Eigenaar krijgt proces-verbaal voor ingegroeid halster

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Re: Eigenaar krijgt proces-verbaal voor ingegroeid halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:07

poes schreef:
Zaterdag zag ik nog een wei met twee paarden met dikke dekens opstaan, het was verdorie snikheet! Daar maak ik me ook wel kwaad om.

en wie weet stonden deze paarden wel met een rede met een deken op ?
sorry maar daar kan je niet over oordelen .
wij hebben er hier ook 1 die ziek is geweest en nog steeds zich niet helemaal lekker voelt en ook die stond weekend met lekkere weer met een deken op.....
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 25-09-07 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:09

dravergekkie; snap wat je bedoeld, maar soms kun je dat wel zien, wanneer het nodig is en wanneer niet. Als 't paard goed geschoren is, kun je dat meestal wel zien. Ik heb weleens paarden flink zien zweten onder hun deken, en dan ook op de hals etc.

Tuurlijk, dat het paard ziek is, kun je niet altijd zien. Meestal echter is er niets aan de hand, en zit die deken gewoon voor niets op, in dat geval vind ik het dus wel 'zielig'... Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:18

Mooi dat er tegen is opgetreden. Zouden ze in de Oostbloklanden ook moeten doen. Heb ikweetniethoeveel paarden gezien met enorme littekens, die op transport waren gezet. Mijn inmiddels bejaarde merrie heeft ook nog steeds een kale plek op haar neus.. Ach gut

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:06

dravergekkie schreef:
en wie weet stonden deze paarden wel met een rede met een deken op ?
sorry maar daar kan je niet over oordelen .
wij hebben er hier ook 1 die ziek is geweest en nog steeds zich niet helemaal lekker voelt en ook die stond weekend met lekkere weer met een deken op.....

Waar ik rijd heeft geen enkel paard ooit een deken op, dus ja, ik zie er het nut niet altijd van in (ok als je wedstrijden rijdt en zo, geen probleem). Maar om nou op zo een mooie dag (wij waren wezen fietsen en het was echt warm, gewoon zomers) een deken op te doen op twee paarden aan een afgelegen wei? Voor mij lijkt dat alsof ze gewoon geen tijd hebben gehad om langs te gaan en de dekens af te halen. Te warm hebben is imo slechter dan eens een beetje fris hebben.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:13

Hier kan ik echt kwaad om worden ...
Mijn paardje heeft dit ook meegemaakt als veulen...
Resultaat: kopschuw,spierengroep achter de oren plat en een heilige schrik voor vreemde mensen en zeker mannen. een kopstuk kan je niet direct insteken,heeft 3 maand geduurd voor ik met kopstuk kon rijden...
Hoop dat het voor dit beestje anders vergaat...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:15

nare mensen lopen er toch rond Verdrietig

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:19

zo erg dat doe je je pony toch niet aan en zeker niet als die zo jong is.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:23

ninabeauty schreef:
zo erg dat doe je je pony toch niet aan en zeker niet als die zo jong is.

leeftijd heeft hier niets mee te maken, is net zo erg voor een ouder paard

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:24

Jemig zeg! zo ga je tog niet met een paard om... Scheve mond
Arm beest. vind het maar goed ook dat die man gestraft wordt.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:23

Wat een zakkenwasser zeg.. dat arme dier Boos!
Er zou een boete moeten bestaan voor het omlaten van een halster in de wei (en op stal)
Het is toch helemaal nergens voor nodig om een halster om te laten

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:42

oensan schreef:
tamorka schreef:
Ketting om zijn nek doen, ook te strak maken en geen sleuteltje mee geven. En zo een paar maanden laten rondlopen. Dat moeten ze doen met zo'n stuk ellende.

Ja en er dan ook hardhandig afrukken! Boos!

Ja, met zijn kop erbij, hahahaha!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:55

oef ja dit ziet er niet zo fijn uit! gewoon nalatigheid en onoplettend van de eigenaar dit.. Wij hebben onze paarden die overdags op de weide gaan ook een halster om, maar dat wordt altijd gecontroleerd of er geen scherpe delen aanzitten, en als ze weer op stal gaan dan gaan ze uiteraard weer af.
En ik heb een jonge pony die 24/07 buitenloopt tussen de andere jonge paarden, die heeft op weide wel het halster om, die is moeilijk te pakken, laat staan dus in het weiland een halster om te doen Knipoog maar loopt aan huis, en wordt alles iedere dag gecontroleerd.. Ik heb ook liever van niet maar soms is het niet anders. Maar dit zo van die foto, phoeh nee zeg dat diertje zal er wel mooi nog wat van overhouden litteken, vergroeing of witte haren..

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:57

Ik zal je eerlijk vertellen, het is mijn veulen vorig jaar overkomen. Niet zo erg als dit natuurlijk, maar toch. Ik báálde! Dat overkomt me niet weer!!!!!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 02:30

Bah

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 07:34

Bhabah wat zal dat beestje pijn hebben gehad.

Trek zelf maar eens een vastgekleeft gaasje uit een wond...gggrrrr pijnlijk!!! Ach gut Ach gut
En dan te bedenken dat dit een wond is van een paar cm dik en diep!!

Die man moeten ze echt een gigantische straf geven!!Dierenbeul!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:45

Gossie wat zielig voor dit prachtige dier, hopelijk dat hij er geen letsel en trauma aan over zal houden.
Dit is grove nalatigheid van de eigenaar, ben benieuwd wat voor geldboete daarop volgt.
Het kan nooit hoog genoeg zijn.....

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:08

Cayenne schreef:
Offtopic: Er zijn wel meer redenen om te scheren in de winter dan te lui zijn om wat langer uit te stappen Knipoog

Maar goed, waarom gaat het nu over scheren? Haha!

Ik scheerde ook tot vorig winter hoor Haha!

Het ging over warme dagen en paarden met dikke dekens op Haha!

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:41

IrisLove schreef:
Kijk om je heen om dierenleed aan te pakken en ga niet zo zielig op dit forum zitten mauwen hoe zielig die dieren wel niet zijn en hoe slecht hun baasjes zijn. Blech! Misselijk

Weet jij het adres van die persoon die dit gedaan heeft? Post het maar eens op het forum.... dan zul je eens zien de dag erop hoeveel bokkers er persoonlijk iets aan doen Boos! Extreme duivel
Trap onder z'n hol kan ie dan krijgen!!! Hamer Het verwijt van niks doen is gewoonweg DOM als je ook niks KAN doen.

Het enige wat we KUNNEN doen is zorgen dat de beestjes die wij kennen goed behandeld worden en eventueel je aansluiten bij een stichting zoals (ik dacht) "lief dier"

Maar als jij het beter weet begin je zelf maar een actie groep ipv ons hier te lopen afkatten!! Hamer

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:01

tamorka schreef:
Ik zal je eerlijk vertellen, het is mijn veulen vorig jaar overkomen. Niet zo erg als dit natuurlijk, maar toch. Ik báálde! Dat overkomt me niet weer!!!!!!

Ik vraag me echt af waarom je een veulen een halster omlaat in de wei? Of gelijk welk paard?

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:23

Het verwijt van niks doen is gewoonweg DOM als je ook niks KAN doen.

En het is nog DOMMER om dan maar gezellig met z`n allen zielig te gaan zitten doen! Tuurlijk is het erg dat er nog altijd mensen zijn die het zo ver laten komen met hun dieren, maar je schiet er toch niks mee op? En niemand vindt het leuk om zulke foto`s of filmpjes te zien, lijkt me. Al heb ik het idee dat er ook een beetje sensatie van gemaakt wordt, al zal niemand dat toegeven Nors opkijken

Het enige wat we KUNNEN doen is zorgen dat de beestjes die wij kennen goed behandeld worden en eventueel je aansluiten bij een stichting zoals (ik dacht) "lief dier"

Daar ben ik het helemaal mee eens, dus doe dat dan ook en hou op met dat onzinnige geneuzel! Al zet ik ook weer zo mijn vraagtekens bij al die goedbedoelde dieren beschermende instanties... Maar dat is weer een heel ander verhaal!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:47

Praten over onrecht haalt mss op het eerste gezicht niks veel uit, maar je geeft tenminste wel bekendheid aan het probleem zo... Ik ben ook tegen zielig-om-het-zielige filmpjes (vb. tegen slachten en dan willekeureige foto's van paarden die dood liggen tonen) maar hierover kan toch gediscussieerd worden?
Laatst bijgewerkt door poes op 26-09-07 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:10

IrisLove schreef:
Het verwijt van niks doen is gewoonweg DOM als je ook niks KAN doen.

En het is nog DOMMER om dan maar gezellig met z`n allen zielig te gaan zitten doen! Tuurlijk is het erg dat er nog altijd mensen zijn die het zo ver laten komen met hun dieren, maar je schiet er toch niks mee op? En niemand vindt het leuk om zulke foto`s of filmpjes te zien, lijkt me. Al heb ik het idee dat er ook een beetje sensatie van gemaakt wordt, al zal niemand dat toegeven Nors opkijken

Ik laat het hier verder bij, het is MIJN mening dat iedereen hier om zijn EIGEN reden hier iets neer zet, dat respecteer ik, en mijn mening zal JIJ niet veranderen. Net zoals ik jou mening niet zal en wil veranderen. Ik denk alleen dat je meer vrienden maakt als je het niet op zo'n harde toon zegt.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:13

Valt er over te discussieren dan? Ik heb niets tegen een goede discussie (onderbouwd met goede argumenten!), maar het enige dat ik in dergelijke topics als deze lees zijn opmerkingen in de sfeer van "ach wat zielig". Dat noem ik geen discussie, maar meer een verkapte vorm van sensatie zoeken... En daar stoor ik me nogal aan, maar dat is al wel duidelijk, geloof ik Clown.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:36

IrisLove schreef:
Wat zijn we weer sneu met z`n allen hier!!

Steeds weer worden er berichten over allerlei verwaarloosde/mishandelde paarden geplaatst, maar wat hebben wij daar aan en wat schieten de paarden er mee op?? HELEMAAL NIKS!!!

Kijk om je heen om dierenleed aan te pakken en ga niet zo zielig op dit forum zitten mauwen hoe zielig die dieren wel niet zijn en hoe slecht hun baasjes zijn. Blech! Misselijk

Toch heb je wel gelijk. Je verwoord het een beetje lomp, maar er zit een heel grote kern van waarheid in wat je benoemd.

In hoeveel gevallen staat het paard in een gebied waar voldoende omwonenden zijn of mensen langskomen? Vaker dan je denkt, maar mensen (zeker buurtgenoten) durven vaak geen actie te ondernemen. En ik denk dat daar de schoen wringt. Situaties als verwaarlozing zul je niet kunnen voorkomen, maar er kan wellicht wel eerder in gegrepen worden door of met de eigenaar van het dier te praten (er is ook veel dierenleed vanwege onkunde) en als dat geen soelaas biedt dierbescherming oid inschakelen.

Wat Irislove schrijft is dat we onze ogen de kost moeten geven en actie moeten ondernemen op wat we zien dat niet kan!
Laatst bijgewerkt door Alani op 26-09-07 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:46

Een paard kan om vele redenen al met een deken op staan.
Misschien waren ze net gewassen, of misschien een medische reden.
Vraag het aan de eigenaar en dan weet je het gelijk! Haha!