Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:56

imke schreef:
ik heb even in jullie profielen gekeken. Een hoog haflinger en tinker gehalte. Of mensen die na een jaar of 5 intensief starten, toch al M-dressuur zijn.
De beste stuurlui staan aän wal, of duidelijk een geval van "de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"

Alsof jij zo'n lekker profiel hebt. Misselijk
Drankorgel? Gestoord
Blijkbaar zijn daar door heel wat hersentjes afgestorven. Blond

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:07

@ imke; dus het feit dat je niet op het hoogste wedstrijdniveau met je paard zit, wilt zeggen dat je minder verstand van dressuur hebt?
Is het niet misschien mogelijk dat datgene wat er aan jou zo heilig verklaarde 'top' gevraagd wordt, in strijd is met het welzijn van het paard als dat op deze manier bereikt moet worden? Wat als ik je nu vertel dat ik me wel degelijk verdiept heb in het laag en rond rijden en er dan nógsteeds negatief tegenover sta? Is dat dan wel relevant? Weet ik dan wel waar de klepel hangt? Of heb ik het dan nogsteeds niet begrepen omdat ik jou mening niet deel?

Omdat ik geen wedstrijden rijdt, of op een belgisch trekpaard rijdt betekent dat dan dat ik niet mag zeggen dat ik negatief denk over hoe sommige ruiters aan de top rijden?

Omdat je zelf nadenkt over wat in jou ogen de beste training is voor het paard, maar daarmee niet de ladingen punten binnensleept die jij zo belangrijk vindt, betekent dat dan dat je niet mag oordelen over anderen? Beetje kort door de bocht vindt je niet?

Niet voor iedereen is datgene wat je in wedstrijden behaald een maatstaf voor je kunnen of talent. Voor mij iig niet, en het is sowieso geen reden om de ene mening wel serieus te nemen en de andere niet

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:13

@Imke: Waarvoor zouden wij hier niets over mogen zeggen? Omdat wij er niets van af weten? Nou ik denk dat je als je hier je praatje hebt gedaan, er toch echt wel iets vanaf weet hoor. Dat we hier pas over mogen praten, als we op subtop niveau rijden is onzin, want dan zij dit topic niet meer lopen Knipoog

Ik ben benieuwd naar de uitslag Lachen, Maar waarvoor word er nu pas een onderzoek naar gedaan? ookal traint Anky haar paarden al lang zo, en is dit ook bekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:14

imke schreef:
Ik vind het allemaal een beetje overtrokken hoor. Wat me echter wel stoort aan het hele verhaal is dat Coby zegt, niet op deze manier te trainen. Maar dat blijkbaar wel doet. Anky komt er echter gewoon voor uit. Geweldig toch!!!

Hoe verklaren jullie het feit dat alle paarden van Anky nog op hoge leetijd hoog in de dressuursport lopen?
Ik zie geen problemen in de manier van rijden van Anky.

Als ik echter in jullie profielen kijk, zie ik altijd staan: Hoera, eindelijk L1+1 of iets dergelijks. ik denk dat mensen op dit niveau niet kunnen oordelen over de rijkunst van Anky of andere mensen!!!!

Jouw profiel OK dan! , volgens mij behoor jij tot die domme meisjes, heerlijk pennygehalte heb jij, Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Je naam alleen al, misschien had Anky beter bij je gepast. Clown

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:22

Wat hebben we toch allemaal weer lekker de mond vol van een ander. Nogmaals ben ik het niet met de foto's eens, maar ik denk dat menig paard jaloers zou zijn op P&P en salinero en de rest.
Het gaat hier om de foto's en niet om trainingsmethodes.. Er zijn op dit topic al meerdere mensen geweest die coby en co nog nooit zo hebben zien trainen, denken jullie dat die liegen ofzo?
Dus nog een keer, ik ben het er ook niet mee eens, maar ga in godsnaam niet iedereen aflopen bekken..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:21

@Imke; je komt misschien wat geloofwaardiger over als je je profiel bijwerkt.

Ik vind ook dat mensen vooral in it soort topics nogal gauw hun gal lopen spuien, terwijl de helft niet onderbouwt kan worden met bewijs. Beetje jammer.

Echter vind ik deze foto's duidelijk genoeg om aan te tonen wat door meerdere wordt gezegd.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:05

Jammer hoor. Jullie missen humor en rijvaardigheid. Iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar die mening moet wel ergens op slaan.
Verder is het natuurlijk zo, dat je echt niet kunt oordelen over hoog opgeleide paarden als je zelf alleen maar recreatief bezig bent. Je kunt dan natuurlijk zeggen:" Ja, dat is mijn mening", maar je moet natuurlijk wel weten waar je over praat. Ik krijg echt het idee dat ik met "echte penny's" te maken. Nu moeten die er tenslotte ook zijn. Waar moeten we anders met onze "mindere"paarden naar toe???? ROFL
Geet allemaal niets hoor, droom verder....... Slapen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:37

en oja, als coby werkelijk zulke trainingsmethoden zou hebben zou dit dan niet allang tegen het licht gehouden zijn. angela heeft een stomme fout gemaakt, maar is niet onlosmakelijk verbonden met alles wat coby doet. Ze wordt getraint door coby tuurlijk, maar als je anky miss als je voorbeeld neemt dat je denkt dat dat zo moet??

En Imke als we recreatief-amateuristisch rijden kunnen we nog wel bekijken hoe iemand zn paarden traint en hoe een paard anatomisch in elkaar zit. Wat wel een fijn beeld geeft en wat niet. Dat jij daar misschien wel moeite mee hebt hoeft niet te betekenen dat een andere die alleen recreatief bezig is dit niet zou kunnen. Dus ik zou zeggen hou je dr maar gewoon buiten dan Clown

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:06

Wat ben jij naief. Je zegt: "Angela heeft een stomme fout gemaakt" Je denkt toch niet dat dat meisje het voor het eerst doet!!
Ik zal je iets verklappen, maar je mag het tegen niemand zeggen.............De pony wordt altijd zo getraind!!!!!! Hij is waarschijnlijk een beetje "stug" aan de voorkant en door hem zo kort bij te zetten (het is inderdaad te kort) loopt hij makkelijker door de hals als Angela erop zit.
Ik vind dit echter altijd nog niet zo erg als hoe met de meeste paarden wordt omgegaan. Coby weet heel goed wat ze doet. Ze is nl. niet achterlijk!!!!!
Ik vind het storender als ik naar mensen kijk die het allemaal zo goed weten. Ondertussen loopt hun paard met een onderhals, te klein of te scherp bit, te lange hoeven (Beslaan kost geld), en een of andere schlemiel op de rug. En tot slot ook nog te weinig bodembedekking in de box, want de eigenaar wil van het weekend ook nog een avondje stappen.
Dus als je het hebt over een "Happy atlete", ga ik toch voor Power and Paint. Hem ontbreekt het namelijk aan NIETS!!!!! Goed beslag, schone box, goed ruitertje op z'n rug en voldoende eten.

Zo, als ik mijn commentaar nu nog niet goed heb onderbouwd!!! Daar kunnen jullie nog een puntje aan zuigen...... Go jij! Go jij!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:08

Kom maar op met nog meer foto's als jij het zo goed weet Haha!
Ik vind dat jij er wel erg bovenuit probeert te steken in dit topic imke.
kan in je profiel ook niet echt zien wie je bent enzo...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:14

imke schreef:
ik heb even in jullie profielen gekeken. Een hoog haflinger en tinker gehalte. Of mensen die na een jaar of 5 intensief starten, toch al M-dressuur zijn.
De beste stuurlui staan aän wal, of duidelijk een geval van "de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"

Zulke uitspraken zorgen ervoor dat er mensen in de paardensport zijn die vinden dat wat zij doen aleen maar goed is en verder doet iedereen het fout. Elkaar niets gunnen. Jij bent ook ooit begonnen. En laat ik je uit de droom helpen............je kunt zoveel meer uit paarden halen dan alleen op deze manier de topsport beoefenen. Het zal echt wel niet ok zijn, anders wordt er ook geen onderzoek ingesteld. Beetje domme uitspraak van je.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:15

Hoezo, kom maar op met meer foto's??? Ik zeg alleen dat ik vind dat hij te kort bijgezet staat. Ik vind echter ook dat er ergere dingen met paarden gebeuren.
Wat bedoel je???

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:16

Imke, ik mis bij P&P dagelijkse weidegang. Bloos

Ben blij dat mijn paarden lekker elke dag kunnen ravotten en ja, helaas is dat een paard fataal geworden, maar daarom sluit ik ze niet achter slot en grendel op voor mijn eigen plezier.
Een paard is toch een kuddedier en hoort eigenlijk in het vrij rond te lopen.
Nee ik ben geen NH-aanhanger, heb paarden voor mijn plezier. heb ook inzicht en nee nog nooit verder gekomen dan de L2 en M-springen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:17

imke schreef:
Ik zal je iets verklappen, maar je mag het tegen niemand zeggen.............De pony wordt altijd zo getraind!!!!!! Hij is waarschijnlijk een beetje "stug" aan de voorkant en door hem zo kort bij te zetten (het is inderdaad te kort) loopt hij makkelijker door de hals als Angela erop zit.

Hier doelde ik op

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:19

quintusgl, dat slaat werkelijk nergens op. Daar ga ik echt niet eens op in!!!! ROFL

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:24

Jollygirl, we zijn het dus eens!!!! Geweldig toch!!!! OK dan!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:27

hoeft ook niet te reageren imke (wat je trouwens wel doet), als je er maar over nadenkt.......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:20

Ik las net dat Coby samen met Johan Hinnemann zal reageren op de beschuldigingen tijdens het Globaldressage forum Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:28

Cayenne schreef:
Ik las net dat Coby samen met Johan Hinnemann zal reageren op de beschuldigingen tijdens het Globaldressage forum Lachen

Ik las het ook Cool

Ben heel erg benieuwd naar wat ze daar te zeggen heeft!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:33

imke schreef:
Jollygirl, we zijn het dus eens!!!! Geweldig toch!!!! OK dan!

Ohja?
Ik ben benieuwd uit welke bron jij dit gehaald hebt...
sta jij daar elke dag met je neus bij die pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:06

Moderatoropmerking:
Jongens, houden we het wel gezellig tegenover elkaar? Lachen

En svp terug ontopic naar het onderwerp.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:15

Je valt inderdaad op in dit topic Imke, of voel je je aangesproken omdat jij je paard ook zo traint?

Ik weet 100% hoe het er aan de top aan toe gaat, ik ben er nu dagelijks mee bezig en menig paard zou dus NIET jaloers op zijn! Soms heb ik medelijden met die paarden maar ja, tis mn werk, zo verdien ik mn geld. Kom zeg, paarden die dagelijks tot in het schuim gewerkt worden, ALTIJD dekens op hebben en maar een beperkt hoeveelheid voer krijgen want 'stel je voor dat hun maag opzwelt oid' ROFL Nee, daar is een paard wat lekker dagelijks op de wei staat en af en toe lekker een relaxed ritje kan maken, geen spierpijn de dag erna zeker niet jaloers op....... Tja, ik weet ook wat ik zou kiezen.

Ja die toppaarden staan idd altijd tiptop bij, de onze ook, maar of ze er echt blij mee zijn om soms wel 48 uur achterelkaar op stal te staan vraag ik me af Nors opkijken

Overigens vind ik dat je vooroordeel over recreatie ruiters en paarden totaal niet klopt en ERRUG overdreven is. Jij zegt dus dat alle recreatie paarden een onderhals hebben, te lange hoeven en een verkeerde bit.
Alleen als je wedstrijden rijdt, zorg je goed voor je paard Gestoord Altublieft zeg.....Ik

En ook ik had een haflinger. Maar die zag er beter uit dan menig paard die bij mij op stal stond Gestoord

Maar om terug te komen op Power. Jij vindt dat ie een fijn leventje heeft maar ik vraag me toch echt af of die dat ook vindt. Lekker zeg, als je amazone je elke dag zo aansnoert omdat je stijf bent. Misschien rijdt ze toch niet zo dendered..Huilen van het lachen
Aan hem ontbreekt wel degelijk iets, hij mag nooit lekker paard-zijn. Hij mag nooit naar buiten, als die geluk heeft mag die ff stappen aan de hand, maar ook dan moet ie waarschijnlijk peesbeschermers om hebben Huilen van het lachen Nou wat een leven....

Sorry maar voor mij is Coby ook van de voetstuk gevallen.
Als ze inderdaad zo traint (wat Imke dus zegt Vork ) laat haar dan ook voor uit komen zoals Anky dat doet IPV zo'n lulverhaal wat nergens op slaat Slapen

Ben benieuwed wat voor verhaal Johan voor d'r gaat verzinnen Vork

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:17

imke schreef:

Heb jouw profiel even bekeken word je ook weinig wijzer van anders...
(ja, ja, evenals van mijn profiel, da's ook leeg)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:27

malloesje schreef:
...maar ik denk dat menig paard jaloers zou zijn op P&P en salinero en de rest...

Het spijt me zeer maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat mijn paard NIET jaloers is op Power and Paint en Salinero.

imke schreef:
Wat ben jij naief. Je zegt: "Angela heeft een stomme fout gemaakt" Je denkt toch niet dat dat meisje het voor het eerst doet!!
Ik vind dit echter altijd nog niet zo erg als hoe met de meeste paarden wordt omgegaan. Coby weet heel goed wat ze doet. Ze is nl. niet achterlijk!!!!!
Ik vind het storender als ik naar mensen kijk die het allemaal zo goed weten. Ondertussen loopt hun paard met een onderhals, te klein of te scherp bit, te lange hoeven (Beslaan kost geld), en een of andere schlemiel op de rug. En tot slot ook nog te weinig bodembedekking in de box, want de eigenaar wil van het weekend ook nog een avondje stappen.
Dus als je het hebt over een "Happy atlete", ga ik toch voor Power and Paint. Hem ontbreekt het namelijk aan NIETS!!!!! Goed beslag, schone box, goed ruitertje op z'n rug en voldoende eten.

Zo, als ik mijn commentaar nu nog niet goed heb onderbouwd!!! Daar kunnen jullie nog een puntje aan zuigen...... Go jij! Go jij!

Idem dito: mijn paard mankeert het ook aan NIETS: schone box, genoeg op de vloer, hoefsmid er vaak genoeg bij, paardentandarts, fysiotherapeut, osteopaat en wat loopt mijn paard? re-creatie. En dat is geen scheldwoord, ik heb gewoon een drukke baan (post HBO) en ook geen slecht paard (Paddox x Rubinstein).

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:59

Wát een geweldige change of wind Haha! Imke die zeker GPgeboren is en paarden die jaloers zijn op Salinero en Power and Paint Clown Misschien moet ik dat dat ook eens proberen om mijn paard zo aan het lopen te krijgen, maar zonder teugels lijkt me dat een beetje moeilijk Pling IMKE help!!! Hoe trek ik een paard zonder teugels naar onder?

.... Scheve mond

Afschuwelijke foto´s waarbij je heel veel vraag en uitroeptekens kunt zetten, maar helaas geen filmpopname met geluid en zo krijg je weer twee kanten van het verhaal. Goed keuren doe ik zo iets absoluut niet, voor mij was het een keer Rollkur en daarna nóóit en te never meer. Paarden die zoiets pikken, hoe moeten die zich wel niet voelen? Mijn paard heeft al een hekel aan een normaal halster en loopt beter mee zonder Gestoord maar das dan ook een apart geval Nee wedstrijdniveau zegt mij niks meer, rijd je paard bewust, eerlijk en met veel geduld. Daar groeien meestal de mooiste en trotste teams uit. Het meeste wat je vandaag in de ring ziet laat zelfs de doden in hun graf omdraaien.