Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jeany schreef:lijkt me onwaarschijnlijk dat dit goed kan gaan...Als het wel goed gaat.... is der merrie dan wel vruchtbaar?
ik vind het echt verwonderlijk dat ze zo'n gok nemen om veel geld over de bank te smijten voor een gekloond paard ( en de regering bezuinigd maar)
ik stem tegen...
Zunzuncito schreef:Er zijn toch al meer veulens op de wereld gezet met Poetin's eitjes in een draagmoeder? Waarmee ik maar wil zeggen dat niet alle Poetin-genen verloren gaan, alleen nu hebben ze dus een exacte kopie...
Cayenne schreef:Ik dacht dat er ook nog een hengstveulen was
Maar dat zal ik wel mis hebben dan
slowhandfh schreef:Het klonen is al op meerdere dieren en miss ook mensen gebeurd. ze zijn niet vruchtbaar heb ik begrepen. Dus een fokmerrie zal het niet worden. Het gaat gewoon weer om geld.
bterlaan schreef:De mitchondrien zijn de energiecentrales (zuurstof wordt in biochemisch bruikbare energie omgezet) van de cel en die hebben hun eigen DNA. Ze zitten buiten de celkern. Als je nu de celkern van een ei vervangt door een andere (dat is wat ze doen met dit zg. "klonen"), dan blijft alles wat in de rest van de cel zit, hetzelfde. Dan heb je dus een eicel van merrie A met een kern van Poetin of wie ook. De mitochondrien zijn van merrie A dus. Dus je begint al met een eicel, die uit twee individuen is opgebouwd en dat is al een groot verschil t.o.v. het echte klonen, waarbij echt alles helemaal identiek is. De mitochndrien leiden min of meer een eigen leven naast de kern. Dus ook na deling van de cel en als er een kind is geboren dat ook opgroeit, dan blijven de cellen bestaan uit kern-DNA van Poetin, met de mitochondrien van merrie A. Je kunt de moederlijnen van iedereen ook vervolgen door de mitochondrien te bekijken. Die stammen altijd van de moeder, ook bij natuurlijk bevruchting. Op die basis doen ze ook onderzoek naar de afstamming en verwantschap van volkeren. En bij die kloontoestand stammen deze mitochondrien dus ook altijd van de draagmoeder, niet van de kerndonor. En al dienen de mitochondrien niet als echte basis voor de celdeling, toch maak je mij niet wijs, dat ze geen invloed zouden hebbn, net als de rest van de dingen die iniet in de celkern zitten en die ook van merrie A komen. Energievoorziening is tenslotte heel erg belangrijk.