Calvin en Blitz blijven vechten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:43

amondi schreef:
Daarbij dacht ik dat we op Bokt geen inzamelingen voor derden zouden doen?... dit zijn geeneens Bokkers! Toch maar eens temmen en uitleg van een moddie vragen...

Wat een onredelijke reactie zeg.. Beetje kinderachtig! wat geeft het dat het geen bokkers zijn, het zijn wel mensen die om hun dieren geven! en waarom moet iedereen zonodig zijn mening geven zonder dat we de eigenlijke feiten weten. met gissen schieten we niets op hoor!

nou ik wens ze iig heel veel succes en als hun denken dat het rendabel is om te opereren dan vertrouw ik daar op.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:48

MissBenthe, het gaat niet om een onredelijke reactie of niet, het gaat om het bokt beleid...

In feite is dit een forum en het schijnt gewoon dat het de bedoeling is dat je daar je mening geeft Clown ....

Ik vertrouw nooit zomaar iemand, zeker niet van die inzamelingsacties, want daar ken ik er nog wel een paar van...
Verder vraag ik mij serieus af of het paard er op den lange duur beter van wordt....

Dat mag ik toch zeggen of niet soms Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:49

@missbenthedaar gaat het niet om, er zijn nog heel veel vragen! Daar geven/hebben deze mensen geen antwoord op en ze vragen het ook niet aan de vorige eigenaar!

En ik dacht niet dat mijn reactie kinderachtig was, in tegendeel! Ik doe niet aan penny verhalen! Te vaak mijn kop( waarom spreken die mensen eigenlijk over zijn kop??? hebben ze dan werkelijk niet het minste paardenverstand?) gestoten en mensen op hun blauwe ogen vertrouwd!

Ik zal eerst beter geïnformeerd willen worden voordat ik mijn geld overmaak aan zo'n actie.
Er zijn gewoon teveel vragen!
Met als eerste vraag: wat schiet de pony hiermee op?!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:51

Anders moet je ze even mailen Lachen Het emailadres staat op de site.
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 06-08-07 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:54

Nou ja, wat ik een beetje jammer vind is dat die mensen zelf zeggen geen geld te willen van derden, maar ondertussen wel hun bankrekeningnummer op internet hebben staan en bij ons kwamen om gratis stalling. Vind het ook een beetje vreemd dat er tegen ons werd gezegd dat het zoontje dodelijk ziek was (als in 'ze gaan binnenkort beginnen met de chemo, puur om uit te stellen') en hier lees ik daar verder niets over.

Alleen de tijd kan je dingen leren, heb absoluut medelijden met de mensen dat het zo loopt; je wenst niemand een ziek kind of zieke pony toe, maar je kunt niet met de hele wereld op je nek lopen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:57

hmmz okey moet toegeven, misschien ben ik soms te goed van vertrouwen... zal me nog wel niet hard genoeg gestoten hebben. maar ik herzie mijn mening, ik kan jullie nu wel begrijpen. Al blijf ik daarin tegen ook van mening dat het voor die mensen niet leuk ik om de reactie's zo te lezen als het waar is..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:02

Quellian schreef:
Nou ja, wat ik een beetje jammer vind is dat die mensen zelf zeggen geen geld te willen van derden, maar ondertussen wel hun bankrekeningnummer op internet hebben staan en bij ons kwamen om gratis stalling. Vind het ook een beetje vreemd dat er tegen ons werd gezegd dat het zoontje dodelijk ziek was (als in 'ze gaan binnenkort beginnen met de chemo, puur om uit te stellen') en hier lees ik daar verder niets over.

Gratis stalling nog wel. Nagelbijten / Gniffelen

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:03

Ik heb net op hun site gelezen dat eerst wordt geprobeerd de pony te helpen met een antibioticakuur. Als die niet aanslaat moet de pony alsnog worden geopereerd.
Ik hoop dat jongen en pony het allebei redden, maar vind het anderzijds toch een beetje een raar verhaal. Waarom idd geen contact gezocht met de vorige eigenaar om na te gaan wat er precies is gebeurd?
Er is eerder in dit topic al opgemerkt dat het misschien beter zou zijn om de pony te laten inslapen en als ik de foto's zie zou ik ook zo denken. Maar waarschijnlijk doen deze mensen zich alle moeite omdat Calvin zo gek is met juist deze pony.
Waar het ook op uitdraait, ik denk dat Calvin en Blitz allebei zorgenkindjes zullen blijven.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:15

ik denk wanneer je kind zo erg ziek is, je alles in werking stelt om het gelukkig te maken ( al was het van evt. korte duur) Die jongen is weer gaan vechten vanwege zijn pony. Zij niet weten dat deze pony dus daning was toegetakelt. Het is denk ik allemaal erg dubbel. Denk wanneer je zelf in de schoenen staat als ouders van ernstig ziek kin dat je dan anders gaat reageren ( heb gelukkig geen zieke kinderen, maar kan me het wel voorstellen dat je alles probeert om het gelukkig te zien)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:23

Waarom krijgt die pony penicilline ingespoten als hij geholpen moet worden aan breuken in zijn schedel?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:27

Tegen ons werd verteld dat z'n schedel en huid openligt tussen z'n ogen, dat er een metalen plaat tussen moet, dat z'n hersenen nu bloot liggen en dat er een drain in zit.

Heb hier godzijdank geen ervaring mee, dus heb ook geen idee wat de behandeling is als de hersenen bloot liggen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:31

esmeralda, ik snap wel dat je je kind gelukkig wil zien maar wordt de pony daar gelukkig van?

Quellian, als ik dat hoor denk ik helemaal maak er een einde aan...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:31

Maar dat hebben ze neem ik aan op de faculteit gedaan. Anders zou het een beetje raar zijn geweest als ze hem zo in de wei hadden gezet.

Bovendien, als je dat paard aait, zou hij gek moeten worden van de pijn. Scheve mond

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:50

Ik vind het een luguber verhaal..
weet eerlijk gezegd ook niet wat waarheid is en wat niet.
ik lees hier zoveel verschillende dingen.
Mensen heb dit gehoord, de ander dat enz...
Ik hoop van harte dat zowel de jongen als de pony beter worden.
Maar ik denk dat als ze pony 10% kans van overleven heeft het voor zowel de pony als het baasje beter is als ze hem laten inslapen.
Klinkt misschien heel hard, maar 10% is gewoon bar weinig.
Ze hebben de pony ook 'pas' 3 weken... niet dat je dan niet aan je pony gehecht kan zijn hoor integendeel....
Maar is het in feite niet 'beter' dat het beestje nu uit zijn lijden verlost word i.p.v. bijvoorbeeld over 3 of 4 weken?
dan hebben ze het beestje al langer, veroorzaakt nog meer stress en 'gedachtes' bij de jongen...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:53

Jeetje wat verschrikkelijk! Ik hoop dat ze er allebei helemaal boven op komen, die 2 horen bij elkaar! Lovers

Ik hoop dat genoeg mensen een bijdrage doen, zodat Blitz er weer helemaal bovenop komt en een goede steun blijft voor Calvin!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:54

daarom vind ik het ook een beetje een vreemd iets, met 10 procent kans zou ik hem inlaten slapen, want wat als die 10.000 betaalt is en de operatie is alsnog niet gelukt? en dan? dan kan je beter even aan de pony denken. ik zou hem iniedergeval in laten slapen maar dat is mijn mening, ik zou niet willen dat me paardje pijn zou hebben.

Quellian schreef:

Alleen de tijd kan je dingen leren, heb absoluut medelijden met de mensen dat het zo loopt; je wenst niemand een ziek kind of zieke pony toe, maar je kunt niet met de hele wereld op je nek lopen.

amen.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:55

Ik denk dat als ze dit voorstellen (penicelline) op de faculteit, dat ze dan wel weten waar ze het over hebben. Natuurlijk geloven we niet zomaar alles, maar een beetje respect en medelijden voor de kern van het verhaal en de droevigheid ervan...? Misschien alleen daarom al gewoon je mond houden als je het niet gelooft ofzo. Laat toch!

btw, goed lezen ivystoeter, want er staat dat 'als ze hem nu zo laten staan, dan heeft hij 10% kans om te overleven' oftewel ze kunnen hem niet zomaar laten staan!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:58

Sorry... inderdaad verkeerd gelezen.

Ik denk dat ze de penicilline kuur geven om hem wat aan te laten sterken voor een eventuele operatie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:01

Jethafa schreef:
Natuurlijk geloven we niet zomaar alles, maar een beetje respect en medelijden voor de kern van het verhaal en de droevigheid ervan...? Misschien alleen daarom al gewoon je mond houden als je het niet gelooft ofzo. Laat toch!

Ik zeg dat de tijd het zal leren, maar het verbaast me gewoon dat de mensen zelf een ander verhaal vertellen dan wat ze op internet hebben staan. Dat schept verwarring.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:02

Ik denk niet dat Utrecht een poging doet als het mar 10% van slagen is!
Ze hebben heel het hoofd van de pony onderzocht en bekeken en hebben daar uit geconcludeerd dat het niet van een trap van een ander paard gewwest kon zijn of door een ongeluk!
Zie namelijk terug op de vorige pagina's
Maar dat is mijn idee!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:03

ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel procent kans hij heeft met operatie... is dat wel zoveel geld waard

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:06

Famke_93 schreef:

Oooh, in Utrecht experimenteren ze er rustig op los, hoor. Heb ik ook gezien bij het paard van mijn vriendin. Zijn ze veel te lang mee door gegaan en mijn vriendin had er al een naar gevoel bij (ze was toen nog jong) en ja hoor, foute boel. Hadden ze maar gewoon eerlijk gezegd hoe de vork in de steel zat, had het paard een hoop ellende gescheeld en mijn vriendin een hoop geld Clown .

En met mijn huisdieren heb ik ook al genoeg gedoe mee gemaakt daar. Breek me de bek niet open. Experimenteren doen ze daar graag met al die studentjes. Sorry dat ik het zo hard, zeg, maar ik heb van Utrecht geen erg hoge pet meer op.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:07

Getverdemme hoe halen zulke mensen het in hun hoofd Blitz zo te mishandelen, (dit doe je toch nooit) Ach gosh die arme Calvin en die ouders.. Calvin had waarschijnlijk al zijn verdriet met hem kunnen delen,... en nu gebeurt dit,,, hopen dat Blitz en Calvin het overleven!! Ja

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:10

Nadya schreef:
Famke_93 schreef:

Oooh, in Utrecht experimenteren ze er rustig op los, hoor. Heb ik ook gezien bij het paard van mijn vriendin. Zijn ze veel te lang mee door gegaan en mijn vriendin had er al een naar gevoel bij (ze was toen nog jong) en ja hoor, foute boel. Hadden ze maar gewoon eerlijk gezegd hoe de vork in de steel zat, had het paard een hoop ellende gescheeld en mijn vriendin een hoop geld Clown .

En met mijn huisdieren heb ik ook al genoeg gedoe mee gemaakt daar. Breek me de bek niet open. Experimenteren doen ze daar graag met al die studentjes. Sorry dat ik het zo hard, zeg, maar ik heb van Utrecht geen erg hoge pet meer op.

Ik denk neit dat ze daar op zo'n probleem studentjes daar neerzetten, ze halen niet voor niks een speciaal team erbij! (zie vorige pagina's)
Ben zelf ook in Utrecht geweest, en weet ook hoe het daar aan toe gaat maar een risico-operatie wordt echt niet gedaan door studentjes!
Dat ze erbij zijn oke, en misschien assisteren maar zelf de operstie leiden?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:10

wat sneu Huilen jammer dat er een onschuldig dier weer de dupe van moet worden...

ik hoop echt dat dit verhaal niet waar is, want ik zit met de tranen in me ogen als ik eraan denk wat de pony meegemaakt moet hebben