Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:33

Oortje + speler bij de jury leggen, met een zak dopjes erbij (voor de hygiene) en daar pas het oortje krijgen en indoen? Dat zou dat probleem op moeten lossen lijkt me?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:33

hmm het thuis rijden tja dan organiseer je thuis toch een wedstrijd ?
als je met trailer probleem zit of stress paard ?
daarom rij ik ook geen wedstrijden spark schrikt toch overal van en kan niet blijven wachten aan of in de trailer dus ik organiseer er thuis wel een keer een ,

maar die mp3 ja dat doe ik nu eigenlijk al , gewoon oortjes in en gaan met die banaan , wel is het lastig ja als je paard schrikt je kan niet ff op pauze of ff terug spoelen , maar ja daar verzinnen ze dan vast wel iets anders op

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:39

Nazarma schreef:
Ja leuk idee, maar wat als je verkeerd rijd, of je paard wegschiet, waardoor je te laat bent, en de mp3 speler gewoon verder gaat met "voorlezen" lijkt me niet dat je dat ding even op stop kunt zetten ofzo mocht er iets mis gaan. Of met het binnenkomen, moet je even op je dooie gemak dat ding aan gaan zetten, nou lijkt me niks voor mij hoor, geef mij maar gewoon een "ouverwetse" voorlezer, dan al dat multimedia Clown Lachen

Bovendien; je mag nu al niet met oortjes rijden, er kunnen mensen mee gaan kl*ten, en een audio indoen inplaats van mp3, en zo instructie`s ontvangen van een instructeur. (als ze de proef uit hun hoofd kennen) Ik denk idd niet dat dit er bij de knhs doorkomt.

Inderdaad daar zat ik dus ook al om te denken. Laatst zag ik wel dat je een oortje in mocht, en dat een 'voorlezer' dan voorlas in een microfoon, maar dan luisterde de jury wel mee met een ander oortje. Zodat je dus geen 'stiekeme' instructies kunt krijgen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:44

hmm ja dat is op zich ook goed zeker met de wind die we hier in nederland hebben

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:48

Als je alle onderdelen van de proef op aparte 'nummers' zet, kun je als je paard ervandoor gaat/de bak uitrijd oid toch gewoon een nummer terugspoelen en weer beginnen? Dat is nog wel redelijk te doen, of niet?

Toch? Vork

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:49

Dat is inderdaad ook een goede oplossing Focussed, scheelt een hoop schorre kelen en een hoop 'hè, wat zei je nou?!' incidentjes. Overigens moet je in principe je proef uit je hoofd kennen, dus die optie is er ook altijd nog. Wel pittig om elke keer een proef uit je hoofd te leren, maar ook veilig. Zo rij je in ieder geval niet fout omdat je voorlezer fout voorleest. Wat dat betreft zou een vooraf opgenomen proef ook ideaal zijn, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken.

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:51

Het klinkt wel leuk, maar ik denk niet dat het er ooit door komt bij de knhs, er moet dan iig nog veel aan verbeterd worden, zodat je er niet mee kunt gaan rommelen.
Ik vind een voorlezer eerlijk gezegd gewoon het beste, want als ik aan het rijden ben wil ik gewoon alle andere geluiden kunnen blijven horen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:13

ik zou het enorm fijn vinden, als we een oortje inmogen
ik vind het ook veel netter, dan dat je overal geschreeuw hoort van voorlezers Haha!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:17

Het lijkt me heel fijn rijden.. maar niet geheel eerlijk.. zeker niet als je thuis gereden proeven op mag gaan sturen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:48

JoT schreef:
Oortje + speler bij de jury leggen, met een zak dopjes erbij (voor de hygiene) en daar pas het oortje krijgen en indoen? Dat zou dat probleem op moeten lossen lijkt me?

Dan is het dus iets wat de organisatie van de wedstrijd/KNHS ter beschikking stelt aan iedereen. Wordt het algemeen goed, lijkt me ook niet de bedoeling.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:56

Je zou je MP3speler maar vergeten Pling

Nee ik vind het een beetje onzin, want het leidt toch wel af, dan richt je je meer op je mp3 speler en de proef dan op je paard en de oefeningen. Bovendien wordt de verbinding vaker slecht bij de mp3spelers, en volg je iets niet helemaal heb je geen tijd om op herhalen te drukken ofzo. IIg is dat mijn beeld. ik denk dat ik veel minder geconcentreerd mijn proef zou kunnen rijden.

Ik hou het dan toch liever bij een voorlezer denk ik Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:38

Ideaal! Op wedstrijd wil ik wel een voorlezer, maar tijdens de trainingen is het natuurlijk vreselijk handig!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:54

JoT schreef:
Dat is inderdaad ook een goede oplossing Focussed, scheelt een hoop schorre kelen en een hoop 'hè, wat zei je nou?!' incidentjes. Overigens moet je in principe je proef uit je hoofd kennen, dus die optie is er ook altijd nog. Wel pittig om elke keer een proef uit je hoofd te leren, maar ook veilig. Zo rij je in ieder geval niet fout omdat je voorlezer fout voorleest. Wat dat betreft zou een vooraf opgenomen proef ook ideaal zijn, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken.

Idd (alhoewel het niet praktisch zou zijn als je paard idd wegschiet en je proef gewoon verder gaat). Ik leer zelf altijd mijn proefjes uit het hoofd, en volgens mij kan daar geen mp3 of voorlezer tegen op Lachen.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:55

1) ieder paard heeft een eigen tempo
2) iedere ruiter rijdt de figuren anders.. Knipoog
3) je bent toch gewend aan je eigen voorlezer (denk ik)
4) fraudegevoelig
5) Als je beest niet meer wil, zit je mooi met een mp3 speler die doorgaat. Dan heb je echt even geen tijd om het knopje in te drukken.
6) Met dopjes in je oren hoor je zelf de geluiden niet waar het paard evt van schrikt. (prijsuitreiking, mensen die schreeuwen dat een paard los is gekomen, etc)

Ik oefen thuis bijna nooit de proef die ik moet rijden. 1 keer voor mijn moeder, zodat ze weet hoe en wat. Ze moet het woord galop bij het aanspringen weglaten, anders gaat die van mij al zelf in galop Knipoog
Mijne leert de proeven uit haar hoofd, dus ik oefen een klasse hoger.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:02

het lijkt me wel leuk om eens een keer te proberen thuis. Maar op wedstrijden neem ik toch liever een voorlezer mee. Stel dat je batterij op is 8-|

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:16

Sancerre schreef:
1) ieder paard heeft een eigen tempo - das waar
2) iedere ruiter rijdt de figuren anders.. Knipoogonzin
3) je bent toch gewend aan je eigen voorlezer (denk ik)veel ook niet
4) fraudegevoelighoezo? als je de tips inspreekt, zul je ze echt wel weten en helpt niet als je per ongeluk op het verkeerde been zit ofzo
5) Als je beest niet meer wil, zit je mooi met een mp3 speler die doorgaat. Dan heb je echt even geen tijd om het knopje in te drukken.gewoon goed rijden, je kunt de proef immers oefenen en dat is nou eenmaal het risico dan
6) Met dopjes in je oren hoor je zelf de geluiden niet waar het paard evt van schrikt. (prijsuitreiking, mensen die schreeuwen dat een paard los is gekomen, etc)dat voel je an je paard als ie schrikt, vaak zorgt juist de ruiter ervoor dat het paard schrikt, omdat deze zich spant als die onzeker wordt
Ik oefen thuis bijna nooit de proef die ik moet rijden. 1 keer voor mijn moeder, zodat ze weet hoe en wat. Ze moet het woord galop bij het aanspringen weglaten, anders gaat die van mij al zelf in galop Knipoog
Mijne leert de proeven uit haar hoofd, dus ik oefen een klasse hoger.

Ik zou het heel fijn vinden en zeker om te oefenen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:18

Westenwind schreef:
Het lijkt me heel fijn rijden.. maar niet geheel eerlijk.. zeker niet als je thuis gereden proeven op mag gaan sturen..

Dat laatste vind ik idd ook echt onzin, dan ben je snel Z denk ik zo....
het is juist moeilijker om het op een andere lokatie te doen en je kunt dan ook niet ff overnieuw beginnen Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:18

Voor thuis lijkt het me superhandig. Op wedstrijd heb ik toch liever die schreeuwlelijk langs de kant hahaha.

Fraudegevoelig lijkt me niet kunnen, er is immers niemand die wat inspreekt verders. En de Ipod met proef kan bv ter beschikking worden gesteld door het secretariaat, dan heeft iedereen dezelfde Ipod en proef heb je ook geen gezeur.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:23

superwoman schreef:
Sancerre schreef:
1) ieder paard heeft een eigen tempo - das waar
2) iedere ruiter rijdt de figuren anders.. Knipoogonzin
3) je bent toch gewend aan je eigen voorlezer (denk ik)veel ook niet
4) fraudegevoelighoezo? als je de tips inspreekt, zul je ze echt wel weten en helpt niet als je per ongeluk op het verkeerde been zit ofzo Dit is zeker fraudegevoelig want een jury kan niet zien of je een proef voorgelezen krijgt of dat je instructeur even verderop in een microfoontje staat te praten.
5) Als je beest niet meer wil, zit je mooi met een mp3 speler die doorgaat. Dan heb je echt even geen tijd om het knopje in te drukken.gewoon goed rijden, je kunt de proef immers oefenen en dat is nou eenmaal het risico dan Onzin. Je kunt nog zoveel oefenen maar een paard kan altijd in verzet komen, schrikken oid waardoor je dus net achterloopt op de proef, niet echt handig.
6) Met dopjes in je oren hoor je zelf de geluiden niet waar het paard evt van schrikt. (prijsuitreiking, mensen die schreeuwen dat een paard los is gekomen, etc)dat voel je an je paard als ie schrikt, vaak zorgt juist de ruiter ervoor dat het paard schrikt, omdat deze zich spant als die onzeker wordt Ook onzin, een paard kan gewoon schrikken, dat ligt echt niet altijd aan de ruiter en met zo'n dopje hoor je nu eenmaal slechter wat er om je heen gebeurt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:31

Punt 4:kan dat? moet je dan geen ander soort oordopje in? Die ik heb gezien kan je niet als zijnde MP3 speler zien..
punt 5 : gaf ik idd aan dat het een risico is..... net als mensen die vragen of hun vader of wie dan ook vragen te lezen, die zelf niet rijden en dus wat meer moeite hebben met de proefjes... Dat is aan jou om het risico in te schatten en ervoor te kiezen.
punt 6: ik zei niet dat het altijd zo was, dat hij van de ruiter schrikt. Als die schikt, voel je dat aan z'n lichaam. En heb je een paard waar je moeite mee hebt, kun je het beter niet gebruiken Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:56

Ik zou het zelf ontzettend onhandig vinden en ik denk ook niet dat het mag van de KNHS.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:57

Citaat:
5) Als je beest niet meer wil, zit je mooi met een mp3 speler die doorgaat. Dan heb je echt even geen tijd om het knopje in te drukken.gewoon goed rijden, je kunt de proef immers oefenen en dat is nou eenmaal het risico dan

Haha, ik heb aan mijn eigen paard gedacht. Zeg jij even tegen mijn paard: gewoon goed rijden? Als dat werkt.. krijg je van mij een etentje..
Mijn lieverd is niet zo voorspelbaar namelijk.

Citaat:
6) Met dopjes in je oren hoor je zelf de geluiden niet waar het paard evt van schrikt. (prijsuitreiking, mensen die schreeuwen dat een paard los is gekomen, etc)

Mij is altijd geleerd dat je alles moet kunnen horen (ook in de auto en op de fiets), paard is levend dier en je moet goed kunnen reageren vind ik.

En de proef oefenen.. hahaha, dan kan ik beter niet gaan. Dan kan ze het wel alleen. Hebben jullie dat niet dan? Dat ze de proef al bijna kennen als je de proeven thuis paar keer oefent?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:43

Mmmm kunnen ze dit ook niet maken voor de reining Clown met een teller er in die aangeeft hoeveel spins je gemaakt hebt whahahahaha...

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:46

maar het kan toch niet dat het dan een OFFICIELE proef is ?
dan kan zelfs een kind van 10 gaan vervalsen ?
als het puur om feedback te geven is , ja mooi initiatief, vind het wel raar..?

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:29

Online wedstrijden lijkt me helemaal niks. Dat is echt al het leuke er juist vanaf. Proefjes op mp3-speler lijkt me wel handig om thuis te oefenen, maar voor de rest