Jockey schopt paard in maag voor camera

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Jockey schopt paard in maag voor camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:09

Monster schreef:
agjoh, nu zie je het toevallig in de krant staan, en werd het toevallig uitgezonden, meteen zo`n heisa ervan maken,
ik denk niet dat dit de eerste keer is, dat die jockey uithaalt naar een paard.

dat wel, als je iderekeer als iemand een paard schopt het in de krant komt, je dan wel een krant krijgt van 1 ton iedere dag Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:26

Arm paard, maar dit paard is natuurlijk de enige bij wie dat gebeurt (breek me de bek niet open!) en nu zagen de kijkers het thuis ook eens een keer.

Dat een 2-jarige al werkzaam is in deze sporttak, vind ik al niet kunnen en dat zo'n stomme jockey zijn eigen stomme frustratie niet kan beheersen vind ik ook niet kunnen. Weg met die man (wie wil zo'n vent nou op zijn/haar paard??) en weg met de 2-jarigen uit deze sport. Boos!

MarianneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:34

Wat een sukkel!!
Nooit meer paardrijden zou idd een goeie straf zijn! Boos!

____________________________________________________________________________________
Pipi, soms ben je ook een schatjee(L) Pling

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:39

Een 2-jarige die al in de race zit, wel erg jong toch?

Maarja, ik vind het echt dom, waarom toch altijd geweld?! Een stemheffing helpt vaak evengoed

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:42

MarianneZ schreef:
Wat een sukkel!!
Nooit meer paardrijden zou idd een goeie straf zijn! Boos!

____________________________________________________________________________________
Pipi, soms ben je ook een schatjee(L) Pling

oei dan zou er hier bijna niemand meer paardrijden !! Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:47

een paard in zijn maag trappen? Clown

Nou, das knap. Zullen ze wel een trap in zijn ribben bedoelen, en das ook niet netjes gezien de omstandigheden.

De reacties hier dat het allemaal kommer en kwel is op de renbaan kan ik niet delen, want ik kom nooit op een renbaan.
Volgens mij velen met mij niet, dus hoe kan je daar dan over oordelen?

Gezien het feit dat deze man een maatregel opgelegd krijgt, zal dit soort gedrag wel niet helemaal normaal zijn op de baan.

Overigens krijgt er hier ook weleens een jong paard een schop onder de kont. bijv als hij bij ons niet luistert, of als hij in de weide een ouder paard irriteert...
Wij schoppen dan nog minder hard. Knipoog

puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:16

Wat een gek, een paard kan je dan nog zo hard slaan maar schoppen in de maag vind ik echt niet kunnen het is maar een dier

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:25

Wat is dat nou weer voor achtelijk gedrag.. Paard doet ze best heus wel hoor! Volgende keer beter.
Maar nee; Schop hem maar: Why not?
Pffff

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:25

Farouche schreef:
Een 2-jarige die al in de race zit, wel erg jong toch?

Maarja, ik vind het echt dom, waarom toch altijd geweld?! Een stemheffing helpt vaak evengoed

Nee, in de drafsport lopen er helaas bijna allemaal 2 jarige mee ..

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:27

Belachelijk toch, die vend zouden ze moeten bannen, wat een &^$&$&*#@(@

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:28

Isabellover schreef:
Jolliegirl schreef:

Zo moe word je hier toch van al dat gedoe paard gaat hier heus niet dood van! en om de rensport gelijk weer zwart te maken

Ook met dressuur en springen horen de ruiters hun woede t ebeheersen en zeker voor het oog van publiek en/of camera!

waar slaat dit in hemelsnaam op? Omdat er camera's of publiek bijstaat moet je heel lief en aardig tegen je paardje doen. Maar buiten de ring mag je wel zagen. schoppen e.d.?
Verward[/quote]

nee ook niet!
maar doe het dan zonder dat andere er last van hebben als het zonodig moet.
ik vind het ronduit belachelijk dat je voor het oog van publiek en camera zo tekeer gaat. dan heb ik het niet alleen over dit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:30

Ik vind het erger dat er zo'n jong paard meeloopt dan die trap.

Want iedereen maakt wel eens een fout... Ik heb mijn pony ook wel eens een flinke schop gegeven terwijl het achteraf mijn schuld was (maar dat zag ik toen niet).
Een vader straft zijn kind ook wel eens terwijl hij niets gedaan heeft.
Iedereen heeft wel eens per ongeluk een dier ongelukkig gestraft: bv een harde sporenprik of een ferme tik met de zweep. Alleen toen waren er geen camera's bij...
Fouten maken is menselijk, helemaal als je ergens van schrikt. (mijn moeder schopt ook direct naar ons als wij haar laten schrikken)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:31

randalinpony schreef:
een paard in zijn maag trappen? Clown

Nou, das knap. Zullen ze wel een trap in zijn ribben bedoelen, en das ook niet netjes gezien de omstandigheden.

De reacties hier dat het allemaal kommer en kwel is op de renbaan kan ik niet delen, want ik kom nooit op een renbaan.
Volgens mij velen met mij niet, dus hoe kan je daar dan over oordelen?

Gezien het feit dat deze man een maatregel opgelegd krijgt, zal dit soort gedrag wel niet helemaal normaal zijn op de baan.

Overigens krijgt er hier ook weleens een jong paard een schop onder de kont. bijv als hij bij ons niet luistert, of als hij in de weide een ouder paard irriteert...
Wij schoppen dan nog minder hard. Knipoog

Hier sluit ik me bij aan.. Alsof NIEMAND hier ooit zijn of haar paard een schop hebben gegeven? Mijn paarden zeker wel eens, maar dan zijn ze echte te ver gegaan.
Ik werk nu bij een Sulky stal, daar hebben we Morgan paarden. Die komen ook met 2 jaar voor de kar hoor Ja De meesten die we nu hebben zijn nog maar 2. Tja goed, slecht, hoor je mij niet zeggen. Maar ze hebben het zeker niet slecht als paard daar. Wel hebben we zo'n 3 hengsten staan die echt ongelovelijke k*tkarakters hebben en die krijgen inderdaad wel eens een schop in buik. (Niet door mij overigens, ik ben hun groom niet Knipoog )

Dat op de baan is gebeurd is volgens het hele punt. Anders had niemand zich druk om gemaakt. Net zoals als Gribaldi rustig lekker mag k*tten in de ring, doet Edje niets tot weinig op uit. Nou ik denk dat het thuis anders aan toe gaat hoor Lips are sealed Net zoals bij veel stallen waar ik stage gelopen heb. Dan kwamen de paarden vaak terug met bebloede mondjes, bulten onder de buik, en waren vaak tot schuimends toe gereden. Dit vinden jullie dan niet zielig? Gebeurt in jullie landje, met paarden die lang niet meer 2 zijn...

Dat deze jockey direct wat aan deed vind ik erg conseqeunt van 'm. Wedstrijd of niet, paard hoort niet over je heen te lopen. En inderdaad, liever een schop van een mens dan van een paard Lips are sealed

Dat het paard uitglee en dus per ongeluk tegen hem aan sloeg is een 2e! Niet correct van de jockey nee maar goed, een foutje kan. Hij deed het heus niet expres, hij had niet in de gaten dat het paard uitglee. Ik snap de heisa eerlijk gezegd niet.
Laatst bijgewerkt door Skitter op 23-06-07 20:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:32

het lijkt me allemaal een beetje overdreven, natuurlijk je moet een paard geen rotschop geven als ie je per ongeluk raakt, maar je moet maar naar het eerste beste concours gaan en dan zie je genoeg soortgelijke voorbeelden waar helemaal niet voor wordt gestraft, dat die persoon wordt gestraft op zich is goed maar dat er zo een heisa om wordt gemaakt vind ik schijnheilig

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:34

Siria schreef:
het lijkt me allemaal een beetje overdreven, natuurlijk je moet een paard geen rotschop geven als ie je per ongeluk raakt, maar je moet maar naar het eerste beste concours gaan en dan zie je genoeg soortgelijke voorbeelden waar helemaal niet voor wordt gestraft, dat die persoon wordt gestraft op zich is goed maar dat er zo een heisa om wordt gemaakt vind ik schijnheilig

Afgod

Dat bedoel ik maar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:36

Iedereen straft toch wel eens verkeerd? Is het niet hypocriet om zo heftig op die actie te reageren, terwijl wij ook wel eens allemaal per ongeluk (doordat je het verkeerd zag) een paard een mep of schop hebt verkocht?
Je kan niet altijd goed straffen, je kan nooit direct zien waar het aan lag. Ik zou mij ook doodschrikken als mijn pony in 1 keer tegen mij aanknalde! Je weet pas achteraf wat er gebeurde en dan is het al te laat.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:38

Wat een schoft die jockey. En 2 jaar is wel erg jong hoor! Maar dit hoor je wel vaker in de renindustrie.
Ik vind dat je een paard echt niet hoeft te schoppen en zeker niet als het paard gewoon uitglijdt, belachelijk om hem dan te schoppen Boos!

Al denk ik dat er wel heel wat meer afgeschopt wordt en niet alleen in de renindustrie...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:40

Welshcobfan schreef:
Iedereen straft toch wel eens verkeerd? Is het niet hypocriet om zo heftig op die actie te reageren, terwijl wij ook wel eens allemaal per ongeluk (doordat je het verkeerd zag) een paard een mep of schop hebt verkocht?
Je kan niet altijd goed straffen, je kan nooit direct zien waar het aan lag. Ik zou mij ook doodschrikken als mijn pony in 1 keer tegen mij aanknalde! Je weet pas achteraf wat er gebeurde en dan is het al te laat.

En vast een keer schreeuwen van 'doe normaal!' Haha!
De jockey heeft inderdaad extreem ingegrepen maar hij dacht gewoon dat het paard aan het kloten was, ja dat kan imo!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:41

Het is maar een mens! en mensen maken nu eenmaal fouten. Dus ik vind het echt sneu dat mensen zo die man aanvallen: het kan toch iedereen overkomen? alleen dat staat dan weer niet in de krant Clown

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:42

LiNdA1986 schreef:
Wat een schoft die jockey. En 2 jaar is wel erg jong hoor! Maar dit hoor je wel vaker in de renindustrie.
Ik vind dat je een paard echt niet hoeft te schoppen en zeker niet als het paard gewoon uitglijdt, belachelijk om hem dan te schoppen Boos!

Al denk ik dat er wel heel wat meer afgeschopt wordt en niet alleen in de renindustrie...

Hij schopte hem niet OMDAT hij glee uit. De jockey liep met het paard (lijkt mij) en het paard knalde in een keer tegen hem aan. Wie weet was die al voor die tijd erg aan kloten, ja dan is de emmer vol! Dan denkt die jockey en nu is het klaar. Kan! Maar hij werd niet boos op het paard OMDAT hij uitglee en dus tegen hem aan vloog, maar alleen omdat hij dacht dat het gewoon aan het klooien was en hem ff een stoot gaf!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:43

Skitter schreef:
Hij schopte hem niet OMDAT hij glee uit. De jockey liep met het paard (lijkt mij) en het paard knalde in een keer tegen hem aan. Wie weet was die al voor die tijd erg aan stinkmodder, ja dan is de emmer vol! Dan denkt die jockey en nu is het klaar. Kan! Maar hij werd niet boos op het paard OMDAT hij uitglee en dus tegen hem aan vloog, maar alleen omdat hij dacht dat het gewoon aan het klooien was en hem ff een stoot gaf!

Fout, de jockey gaf hem een trap omdat hij uitgleed, staat duidelijk in het bericht. Het paard was onrustig, maar was niet aan het klieren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:47

Maar als het paard al onrustig is, dan is het toch niet gek dat je dan denkt dat hij aan het klieren is...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:53

Welshcobfan schreef:
Maar als het paard al onrustig is, dan is het toch niet gek dat je dan denkt dat hij aan het klieren is...

En in de spanning voor een race kan de inschattingsfout dan zo gemaakt zijn lijkt me...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:55

Ik heb de beelden gezien (vriend van mij woont in de US en is een fan van het racen) en ik kan je verzekeren dat het paard echt even stond te tollen. Hij was onrustig omdat de jockey hem te dicht bij een ander paard had gezet, en het andere paard achteruit naar hem toe liep en hij in het nauw kwam, en vanwege het feit dat hij in het nauw kwam werd hij onrustig en gleed uit in een poging om weg te komen. De jockey had hem niet zo dicht erop moeten zetten. Het paard viel echt niets te verwijten.

Soms kan ik me een trap geven best voorstellen, maar dit was echt even flink afzetten en dan uithalen, en zeker geen gewone trap meer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:33

Fijn dat sommigen roepen dat iedereen zijn/haar paard wel eens schopt??? Verward
Spreek dan vooral voor jezelf. Ja

Ik haal het in elk geval niet in mijn hoofd om mijn paard te schoppen en al zeker niet voor zo'n achterlijke reden. En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik het schandalig vind dat 2-jarigen al in de sport gebruikt worden. Stoom uit je oren

Mensen maken fouten en voor sommige fouten moet je boeten. En terecht.