why schreef:Hm, Ik ben er vandaag geweest. Stonden toch echt veulens. Maar het maakt me ook geen bal meer uit. Iedereen weet het beter. Voor mij is het 't belangrijkst dat ze nu weer droog staan. En na 35 jaar werken met paarden denk ik toch wel er lichtelijk verstand van te hebben.
Dat de paarden daar niet verweid kunnen worden is heel begrijpelijk. Dat ze niet van suiker zijn ook. Het enige waar ik wel over val is dat er midden in de storm nog gewoon een lading paarden achter de dijk wordt geknald. Kon dat dan niet even een dagje wachten? Blijkbaar niet.
Dat je de natuur niet voor kan zijn ben ik met iedereen eens. Die kracht kan niemand evenaren.
Een drachtige merrie zal ik niet in de storm laten staan. Een gezonde jaarling wel.
Waar ik dan ook over val is dat er daar van alles maar achter de dijk wordt gedonderd, en er verder niet meer naar omgekeken wordt. Sommige boeren gelukkig wel.
Ook erger ik me dood aen het gezanik over die 16 dode paarden want dat waren er veel meer. En ja, de boeren lostte dat normaal allemaal zelf op. Die hele reddingsactie was 1 groot mediacircus. Maar de dag van de redding konden de paarden zelf al naar de overkant komen. Wel alle respect voor de dames die het koude water ingingen. Want o wat was het koud die dagen.
Dat er al jaren dieren sterven daar is ook een feit. En dit zal ook nog ieder jaar weer gebeuren. Dat heb je naast de zee.
Ik wil alle boeren succes wensen dit seizoen. En laten we gewoon hopen dat de schade voor alle koeien schapen en paarden dit jaar mee zal vallen.
En als het nodig is, wat ik niet hoop, dan zal ik er weer zijn om te helpen. Helpen met de handen ipv met de mond. Want iedereen heeft zijn of haar verhaal wel klaar. Maar kloppen doen een hele boel dingen daar niet en daar kan niemand wat aan veranderen . Helaas.
amen