Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nazarma schreef:Ja leuk idee, maar wat als je verkeerd rijd, of je paard wegschiet, waardoor je te laat bent, en de mp3 speler gewoon verder gaat met "voorlezen" lijkt me niet dat je dat ding even op stop kunt zetten ofzo mocht er iets mis gaan. Of met het binnenkomen, moet je even op je dooie gemak dat ding aan gaan zetten, nou lijkt me niks voor mij hoor, geef mij maar gewoon een "ouverwetse" voorlezer, dan al dat multimedia![]()
Bovendien; je mag nu al niet met oortjes rijden, er kunnen mensen mee gaan kl*ten, en een audio indoen inplaats van mp3, en zo instructie`s ontvangen van een instructeur. (als ze de proef uit hun hoofd kennen) Ik denk idd niet dat dit er bij de knhs doorkomt.
JoT schreef:Oortje + speler bij de jury leggen, met een zak dopjes erbij (voor de hygiene) en daar pas het oortje krijgen en indoen? Dat zou dat probleem op moeten lossen lijkt me?
JoT schreef:Dat is inderdaad ook een goede oplossing Focussed, scheelt een hoop schorre kelen en een hoop 'hè, wat zei je nou?!' incidentjes. Overigens moet je in principe je proef uit je hoofd kennen, dus die optie is er ook altijd nog. Wel pittig om elke keer een proef uit je hoofd te leren, maar ook veilig. Zo rij je in ieder geval niet fout omdat je voorlezer fout voorleest. Wat dat betreft zou een vooraf opgenomen proef ook ideaal zijn, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken.
Sancerre schreef:1) ieder paard heeft een eigen tempo - das waar
2) iedere ruiter rijdt de figuren anders..onzin
3) je bent toch gewend aan je eigen voorlezer (denk ik)veel ook niet
4) fraudegevoelighoezo? als je de tips inspreekt, zul je ze echt wel weten en helpt niet als je per ongeluk op het verkeerde been zit ofzo
5) Als je beest niet meer wil, zit je mooi met een mp3 speler die doorgaat. Dan heb je echt even geen tijd om het knopje in te drukken.gewoon goed rijden, je kunt de proef immers oefenen en dat is nou eenmaal het risico dan
6) Met dopjes in je oren hoor je zelf de geluiden niet waar het paard evt van schrikt. (prijsuitreiking, mensen die schreeuwen dat een paard los is gekomen, etc)dat voel je an je paard als ie schrikt, vaak zorgt juist de ruiter ervoor dat het paard schrikt, omdat deze zich spant als die onzeker wordt
Ik oefen thuis bijna nooit de proef die ik moet rijden. 1 keer voor mijn moeder, zodat ze weet hoe en wat. Ze moet het woord galop bij het aanspringen weglaten, anders gaat die van mij al zelf in galop
Mijne leert de proeven uit haar hoofd, dus ik oefen een klasse hoger.
Westenwind schreef:Het lijkt me heel fijn rijden.. maar niet geheel eerlijk.. zeker niet als je thuis gereden proeven op mag gaan sturen..
superwoman schreef:Sancerre schreef:1) ieder paard heeft een eigen tempo - das waar
2) iedere ruiter rijdt de figuren anders..onzin
3) je bent toch gewend aan je eigen voorlezer (denk ik)veel ook niet
4) fraudegevoelighoezo? als je de tips inspreekt, zul je ze echt wel weten en helpt niet als je per ongeluk op het verkeerde been zit ofzo Dit is zeker fraudegevoelig want een jury kan niet zien of je een proef voorgelezen krijgt of dat je instructeur even verderop in een microfoontje staat te praten.
5) Als je beest niet meer wil, zit je mooi met een mp3 speler die doorgaat. Dan heb je echt even geen tijd om het knopje in te drukken.gewoon goed rijden, je kunt de proef immers oefenen en dat is nou eenmaal het risico dan Onzin. Je kunt nog zoveel oefenen maar een paard kan altijd in verzet komen, schrikken oid waardoor je dus net achterloopt op de proef, niet echt handig.
6) Met dopjes in je oren hoor je zelf de geluiden niet waar het paard evt van schrikt. (prijsuitreiking, mensen die schreeuwen dat een paard los is gekomen, etc)dat voel je an je paard als ie schrikt, vaak zorgt juist de ruiter ervoor dat het paard schrikt, omdat deze zich spant als die onzeker wordt Ook onzin, een paard kan gewoon schrikken, dat ligt echt niet altijd aan de ruiter en met zo'n dopje hoor je nu eenmaal slechter wat er om je heen gebeurt.
Citaat:5) Als je beest niet meer wil, zit je mooi met een mp3 speler die doorgaat. Dan heb je echt even geen tijd om het knopje in te drukken.gewoon goed rijden, je kunt de proef immers oefenen en dat is nou eenmaal het risico dan
Citaat:6) Met dopjes in je oren hoor je zelf de geluiden niet waar het paard evt van schrikt. (prijsuitreiking, mensen die schreeuwen dat een paard los is gekomen, etc)