Onderzoek naar renpaarden-leed.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Onderzoek naar renpaarden-leed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 21:23

Cilouise schreef:
De mensen die zulke topics starten zoeken een excuus omdat ze zelf niet naar behoren voor hun paard zorgen!!! dan zijn de renpaarden en dravers altijd de klos omdat zij altijd in het kwade daglicht staan bij de dressuur en springruiters!!!!!

Pardon? Er wordt gewoon nieuws gebracht, en dan maakt het verder niet uit of het over dressuur of Springen of Fokkerij of Rennen gaat of wat dan ook. Hou die voordelen aub voor je, want mijn dieren komen echt niets tekort Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:27

Hele aparte redenering van Cilouise No Cheer

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:30

Cilouise schreef:
De mensen die zulke topics starten zoeken een excuus omdat ze zelf niet naar behoren voor hun paard zorgen!!! dan zijn de renpaarden en dravers altijd de klos omdat zij altijd in het kwade daglicht staan bij de dressuur en springruiters!!!!!

Zo....na twee posten al helemaal ingeburgerd?? Knipoog

Ik vind het nogal een zware...persoonlijke aanval. En ik vind eigenlijk dat jij de dressuur en springruiters hiermee in een kwaad daglicht stelt. Bovendien kun je je mening onderbouwen of het artikel weerleggen?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:31

Een paard in nederland wordt gemiddeld 7 jaar, dit is nog van 2006, dus dat klopt. Maar dit komt omdat heel veel jonge paarden naar de slacht gaan en dit de cijfers enorm laten zakken.

Daarnaast over het bericht.. Ik geloof dat door het vele fokken naar 1 doel de bouw van het paard en de sterkte van het skelet achteruit is gegaan.
Maar, kijk naar het gemiddelde kwpn stamboek en dan zie je dat er ook veel doorfok is.
Of kijk bijvoorbeeld naar de friezen.. Dat is een gesloten stamboek, dat is helemaal doorfok.

Sinds er rassen bestaan, bestaat er door fok. Dat dat niet goed voor de paarden is, dat ze zwakker worden is allang bekend. Ik snap dan ook niet dat sommige liefhebbers dit ontkennen.

Ik snap van het bericht niet dat ze perse dravers noemen, terwijl er veel meer rassen zijn waar dit bij speelt.

Spring paarden worden op het springen gefokt, dressuur paarden op het dressuren enz.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:39

het ging over volbloeds als ik me niet vergis, niet over dravers.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:41

Oh ja ik lees het.. Sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:13

Moderatoropmerking:
SVP terug ontopic en niet persoonlijk sneren Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:00

Toch zou ik het ook wel fijn vinden als het beenderenstelsel vd Volbloed wat steviger gefokt zou worden, ze zijn best kwetsbaar in combi met hun karakter.. brrr

tim2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:45

hallo heeft misschien weinig met paarden te maken maar bij de windhondenrennen
voor nl in amerka wordt ook het gros van de honden die niet goed genoeg zijn afgemaakt
En wat renpaarden betreft zal gerust een gedeelte wat niet goed genoeg is afgemaakt worden die dieren zijn vaak dan ook niet ouder dan 2/3 jaar omdat ze al op die leeftijd mee moeten doen terwijl ze nog niet zijn uitgegroeid
Het draait vaak toch alleen maar om geld

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:56

Het is alleen zo frappant dat in dergelijke topics altijd andere voorbeelden aangehaald worden die even erg zo niet nóg erger zijn. Is dat om de ernst af te vlakken?

Het gaat hier om dit artikel om deze renpaarden/volbloeden.... Wordt het minder erg als ze ergens anders honden afmaken?

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:01

neen , maar iedereen doet mee aan die frapante uitspraken, bewust of onbewust. Want iedereen doet mee aan het leed van de dieren, kijk naar wat je eet, de dieren die gekweekt worden die leven geen normaal leven zoals in de natuur en sterven niet respectvol. Heeft op zich niet veel te maken met die renpaarden en hun leed maar wel met de algemene term dierenleed. Maar daarover wordt niet al te veel gesproken bij de niet vegitariers want het is de normaalste zaak van de wereld dat er vlees gegeten wordt.

Als u een vegitarier bent, mijn exuces dan.

tim2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:12

hallo ja de vorige schrijfster heeft gelijk
En vergelijken het leed wat andere dieren doormaken daar ging het ons niet om
Voor ons is ieder dier gelijk paard hond kat koe maakt niet uit
Maar het is een illusie te denken dat paarden die niet genoeg geld verdienen allemaal een goed tehuis krijgen
Ze belanden bij de slacht jammer genoeg maar het draait om geld niet om dierenliefde

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:20

tim2003 schreef:
hallo ja de vorige schrijfster heeft gelijk
En vergelijken het leed wat andere dieren doormaken daar ging het ons niet om
Voor ons is ieder dier gelijk paard hond kat koe maakt niet uit
Maar het is een illusie te denken dat paarden die niet genoeg geld verdienen allemaal een goed tehuis krijgen
Ze belanden bij de slacht jammer genoeg maar het draait om geld niet om dierenliefde

Gelukkig niet allemaal en elk dier dat daar weggehaald wordt is mooi meegenomen!

verder blijf ik erbij dat het met de renpaarden minder beroerd gesteld is dan over het algemeen gedacht wordt, puur doordat ik gewerkt heb in die buisness, het is een klein wereldje en er gebeuren rotdingen, maar he- hoe zit het met die overgroeide jonge kwpn paarden die versleten of vervelend zijn omdat ze veels te jong overvraagd worden? wat gebeurt daar mee?

Alle dierenleed is gewoon funest. Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:42

elsie1 schreef:
neen , maar iedereen doet mee aan die frapante uitspraken, bewust of onbewust. Want iedereen doet mee aan het leed van de dieren, kijk naar wat je eet, de dieren die gekweekt worden die leven geen normaal leven zoals in de natuur en sterven niet respectvol. Heeft op zich niet veel te maken met die renpaarden en hun leed maar wel met de algemene term dierenleed. Maar daarover wordt niet al te veel gesproken bij de niet vegitariers want het is de normaalste zaak van de wereld dat er vlees gegeten wordt.

Ik ben absoluut geen vegetariër.... Alleen heb ik het voorrecht dat ik rundvlees van onze eigen koeien eet en het varkensvlees van de varkens van de buurman... Van deze beesten weet ik dat ze een goed leven gehad hebben. Wat er in de fricandellen en kroketten etc van mij zit daar heb ik dus geen kijk op...

Maar déze renpaarden (waar dus mee geëxperimenteerd wordt) zullen niet vaak op het bord terecht komen denk ik...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:11

Dat gebeurt ook niet, sterker nog; in ierland en Engeland eten ze geen paardenvlees, van de paarden die ik daar kende, werden ze geuthanaseerd dmv een spuitje en daarna vernietigd; twee a drie jarigen die op die leeftijd nog niet rijp zijn voor de race (en geloof me: dat zijn ze op hun derde zowiezo wel) worden niet zomaar ff geslacht.

Het is wel heel makkelijk om de hele renpaardenbuisness maar ff af te kraken op dat punt.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:47

slimmerik schreef:
elsie1 schreef:

Ik ben absoluut geen vegetariër.... Alleen heb ik het voorrecht dat ik rundvlees van onze eigen koeien eet en het varkensvlees van de varkens van de buurman... Van deze beesten weet ik dat ze een goed leven gehad hebben. Wat er in de fricandellen en kroketten etc van mij zit daar heb ik dus geen kijk op...

Maar déze renpaarden (waar dus mee geëxperimenteerd wordt) zullen niet vaak op het bord terecht komen denk ik...

fijn dat je dit kan doen...maar ik zou het niet kunnen..eten van mijn eigen gekweekte koeien(maar dat is een ander discusie). Het is altijd beter dat je weet wat je eet en vanwaar het enzo.

Ik hoop ook dat deze renpaarden niet op de mensen hun bord komen. Vingers aflikken