles nietes verhaaltjes! Lachen

Waarom verheten mensen dat ook Anky gewoon een mens is en Nelson gewoon een paard?
Anky kan vallen, en Nelson kan schrikken of ene keer jolig zijn!

En hóe druk iedereen zich ook maakt over een ander de schuld geven, feit blijft dat het niet leuk is dat Anky weer is gevallen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:26

Cayenne schreef:
Zijn mensen opeens gelijk fan wanneer ze het met haar eens zijn? Beetje rare opmerking Verward

Ik proef in dit topic wel de sfeer van Anky heeft gelijk, terwijl er ook aan haar kant genoeg punten zijn die gewoon niet netjes gebracht zijn. Als ze gewoon had gezegt dat iedereen wel eens kan vallen en zij ook dan is dat heel anders en veel eerlijker. Ze is ook maar een mens en ligt er zoals de gemiddelde ruiter/amazone ook wel eens naast. En de reden? Ja die kan onverklaarbaar zijn... dat heb je met paarden (dieren).

Vooral na deze reactie blijkt dat alles wel is doorgesproken met haar en dat ze nu opeens de organisatie de schuld geeft, dat vind ik niet fair, maar blijkbaar veel bokkers wel. De reactie van Anky vond ik een beetje zielig op het hele gebeuren. Tja en geef de organisatie ongelijk, ik zou ook pisst zijn als ik van te voren iets met iemand overleg en dan opeens gezeur krijg Verward

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:28

Maar het blijft het woord van de organisatie tegen die van haar. Bovendien denk ik dat de organisatie zich er ook uit wil redden met het oog op volgend jaar.
Iedere ruiter kan vallen idd, maar de inrijmogelijkheden daar waren wel erg knullig.

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:42

Absoluut niet leuk voor Anky dat ze is gevallen en wellicht niet echt lekker voor d'r zelfvertrouwen... maar hey... weet je hoeveel zelfvertrouwen ze geeft aan de ruiter die dit totaal niet heeft want zelfs de Grote Anky kan vallen, ik probeer altijd negatief om te draaien naar positief Haha!

Het hele val verhaal... anky vs organisatie... media... deel de mening v div. bokkers hier, waarheid zal in't midden liggen.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:46

[quote="Cayenne"]http://www.dvhn.nl/paarden/tips/article2587729.ece
dvhn.nl

De circa 4000 toeschouwers reageerden enthousiast toen ze binnenkwam, maar op het moment van de val was het rustig.

Dit vind ik toch een geniale opmerking: Eerst was er herrie, toen ze eraf viel was het stil.
Maw het kan niet door de reactie van het publiek komen.
Ik ben blij dat hij zelf toegeeft dat hij geen paardenkenner is!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:54

Ik heb toch wat moeite met deze reactie van de meneer van de organisatie. Hij maakt het in elk geval voor mij niet aantrekkelijk om alvast voor volgend jaar een kaartje te gaan bestellen.

In plaats van te zeggen dat anderen de inrijbak hebben gebruikt en niet van hun paard zijn gevallen (oftewel: het lag aan Anky/Nelson) zou je ook kunnen zeggen dat de organisatie vreselijk veel mazzel heeft gehad dat er niet meer ongelukken zijn gebeurd. Zeg nou zelf: een piepkleine zware zandbak, waar soms meerdere paarden tegelijk in moesten, afgezet met DRANGHEKKEN.. ik vind het zelf vragen om moeilijkheden, benen tussen spijlen of peesblessures.

Verder vind ik de reactie van die organisator niet zo slim. Hij geeft aan niets van paarden te weten, dus dan denk ik bij mezelf dat de prioriteit vermoedelijk inderdaad niet zal hebben gelegen bij het verzorgen van een goed losrij-terrein. Ik heb het al eerder opgeschreven: als je zoiets organiseert moet je er gewoon voor zorgen dat alles voor iedereen goed voor elkaar is.
De dingen die hij suggereert zijn nog minder slim. Hoeveel foto's staan er alleen al hier op Bokt van Anky die met een cap op haar hoofd een clinic rijdt? Zelf heb ik het ook al een aantal keren irl gezien, dus het is onzin om te zeggen dat ze speciaal voor het evenement in Groningen haar cap had meegenomen. En dat ze in Zweden van hetzelfde paard af was gevallen is al helemaal flauwekul natuurlijk.

Maar als het goed is, heeft iedereen hier iets van geleerd. Volgens mij is er in elk geval iets misgegaan in de communicatie vooraf. Kennelijk dacht Anky dat ze wel ergens een ruimte had om fatsoenlijk los te kunnen rijden en kennelijk dacht de organisatie dat ze het goed hadden geregeld. Dat was niet zo, en daarom gaat Anky dus voortaan duidelijk op papier zetten wat zij verstaat onder een fatsoenlijke ruimte om los te kunnen rijden. En het lijkt me erg sterk als de organisatie volgend jaar géén betere inrijbak heeft....

moniek111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:57

zou anky dan toch nog op de volgende editie van Paard & Passie rijden?

en nogmaals als ze niet gevallen was zouden de omstandigheden (die niet ideaal waren)achter de schermen besproken worden en niet uitgebreid in de media belicht worden

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:06

inderdaad een beetje raar dat professionele mensen elkaar zo kinderlijk de shuld in de schoenen proberen te schuiven.

heb het filmpje helaas niet gezien. is het nog ergens te vinden?

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:11

Ilzjuh schreef:
*Zucht*

Ik snap serieus niet waarom iedereen zo'n verschrikkelijk drama maakt en allemaal redenen probeert te verzinnen waarom Nelson is geflipt toen. Geen losrijbaan, joelend publiek, een flitser? Zometeen zag dat beest gewoon een vlieg voor z'n oog langsvliegen en besloot 'ie daar even van te schrikken ofzo. Het is een paard, ze kunnen duizenden redenen verzinnen waarom hij op dat moment uitbarstte, maar achter de waarheid komen zullen ze toch niet doen, tenzij Nelson opeens besluit om te gaan praten.
Shït happens, gebeurd is gebeurd, en nu kunnen we wel allemaal weer doorgaan met ons leven.

Goed verwoord , zo denk ik dus ook.
Een paard is en blijft een dier en kan overal van schrikken, dat word een eindeloze discussie.

Jammer dat het een welles-niettes wedstrijdje word daar.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:11

Filmpje is te vinden bij de herhalingen van RTL Boulevard, op hun eigen site, uitzending van afgelopen maandag...

Wat de gang van zaken betreft, t wordt inderdaad een welles nietes spelletje, en beide partijen gedragen zich niet bepaald netjes, waar is de kleuterjuf die orde op zaken komt stellen tussen beide? Lachen

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:12

orsini schreef:
inderdaad een beetje raar dat professionele mensen elkaar zo kinderlijk de shuld in de schoenen proberen te schuiven.

heb het filmpje helaas niet gezien. is het nog ergens te vinden?

Staat op blz 2 van dit topic..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:13

moniek111 schreef:
zou anky dan toch nog op de volgende editie van Paard & Passie rijden?

Geen idee, kan niet in haar hoofd kijken. Maar als ik de organisatie was zou ik er in elk geval alles aan doen om te voorkomen dat er volgend jaar weer iets mis gaat mbt het losrijden. Anky is niet de enige die erover klaagde, in het topic over de column van Anky staan reacties en foto's van deelnemers die er ook moeite mee hadden.

@orsini: de link staat op pagina 2. Jammer dat je het geluid er niet bijhoort. Ik herinner me van het originele filmpje toch echt een speaker die zegt: TWEE KEER OLYMPISCH KAMPIOEN... TWEE KEER OLYMPISCH KAMPIOEN!!!!! En daarna werd er geklapt.. Allemaal heel logisch, maar wel met een vervelende afloop...