Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:45

finn2003 schreef:
inderdaad sneu dat ze eraf valt, maar ik vind de excusen wel goedkoop.

Dat ze er 3 dagen niet op had gezeten doet ze toch zelf. Dan neem je toch geen fris/ jolig paard mee of je zorgt dat hij gewoon flink gereden word door een ander. Vind ik zelf niet echt slim, dan is toch elk paard druk.

En het feit van het inrijd terrein vind ik ook erg makkelijk. Als je op dit niveau werkt, zorg je toch dat je van te voren goed op de hoogte bent van de plek waar je moet rijden. En anders was er een hele grote drafbaan vlakbij waar hij zn energie vast wel kwijt kon.

Anky was net een uur of zo terug uit Oslo, kan me voorstellen dat ze niet lekker in d'r vel zat. Vliegtuig in, wellicht vertraging, vliegtuig uit, dan snel naar Groningen en dan merken dat je paard een behoorlijk beetje fris is. Lijkt me niet echt een opsteker.....

En wie weet, heeft de organisatie wel gezegd dat er een inrijterrein was, maar je hebt inrijterreinen en inrijterrein(tjes)........
Weet jij als je bijvoorbeeld landelijk start wat er in de buurt van het terrein waar je moet rijden ligt?? Jij weet dat er in de buurt van het evenement in Groningen een drafbaan ligt, maar dat weet echt niet iedereen!

Anky is een mens en Nelson is een paard en het zijn en blijven beide levende wezens!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:45

Lot1987 schreef:
Ik vind het ook sneu voor haar.
maarja het kan idd iedereen gebeuren.
Wat al vaker gezegt is, als een paard met een goede
conditie niet wordt ingereden en nog lekker veel energie
heeft, vrolijk is dan is er idd weinig nodig voor de
onploffing.

Ik vond dat het paard ook echt zo reageerde zoals je paard reageert als hij naar buiten mag als hij hele dag op stal heeft gestaan!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:47

Lijken hier wel verdacht veel mensen op Bokt te zitten die denken dat ze beter rijden dan Anky? Laat maar eens zien hoelang jullie blijven zitten dan Haha! Makkelijk gezegd zo vanachter je computer scherm!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:48

nadita schreef:
Op het filmpje vond ik wel dat het maar een klein applausje was waarop Nelson begon te bokken. Daar moet hij toch tegen kunnen lijkt mij. Zo te horen was het verder behoorlijk stil in de hal.

Ik denk dan altijd maar... hoe vaak schrikt mijn paard tijdens het rijden van iets wat er altijd al is... en dan ineeeeens is het eng. En de volgende dag is er weer niks aan de hand... Denk best dat een paard als Nelson 99x tegen applaus kan.. en dan net die ene keer gaat ie aan de kletter.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:49

Sansje schreef:
nadita schreef:
Op het filmpje vond ik wel dat het maar een klein applausje was waarop Nelson begon te bokken. Daar moet hij toch tegen kunnen lijkt mij. Zo te horen was het verder behoorlijk stil in de hal.

Ik denk dan altijd maar... hoe vaak schrikt mijn paard tijdens het rijden van iets wat er altijd al is... en dan ineeeeens is het eng. En de volgende dag is er weer niks aan de hand... Denk best dat een paard als Nelson 99x tegen applaus kan.. en dan net die ene keer gaat ie aan de kletter.

Precies, denk maar aan jezelf als je heel geconcentreerd met iets bezigbent. Iemand laat bijvoorbeeld de deur dichtvallen en opeens schrik je daarvan Knipoog .

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:54

m.i. is het een juiste zaak als je met zo n paard veel in t publieke voetlicht rijd, je hebt t wel over anky- een juiste zaak als je zo n paard maar aan publiek en applaus laat wennen.kijk maar naar de westernwedstrijden, waar na een goede manouvre het publiek echt uit zn dak gaat. kan ieder paard aan wennen. en zeker de paarden van anky staan in de belangstelling, dus moeten ze er maar eerst aan wennen, voor ze er uberhaupt de ring mee in gaan. veiliger voor iedereen. die dressuur paarden springen om ieder kuchje, kwestie van zo veel mogelijk afleren....

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:55

spicegirl schreef:
m.i. is het een juiste zaak als je met zo n paard veel in t publieke voetlicht rijd, je hebt t wel over anky- een juiste zaak als je zo n paard maar aan publiek en applaus laat wennen.kijk maar naar de westernwedstrijden, waar na een goede manouvre het publiek echt uit zn dak gaat. kan ieder paard aan wennen. en zeker de paarden van anky staan in de belangstelling, dus moeten ze er maar eerst aan wennen, voor ze er uberhaupt de ring mee in gaan. veiliger voor iedereen. die dressuur paarden springen om ieder kuchje, kwestie van zo veel mogelijk afleren....

Die bloedpaarden zijn nou eenmaal erg heet, wat nodig is om net dat beetje extra eruit te halen wat je nodig hebt om te winnen Knipoog. En ja, soms schrikken die dus wel eens.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:57

Achjoh het is wel sneu voor haar dat het net tijdens een clinic gebeurt, maarja gebeurt is gebeurt. Lachen

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:00

Wat een leedvermaak weer! Die meiden die filmden zaten er ook smakelijk om te lachen.
Respect voor Anky dat ze zolang bleef zitten zeg, ik zou er bij de eerste bok al lang en breed vanaf gevlogen zijn. En erg raar dat de organisatie de schuld bij Anky zelf legt. Zoiets kan toch altijd gebeuren? Denk idd ook dat het publiek de oorzaak was, maargoed, je kunt ze moeilijk verbieden om niet te applaudiseren. Misschien had ze van tevoren aan moeten geven dat haar paard daar (nog) niet tegen kan? Dat gebeurt bij ons wel altijd, met de telgangwedstrijden mag er tot de eindstreep is behaald niet geapplaudiseerd worden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:02

Verbaas erover hoe makkelijk iedereen erover denkt. Dat wij onze tijd verspillen aan bokt en andere zaken, maar daar heeft Anky helemaal geen tijd voor. Die heeft het druk druk druk, en als je bereid bent om ergens een clinic te geven, mag de organiserende partij voor een degelijk losrijterrein zorgen. Zla leuk zijn als ze dat ook nog ff zelf moest regelen....

Ik stoor me nog het meest aan de film makers, die onsmakelijk giebelen en dan ook nog zeggen: Ik heb het op film. Nog nooitiemand van een bokkend paard af zien donderen ofzo?

Paardrijden gaat letterlijk en figuurlijk met vallen en opstaan. Dat geld voor iedereen, ook de topruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:03

nixx schreef:
Lijken hier wel verdacht veel mensen op Bokt te zitten die denken dat ze beter rijden dan Anky? Laat maar eens zien hoelang jullie blijven zitten dan Haha! Makkelijk gezegd zo vanachter je computer scherm!
Dat idee krijg ik ook altijd...
Vind het wel idioot trouwens...
Anky valt van haar paard (wat ongelooflijk loopt te bokken) en iedereen heeft commentaar... maar ik denk niet dat ik die bokken had uitgezeten... en ik wil niet proberen of ik het kan eigenlijk... Nagelbijten / Gniffelen

Onwijs, wat kan dat dier bokken...
Tjaldur schreef:
Wat een leedvermaak weer! Die meiden die filmden zaten er ook smakelijk om te lachen.
Respect voor Anky dat ze zolang bleef zitten zeg, ik zou er bij de eerste bok al lang en breed vanaf gevlogen zijn. En erg raar dat de organisatie de schuld bij Anky zelf legt. Zoiets kan toch altijd gebeuren? Denk idd ook dat het publiek de oorzaak was, maargoed, je kunt ze moeilijk verbieden om niet te applaudiseren. Misschien had ze van tevoren aan moeten geven dat haar paard daar (nog) niet tegen kan? Dat gebeurt bij ons wel altijd, met de telgangwedstrijden mag er tot de eindstreep is behaald niet geapplaudiseerd worden.

Belachelijk dat die meiden erom zaten te lachen... Stoom uit je oren
Hoe zou je jezelf voelen als je viel en iemand lachte erom... ik kan daar echt kwaad om worden.
En dan ook nog: Ik heb het op film... pfff... raar mens...

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:05

Cayenne schreef:
Ik denk zelf dat ze zich er af liet vallen toen ze het hek dichtbij zag komen. Liever in het zand dan tegen hout denk ik dan maar.

De reactie van de organisatie snap ik niet helemaal. Het ging niet over de kwaliteit van de bodem Verward

Ik denk ook dat ze zich heeft laten vallen, en als ik tussen hout en zand moest kiezen wist ik het ook wel.
veiligheid boven alles.
En als ik een bokker waar dan ook tegen kom, houd ik mezelf en mijn paard toch zeker rustig en probeer mijn mede ruiter en paard ook rustig te krijgen.
Dan maar een (winst) puntje minder.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:07

Wat windt iedereen zich weer enorm emotioneel op. Ziek

Anky doet haar werk en ze heeft gekozen voor een loopbaan met risico's.
Soms gaat het goed, soms gaat het fout.
Elke topsporter loopt risico's op blessureleed, althans als men niet schaakt. Knipoog
Het is jammer dat ze zich bezeerd heeft maar de wereld vergaat niet en laten we degenen dankbaar zijn die het gefilmd hebben.
Daar kun je zien wat er kan gebeuren als je paardrijdt. Verder is Anky niet zielig, integendeel.
Ze heeft relatief weinig letsel opgelopen en zal binnenkort vast weer rijden.
Als iedereen naar elkaar gaat lopen wijzen hier, net als dat de organistaie en Stef Jansen dat doen- dan komen we helemaal nergens. Boos!

Misschien kan Anky zich beter prepaperen de volgende keer en anders gewoon zo'n clinic boycotten.

Het is namelijk een volwassen mevrouw. Ze is verantwoordelijk voor haar eigen zaken.
Laatst bijgewerkt door detour op 15-10-07 12:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:07

Ik erger me ook dood aan heel veel reacties.

Naar mijn idee is het weldegelijk de schuld van de organisatie, want als je niet fatsoenlijk kunt inrijden of longeren, tja, dan kunnen dit soort dingen gebeuren.

Het paard bokt naar mijn idee ook niet omdat hij gemeen is, maar gewoon uit frisheid.

Ik vind het erg sneu voor Anky. Ach gut
Maarja, helaas is dit het risico van het vak, dit kan iedereen gebeuren die paardrijdt, dus haar ook.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:13

Het meisje zegt verdorie alleen rustig ik heb het op film jongens, en de rest wordt er vrolijk bij gefantaseerd.
Je kunt alles zo negatief zien als je zelf wil natuurlijk.
Waarschijnlijk had iedereen wel zo'n soort opmerking gemaakt.

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:14

Wat zou het toch gezelliger worden in paarden-land als iedereen zo aardig voor elkaar is als we hier naar Anky zijn.

Omdat we dit bij Anky eigenlijk nooit zien zijn we er stil van maar natuurlijk gebeuren hij haar dezelfde dingen die bij ons allemaal gebeuren.

Als je dit in de ring ziet gebeuren (bij wie het ook is) is je eerste reactie: Wat stout! en schiet je toch in de lach. Come on, allemaal even realistisch zijn!

Natuurlijk vind ik het erg voor Anky en gelukkig is ze er goed vanaf gekomen, ik hoop dat hetzelfde voor Nelson geldt; denk niet dat hij er met een schouderklopje vanaf is gekomen.

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:18

Heb net nog even naar het filmpje gekeken; er wordt geklapt als het erop lijkt dat ze blijft zitten.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:18

@ Coydog: dat zou ik dus nooit doen hoor! Die meiden waren Anky gewoon aan het uitlachen. Ieder zijn hobby natuurlijk, maar ik vind het respectloos.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:19

coydog schreef:
Het meisje zegt verdorie alleen rustig ik heb het op film jongens, en de rest wordt er vrolijk bij gefantaseerd.
Je kunt alles zo negatief zien als je zelf wil natuurlijk.
Waarschijnlijk had iedereen wel zo'n soort opmerking gemaakt.

Precies! Als je sommige reacties hier mag geloven dan wordt er het hele filmpje lang smakelijk gelachen. Terwijl je aan de manier van 'lachen' kunt opmaken dat dit meer uit verbazing is dan om iemand echt uit te lachen. Maar ja, men ziet en hoort wat men wil, dat blijkt hier ook wel weer. Clown

Er zijn in dit topic nogal wat mensen die zich roomser dan de paus voordoen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:21

Maak jij ervan, ben blij dat mensen zich roomser dan de paus voordoen die hebben tenminste nog respect voor mensen, ondanks wie ze zijn. Die omgang missen hier een paar

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:24

Noppert schreef:
Anky was net een uur of zo terug uit Oslo, kan me voorstellen dat ze niet lekker in d'r vel zat. Vliegtuig in, wellicht vertraging, vliegtuig uit, dan snel naar Groningen en dan merken dat je paard een behoorlijk beetje fris is. Lijkt me niet echt een opsteker.....

En wie weet, heeft de organisatie wel gezegd dat er een inrijterrein was, maar je hebt inrijterreinen en inrijterrein(tjes)........
Weet jij als je bijvoorbeeld landelijk start wat er in de buurt van het terrein waar je moet rijden ligt?? Jij weet dat er in de buurt van het evenement in Groningen een drafbaan ligt, maar dat weet echt niet iedereen!

Anky is een mens en Nelson is een paard en het zijn en blijven beide levende wezens!

Dat bedoel ik nou juist. Als jij zelf erg laat bent dan zorg je toch dat een dergelijk paard toch gewoon een goede voor bereiding krijgt, desnoods van een andere ruiter. Als jij met een paard aankomt dat op dit niveau loopt en ook nog eens clinics geeft, mag je toch verwachten dat ze redelijk bomb proof zijn.
Ik weet niet of je de show van de Future Guys hebt gezien, maar daar was aardig wat meer lawaai en daar vroegen ze zelf om.

En ik mag er toch wel vanuit gaan dat anky na vraagt of er een inrijdbak is van 10*15 of dat er gewoon een 20*40bak is oid.

Ik vind het erg genoeg voor iemand als ze eraf vallen en ze doen zich zeer, maar verstop je niet achter zulke slechte excuses zeker niet als je internationaal bij de top hoort.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-07 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:25

katiavl schreef:
Maak jij ervan, ben blij dat mensen zich roomser dan de paus voordoen die hebben tenminste nog respect voor mensen, ondanks wie ze zijn. Die omgang missen hier een paar

Als zij zich inderdaad zo VOORDOEN, dan hebben zij niet zoveel respect, maar doen alsof.
Niemand is heilig hoor. Ik vind het een beetje kort door de bocht om op basis van dit filmpje en misschien 3 á 5 seconden 'lachmateriaal' te oordelen dat iemand meteen maar respectloos is.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:26

Tja meningen verschillen. En het gehoor blijkbaar ook. Het gegiebel vindt ik vreselijk ongepast. Als was het het buurmeisje geweest. En dan er vrolijk bijzeggen: Ik heb het op film jongens. Alsof het het 7e wereld wonder is. Naar mijn idee had je daar ook wat anders me om kunnen gaan. Dit is puur leedvermaak. Ongeacht wie degene is die van het paard afdonderd. Zijn we nu allemaal kleine kinderen die dat nog niet eerder hebben gezien...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:26

Het braafste paard kan nog uit zijn stekker gaan, dus de opmerkingen: "Gebruik dit paard dan niet bij de demo's" vind ik een beetje overbodig.

Dat het als een wonder wordt gezien dat Anky voor haar paarden valt, vind ik apart. Ook een auto-instructeur waarbij zijn leerlingen in 1x slagen, kan zijn auto in de prak rijden.

Dit is voor geen mens uit te zitten en ik vind het knap dat ze het zolang bleef uitzitten!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:27

Wat ik wel apart vind is dat beide partijen de ander de schuld geven..

Volgens anky (en aanhang) lag het aan de speaker en het slecht inrij terein.
Terwijl volgens de organisatie het aan het niet aan het lawaai van het publiek ligt, maar door het toespreken van anky naar het publiek.

Accepteer dat je met een paard te maken hebt.. wat maakt het nou uit wie er 'verantwoordelijk' is voor haar val. Het gaat erom dat er niks ernstigs gebeurt is voor zowel paard als ruiter als organisatie!