Ruzie over kosten reddingsactie paarden Marrum

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Ruzie over kosten reddingsactie paarden Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:02

Ik vind dat die man ontzettend ondankbaar overkomt, voor hetzelfde geld had hij die 29000 moeten betalen, nu moet hij daar een klein bedrag van betalen en dat is meneer te veel...
En dan durft die ook nog te zeggen, ik heb geen opdracht gegeven voor een reddingsactie; Pardon hoor, als dat niet was gebeurd had hij helemaal geen paarden meer over! Ondankbaar vind ik dat!

Boos!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:10

Wat ik wel weet is dat het deze week weer raak was.
Er stond weer een groep van ongeveer 60 paarden en 40 stuks jong vee vast in het water,
De wind was noord west en dan weet je dat er een grote kans is op hoog water in deze streek.

In mijn ogen is het een schijntje wat hij moet betalen gezien het totaal bedrag.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:18

Zou hij dat ook hebben gezegd als zijn huis in de fik staat Boos! "ja je hebt nooit om een reddingsactie gevraagd dus we dachten, laat maar afbranden!"

hij zou gewoon het hele bedrag moeten lappen! wat een ongelovelijk $@#!$#@$#!@%$#! Boos! Hamer

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:24

jaantsje schreef:
Wat ik wel weet is dat het deze week weer raak was.
Er stond weer een groep van ongeveer 60 paarden en 40 stuks jong vee vast in het water,
De wind was noord west en dan weet je dat er een grote kans is op hoog water in deze streek.

In mijn ogen is het een schijntje wat hij moet betalen gezien het totaal bedrag.

Dit waren niet de paarden van Piet Lootsma maar van iemand anders.
Het water was na een aantal uren alweer gezakt dus het viel best wel wat mee.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:43

7500 euro is echt niks
als je bedenkt hoeveel mensen zich hebben ingezet
en als hij niks om ze paarden gaf
dan verkoopt hij maar een paar heeft hij er ook 7500 euro toch...
als je echt om je paarden geeft is 7500 euro niks Vork

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:02

Ik geef hem gelijk. Hij heeft niet om die redding actie gevraagd dus hoeft hij het ook niet te betalen.
De paarden hadden genoeg eten en drinken dus de meesten hadden het wel overleefd als ze nog 1 of 2 dagen daar hadden gestaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:09

wel een beetje raar, hij heeft zelf een aantal paarden verkocht, dan heeft ie dat geld toch zo bijelkaar?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:11

Het is denk ik ook meer een verzekerings kwestie.... Als hij gaat betalen bekent hij schuld...iets wat ie niet heeft.

Bovendien wie zijn dan de volgenden die aankloppen? De media? Het leger... etc etc.

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:25

Hij is 15 okt al begonnen de paarden binnen te halen. Als het niet zo hard had geregent had hij de paarden optijd binnen kunnen hebben en was er niks gebeurd.
Daarom vind ik niet dat hij schuld heeft.

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:28

Netty18 schreef:
Hij is 15 okt al begonnen de paarden binnen te halen. Als het niet zo hard had geregent had hij de paarden optijd binnen kunnen hebben en was er niks gebeurd.

Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:31

slimmerik schreef:
Het is denk ik ook meer een verzekerings kwestie.... Als hij gaat betalen bekent hij schuld...iets wat ie niet heeft.

Bovendien wie zijn dan de volgenden die aankloppen? De media? Het leger... etc etc.

Hij is toch al vrijgesproken, en de paarden hadden verzorging nodig, dus het geld is niet voor de redding, wereld draait helaas niet op lucht. En sommige over reddingsacties in het algemeen, lekker als ze elke keer eerst de eigenaar moeten vinden voor ze mogen redden. Hij had al geprobeerd en dat was mislukt, en toen begonnen ze paarden te verliezen, lijkt me logisch dat je het dan doet.

Ik zou persoonlijk blij zijn als ze me helpen de paarden de redden

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:39

Netty18 schreef:

en bovendien moesten de paarden er de 15e af zijn!!! Dus als je dan begint ben je toch echt te laat, en de weersverwachtingen waren toen al ruim van te voren. WEERALARM. Maar daar had Loodsma schijt aan. Beter gezegd, hij heeft overal schijt aan.
En wie het nog voor hem opneemt die moet voor de grap eens gaan kijken bij hem. Doe wel een knijper op je neus, want stinken doet het daar behoorlijk.
En nogmaals het waren er geen 16, geen 18, geen 20 maar bijna het dubbele aantal dode veulens en paarden. En voor wie het nog niet snapt, hij lacht er alleen maar om. Komt nu weer in opspraak, kan ie nog meer paarden verkopen, verdient ie nog meer. Kan ie nog een boerderij erbij kopen om vol te trappen met paarden. Vier is nog niet genoeg.......

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:56

Netty18 schreef:
Ik geef hem gelijk. Hij heeft niet om die redding actie gevraagd dus hoeft hij het ook niet te betalen.
De paarden hadden genoeg eten en drinken dus de meesten hadden het wel overleefd als ze nog 1 of 2 dagen daar hadden gestaan.

Drinken hadden ze idd genoeg, maar in mijn ogen ietsje teveel..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:58

Deze discussie is allang tot in den treure geweest.... En denk niet dat het de bedoeling is die discussie weer over te doen...

Why je kent duidelijk de feiten niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:32

Why kent meer dan de feiten, zo het mij overkomt.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:37

Why is bevooroordeeld....

Ik had mezelf zo voorgenomen om mijn mond te houden, maar het lukt me niet meer.
Ik wordt echt GEK van al die niet onderbouwde meningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zeg nou gewoon niets als je geen idee hebt hoe de vork in de steel zit!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:22

Elan schreef:
Why kent meer dan de feiten, zo het mij overkomt.

Ik kan via het internet ook doen alsof ik de feiten ken. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:26

Why heeft eigenlijk nog niks anders gepost (alle 87 posten Bloos! ) als over die boer.... Haat liefde verhouding?

En ze levert geen enkel bewijs... Is in dit topic ook niet nodig trouwens... Knipoog

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:24

Maar meneer had toch ook zijn paarden naat een hoger gelegen weiland gebracht, ze zijn toch terug gelopen? Of heb ik het nu heel erg mis. Ik vind het in ieder geval een heel moeilijk iets, want inderdaad door het te betalen bekent hij schuld en hij zal het heus niet expres doen want dan had hij ze wel naar de slacht gebracht.
En dat de media pas kwam na de eerste dode paarden, het is alleen bekend geworden dat die dode paarden er waren door de media, normaal verdrinken er ook wel 1 of 2. Maar de rest wordt gered, maar doordat de media zich ermee ging bemoeien mocht de boer het niet op zijn manier doen. Werd tegen gehouden door de gemeente, daardoor zijn er meerdere paarden gestorven, misschien waren het er uiteindelijk 5 geworden die verdronken waren. Maar dan waren die andere 15 die nu ook verdronken zijn nog wel gered. Dus of hij wel of niet moet betalen is een hele moeilijke kwestie.
Om een rechtzaak aan te spannen is nog "gevaarlijker" want als je een verkeerde rechter voor je neus hebt zitten kan het zijn dat hij die hele 29000 moet betalen.

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:55

Sorry hoor, maar indd. ik ken de feiten. Ik haat de boer niet, maar is ook niet mijn vriend. Maar ik sta er dichter op dan wie dan ook op dit forum of what ever. Ja diesel er is een hoop veranderd, en bevooroordeld ben ik godszijdank niet!! Jij hebt ze gered, super gedaan! meen ik oprecht, maar de zaak is nog niet af.
En indd slimmerik heb ik nog niets anders gepost, moet dat dan voor je serieus genomen wordt? Dit hele circus is nog lang niet afgelopen, het loopt allemaal nog steeds. Dus dat ik de feiten niet zou kennen......laat me niet lachen.
En sjoerd, ik heb geen internet nodig hoor voor dit onderwerp. Voordat jullie wat weten is het bij mij al uren bekend.
Gegroet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:00

Ja...alleen heb je geen verstand van zaken...zover mij bekend. Mensen die niet weten hoe een boerenbedrijf werkt hebben totaal geen sjoege ervan....

Het bedrijf is uitgebreid door AID en DA's gecontroleerd (en daar heb ik de rapporten van gezien) dus stop met dat moddergooien van je.... Daar is dit topic ook niet voor.

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:05

slimmerik schreef:
Ja...alleen heb je geen verstand van zaken...zover mij bekend. Mensen die niet weten hoe een boerenbedrijf werkt hebben totaal geen sjoege ervan....

Het bedrijf is uitgebreid door AID en DA's gecontroleerd (en daar heb ik de rapporten van gezien) dus stop met dat moddergooien van je.... Daar is dit topic ook niet voor.

Nee slimmerik, natuurlijk heb ik geen verstand van zaken. Werk hele dagen op de boerderij. Maar heb er geen sjoege van hahahaha. En met de A.I.D - L.I D heb ik ook absoluut geen doen van zaken................Voor jou een vraag voor mij een weet.
En ik gooi niet met modder, zeg de waarheid.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:14

Diesel54 schreef:

Ik had mezelf zo voorgenomen om mijn mond te houden, maar het lukt me niet meer.

nee , jij hebt de wijsheid in pacht, dat weten we nu wel...

hoevaak ben jij bij de fam lootsma op het erf geweest, en in hun schuren gekeken, bij andere kuddes gekeken e.d. in de afgelopen 15 jaar??

Of heb je alleen maar wat populair op de dijk omgestapt afgelopen winter?

Ik ben het roerend met why eens!!!

en boerenbedrijf , de fam. Lootsma?, das een belediging voor alle boeren.....

zoals die mensen met hun dieren omgaan......

dat is niet normaal....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:16

why schreef:
slimmerik schreef:

Nee slimmerik, natuurlijk heb ik geen verstand van zaken. Werk hele dagen op de boerderij. Maar heb er geen sjoege van hahahaha. En met de A.I.D - L.I D heb ik ook absoluut geen doen van zaken................Voor jou een vraag voor mij een weet.
En ik gooi niet met modder, zeg de waarheid.

De boer is vrijgesproken dus kun je beter die discussie laten rusten Moniek.

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:16

sigrid1182 schreef:
Diesel54 schreef:

nee , jij hebt de wijsheid in pacht, dat weten we nu wel...

hoevaak ben jij bij de fam lootsma op het erf geweest, en in hun schuren gekeken, bij andere kuddes gekeken e.d. in de afgelopen 15 jaar??

Of heb je alleen maar wat populair op de dijk omgestapt afgelopen winter?

Ik ben het roerend met why eens!!!

en boerenbedrijf , de fam. Lootsma?, das een belediging voor alle boeren.....

zoals die mensen met hun dieren omgaan......

dat is niet normaal....

dank je wel