Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MSQuincyTE schreef:Zal je ooit op dat paard kunnen gaan rijden vraag ik mij dus af
karoliena schreef:rijden is toch niet het belangrijkste!
MSQuincyTE schreef:karoliena schreef:rijden is toch niet het belangrijkste!
Als je paard hebt wil je er ook op rijden
MSQuincyTE schreef:Zal je ooit op dat paard kunnen gaan rijden vraag ik mij dus af
Ir111 schreef:Tja, aan de ene kant natuurlijk heel mooi dat mensen zoveel over hebben voor hun dier. Maar je kunt daarin ook over de top gaan vind ik. Een veulen, wat wellicht nooit zelfstandig zal kunnen lopen, wat is verstoten door de moeder (en dus geen basis paarden opvoeding krijgt), wat voor leven gaat zo'n dier tegemoet vraag ik me af? Is dit echt in het voordeel van het paard? Ik vraag het me af...
Cayenne schreef:Eigen belang zie ik er niet in, of je moet liefde voor het veulen bedoelen? Want ik neem aan dat ze er al zoveel geld in hebben gestoken dat ze het niet voor het verkopen doen of iets dergelijks.
devine schreef:Krijg rillingen en tranen als ik dit zie....![]()
Fijn dat er mensen zijn die toch nog ergens voor vechten en er voor gaan en niet alleen aan de centen denken vindt het knap!
En zolang hij geen pijn heeft prima toch!
Wendy15 schreef:Ik denk dat het totaal afhankelijk is van de situatie, het genezingsproces, de tijd en het uiteindelijke resultaat..
Wendy15 schreef:Dat is zeker waar
En tóch is het juist als baasje moeilijk om deze keuze te maken.. Een buitenstaander is nuchterder en kijkt objectiever naar de genezingskansen/proces en wat eerlijk is voor het dier.. Het baasje laat veel en veel meer het gevoel spreken, waardoor soms toch te lang wordt doorgedokterd.. Zulke situaties zijn altijd moeilijk