Eventing-amazone Amy Tryon schuldig aan mishandeling

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: Eventing-amazone Amy Tryon schuldig aan mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:07

Nessah schreef:
SGWOllie schreef:
Als het echte een ernstige acute peesklap was heeft die sprong niet veel meer uitgemaakt....

Mensen die hier durven zeggen dat ze de situatie beter in hadden kunnen schatten dan een professionele eventingamazone vind ik niet helemaal realistisch (vriendelijk gezegd dan)

Ookal was hij sowieso ten dode op geschreven, die laatste sprong had dan toch niet meer gehoeven, waarom hem onnodig pijn doen? Kreupel is pijn.. En dan hoort het paard niet door gedreven te worden.

Dat was de vraag niet. Natuurlijk had het niet gehoeven! Maar iemande stelde net dat het paard nog geleefd had als ze de laatste sprong niet had genomen. En dat kunnen we gewoon niet zo zwart wit zeggen....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:08

Als je paard zo kreupel in je loopt, hoor je gewoon te stoppen en aan je paard te denken ipv aan jezelf.

@SGWOllie; sorry, dat had ik dan verkeerd opgevat.
Laatst bijgewerkt door Nessah op 23-07-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:08

corine1981 schreef:
't Is ook nog eens in Amerika, als het ergens om geld draait is het daar wel. Waarschijnlijk staan haar volgende 5 paarden alweer klaar.
Walgelijk.

Wat betreft het doodlopen voor de eigenaar: menig paard heeft dit al gedaan, ik heb zelf een arab en die staan er zelfs om bekend.
Als eigenaar ben JIJ verantwoordelijk voor je paard. Ik vind het bij deze mevrouw moeilijk daar ook maar een schrijntje aan te ontdekken.

Wat denk je dat er bij 1 zo'n wedstrijd te winnen is?
En wat denk je dat een goed opgeleid eventingpaard kost?

Denk niet dat het zo werkt als jij denkt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:09

Barmat schreef:
Quazzle schreef:
De gevolgen zijn voor haar alleszins zwaar genoeg. het had véél slechter kunnen aflopen!

Hoeveel erger kan het zijn, nu het paard toch al is afgemaakt? Verdrietig

Ja, dus slechter kon het niet.... Scheve mond

SGWOllie; nee, niemand heeft echt gezegd; dan had hij het overleefd.
Maar dan is de kans groter geweest dat. Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:09

Apple schreef:
Ik denk niet dat ze willens en wetens haar paard de vernieling in heeft gereden. Wel dat ze een grote inschattingsfout heeft gemaakt.

En ja, ik kan me ook goed voorstellen hoe ze die inschattingsfout gemaakt heeft.

Apple verwoordt precies wat ik bedoel....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:11

Hoe heeft ze die inschattigsfout dan gemaakt?

_Anneruth

Ik kan er wel of geen mening over hebben feit blijft staan dat men het noodzakelijk vond deze amazone een straf op te leggen en dat gebeurt niet zomaar en niet voor niets.

corine1981

Marliesje schreef:
corine1981 schreef:
't Is ook nog eens in Amerika, als het ergens om geld draait is het daar wel. Waarschijnlijk staan haar volgende 5 paarden alweer klaar.
Walgelijk.

Wat betreft het doodlopen voor de eigenaar: menig paard heeft dit al gedaan, ik heb zelf een arab en die staan er zelfs om bekend.
Als eigenaar ben JIJ verantwoordelijk voor je paard. Ik vind het bij deze mevrouw moeilijk daar ook maar een schrijntje aan te ontdekken.

Wat denk je dat er bij 1 zo'n wedstrijd te winnen is?
En wat denk je dat een goed opgeleid eventingpaard kost?

Denk niet dat het zo werkt als jij denkt.

Misschien denk ik niet dat het zo werkt, maar feit is dat er in Amerika iets andere bedragen in de sport omgaan dan hier in ons koude kikkerlandje.

Maar goed, ieder zo zijn mening.
Ik blijf erbij dat mevrouw de amazone (als je het zo nog mag noemen) haar boekje ver te buiten is gegaan.

Overigens ben ik het zelfs niet eens met de stelling dat iemand die niet van paarden houdt niet zo ver in de sport komt. Er zijn mensen die gewoon een goed paard kopen, en goede paarden lopen ook met een zak aardappelen op hun rug, dat zal wel weer niet zo zijn volgens sommigen, maar dat is wat bedoeld wordt met karakter van een paard.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:14

Maar waarom zal iemand die niets om paarden geeft zoveel willen en kunnen bereiken in de sport, er zijn makkelijker manieren om succes te hebben dan met paardrijden. Waarom zou je als je niks om de dieren geeft?
Voor het geld? Volgens mij zijn er legio simpeler mogelijkheden om rijk te worden.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:14

waar zien jullie dit filmpje?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:15

Marliesje;
Ze houd misschien wel van der paarden, maar dit vindik toch een iets té grote fout.
Arme beest!

Casanova; Lees het topic gewoone ven door.
Blz 1 Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:18

Marliesje schreef:
Maar waarom zal iemand die niets om paarden geeft zoveel willen en kunnen bereiken in de sport, er zijn makkelijker manieren om succes te hebben dan met paardrijden. Waarom zou je als je niks om de dieren geeft?
Voor het geld? Volgens mij zijn er legio simpeler mogelijkheden om rijk te worden.

Dat is het punt helemaal niet Marliesje. Er wordt gesteld dat IEMAND DIE NIET ZO VAN DIEREN HOUDT niet zo ver zal komen in de sport.
Ik zeg dat dat niet het geval hoeft te zijn.
Hoor je mij ERGENS zeggen dat er geen simpelere manieren zijn om rijk te worden? Of DAT ze niet om dieren geeft.
Ik stel alleen maar, nogmaals, voor keer 4 dat het niet zo HOEFT te zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:19

Inderdaad, maar Corine.
Je moet er wel rekening mee houden dat mensen het anders kunnen lezen/opvatten he. Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:19

Relax ff zeg, kan je zo ook verstaan.
Ik geloof best dan iemand het zou kunnen, zie alleen niet in waarom iemand dat dan zou doen. Lachen
Geen man overboord hoor.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:20

Dat sommige ruites en amazones zo stom zijn om door te rijden terwijl het paard moe en kreupel is Boos! Ze denken dan alleen maar aan winnen. Ik heb ook gehoord dat Amy ook een soort handelsstal heeft klopt dat? heb het bij goolge Amy Tyron ingetypt en zag dat ze een handelsstal heeft.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:20

corine1981 schreef:
Overigens ben ik het zelfs niet eens met de stelling dat iemand die niet van paarden houdt niet zo ver in de sport komt. Er zijn mensen die gewoon een goed paard kopen, en goede paarden lopen ook met een zak aardappelen op hun rug, dat zal wel weer niet zo zijn volgens sommigen, maar dat is wat bedoeld wordt met karakter van een paard.

Dit is toch gewoon onzin wat je hier zegt!
En dat is ook zeker niet wat bedoeld wordt met karakter van het paard!
Het is altijd nog de combinatie die het mogelijk maakt om te kunnen presteren op hoger niveau!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:21

Marliesje schreef:
Relax ff zeg, kan je zo ook verstaan.
Ik geloof best dan iemand het zou kunnen, zie alleen niet in waarom iemand dat dan zou doen. Lachen
Geen man overboord hoor.

Dacht echt even dat je daar moeite mee had Haha! Ach gut .
Ik zie ook niet in waarom je dat zou doen. Maar ja, ik zie wel van meer dingen het nut niet in...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:22

ilse18 schreef:
corine1981 schreef:

Dit is toch gewoon onzin wat je hier zegt!
En dat is ook zeker niet wat bedoeld wordt met karakter van het paard!
Het is altijd nog de combinatie die het mogelijk maakt om te kunnen presteren op hoger niveau!

Told you so Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:23

Neehoor, het enige waar ik hier moeite mee heb is het klakkeloos veroordelen van iemand.
Lachen

Ikzelf ben daar gewoon altijd een beetje voorzichtig mee, tenzij je alles van heel dichtbij hebt meegemaakt en exact weet hoe de vork in de steel zit. Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:25

corine1981 schreef:
Marliesje schreef:

Dat is het punt helemaal niet Marliesje. Er wordt gesteld dat IEMAND DIE NIET ZO VAN DIEREN HOUDT niet zo ver zal komen in de sport.
Ik zeg dat dat niet het geval hoeft te zijn.
Hoor je mij ERGENS zeggen dat er geen simpelere manieren zijn om rijk te worden? Of DAT ze niet om dieren geeft.
Ik stel alleen maar, nogmaals, voor keer 4 dat het niet zo HOEFT te zijn.

Laat ik het anders stellen: Iemand die niet van dieren houdt komt niet zo ver in DIE sport. Die mensen zijn echt absolute topatleten die enorm veel van hun paarden houden...
En je hoeft niet zo te gillen hoor....

casanova

oei,het filmpje is inderdaad overduidelijk,ik zou ook gestopt zijn, maar paard leek weer in ritme te komen en denk ook dat dat laatste stuk niet veel meer uitmaakte op de beschadiging die paard al opgelopen had.

ik geloof dat ze niet bewust het paard kapot heeft gereden maar dat zou eigenlijk wel veel bewustere moeten zijn op dat niveau en haar ervaring.

ze kan haar zelf nu wel voor haar kop slaan.

dat het paard uitgeput is vind ik nog meevallen,het was toch het laatste stukje voor de finish??

al met al verschrikkelijk voor het paard,wel wonderingswaardig weer dat paard gewoon doorliep met deze pijn.

corine1981

Marliesje schreef:
Neehoor, het enige waar ik hier moeite mee heb is het klakkeloos veroordelen van iemand.
Lachen

Ikzelf ben daar gewoon altijd een beetje voorzichtig mee, tenzij je alles van heel dichtbij hebt meegemaakt en exact weet hoe de vork in de steel zit. Lachen

Marliesje, dat ben ik ook helemaal met je eens.
Maar op het filmpje is e.e.a. duidelijk te zien, ook het commentaar van de verslaggevers liegt er niet om.
Ik vind eventing geen gevaarlijke sport, mocht iemand me daar nog van verdenken, maar ik vind het niet gek dat mensen het door dit soort ruiters, wel van gaan denken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 14:28

Oeh, wat gaat dit topic snel!
Ik geloof ook absoluut dat ze het beste met haar paarden voor heeft, en dat ze misschien inderdaad niet heeft doorgehad dat het zo erg was. Echter denk ik wel dat dit een hele grove inschattingsfout is geweest, en dat je als ruiter bij je volle verstand moet blijven wanneer je paard opeens zo kreupel loopt. Het dier heeft overduidelijk erg veel pijn, maar is op karakter door gegaan Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:29

Inderdaad Cayen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:41

ik denk dat ze op dit moment eerder voor de 'overwinning' ging dan voor dr paard, ik geloof niet dat ze gelijk dr paard dood wenste, maar ze maakte wel duidelijk die keuze tussen de wedstrijd en het paard! en op dat moment zat ze fout!

ookal was het misschien voor de sprong al te laat voor het paard, dat kon die amazone op dat moment niet weten, en ze heeft het paard dus onodigege pijn aangedaan, ook een hele grote fout van haar!

Ze moet dit zeker wel door gehad hebben, er zat namelijk tijd genoeg tussen de misstap en de hindernis, als ze toen niet gemerkt heeft dat dr paard gewond is, hoort ze niet op dat niveau te rijden! zelfs een beginner kan dat nog voelen!