Paarden en andere dieren de dupe door overheid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Paarden en andere dieren de dupe door overheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:52

katiavl schreef:
Lijkt me al beter dan de eerste beste handelaar, of bij de slachthuisstallen om eerlijk te zijn

Mij niet, want dat lost het probleem dus niet op....
Punt is gewoon dat er opvang moet komen die aan bepaalde eisen voor dierenwelzijn voldoet. Dat lijkt me toch wel het minste eerlijk gezegd. Als dan de DB maar dieren gaat plaatsen bij allerlei mensen die zich zomaar aanbieden garandeert dat nou niet bepaald een goede opvangplek. Dit is hap snap beleid, maar geen structurele oplossing die je van een organisatie die pretendeert professioneel op te treden zou mogen verwachten.

De moraal van het verhaal lijkt mij dat de DB dan maar eens in de buidel moet gaan tasten om goede opvang te realiseren. Ze geven toch al minder geld uit dan dat ze binnenkrijgen (zie bijvoorbeeld het jaarverslag over 2005).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:55

Ik zou het niet erg vinden dat ze gaan spieken bij rspca engeland kwa beleid. Dierbescherming is goed en wel, maar dan moet het ook juist uitgevoerd worden. Je hebt wel een punt maar zolang ze geen ander beleid gaan voeren gaat het ook niet verbeteren. En in de buidel tasten, daar zijn ze vaak erg voorzichtig mee Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:57

Ik vind het een rotsmoes van de DB dat het nu eenmaal moeilijk is om goede opvangadressen te vinden. Als ik het mijn paard aan zou doen om hem 23 uur per dag in een hokje van 3 bij 3 te houden en ze staan aan de deur om hem mee te nemen, dan kan ik toch ook niet zeggen: "Tja, ik vind het nou eenmaal moeilijk om een goede stalling te vinden".

Als ze niet zeker weten waar die paarden terecht komen, en als er dus blijkbaar een goede kans is dat de paarden bij de slacht eindigen, dan moeten die paarden bij de eigenaar blijven.

Dan moeten ze maar met andere sancties komen: boetes bijvoorbeeld.

Het voordeel is dat boetes nog wel om te keren zijn als blijkt dat de db een misser heeft gemaakt. Een geslacht paard krijg je niet meer terug...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:14

Idd, Arno.

Helaas is het de Nederlandse wet die dit mogelijk maakt. Die beschouwt een in beslag genomen dier als een goed dat verbeurd kan worden verklaard.

Dat moet veranderen.
En de DB is natuurlijk een organisatie die echt wel goed probeert te doen maar vaak met veel te weinig kennis van huis gaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:24

Maar op wie ga je rekenen om het te veranderen, pvd sorry maar zij roepen alleen waar ze de meeste stemmen mee kunnen winnen. En daarna hoor je er niks meer van, dus ook hier sta ik er een beetje sceptisch over spijtig genoeg.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:17

tsja, druk vanuit de maatschappij, de diereneigenaren, de 2e kamer, de pers etc

Het zal niet in 1x gaan, maar het zal een geleidelijk proces worden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:02

Dierenbescherming iriteert mij gewoon.
Moeten eerst meer te weten komen over paarden vooraleer ze paarden in beslag nemen. Paarden zijn precies beter bij slechte eigenaren dan bij de dierenbescherming. Arme paarden Boos!