een aantal jaar geleden zijn bij ons ( manege Chardon ) ook alle zadels gestolen, ze namen alleen de zadels mee die duur genoeg waren en de rest hebben ze laten hangen,
Ik kwam 's ochtends als eerste de stal binnen en liep naar de zadelkamer om mijn spullen te pakken om te gaan rijden , nou mooi niet, alle kasten stonden open !! en je bent eerst verbaasd , ik dacht nog dat er meer mensen vroeg gingen rijden, je denkt er in eerste instantie helemaal niet aan de er ingebroken is en ze alles hebben weggehaald. Ze hebben alle zadelkasten opengebroken en gekeken wat er voor hun interessant was en dat meegenomen, ze zijn achterom binnengekomen,( hebben de kruiwagen van de buurman eerst nog gestolen ) en zijn er toen met de buit vandoor gegaan.
Gelukkig hebben we nu een elektrisch hek aan de voorkant , en er zijn speciale stalen strips op de deuren gemaakt en er is een enorm modern alarmsysteem aangelegd, met bewegingsmelders in de zadelkamers e.d. Echt superveilig , en een kabaal dat het maakt als het afgaat, dat is in de wijde omtrek nog te horen hahaha.... Heb wel het idee dat het een soort bende is , ze gaan namelijk steeds op dezelfde manier te werk heb ik het idee als ik het zo lees. Ze hebben zich een tijdje koest gehouden hier in de omgeving en nu begint het gelazer weer. helaas heb je aan de politie ook niet veel , van die andere zadels hebben we nooit meer iets vernomen, evenals van de politie....