Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Re: Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:03

want?

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:05

Ik het gewoon belachelijk vind om je paard zo diep te laten lopen. Mij ga je niet vertellen dat dit paard het fijn vind, laat staan dat het ontspannen is

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:11

oke dus paardrijden is prima, maar het moet wel fijn zijn voor het paard? en hoe zit het dan met zwepen en sporen?

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:12

En dat vind ik nog minder erg, omdat je die niet hoeft te gebruiken. Je kan met een zweep rijden, maar die hoef je niet te gebruiken.

En ik dacht dat het topic hier niet overging? maar ik stop met discuseren, ik heb me mening gegeven.

En ik ben spoorloos.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:15

ik heb het niet specifiek over jou

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:31

Daar gaat dit hele topic niet over. Ik vind zwepen en sporen, mits goed gebruikt, niet te vergelijken met wat hier is gebeurd met PP.
Discussie of het paard het 'fijn' moet vinden is het ook niet.

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:37

Roane schreef:
Daar gaat dit hele topic niet over. Ik vind zwepen en sporen, mits goed gebruikt, niet te vergelijken met wat hier is gebeurd met PP.

je hebt gelijk.
Ik ben het met je eens

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:43

Roane schreef:

Inderdaad. Zo lopen als dit ken gewoon niet goed zijn, sporen en zwepen gebruik je (normaal gesproken Tong uitsteken) niet constant maar dit paard kan geen kant op zo

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:43

suus_ schreef:
Roane schreef:

Inderdaad. Zo lopen als dit ken gewoon niet goed zijn, sporen en zwepen gebruik je (als het goed is hihi) niet constant maar dit paard kan geen kant op zo

Kijk dit zijn pas goed uitspraken haha

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:44

Ik had even snel iets geedit Haha!.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:16

sporter schreef:
want?

Zo hoort een paard niet te lopen Verward Slapen

Dit kan NOOIT een fijne houding zijn voor welke beest dan ook. Een paard zou van natuur ook NOOIT zo'n houding aannemen, tenzij die jeuk op zn borst had ofzo Haha!

Het HOORT gewoon niet.

En Coby trainde IMO meer richting klassiek dreesuur, iig veel meer dan Anky, dus het verbaasd mij echt dat ze dit doet. Dit heeft IMO helemaal geen zin, wat verbeter je hiermee???

Een is paard kan het het meest uit zn lichaam halen als die in een natuurlijke houding loopt, lijkt mij. Zo belemmer je hem alleen.....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:35

Maar Coby heeft dan toch ook uitgelegd dat ze dit even geprobeerd hebben maar niet fijn vonden dus er mee gestopt zijn! Van je fouten leer je toch? Ook Coby!
Van Anky circuleren er meerdere foto's rond dat ze een paard zo diep en rond vasthoudt. Maar hebben jullie er bij van Baalen vandaan al eens foto's verder van gezien?

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:45

nogmaals, als je een paard wilt trainen om een atleet te worden, zul je buig en strek oefeningen moeten doen
maar die houding is best wel erg veel kin naar de borst, maar de oude trekpaarden voor de kar deden dit ook om kracht te kunnen zetten, paarden die in het span lopen, tuigpaarden, hackney's etc etc.
Moet je niet even door een grens om alles makkelijker en losser te maken
nogmaals een atleet kan van zich zelf ook niet zo buigen als wat hij kan na jaren training, een speerwerper kan van nature ook zijn arm niet zover naar achter buigen om de speer te gooien. Maar al deze hebben goede begleidng die deze oefeningen al jaren kennen en weten wat ze doen. Elke traingsmethode heeft zijn pro en contra's, daar kun je van leren, maar vergelijk een sporter nooit met een niet sporter, als je wat bereiken wilt in de sport ( welke dan ook ) zul je per geval moeten proberen welke oefening meer lenigheid brengt, en welke dan ten einde het beste resultaat geeft. Als je alles zou doen wat niet gaat of tegen alles in gaat krijg je ook geen prestaties in de ring en zou zeker een paard altijd protesteren in welke vorm dan ook, denk eraan dat die honderden kilo's ook de andere kant op kunnen gaan als ze echt niet willen of kunnen

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:05

ikke99 Onderwerp bericht: Re: Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnenGeplaatst: 14 min geleden

Berichten: 15 nogmaals, als je een paard wilt trainen om een atleet te worden, zul je buig en strek oefeningen moeten doen
maar die houding is best wel erg veel kin naar de borst, maar de oude trekpaarden voor de kar deden dit ook om kracht te kunnen zetten, paarden die in het span lopen, tuigpaarden, hackney's etc etc.
Moet je niet even door een grens om alles makkelijker en losser te maken
nogmaals een atleet kan van zich zelf ook niet zo buigen als wat hij kan na jaren training, een speerwerper kan van nature ook zijn arm niet zover naar achter buigen om de speer te gooien. Maar al deze hebben goede begleidng die deze oefeningen al jaren kennen en weten wat ze doen. Elke traingsmethode heeft zijn pro en contra's, daar kun je van leren, maar vergelijk een sporter nooit met een niet sporter, als je wat bereiken wilt in de sport ( welke dan ook ) zul je per geval moeten proberen welke oefening meer lenigheid brengt, en welke dan ten einde het beste resultaat geeft. Als je alles zou doen wat niet gaat of tegen alles in gaat krijg je ook geen prestaties in de ring en zou zeker een paard altijd protesteren in welke vorm dan ook, denk eraan dat die honderden kilo's ook de andere kant op kunnen gaan als ze echt niet willen of kunnen

Mensen doen dat zichzelf aan. Dit doe je een ander wezen aan en niet jezelf

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:14

Sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen volgens mij. Er word ook niet gezegt dat iedereen zn paard zo moet bij zetten of longeren of wat dan ook. Er word alleen gezegt dat je topsport niet kunt vergelijken met gewonen sport. deze top paarden worden niet van de ene op de andere dag zo vast gezet, hier word langzaam met veel beleid naar toe gewerkt door profs!!!! Helaas snappen de mensen dit niet Ach gut

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:30

sporter schreef:
deze top paarden worden niet van de ene op de andere dag zo vast gezet, hier word langzaam met veel beleid naar toe gewerkt door profs!!!!

ik vind het evengoed niet kunnen Stoom uit je oren

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:34

Arabesk schreef:
sporter schreef:
deze top paarden worden niet van de ene op de andere dag zo vast gezet, hier word langzaam met veel beleid naar toe gewerkt door profs!!!!

ik vind het evengoed niet kunnen Stoom uit je oren

Sorry met alle respect jij vind wel meer niet kunnen. Ik ben al lang over het punt heen waar ik jou nog serieus neem. Ik weet niks van NH af en jij niks van de sport

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:01

sporter schreef:
Sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen volgens mij. Er word ook niet gezegt dat iedereen zn paard zo moet bij zetten of longeren of wat dan ook. Er word alleen gezegt dat je topsport niet kunt vergelijken met gewonen sport. deze top paarden worden niet van de ene op de andere dag zo vast gezet, hier word langzaam met veel beleid naar toe gewerkt door profs!!!! Helaas snappen de mensen dit niet Ach gut

ja, je ziet echt aan de bespiering dat hier op de goede manier naar toe is gewerkt en dat dit zorgt voor soepelheid enzo.. Nors opkijken
niet dus!

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:05

Sporter,
het heeft geen nut, en als ze later het Z niet bereiken is het toch de schuld van ?
Trainer, stal, voer, rijbak, rijvereniging, jury of het paard heeft ineens gebreken ofzo

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:27

ikke99 schreef:
Sporter,
het heeft geen nut, en als ze later het Z niet bereiken is het toch de schuld van ?
Trainer, stal, voer, rijbak, rijvereniging, jury of het paard heeft ineens gebreken ofzo

Ja daar heb je gelijk in het vervelende is alleen dat dan wel ineens alle bitten hulpmiddelen enz enz uit de kast getrokken worden Ach gut

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:28

of de buurvrouw wordt om hulp gevraagd, die heeft vroeger toch ook eens M gereden !
op een paard wat al Z gelopen had of na 10 jaar, en dan geen Z want de changementen kende het paard niet
of dat belaste hem teveel ! En dagelijks trainen hadden we geen tijd voor, of de rijbak was niet goed genoeg, of er was geen verlichting in de bak etc

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:35

Maar uiteindelijk na veel zwoegen en alles uit de kast gehaalt te hebben, loopt hij eindelijk met zn kop mooi boven in en op de loodlijn zoals het hoort Vork dat hij vervolgens met alle wil van de wereld niet meer naar links of rechts te buigen is, dat is weer een ander verhaal Clown

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:44

en na het hebben van een verrekte rug, onderhals spieren wordt ie in de wei gezet
want het vriendje is belangrijker. of hij is kreupel of het kost ineens teveel geld
en dan gaan we op de natural horsmanship cursus of zoiets ,want dan hoeven die "fratsen" niet meer
en dat "onnatuurlijke" gedoe. Ik zou wel eens willen weten welke sport wel natuurlijk is

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:49

Je vergeet de 2 uur durende curcus natuurlijk bekappen Knipoog

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:51

Ja hoor, net alsof je je paard zo moet vast zetten om in de Z te komen