Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:De waarheid staat toch op de foto, MissJ? wat beiden zeggen intresseert me minder, ik oordeel op basis van wat ik zelf kan zien!
SGWuppie schreef:In welke context vind jij deze manier van bijzetten dan wel gerechtvaardigd?
JurybijZ schreef:Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.
JurybijZ schreef:Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.
VValar schreef:Wat een onzin zeg dat dit daadwerkelijk onderzocht gaat worden.
MissJ schreef:quintusgl schreef:Wel vreemd dat C. v Dalen aangeeft dat dit het begin vh longeren is.......Lekker om een "koud" paard uberhaubt meteen in de krul te trekken en vast te zetten.......NOT
C van Baalen.en je weet niet wat hij voor dit longeerwerk gedaan heeft. Je mag er toch vanuit gaan dat Coby vakvrouw genoeg is om niet zo maar haar paarden, haar bron van inkomsten, om zeep te helpen.
quintusgl schreef:HAHA, foutje, lange werkdag achter de rug![]()
![]()
In haar eigen reactie (in haar gastenboek) geeft ze aan dat ze net met het paardje begon (geen zweet etc)...vandaar mijn opmerking
quintusgl schreef:In haar eigen reactie (in haar gastenboek) geeft ze aan dat ze net met het paardje begon (geen zweet etc)...vandaar mijn opmerking
VValar schreef:Wat een onzin zeg dat dit daadwerkelijk onderzocht gaat worden.
Lida3 schreef:Adolf was ook lief voor zijn hond en kleine blonde kindjes.
Daaaaag slaap lekker verder.
CharleyT schreef:Lida3 schreef:Adolf was ook lief voor zijn hond en kleine blonde kindjes.
Jij bent wel HEEL ongelooflijk GROF!!! Ik hou het erop dat je kennis van de geschiedenis zo belabberd is dat je eigenlijk niet weet wat je uitkraamt.
Een paardenvakvrouw vergelijken met deze figuur is diep diep triest.
CharleyT schreef:Lida3 schreef:Adolf was ook lief voor zijn hond en kleine blonde kindjes.
Jij bent wel HEEL ongelooflijk GROF!!! Ik hou het erop dat je kennis van de geschiedenis zo belabberd is dat je eigenlijk niet weet wat je uitkraamt.
Een paardenvakvrouw vergelijken met deze figuur is diep diep triest.
Citaat:Beste lezers van ons gastenboek,
Gisteren, vrijdag 21 september, werd ik al door diverse mensen benaderd dat er op het internet van Power and Paint foto’s circuleerden (tijdens het longeren op de Europees Kampioenschappen 2007 in Freudenberg).
Reactie
In het kort, komt mijn reactie aan het Zweedse tijdschrift op het volgende neer. De foto’s vertellen niet het gehele verhaal, aangezien de fotograaf de foto’s heeft genomen in de eerste minuut van de longeersessie. Dat is op de foto’s ook te zien omdat de pony staat of stapt en dat hij niet zweet van de oefening. Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto’s van te maken, wat ik betreur.
Het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals op de betreffende foto’s wordt getoond. Wij longeren altijd op de normale manier en dit voorval is dan ook een éénmalig incident waar mijn leerling van geleerd heeft, dat in totaal nog geen halve minuut heeft geduurd.
De verschillende forums en blogs op het internet besteden geen aandacht aan mijn reactie, maar geven er de voorkeur aan om zelf conclusies te trekken. Dat is hun goedrecht, maar de conclusies zijn volledig onjuist.
Power and Paint
Power and Paint is al jarenlang de meest succesvolle pony van Nederland met drie verschillende amazones van Dressuurstal Van Baalen. Onze trainingen zijn openbaar en iedereen mag elke dag komen kijken, wat ook vaak gebeurt.
Power and Paint is niet zielig. Hij krijgt de best denkbare verzorging en training en wordt, zoals ieder paard bij ons op stal, met respect behandeld.
Angela Krooswijk
Over Angela Krooswijk wil ik graag het volgende zeggen. Angela is een ongekend talent en een zeer goed geconcentreerde westrijdamazone. Angela heeft respect voor haar paarden en pony’s en heeft ontzettend veel gepresteerd voor haar leeftijd.
Duidelijkheid
Ik hoop door middel van deze reactie duidelijkheid te hebben verschaft over de achtergrond van de foto’s en onze manier van trainen. Voor alle duidelijkheid: het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals afgebeeld op de foto’s, het was een éénmalig incident dat onmiddellijk gecorrigeerd is en het is absoluut niet onze dagelijkse trainingsmethode. Iedereen kan dat ook dagelijks aanschouwen bij ons op stal in Brakel en lezen in onze boeken.
Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn naar aanleiding van het bovenstaande, dan nodig ik de betreffende persoon uit om mij te mailen op info@dressuurstalvanbaalen.nl in plaats van allerhande onjuiste verhalen te verspreiden.
Met vriendelijke groet,
Coby van Baalen