Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westenwind

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:18

Ik vind het goed dat er onderzoek wordt gedaan.. zo kunnen beide partijen hun gelijk krijgen.. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:18

sflj schreef:
De waarheid staat toch op de foto, MissJ? wat beiden zeggen intresseert me minder, ik oordeel op basis van wat ik zelf kan zien!

Op de foto's is idd heel duidelijk te zien dat P&P erg kort bijgezet is, te kort in mijn ogen. Het zijn echter maar enkele foto's, je weet niet hoe lang het geduurd heeft en wat de reden was. Op grond daarvan ben ik niet bereid om CvB te bestempelen als dierenbeul.

SGWuppie schreef:
In welke context vind jij deze manier van bijzetten dan wel gerechtvaardigd?

Op grond van mijn eigen kennis van trainen niet. Maar daar komt de grote MAAR....Ik heb geen ervaring met topsport en toptrainingen in welk vlak dan ook. Dus ik acht mijzelf niet in staat om hier een oordeel op te baseren.

SONY

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:20

JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

Om mijn god! Geweldig! Haha! Lig helemaal in een deuk en slaat de spijker op zijn kop!

Alke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:21

JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

Afgod

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:21

Moeten die oneliners met die lappentekst nu echt?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:23

VValar schreef:
Wat een onzin zeg dat dit daadwerkelijk onderzocht gaat worden.

Dus als jij word vastgezet, je kan geen kant op ook al is het voor maar 1 minuutje, vind je dat ook maar oke, en vind je het niet erg dat de dader dit nog eens kan doen, of bij anderen?

niet aanvallend bedoeld ofzo hoor Knipoog

Girlgamer

JurybijZ:
Beetje overdreven, maar leuk gesproken.
Ik ben benieuwd wat het onderzoek uitwijst. En dan, wat willen ze eraan doen?
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 26-09-07 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Mijn indruk van het stukje tekst van JurybijZ: Pukpaleis is opgestaan Haha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:24

MissJ schreef:
quintusgl schreef:
Wel vreemd dat C. v Dalen aangeeft dat dit het begin vh longeren is.......Lekker om een "koud" paard uberhaubt meteen in de krul te trekken en vast te zetten.......NOT

C van Baalen. Knipoog en je weet niet wat hij voor dit longeerwerk gedaan heeft. Je mag er toch vanuit gaan dat Coby vakvrouw genoeg is om niet zo maar haar paarden, haar bron van inkomsten, om zeep te helpen.

HAHA, foutje, lange werkdag achter de rug Haha! Knipoog
In haar eigen reactie (in haar gastenboek) geeft ze aan dat ze net met het paardje begon (geen zweet etc)...vandaar mijn opmerking

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:24

Ik sluit me volledig aan bij ThePast03 en Dees.
Bovendien vind ik dat ieder van ons het recht moet hebben om iets niet "mooi" te vinden, ongeacht of je nu aan topsport doet of niet.
Ik hou totaal niet van de manier van rijden van Anky en andere rollkurrijders en ik vind dat mijn goed recht om dat te vinden.
Als die mensen daar overwinningen mee halen of hun boterham mee verdienen, fijn voor hen, maar ik blijf bij mijn mening.

Verder zou ik zeggen, goed geschreven Jurybijz, de pen is machtiger dan het zwaard. Maar, als die computerende dressuurmiepjes hun ongetrainde krent in een dure Ankybroek hijsen en hun verzorgpaard uitdossen met Ankydekje en Ankybandages, dan mag meneer Janssen wel anders piepen.
Rinkel rinkel kassa kassa zou ik zo zeggen...

Het lijkt me trouwens dat je je speciaal voor de gelegenheid geregistreerd hebt. Ik zou zeggen, smakelijk en geniet van je chips en kaasblokjes.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:26

quintusgl schreef:
HAHA, foutje, lange werkdag achter de rug Haha! Knipoog
In haar eigen reactie (in haar gastenboek) geeft ze aan dat ze net met het paardje begon (geen zweet etc)...vandaar mijn opmerking

Ja dat staat er idd in. En dat ze ook zag dat de singel?? niet goed zat en hem daarna heeft aangepast. Maar op de foto's kun je zien dat ze de longeerlijn nog uit handen geeft aan de eigenaresse.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:27

quintusgl schreef:

dat vind ik ook wel appart ja maar goed ben wel benieuwd wat er uit het onderzoek komt...

maar ik blijf het raar vinden dat zowel coby als angela de longe vast hebben gehad... dat kan bijna niet in zo'n kort tydsbestek als je er over na gaat denken Ach gut

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:27

VValar schreef:
Wat een onzin zeg dat dit daadwerkelijk onderzocht gaat worden.

Waarom onzin? lijkt me alleen maar een goede zaak, of om Coby een trap onder d'r reet te geven of om haar vrij te pleiten.. kan alle kanten op.
Ik vind het ook vreemd dat dit aan het begin van het longeren moet zijn geweest, hoe krijg je dat dier in hemelsnaam "koud" in zo'n krul Rolleyes
Jurybijz: Dat "we" niet op topniveau rijden wil nog niet zeggen dat "we" niet weten hoe het wel moet.. en als dit echt een "normale" training was kan je dat niet goedpraten met: Ze heeft al sorry gezegd of ze werkt met gehandicapte medemens of ze rijdt 300km naar een ziek paard.. zo werkt dat nou eenmaal niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:28

Blijf bij mijn idee dat ik blij ben dat ik niet Angela ben
op dit moment.. laat dat kind een beetje heel...

Dus ik wacht geduldig het onderzoek af....

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:29

Even Extreme duivel zijn hoor....

Wie weet is dit persbericht alleen in het leven geroepen om ons allen gerust te stellen.

Of het onderzoek loopt als volgt: "Mevr. van Baalen, spreekt u de waarheid als u zegt dat dit een fout van de lo"ngeur is geweest van een enkele minuut, die u vervolgens heeft gecorrigeerd?"
"Ja"
"Bedankt mevr. van Baalen, dan kunnen we het onderzoek sluiten"

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:30

Lida3 schreef:
Adolf was ook lief voor zijn hond en kleine blonde kindjes.

Daaaaag slaap lekker verder.

Jij bent wel HEEL ongelooflijk GROF!!! Ik hou het erop dat je kennis van de geschiedenis zo belabberd is dat je eigenlijk niet weet wat je uitkraamt.
Een paardenvakvrouw vergelijken met deze figuur is diep diep triest.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:31

Dit gebeurde tijdens een wedstrijd. Hoe trainen ze P&P thuis??? Als hij er hier al zo rustig mee om gaat vraag ik mij af of dit misschien "dagelijkse" training is. ik hoef het met mijn paardjes echt niet te proberen, denk dat ze accuut gaan steigeren en dan......

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:32

CharleyT schreef:
Lida3 schreef:

Jij bent wel HEEL ongelooflijk GROF!!! Ik hou het erop dat je kennis van de geschiedenis zo belabberd is dat je eigenlijk niet weet wat je uitkraamt.

Ik denk dat ze hetzelfde alleen bedoeld als mij maar wat onbenullig onder woorden brengt.

Kafue

Het gaat er toch niet om wie het doet en hoe lang hij of zij het doet, o0f de pony een beroemdheid is of gewoon van de hoek van de straat staat ( gelongeerd wordt ).

Waar het om gaat is het feit dat het uberhaupt mogelijk is geweest om dit soort fotos te maken.
Dat er mischien een ander gedachte achter zit dan het voorkomen van dierenleed is een derde.
Mij zou het als rechter zijnde ook niet veel interesseren wat het idee achter dit longeren is voor de longeerder en uit de ooghoek van de fotograaf feit is wel dat dit gebeurd is ( of het is wel heel knap gefotoshopt).

Maar waar ik nu wel benieuwd naar ben is of met dit soort zaken vaker bloot gaat stellen aan het daglicht, ook van andere beroemde en niet beroemde ruiters want ik denk dat er met weinig moeite meer van dit soort fotos gemaakt kunnen worden. En dit soort fotos hebben we ook al vaker onder het zadel kunnen zien niet van de bewuste pony overigens. En toendertijd noemde men het happy athlete.

Asciugamano

Welke figuur hebben jullie het? Ik denk nl dat de Adolf die jij bedoelt geen kinderen heeft/ had?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:33

onbenullig? Dat is gewoon grof.. Adolf heeft miljoenen mensen opgebracht, hoe durven ze Coby van zoiets te beschuldigen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:33

CharleyT schreef:
Lida3 schreef:

Ik vind het eignelijk wel lachen dat stukje tekst.

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:34

Tijgetje, gelijk heb je. Ook mooi geschreven...

Marjo

Citaat:
Beste lezers van ons gastenboek,

Gisteren, vrijdag 21 september, werd ik al door diverse mensen benaderd dat er op het internet van Power and Paint foto’s circuleerden (tijdens het longeren op de Europees Kampioenschappen 2007 in Freudenberg).

Reactie

In het kort, komt mijn reactie aan het Zweedse tijdschrift op het volgende neer. De foto’s vertellen niet het gehele verhaal, aangezien de fotograaf de foto’s heeft genomen in de eerste minuut van de longeersessie. Dat is op de foto’s ook te zien omdat de pony staat of stapt en dat hij niet zweet van de oefening. Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto’s van te maken, wat ik betreur.

Het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals op de betreffende foto’s wordt getoond. Wij longeren altijd op de normale manier en dit voorval is dan ook een éénmalig incident waar mijn leerling van geleerd heeft, dat in totaal nog geen halve minuut heeft geduurd.

De verschillende forums en blogs op het internet besteden geen aandacht aan mijn reactie, maar geven er de voorkeur aan om zelf conclusies te trekken. Dat is hun goedrecht, maar de conclusies zijn volledig onjuist.

Power and Paint

Power and Paint is al jarenlang de meest succesvolle pony van Nederland met drie verschillende amazones van Dressuurstal Van Baalen. Onze trainingen zijn openbaar en iedereen mag elke dag komen kijken, wat ook vaak gebeurt.

Power and Paint is niet zielig. Hij krijgt de best denkbare verzorging en training en wordt, zoals ieder paard bij ons op stal, met respect behandeld.

Angela Krooswijk

Over Angela Krooswijk wil ik graag het volgende zeggen. Angela is een ongekend talent en een zeer goed geconcentreerde westrijdamazone. Angela heeft respect voor haar paarden en pony’s en heeft ontzettend veel gepresteerd voor haar leeftijd.

Duidelijkheid

Ik hoop door middel van deze reactie duidelijkheid te hebben verschaft over de achtergrond van de foto’s en onze manier van trainen. Voor alle duidelijkheid: het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals afgebeeld op de foto’s, het was een éénmalig incident dat onmiddellijk gecorrigeerd is en het is absoluut niet onze dagelijkse trainingsmethode. Iedereen kan dat ook dagelijks aanschouwen bij ons op stal in Brakel en lezen in onze boeken.

Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn naar aanleiding van het bovenstaande, dan nodig ik de betreffende persoon uit om mij te mailen op info@dressuurstalvanbaalen.nl in plaats van allerhande onjuiste verhalen te verspreiden.

Met vriendelijke groet,

Coby van Baalen

Dit heb ik gevonden op het gastenboek van Dressuurstal van Baalen. Het leek mij belangrijk dit te plaatsen voordat er te erge reacties komen.

ikkemetwikke

ik denk dat Lida3 alleen bedoelt dat hele foute mensen ook in staat zijn,om van dingen/dieren.anderen te houden,maar dat ze dan nog steeds in "fout" kunnen zijn.
trek nu niet alles uit zn context.

@Marjouw,da's al "oud nieuws" iig allang bekend.
Laatst bijgewerkt door ikkemetwikke op 26-09-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt