Handelaar: "De 108 pony's waren niet voor de slacht"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joelledsr

Re: Handelaar: "De 108 pony's waren niet voor de slacht"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:36

misschien maar stoppen met salami eten dan Vork

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:45

Hij heeft geen papieren bij de shetten en chippen heeft hij nog nooit van gehoord. Liegen kan hij als of het gedrukt staat. Vorig jaar nog een shetlander gered van hem en hem er de volgende dag op aan gesproken. Met een stalen hoofd beweerd hij dat de dierenarts al is geweest. Ik heb hem gezegd dat hij een eerste klas L*L is samen met zijn compagnons. Ze kunnen er geloof ik goed van leven, hij rijdt in een Passat van 2003 nog een ander in een redelijke nieuwe Nissan Petrol en de andere sufk*t in een Peugeot 607. Ze hebben shetlanders in Donderen, Bunne en Norg voor zover ik weet. Zijn kinderen zijn er ook wel eens bij, ik denk dat hij ze het begrip "van vader op zoon" bij wil brengen. Maar wat kun je nu aan zulke misselijke dingen doen. Je zal je shetlander aan zo'n L*L hebben verkocht met het idee "gezelschapspaardje".

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:27

Originele bergsalami? Vingers aflikken

Veulens 2 jaar in de bergen =2x zoveel vlees. Vork

Of zo?

En komop, verwacht geen dierenliefde van een veehandelaar. Tis vast geen vegetarier hoor. Dat er in die handel het een en ander niet deugt is al sinds jaar en dag bekend.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:43

Nu is het natuurlijk even nieuws op de voorgrond.
Maar volgende week is het merendeel het alweer vergeten, want dan staan er weer tig advertenties met shets in de aanbieding ( heel vaak met de nodige flauwekul verhalen )
Wat gebeurt er dan > men wil er zo snel mogelijk vanaf, probeert er eerst nog een prijs voor te vangen maar merkt dat er voor een papierloze 'vaak onopgevoed of al menig eigenaar ( kinderhandjes ) heeft gehad en redelijk verknalt is niet veel animo is.
Of probeer hem te slijten onder het valse mom 'knuffeltje' volgende eigenaar komt er achter dat er niet veel knuffels zijn uit te delen, wel dat het paardje graag bijt of trapt ( geef het eens ongelijk, hoe vaak zal die niet tot in de treuren te maken hebben gehad met loszittende handjes of die eeuwig durende vlechtmanie )
Of de aanbieding 'merrie' en je kunt het nog als fokmerrie gebruiken, dwangmatig als men kan zijn moet er met de tijd dan toch een veulentje komen.....Sh*t het blijkt een hengstje....en die kan niet blijven toch ( want ploseling is er geen ruimte meer, er kan niets mee worden gedaan de eerste paar jaren en kost alleen maar geld..... dus wegwezen en gooi maar op bokt of marktplaats.

Wat niet valt te slijten aan weer een kleuter met 'my little pony' gevoelens is voor de handelaar die klaar staat je van dat overkoopbare shetje af te helpen.
Wanneer komt het moment dat de shet eens niet gezien wordt als maatje voor kids ( is namelijk van zeer korte duur want dat ben je al snel ontgroeid ) het geen goedkope grasmaaier is ( heeft recht op stal en eten en onderhoud ( dierenarts/hoefsmid ) en dat weegt niet op tegen de wekelijkse grasmaaibeurt.

Wij hebben dus die oude shets, degene die je als nutteloos en welke het veld moesten ruimen, met al hun mankementen en gedragsproblemen.
Gelukkig kunnen ze hier hun oude dag slijten, in vrijheid.
Had ik de kapitalen, het stuk grond dan liepen daar zeer zeker al die shets die als wegwerpartikel worden aangeschaft en op dezelfde manier worden verwijderd, stuk voor stuk te genieten van hetgeen ze verdienen, vrijheid en paardje zijn.
Note: op die enkeling na die een shet aanschafte en wist dat die er minstens 30 jaar aan vast zat en het ook zal volmaken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:46

Gelbrich schreef:
Hij heeft geen papieren bij de shetten en chippen heeft hij nog nooit van gehoord. Liegen kan hij als of het gedrukt staat. Vorig jaar nog een shetlander gered van hem en hem er de volgende dag op aan gesproken. Met een stalen hoofd beweerd hij dat de dierenarts al is geweest. Ik heb hem gezegd dat hij een eerste klas L*L is samen met zijn compagnons. Ze kunnen er geloof ik goed van leven, hij rijdt in een Passat van 2003 nog een ander in een redelijke nieuwe Nissan Petrol en de andere sufk*t in een Peugeot 607. Ze hebben shetlanders in Donderen, Bunne en Norg voor zover ik weet. Zijn kinderen zijn er ook wel eens bij, ik denk dat hij ze het begrip "van vader op zoon" bij wil brengen. Maar wat kun je nu aan zulke misselijke dingen doen. Je zal je shetlander aan zo'n L*L hebben verkocht met het idee "gezelschapspaardje".

nee, sorry maar van die kinderen is niet zo, mijn zusje zit bij zijn dochter in de klas en dat meisje wist vorig jaar niet beter dan dat die pony's weer naar kleine meisjes van haar leeftijd ging als knuffel of rijpony Pling , want toen was haar vader ook al in het nieuws, dat meisje was toen ze hoorde dat dat haar vader en hun pony's waren, zo overstuur dat ze 3 dagen niet naar school is geweest, en wanneer ze meegaan, gaan ze er een rondje oprijden, ze weten/wisten gewoon niet beter, niet dat ik die man in bescherming neem, maar die kinderen wel! Bloos

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:20

Het hele probleem met de levende dierentransporten is de schuld van ' EUROPA' . De EU sponsort de transporten en zolang dit gebeurt blijft dit leed bestaan. Als het geld van europa er niet meer zou zijn zouden er ook veel minder transporten zijn. Dierenrechtenorganisaties ijveren reeds jaar en dag om dit te stoppen. Maar andere lobbys (o.a. landbouw veeteelt) houden dit tegen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:17

LadyElmira schreef:
Ze gaan me nou niet vertellen dat hij er zomaar onderuit komt he?! Die gek denkt dat hij alles kan maken, erg slim van hem.

Ja inderdaad!?
En hoe durft hij überhaupt te zeggen dat de pony's nog'luxe vervoer' hadden!? Bloos!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:45

Over die meneer die wordt geïnterviewd maak ik mij ontzettend boos. Maar ik ben het eens met Carri, zolang er mogelijkheden zijn om het op deze manier te doen, zal het op deze manier gebeuren. Hoe walgelijk ook. Die meneer praat over die pony's of het niet eens levende wezens zijn. Ik vraag me af hoe hij het zelf zou doen op zo'n transport.

Twee dagen geleden heb ik wederom aan den lijve kunnen ervaren, hoe traumatisch het voor een dier is om op een dergelijke manier getransporteerd te worden.

Toevallig is mijn Russische draver Sientje morgen vijftien jaar van mij. Daarvoor heeft ze een paar jaartjes op een manege gelopen. Toen ze daar stond, was ze permanent op van de zenuwen. Ze kwam van een salamitransport, de manegebaas had haar ertussenuit gevist.

Na die 15 jaar hier, kan ik wel zeggen dat Sientje enorm is hersteld van de schrik. Het heeft jaren gekost om Sientje uit haar schulp te krijgen. Nu is ze een zelfverzekerde, eerlijke, goede kuddeleider, die ook nog eens naar mensen toe heel erg aanhankelijk is.

Maar Sientje is al die tijd één probleem blijven houden: Vrachtwagens!! Hoe goed ze verder ook inmiddels in haar vel zit, ze trekt het gewoon niet als er een vrachtwagen in de buurt is. Dus toen twee dagen geleden een mega-grote vrachtwagen het erf op probeerde te draaien, had ze Grote Paniek. Sientje stond het ene moment rustig aan d'r brokjes te knabbelen, en was het volgende moment een ontzettend angstige merrie die over haar boxdeur probeerde te klimmen. Al die jaren heb ik geprobeerd haar verkeersmak te maken, maar met vrachtwagens is het echt nóóit goed gekomen.

Gelukkig staat Sientje veilig achter mijn huis in de wei en voelt ze zich, zolang ze geen vrachtwagens ziet, dus helemaal ok. Maar ik houd mijn hart vast voor de dieren die minder goed terecht komen en ik hoop van harte dat de regelgeving nu eindelijk eens wordt aangepast.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:07

iepsel schreef:
Ook die gaan op transport, het feit ligt er nu eenmaal dat er een enorm overschot aan shetlanders is. De merries leveren al niet veel op en tegenwoordig moet een hengst toch écht premiewaardig zijn als veulen willen de fokkers er geld instoppen voor de keuring. De rest moet weg. En omdat er nu eenmaal minder vraag naar hengstjes is....tja......wat moet je ermee. Paspoort en chippen, dan ben je zó tussen de 50en 100 euro kwijt, terwijl een hengstveulen op de markt rond de 30 opbrengt.

En dus is de basis vanhet probleem dat er heel veel ''fokkers'' zijn die ieder jaar weer een hengst bij hun merries ingooien en volgend jaar weer tich van die leuke kleine shetjes in de wei hebben lopen - en die gaan echt allemaal in de salami hoor, zijn vaak ponies zonder papier, mensen denken er niet eens bij na dat je nog wat anders met die beestjes kunt dan aan een handelaar meedoen.

In de krant stond trouwens dat die slimme italiaantjes shetvlees verkopen als kalfsvlees - tja, dan kan het ws. wel uit om ze te transporteren. Domme '' fokkers'', louche handelaren en slimme italiaantjes - arme shetjes! Geen redding mogelijk.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:14

mistid: Ik heb met eigen ogen gezien dat er twee kinderen bij waren toen hij een shetlander in de trailer trapte. Er was een vrouw bij, hij en nog twee andere mannen en twee kinderen. Ze schrokken zich allemaal kapot toen ik stopte en wat van zei. Hij groet mij sinds kort (Liewes) maar van mij krijgt hij een middelvinger.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:49

juno1 schreef:
Het blijven schoften, maar daar is Nederland ook debet aan gezien veel oogluikend wordt toegestaan.
Iedereen is bekend met transporten, het leed van die dieren.
En voor alles is excuus of een zogenaamde wet die er niet is om ze op te pakken.
Beelden genoeg, hoe blind kun je zijn.
En nee hoor, Italie is geen lekkerland voor dieren, daar is de slacht de reden van deze transporten.
link
link

Oh dit is echt erg die linken.. Bah wat vreselijk, ik wist inderdaad hoe het er aan toe kon gaan en als je het dan weer even leest en stukjes ziet dan besef je weer hoe erg er met die dieren om word gegaan.. WALGELIJK!!!!!!!!! Bah ben helemaal misselijk geworden wat erg zeg.. En wat een PIEPPPPP die kerel die zouden ze even 94 uur moeten vervoeren in een staande positie samen met al dit soort andere mannetjes op elkaar gepropt zonder drinken en of iets te eten en een luchtgaatje waar ze kunnen snakken naar een beetje lucht maar wel om de beurt.. Sorry ik word hier zelf ook een beetje onmenselijk van maar dan naar die klanten toe. Het moet verboden worden!!! BAH!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:11

Dit is dus één vd redenen waarom ik geen vlees meer eet... Het is zo uit de tijd maar het gebeurt toch nog, dit soort transporten... Boos! Lekker duwen tot het niet meer past, geen eten en drinken geven, en allemaal maar heel egioïstisch zijn met een lekker kopje koffie in je ruime kabine voorin. En wij hier maar aan de gang met transportbeschermers, dekentjes etc...
Maar toch denk ik ook dat deze mannen het gewoon niet zìen!!! Voor hun is het hun geld verdienen... En hoe kan je zoveel mensen duidelijk maken dat het gewoon niet meer kan?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:07

Wat een verhaal.
hij heeft overal een weerwoord op en sommige dingen kunnen niet eens kloppen.
die paarden zouden van hem afgenomen moeten worden en een nieuwe eigenaar moeten krijgen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:34

Abnormaal... Die mensen zijn niet goed bij hun hoofd, echt niet.
Maar de pony's zijn dus niet (meer) te koop?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:22