’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:09

Minimaal 10 minuten dan he Knipoog

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:14

Het is sneu ja wat hier is gebeurd. En het had niet moeten gebeuren. Toch vind ik dat de verantwoordelijkheid ook wel degelijk bij de ouders ligt. Ze zijn nu boos om het feit dat álle tredmolens moeten worden gecontroleerd maar die mensen hebben wel wat beters te doen, het is niet haalbaar.

Want een manege is geen speeltuin! Daar hoor je een sport te beoefenen en als ouders kinderen meenemen, horen ze daar op te letten! Kinderen horen daar niet te spelen, want ja, dan kunnen dit soort ongelukken gebeuren. Daar kunnen ze niet andere op aanspreken. Ze hadden zelf af en toe ff moeten kijken wat de kids uitspookten. Of beter nog ze bij hen gehouden, of gewoon thuis. Wij hebben ook zat kleine kinderen rondlopen, maar duidelijke regels dat die niet zonder begeleiding mogen rondlopen. En ja natuurlijk gebeurd dat evengoed wel, maar er is altijd wel even iemand die er wat van zegt als iets niet mag of onverantwoordelijk is. Dan mogen kinderen ons wel stomme mensen vinden, maar liever een stom mens gevonden worden dan dat dit soort dingen zouden gebeuren.

Nogmaals er is altijd wel een reden waarom iets fout gelopen is, en dat is ook niet goed te praten. En ik vind het echt wel sneu voor deze mensen. Maar zo denk ik er wel over.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:17

het is ook hartstikke sneu wat er gebeurd is, dat hoor je mij echt niet zeggen!
ik denk dat er als ouder niets ergers is dan je kind verliezen...
maar wat de ouders hier doen vind ik gewoon niet terecht.. er wordt een hoop heise gemaakt en de schuld wordt afgeschoven.. en dát is niet terecht...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:22

Pfff ik moest het inderdaad gewoonweg niet in mijn hoofd halen om bij zulke apparaten in de buurt te gaan spelen of iets aan te raken waar ik vanaf moest blijven...

Ik was een jaar of 4/5, toen mijn oma eens oppaste... In onze huiskamer stond een breimachine, wat absoluut verboden voor ons was om die aan te raken.

Ik was er heen gegaan en legde mijn hand er eens op... Liep daarna met een schuldbewust gezicht naar Oma toe met mijn handje uitgestoken en zei: "Oma handje is stout, handje nu straf?" Haha! Bloos

Ik vind niet dat stapmolens nu opeens verboden moeten worden... Een manege is gewoon geen speelplaats en je kan je kinderen niet op zo'n terrein droppen en zelf iets anders gaan doen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:31

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat een manege geen kinderspeelplaats is. Ik zie bij ons echt de idiootste dingen. Laatst een jochie die midden in de winter kletsnat door de slootjes liep de banjeren (vriespunt) en geen ouder in de buurt, later zag ik hem op zijn sokken door de stallen lopen Ziek . Ook iemand die haar hond in haar box had gedaan uit verantwoordelijkheid, komt er zo'n klein onopgemerkt kind die de box in gaat en letterlijk de hond aan zijn oren gaat zitten trekken, kind krijgt een schaafwond omdat de hond (na een waarschuwing) uithaald en gelukkig niet eens echt bijt. Ouders kwaad op de eigenaar van de hond!! Ze hadden beter dat kind kunnen opsluiten Hamer .
Nog een gevalletje: Vriending van mij staat haar knotsdebiele 4 jarige te longeren, beest bokt en raced als een idioot rond, komt er een meisje van een jaartje of 5 met een shetje door de bak lopen, nergens ouders in de buurt. Vriendin probeert meisje te vertellen dat het veiliger is om te wachten tot zij klaar is, maar ze luistert niet. Komt vervolgens de moeder van het meisje mijn vriendin uitschelden dat zij onverantwoordelijk bezig is in de bak waar zo'n kleintje bij is Rolleyes
Ook zie ik regelmatig kinderen wortels en voer stelen en ik heb een keer een jochie betrapt die een bejaarde kat met zijn pootjes door een gazen hekje wilde duwen en toen de kat beet (terecht) kreeg hij nog een schop na ook. De moeder kwam niet verder dan foei en hij moest een uurtje in de kantine blijven met zijn nintendo.
Ik zeg niet dat de ouders van het overleden kind net zo slordig waren, maar ik zie helaas vaak situaties waarbij je kunt wachten op een ongeluk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:41

Sizzle schreef:
ik heb een keer een jochie betrapt die een bejaarde kat met zijn pootjes door een gazen hekje wilde duwen en toen de kat beet (terecht) kreeg hij nog een schop na ook. De moeder kwam niet verder dan foei en hij moest een uurtje in de kantine blijven met zijn nintendo.
Ik zeg niet dat de ouders van het overleden kind net zo slordig waren, maar ik zie helaas vaak situaties waarbij je kunt wachten op een ongeluk.

Als mijn moeder dat gezien/gehoord had, dan had ik zélf ook een schop nagehad!

Ik wilde samen met mijn broertje onze kat optillen die daar niet van hield... Dat wisten wij, want wij waren al verschillende keren daarvoor gewaarschuwd...

Toch proberen te doen... Ik werd opgekrabt door de kat, heel mijn armen vol met schrammen. Janken natuurlijk en naar mijn moeder dat de kat dat gedaan had.
Ze vroeg of wij de kat soms op wilden tillen? Ja dus... Was dus een gevalletje van eigen schuld dikke bult en wij mochten voor straf nog een kwartier op de trap gaan zitten nadenken wat wij hadden gedaan Bloos

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:06

-> VN

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:00

runningkawa schreef:
i
Dat ik vroeger niet bang was voor de politie, maar voor ons mam.

Kreeg je eerst van de politie op je lazer, en van je vader nog een trap na Knipoog
En terecht

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:23

We hebben een echtpaar bij ons op de vereniging die beide fanatiek rijden. Hun dochtertje van 3 is geleerd om zodra er paarden in de buurt zijn, in de trailer of zoiets te gaan staan zodat ze niet overhoop gelopen kan worden.
Ik zie ook vaak dat kleine kinderen aan hun lot worden overgelaten. Pas tijdens de chaos bij het wegrijden van de fair in Aalten, liep het hele gezin rechts mijn vrachtwagen met caravan voorbij, zoontje van een jaar of 6 liep echter aan de linkerkant en stak precies voor mijn moterkap de weg over. Ik heb dan heel erg de neiging om flink gas te geven, natuurlijk wel met de koppeling ingedrukt, zodat ouders en kind even schrikken.
Maar om op bovenstaand verhaal terug te komen, ouders letten niet op hun kinderen maar het is ook een heel groot punt dat de noodknop niet werkte.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:03

Ik reageer toch nog even! Knipoog

Mijn verhaal wordt een beetje uit het verband gerukt zo.

Ik vind het persoonlijk wel fijn als iemand wat zegt tegen mijn kinderen als ze iets doen wat niet mag, daar heb ik geen problemen mee.
Ik zeg alleen betreffende dit verhaal dat het een vreselijk ongeluk is en dat je als ouder niet altijd 8 paar ogen in je hoofd hebt zitten.
Mijn kinderen gaan bijna nooit mee naar de paarden omdat ik dat te risicovol vindt.
En anders is mijn man erbij of ik doe verder niets bij de paarden, dan alleen voer klaar zetten en mesten.
Ik ben het ermee eens dat veel ouders onoplettend zijn en dat je niets mag zeggen.
Iedereen heeft zo zijn eigen manier met opvoeden met kinderen en dan zit je niet altijd op 1 lijn.
Kinderen zijn onvoorspelbaar en je kunt ze nog zo goed "africhten" maar er kan altijd een onbewaakt moment zijn.

Kinderen opvoeden is een heel ander verhaal in mijn ogen en daar wijken we nu een beetje naar uit. Haha!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:17

Het is voor paarden niet voor kinderen, bij ons op de manege staat ook niet om meet te spelen, of om in te spelen. er staat zelfs geen kinderen erbij/erin.
het is ook een kwestie van opletten.
ik snap het wel, en het is ok dramatisch maar verbieden nee dat kan niet, het is gemaakt voor paarden, zolang er geen problemen mee zijn met de paarden die er in staan kun je het moeilijk gaan verbieden.
ik snap het verder ook helemaal, het is eigenlijk dat de manege het moet controleren en in de gaten moet houden. omdat het op die manege niet goed aan gepakt is betekend dat niet dat ze allemaal moeten worden verbeterd ofso..
ik weet ook niet hoe en wat dus zal er niet te veel over zeggen, mijn gedachte staan hier boven..
Succes , en geconduleerd met het verlies van de kleine man. ××

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:21

Es79 schreef:
Kinderen zijn onvoorspelbaar en je kunt ze nog zo goed "africhten" maar er kan altijd een onbewaakt moment zijn.

Maar op een manege is een onbewaakt moment nogal risicovol... Zo ongeveer alles kan daar komen, ze kunnen een trap krijgen van een paard, ze kunnen schrikdraad vastpakken, ze kunnen zelfs overreden worden op de parkeerplaats.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind een manege toch echt wel een plek waar je op jonge kinderen moet letten, er kan iets gebeuren in een fractie van een seconde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:50

EEn onbewaakt moment..ja, niet goed op een manege maar ja Ja
Maar voordat je bent gestikt is er meer dan een onbewaakt moment, tenminste een moment duurt bij mij geen minuten...

ouwedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:59

Het zal je kind maar wezen, het is heel erg wat er is gebeurd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:45

Jus_dOrange schreef:
Es79 schreef:

Maar op een manege is een onbewaakt moment nogal risicovol... Zo ongeveer alles kan daar komen, ze kunnen een trap krijgen van een paard, ze kunnen schrikdraad vastpakken, ze kunnen zelfs overreden worden op de parkeerplaats.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind een manege toch echt wel een plek waar je op jonge kinderen moet letten, er kan iets gebeuren in een fractie van een seconde.

Ja, daarom kom ik daar vrijwel nooit alleen met de kinderen.

Je moet overal op je kinderen letten, niet alleen op een manege maar al let je goed op je kind, er kan altijd iets gebeuren...
Dat probeer ik ermee te zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:46

En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn
Maar het lijkt tegenwoordig wel mode omdat niet te doen...en zeg je er wat van moet je snel je mond houden als je geen kinderen hebt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:47

runningkawa schreef:
EEn onbewaakt moment..ja, niet goed op een manege maar ja Ja
Maar voordat je bent gestikt is er meer dan een onbewaakt moment, tenminste een moment duurt bij mij geen minuten...

Ik weet niet hoe oud dat jongetje nu exact was maar mijn oudste houd ik ook "wat minder" in de gaten dan de jongste.
Je kunt niet de hele dag achter je kloek aanlopen, was het maar zo simpel! Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:48

runningkawa schreef:
En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn
Maar het lijkt tegenwoordig wel mode omdat niet te doen...en zeg je er wat van moet je snel je mond houden als je geen kinderen hebt.

Waar ben jij het mee eens RK?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:49

jongetje was 6

wat je thuis doet moet jezef weten, op een manege bij paarden in de buurt vind ik dat je maar steeds je kindjes onder je veren moet houden Lachen
Nu is het een stapmolen, maar had net zo goed een trap van een paard kunnen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:50

dat je altijd op je kinderen moet letten, maar in je volgende bericht zeg je anders...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:52

runningkawa schreef:
jongetje was 6

wat je thuis doet moet jezef weten, op een manege bij paarden in de buurt vind ik dat je maar steeds je kindjes onder je veren moet houden Lachen
Nu is het een stapmolen, maar had net zo goed een trap van een paard kunnen zijn

Maar dat vind ik niet alleen bij paarden nogmaals, maargoed, uit ervaring weet ik dat, al kijk je naar je kinderen, dingen soms zo snel kunnen gaan. Ja

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:55

runningkawa schreef:
dat je altijd op je kinderen moet letten, maar in je volgende bericht zeg je anders...

Daar bedoel ik mee op risicovolle plaatsen zoals op een manege bijvoorbeeld!

Maar als mijn zoontje nu buiten gaat spelen kan ik hem niet meer iedere keer achterna lopen, zo bedoel ik het, je moet ze op een gegeven moment iets "losser" laten.
Ik bedoel dat je niet elke seconde van de dag naar je kinderen kunt kijken.
Daartussen kan altijd iets gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:55

nee dat is niet alleen bij paarden, maar wel extra bij dieren.
En ik heb geen ervaring met kleine kinderen omdat ik ze zelf niet heb?
Ja dat kan snel gaan, maar als je gewoon op ze let stikken ze niet, dat doe je namelijk niet in een sec.
Zoiets als bijv braaf naast je staan op het voetpad en ineens voor de auto lopen, dat is seconder werk.
Je staat erbij en kijkt er naar.
Maar waar dit topic over gaat is geen seconde werk
Maar een voorbeeld van, lekker ergens staan/zitten kletsen en je kroost heen laten doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:56

nogmaals, wat jij thuis doet, moet je zelf weten
Maar op de plek van een ander vind ik wel dat je ze bij je moet houden Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:58

runningkawa schreef:
nee dat is niet alleen bij paarden, maar wel extra bij dieren.
En ik heb geen ervaring met kleine kinderen omdat ik ze zelf niet heb?
Ja dat kan snel gaan, maar als je gewoon op ze let stikken ze niet, dat doe je namelijk niet in een sec.
Zoiets als bijv braaf naast je staan op het voetpad en ineens voor de auto lopen, dat is seconder werk.
Je staat erbij en kijkt er naar.

Maar waar dit topic over gaat is geen seconde werk
Maar een voorbeeld van, lekker ergens staan/zitten kletsen en je kroost heen laten doen

Je haalt de woorden uit mijn mond, dat wilde ik net gaan zeggen... Knipoog

Ik zeg ook absoluut niet dat jij geen ervaring hebt met kinderen!
Bedoel te zeggen nu ik eigen kinderen heb dat ik uit ervaring kan spreken hoe snel dingen kunnen gaan.