Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:ik heb een keer een jochie betrapt die een bejaarde kat met zijn pootjes door een gazen hekje wilde duwen en toen de kat beet (terecht) kreeg hij nog een schop na ook. De moeder kwam niet verder dan foei en hij moest een uurtje in de kantine blijven met zijn nintendo.
Ik zeg niet dat de ouders van het overleden kind net zo slordig waren, maar ik zie helaas vaak situaties waarbij je kunt wachten op een ongeluk.
runningkawa schreef:i
Dat ik vroeger niet bang was voor de politie, maar voor ons mam.
Es79 schreef:Kinderen zijn onvoorspelbaar en je kunt ze nog zo goed "africhten" maar er kan altijd een onbewaakt moment zijn.
Jus_dOrange schreef:Es79 schreef:Kinderen zijn onvoorspelbaar en je kunt ze nog zo goed "africhten" maar er kan altijd een onbewaakt moment zijn.
Maar op een manege is een onbewaakt moment nogal risicovol... Zo ongeveer alles kan daar komen, ze kunnen een trap krijgen van een paard, ze kunnen schrikdraad vastpakken, ze kunnen zelfs overreden worden op de parkeerplaats..
Ik vind een manege toch echt wel een plek waar je op jonge kinderen moet letten, er kan iets gebeuren in een fractie van een seconde.
runningkawa schreef:EEn onbewaakt moment..ja, niet goed op een manege maar ja
Maar voordat je bent gestikt is er meer dan een onbewaakt moment, tenminste een moment duurt bij mij geen minuten...
runningkawa schreef:En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn
Maar het lijkt tegenwoordig wel mode omdat niet te doen...en zeg je er wat van moet je snel je mond houden als je geen kinderen hebt.
runningkawa schreef:jongetje was 6
wat je thuis doet moet jezef weten, op een manege bij paarden in de buurt vind ik dat je maar steeds je kindjes onder je veren moet houden
Nu is het een stapmolen, maar had net zo goed een trap van een paard kunnen zijn
runningkawa schreef:dat je altijd op je kinderen moet letten, maar in je volgende bericht zeg je anders...
runningkawa schreef:nee dat is niet alleen bij paarden, maar wel extra bij dieren.
En ik heb geen ervaring met kleine kinderen omdat ik ze zelf niet heb?
Ja dat kan snel gaan, maar als je gewoon op ze let stikken ze niet, dat doe je namelijk niet in een sec.
Zoiets als bijv braaf naast je staan op het voetpad en ineens voor de auto lopen, dat is seconder werk.
Je staat erbij en kijkt er naar.
Maar waar dit topic over gaat is geen seconde werk
Maar een voorbeeld van, lekker ergens staan/zitten kletsen en je kroost heen laten doen