Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gelbrich schreef:Hij heeft geen papieren bij de shetten en chippen heeft hij nog nooit van gehoord. Liegen kan hij als of het gedrukt staat. Vorig jaar nog een shetlander gered van hem en hem er de volgende dag op aan gesproken. Met een stalen hoofd beweerd hij dat de dierenarts al is geweest. Ik heb hem gezegd dat hij een eerste klas L*L is samen met zijn compagnons. Ze kunnen er geloof ik goed van leven, hij rijdt in een Passat van 2003 nog een ander in een redelijke nieuwe Nissan Petrol en de andere sufk*t in een Peugeot 607. Ze hebben shetlanders in Donderen, Bunne en Norg voor zover ik weet. Zijn kinderen zijn er ook wel eens bij, ik denk dat hij ze het begrip "van vader op zoon" bij wil brengen. Maar wat kun je nu aan zulke misselijke dingen doen. Je zal je shetlander aan zo'n L*L hebben verkocht met het idee "gezelschapspaardje".
LadyElmira schreef:Ze gaan me nou niet vertellen dat hij er zomaar onderuit komt he?! Die gek denkt dat hij alles kan maken, erg slim van hem.
iepsel schreef:Ook die gaan op transport, het feit ligt er nu eenmaal dat er een enorm overschot aan shetlanders is. De merries leveren al niet veel op en tegenwoordig moet een hengst toch écht premiewaardig zijn als veulen willen de fokkers er geld instoppen voor de keuring. De rest moet weg. En omdat er nu eenmaal minder vraag naar hengstjes is....tja......wat moet je ermee. Paspoort en chippen, dan ben je zó tussen de 50en 100 euro kwijt, terwijl een hengstveulen op de markt rond de 30 opbrengt.
juno1 schreef:Het blijven schoften, maar daar is Nederland ook debet aan gezien veel oogluikend wordt toegestaan.
Iedereen is bekend met transporten, het leed van die dieren.
En voor alles is excuus of een zogenaamde wet die er niet is om ze op te pakken.
Beelden genoeg, hoe blind kun je zijn.
En nee hoor, Italie is geen lekkerland voor dieren, daar is de slacht de reden van deze transporten.
link
link