Meester-oplichter in de paardenhandel op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uphill

Re: :(Stal Destino is OOK opgelicht door Theo Bosman / Willem Sm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:22

Toutiemeis schreef:
Wij willen even reageren op dit onderwerp.

Het doet ons gewoon veel pijn om te lezen dat deze vent met zijn gezinnetje nog STEEDS bezig is om de paardenwereld naar de filistijnen te helpen!!!

Wij waren de eigenaren van STAL DESTINO!

Wij hebben AL ons geld en onze ziel en zaligheid in die pensionstal gestopt en toen kwam EUROPEAN SPORT STABLES met de vraag of ze bij ons een redelijk aantal stallen mochten huren.

Als beginnend bedrijfje zeg je natuurlijk geen nee tegen een klant die gelijk bijna al je stallen vol wilt zetten!
Hij vroeg ons of wij wilden helpen om een aantal paarden zadelmak te maken en gevorderde paarden door te blijven rijden tot de uiteindelijke verkoop (die er nooit kwam!). En dat allemaal terwijl hij een heel team aan GrandPrix-ruiters had, althans dat beweerde hij.

Hij liet paarden afkeuren door ZIJN veearts (die we hier maar niet zullen noemen) en zei ons dat we die paarden niet meer konden berijden (maar ze waren eigenlijk kerngezond!), en hij aan de paardeneigenaar beloofde dat dit paard wel verder getraind zou worden.

Hij heeft ons ook belazerd.

Hij heeft meer dan een half jaar bij ons gestaan met al die paarden en slechts een enkele keer betaald, omdat "zijn" klanten hem maar niet betaalden... We hebben die klanten achteraf gesproken en zelfs betalingsbewijzen gezien, dus aan hun lag het niet.

Wij zijn failliet gegaan door Bosman of joost mag weten hoe hij tegenwoordig heet.
Stal Destino aan de Maxburg is NOOIT van hem geweest. Hij huurde enkel onze stallen.

Een kopie van dit bericht gaat naar Tros Opgelicht en naar de Politie

Reageren mag natuurlijk

Wat erg om dit te lezen, deze vent laat een spoor van verwoestingen achter

maudy_89

Re: Meester-oplichter in de paardenhandel op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:56

mensen zijn echte naam is willem smit he, dat weet ik 10000% zeker

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:08

Aan Uphill en Toutiemeis-stal Destino..

Ik ben een paar jaar geleden al erg druk geweest om iedereen te waarschuwen voor deze man!
De eigenaren van stal Destino weten daar volgens mij ook van.
Zij zijn ook een actie tegen hem begonnen in samenwerking met de politie.. (zijn jullie daar niet mee doorgegaan of wat is daar uitgekomen??)
Ik ben toen al via Tros Opgelicht een zaak tegen hem begonnen, omdat ik vond dat deze man gestopt moest worden. Maar dat is toen niet op t.v. gekomen. Nu er meer mensen zijn en er meer mensen die op t.v. willen, is de zaak wel op t.v. gekomen.

Op meerdere fora ben ik een topic begonnen tegen hem, dit om mensen te waarschuwen!

Deze topics zijn iedere keer verwijderd omdat (naar zeggen) Theo Bosman alias Willem Smit dreigde met laster en smaad richting forumbeheerders.

Die dikke jongen die ook in het programma in beeld was en alles zo mooi weersprak, is zijn zoon.
Zijn dochter is volgens mij niet in beeld geweest, maar zij doet/deed ook mee in het oplichtersspel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:33

Uphill schreef:
Wie is de Boerdam op het inmiddels gesloten draadje ? Ik krijg het gevoel dat deze Boerdam wel heel veel kennis heeft van de zaak, of is het Willem Smits aka Theo Bosboom aka Boerdam ? Rolleyes
viewtopic.php?f=158&t=708526&st=0&sk=t&sd=a&start=225
Hopelijk komen er nu zoveel klachten bij justitie binnen dat ze hem zullen aanpakken. Tis toch geen kattenpis wat deze familie allemaal meent te mogen doen !

Ben ik ook wel benieuwd naar. Zal hij nog reageren?

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:02

Die dikke jongen ja, haha idd. zen zoon, die zich voordeed als professioneel springruiter... JOE...

Zijn dochter is idd niet in beeld geweest. Hoe heette die ook alweer? Natasja ofzo iets?

shadowm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:38

wat een zielig persooon Hamer
en strax zit hij lekker in de schulden

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:00

shadowm schreef:

ohh dat zit hij al hoor.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:04

maudy_89 schreef:
shadowm schreef:

ohh dat zit hij al hoor.

ja en dus gaat die weer op zoek naar nieuwe slachtoffers ?
pff het houd met dit soort mensen vrees ik nooit op
het oplichten van mensen zien hun denk ik als een vorm van geld verdienen ,
maar de sporen van pijn verdriet , moedeloosheid en kwaadheid en machteloosheid die hun achterlaten dat beseffen ze niet , en als ze dat al wel doen kan het ze werkelijk geen enne reet schelen

hoo me spruiten koken over .............

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:07

Ik geef je helemaal gelijk met wat je zegt! De politie moet hier toch eens afgaan dwingen dat de wet op dit soort zaken veranderd..over 30 jaar praten we hier nog over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 00:21

Ik snap niet dat de politie niks doet tegen deze oplichters.
Wij zijn zelf ooit slachtoffer geworden van die andere oplichter ,die ook ooit in opgelicht was.Die gaf zich uit als zoon van Flaxmanarabieren.
In Belgie is hij toen gevlucht met achterlaten van een boerderij die gehuurd was maar nooit betaald en de paarden die er voor de verkoop waren onder gebracht waren verdonkermaand.(de arabier van mijn vriendin iswel terug gevonden)
Dan heeft hij een spoor van oplichting in nederland achter gelaten om vervolgens in duitsland te eindigen.Ook in nederland was de boerderij gehuurd en niet betaald.

maar uiteindelijk worden deze mensen bij verstek veroordeeld en vervolgens doet de politie of het gerecht niks niet meer.Dus die oplichters krijgen zo een vrijbrief.

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:32

pol013 schreef:
Polo, maar hoe ziet hij er dan uit? Kun je zijn postuur beschrijven en gezicht? Ik kan het filmpje niet zien en ben wel benieuwd, je weet maar nooit.

Ik zal morgen kijken of ik zijn foto hier neer kan zetten.

Toen Stal Destino nog niet failliet was, heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft waarbij je een foto ziet als iemand belt.

Ik heb toen een haarscherpe foto van "Theo" en zijn vrouw gemaakt.

Ik ga hem terugzoeken ok?

Groetjes Melanie van het vroegere Stal Destino

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:34

Tal schreef:

Ik ben een paar jaar geleden al erg druk geweest om iedereen te waarschuwen voor deze man!
Zij zijn ook een actie tegen hem begonnen in samenwerking met de politie.. (zijn jullie daar niet mee doorgegaan of wat is daar uitgekomen??)
Ik ben toen al via Tros Opgelicht een zaak tegen hem begonnen, omdat ik vond dat deze man gestopt moest worden. Maar dat is toen niet op t.v. gekomen. Nu er meer mensen zijn en er meer mensen die op t.v. willen, is de zaak wel op t.v. gekomen.

Op meerdere fora ben ik een topic begonnen tegen hem, dit om mensen te waarschuwen!

Deze topics zijn iedere keer verwijderd omdat (naar zeggen) Theo Bosman alias Willem Smit dreigde met laster en smaad richting forumbeheerders.

Die dikke jongen die ook in het programma in beeld was en alles zo mooi weersprak, is zijn zoon.
Zijn dochter is volgens mij niet in beeld geweest, maar zij doet/deed ook mee in het oplichtersspel.

Voor beheerders van fora is het ook moeilijk om dergelijke aantijgingen naar waarde in te schatten. Bedenk wel dat de positie van klager ( lees Bosman in deze ) zeer sterk is, en zij middels de rechtbank zelfs een site offline kunnen krijgen.

Nu is het andere koek, de kudde gedupeerde wordt steeds groter blijkt wel, dus waar moet hij op internet beginnen, trouwens hij heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd mag ik hopen.

Soms krijgen oplichters een eigen site, net zo als deze meesteroplichter

http://devriendenvanmatt.wordpress.com/ ... drijven-2/

Misschien ook een ideetje voor Theo Bosman ?

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:38

Tal schreef:

Klopt, zijn zoon heet Andries en de dochter heet Natasja
Zijn vrouw is zo dom dat ze van hem zelfs niet mocht spreken als er conflicten waren, waarschijnlijk uit angst dat zij haar mond voorbij zou praten.

Tal, Je weet zie wij zijn en wij herinneren ons jou ook nog.
Je moet weten dat "Theo" jou ontzettend zwart heeft gemaakt tegenover ons, ik citeer "zij is een typisch voorbeeld van mensen waar je voor moet uitkijken in de paardenwereld". Wij hebben jouw paard, ik zal zijn naam niet noemen, met zoveel liefde altijd verzorgd en bereden, dat kan iedereen die ons kent beamen.

Het is gewoon een rotzak die veel mensen pijn heeft gedaan.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:11

Mensen je moet niet bang zijn voor oplichters! En altijd aangifte doen want als je jou verhaal niet doet! Tegen opgelicht of politie blijft het zeker nog 30 jaar door gaan met al de oplichters die we nu al kennen. En geloof me..als ze jou blijven bedreigen is het deste meer een reden om de man in de gevangenis te zetten. De oplichters die heel hard roepen in je gezicht dat ze je wel zullen krijgen voor smaad of wat ook en dat 6x zeggen doen eigenlijk helemaal niets. De oplichter die 1x iets zegt en daarna stil is dan moet je over je schouder blijven kijken. Maar de meeste van dit soort oplichters roepen harden en spelen op je gedachten in..maar doen verder niets engs. Een van de oplichters moet mijn nu nog steeds te grazen komen nemen en hij durft nog niet te komen. En had juist gehoopt dat hij het wel zou doen want dan zou hij nu al vast zitten. EN de enige manier om dit alles te stoppen is met heeeeeel veel mensen jezelf hard te maken samen met bijvoorbeeld de diervoeders enz..die kennen ze vaak ook wel! Deste eerder kan dit alles gestopt worden! En als mensen omdat ze bang zijn hun mond niet durven open doen gebeurd het bij nog veel meer mensen. En ik snap dat het moeilijk is maar je kan ook misdaad anomiem melden tegenwoordig! Dus....als je een kans ziet altijd aangifte doen! HEb ik ooit gecheckt bij een vriend van mij die bij de politiewerkt als hoofagent!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:27

En geloof me..als ze jou blijven bedreigen is het deste meer een reden om de man in de gevangenis te zetten.

Ik weet het zo net nog niet. In Nederland moet er altijd eerst iets uit de hand lopen voor de politie uberhaupt in actie komt.

Maar goed. Ik kan denk ik geen aangifte doen, ik ben er net op tijd weggebleven met mijn paard...Ik heb alle puzzelstukjes op tijd in elkaar zien vallen.

De vele verhalen hier kloppen als n bus en zijn erg herkenbaar. Ook het continue bellen door meneer Smits, of je nou wel of niet op pension kwam met je paard :S

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:57

Je hebt een goed voorgevoel gehad dat er iets niet klopte! Beter voor jouw! Als we met ons alle onze ogen openhouden en elkaar blijven waarschuwen als we een vermoeden hebben dat je ergens bent geweest wat niet klopt kan het altijd beter via meerdere weggen checken dan weet je zeker dat het in orde is. Paardenwereld is heel klein ook zo via bokt kun je mensen goed waarschuwen. Paardenwereld is heel lastig met dit soort dingen en het is toch levende dieren waar je mee te maken hebt. Het handelen enz is bijna gelijk aan de autowereld ook zo verziekt

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:53

Toutiemeis schreef:
Tal, Je weet zie wij zijn en wij herinneren ons jou ook nog.
Je moet weten dat "Theo" jou ontzettend zwart heeft gemaakt tegenover ons, ik citeer "zij is een typisch voorbeeld van mensen waar je voor moet uitkijken in de paardenwereld". Wij hebben jouw paard, ik zal zijn naam niet noemen, met zoveel liefde altijd verzorgd en bereden, dat kan iedereen die ons kent beamen.

Het is gewoon een rotzak die veel mensen pijn heeft gedaan.

Hoi, ik denk dat jullie mij verwarren met de eigenaresse van dat paard.
Jullie hebben er inderdaad ook niet om gevraagd om zoveel ellende door die man te krijgen.
Hoop dat het nu weer goed met jullie gaat.

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:00

Wat een toestand zeg.

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:55

Er loopt ook zo'n fantast rond in het Oosten des lands.
Broodmager, veel prachtige verhalen, vele beloftes en ....... auto.
Pfff, niet goed wijs die vent.

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:05

Gerner schreef:

ik ken hem

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:15

lmjansen schreef:
Gerner schreef:

ik ken hem

Oh ja, heb je hem zelf meegemaakt?
Of ken je hem persoonlijk.
Vertel,
het is zielig , schandalig maar ook wel erg lachwekkend.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:04

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:09

Eindelijk gerechtigheid! Op naar het volgende mannetje wat eens opgepakt moet worden en aan de tand gevoeld moet worden! Zoals Bram Hage of van der Horssen! of wat hij nu is en DIe Serge! Tijd dat zij ook eens een gevangenis van binnen gaan zien. Samen staan we sterk! En ruimen we het wereldje nog eens op zodat we weer met vertrouwen kunnen kijken naar een leuk paardje of iets anders

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:46

Twee weken geleden is hij weer op tv geweest, jawel goed in beeld met zijn gezicht. hij was met alle aandacht niet blij! Haha! Wij wel..

Het net begint steeds strakker om hem heen te komen..

Je kunt het terugzien bij uitzending gemist.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:47

welke uitzending dan tal?