Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anky valt van paard tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:02

Sneu voor haar, helaas kunnen dit soort dingen iedereen gebeuren. Dat is nu eenmaal het risico van het vak.

@Showjumper: Jij kan toch niet voelen hoeveel pijn zij heeft, of wel soms?!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:03

Alle respect voor Anky!

Persoonlijk denk ik dat mede-schuldige gewoon de omstandigheden zijn. 1. de inrijbak mag echt niet bak heten. levensgevaarlijk! Was afgezet met dranghekken waar makkelijk een paardenbeen tussen de spijlen kon raken. Bodem was ook niet je van het en formaat was iets van 10 bij 15 als je het mei vraagt.
Er was verder nergens anders ruimte om te longeren of het heets er af te krijgen.

2. als je uit Oslo gevolgen wordt om een clinic te geven en je gaat op je paard zitten en voelt eigenlijk al dat ie wat fris is... kun je niet afstappen en zeggen, sorry, wordt hem niet.. Mensen, zelfs als je bekend zijn voelen ook spanning. Elke keer is ander en je weet nooit wat er gaat gebeuren.

Kortom het kan de beste overkomen. Anky is net als wij allemaal gewoon een amazone, gewoon een mens, dat van paarden houdt.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:03

Het zit idd niet mee... Achja, we vallen allemaal wel eens van ons paard af..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:04

@ Showjumper: Je kan toch ook net even verkeerd vallen? Ze is wel weer opgestapt maar heeft het niet afgemaakt.. en groot gelijk had ze! Weet jij veel hoe zeer het deed

2misty2

Erg sneu voor der.Helaas kan dit ook de beste ruiters overkomen.Ik hoop dat ze er gauw weer bovenop komt!

sjorsie

Showjumper schreef:
Waarom kan Anky direct niet meer rijden als ze van het paard valt? Er zijn vaak genoeg ruiters (op concours) die van hun paard vallen en gewoon weer opstijgen (en die je daarna gewoon weer met een ander paard in de ring ziet)... en als Anky valt heeft ze direct pijn en kan ze niet meer rijden.

Dit slaat nergens op, de ene keer heb je alleen een paar blauwe plekken als je valt en de andere keer kom je echt knalhard verkeerd terecht, beetje vreemd om er dan maar vanuit te gaan dat ze zich wel aan zal stellen, juist zij is denk ik eerder geneigd door te gaan omdat men al heel snel commentaar op haar heeft omdat ze bekend is!

Joltsje

@showjumper ze heeft eerst wel doorgereden hoor. allen de wissels wouden niet meer en ze had veel last.

daarnaast.. het is haar werk. straks is er wel wat ergs en maakt ze het alleen maar erger als ze doorrijdt.
als ze ophoudt is jammer. maar voor haar kan het veel geld kosten als ze iets heeft. (krijg je natuurlijk de opmerking dat ze rijk genoeg is, maar er zijn ook genoeg zelfstandigen die alles laten voor hun werk)

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:06

jeeejjj wat een domme opmerkingen worden hier geplaatst zeg!
Jij/jullie weten niet hoe ze terecht is gekomen en hoeveel pijn ze heeft. Beetje banketstaaf om voor een ander te bepalen dat diegene zich aanstelt.
Vond de commentator ook belachelijk btw, die vroeg niet eens hoe het met haar ging alleen maar waarom haar headset het na de val niet deed. En toen ze besloot te stoppen vanwege de pijn wou hij dat ze nog een afscheidsronde ging rijden en dat terwijl ze teveel pijn had om te rijden. Slechte zaak...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:06

Het zit Anky niet mee dit jaar... hoop dat het vanaf nu alleen goed blijft gaan! Zo zie je maar dat iedereen kan vallen en paarden gewoon paarden blijven. Anky bewijst en heeft genoeg bewezen met rijden dus ik denk dat het vrij onlogisch is om daar een discussie over te houden...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:07

Misschien de volgende keer een bodyprotector om..... Clown

Hoop dat ze er niks ernstigs aan overhoudt, en zo zie je maar weer kan de beste overkomen!!

assie

Als ik Anky was geweest was ik even het stadspark ingereden om los te rijden Tong uitsteken . De drafbaan zit er ook vlak naast. Ruimte zat om even het beest rond te slingeren zodat ie zijn energie kwijt kan.

Vervelend voor d'r dat ze eraf is gepleurd, maar goed, risico van het vak. En ach, shit happens.

Hoop voor haar dat ze er niets aan over houdt though.

m1992

Re: Anky valt tijdens clinic

Frouk schreef:
een clinic om te laten zien hoe het dus niet moet Vork Haha!

nee sorry, beetje flauwe opmerking! Wel vervelend voor haar. Hopelijk houdt ze er niet al te veel van over

Geweldig *LOL*

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:08

anniee schreef:
Jij/jullie weten niet hoe ze terecht is gekomen en hoeveel pijn ze heeft. Beetje banketstaaf om voor een ander te bepalen dat diegene zich aanstelt.
Vond de commentator ook belachelijk btw, die vroeg niet eens hoe het met haar ging alleen maar waarom haar headset het na de val niet deed. En toen ze besloot te stoppen vanwege de pijn wou hij dat ze nog een afscheidsronde ging rijden en dat terwijl ze teveel pijn had om te rijden. Slechte zaak...

Ach.. die commentator voelde zich volgens mij echt een beetje de baas Knipoog Die ochtend bij die paso's ook al.. Ze wilden de bak uit "Nee, rijd nog maar even een rondje" ..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

ilse18 schreef:
Misschien de volgende keer een bodyprotector om..... Clown

beschermen die ook benen dan tegenwoordig? Clown

Authentic

sjorsie schreef:
Payal schreef:
idd mensen, niet zo zeuren. iedereen die al een tijdje rijdt is er wel een x afgevallen.. en onthoud, ze is dressuurkampioene, geen rodeokampioen Knipoog

Amen, anders reed ze wel western, kan ze zich aan de knop vasthouden Clown

Wat heeft rodeo nou weer met westernrijden te maken?

't Valt me op dat ze er de laatste tijd wel erg vaak naast ligt, misschien komt het omdat ze onzekerder is?

byjou1983

Wat jammer dat sommige mensen hier zo'n negatieve opmerkingen maken ...Je kunt net verkeerd terecht komen , dan ben je blij als je uberhaupt al kunt zitten!

Van een bokkend paard kun je lelijk terecht komen! Bekijk het eens anders , toch knap dat ze er weer op ging !

IK heb respect voor haar ! Vind het sneu dat ze tijdens een clinic eraf valt , zo zie je maar hoe snel iets gebeurd is!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:09

Ik vind het knap dat ze gestopt is, je valt van je paard... oke, dat is niet leuk maar kan iedereen gebeuren.. maar vind het knap dat ze dan ook stopt omdat het niet gaat! Petje af!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:09

Anne_0 schreef:
Liezzel schreef:
alleen der zweep houdt ze wel raar hoor Bloos

Ja en ze zit ook niet echt netjes rechtop he Clown

Met lichtrijden niet nee.
Ze had haar handen ook vrij breed vond ik. Helaas ook hier geen duidelijke foto's van. Als ik de kans gehad had, dan had ik haar rustig gevraagd waarom ze zo zat, want met doorzitten doet ze het niet.
Verder hoop ik ook dat ze niets erngstigs heeft, maar ik heb vragen over haar houding overgehouden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:10

Misschien zit Anky de laatste tijd niet zo lekker in haar vel...

sume

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:10

Ach dit is echt ontzettend sneu voor haar. Dit gun je niemand.

Vroeger zei men wel eens: een echte ruiter is een zandruiter, of te wel: om goed te kunnen rijden moet je meerdere malen gevallen zijn.

Wil wel eens meemaken dat iemand zo'n gemene reactie van een paard tot het eind uit kan zitten en dan ook nog vrolijk zijn presentatie zonder fouten af kan maken, denk niet dat dat iemand lukt. en vraag me af of het paard al niet super vervelend was voordat ze de ring betraden (dat zou haar rare houding kunnen verklaren, als je al zo'n boksessie achter de rug hebt zit je niet echt lekker meer).

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:11

byjou1983 schreef:
Wat jammer dat sommige mensen hier zo'n negatieve opmerkingen maken ...Je kunt net verkeerd terecht komen , dan ben je blij als je uberhaupt al kunt zitten!

Van een bokkend paard kun je lelijk terecht komen! Bekijk het eens anders , toch knap dat ze er weer op ging !

IK heb respect voor haar ! Vind het sneu dat ze tijdens een clinic eraf valt , zo zie je maar hoe snel iets gebeurd is!

jaa vind ik ook, ze wist tog ook niet dat dit zou gebeuren?!

Aradis

ze zit indd beetje gespannen lijkt het..
was dit voor of na de val?

Naomi_Jortje

Ik ben dinsdag ook nog bij 'n clinic van haar en Nelson geweest, en ze kan 'm echt wel goed rijden hoor Ja
Het is gewoon jammer voor de mensen daar dat ze gestopt is, maar ik geef d'r groot gelijk Ja

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:12

Ik weet btw de reden dat ze zo zit, heeft ze dinsdag verteld Lachen
Ze was het erafvallen aan 't oefenen, en is toen met d'r been tegen de bakrand aangevallen, daar had ze dus al last van Ach gut

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:12

anniee schreef:

kan idd niet bepalen hoeveel pijn ze had....maar....als ze na de val toch op haar paard stapt om dingen te laten zien dan had die laatste ronde (gewoon in stap) heus nog wel gekund in mijn ogen. Als de pijn zo erg was dan had ze gelijk uit de ring moeten stappen. Maar goed...dat is ONZE mening.
Commentator was trouwens Karel de Lange...en da's heus geen onaardige man hoor!