zoetiej schreef:Natuurlijk kan je een hond niet vergelijken met een paard. Maar het wil niet zeggen dat honden zo ongeloofelijk intelligent zijn. Een hond moet je leren zitten, leren apporteren. Waarom zouden er anders cursussen zijn.
Toen wij onze hond kregen was ze een half jaar oud. Ze had nog nooit echt gespeeld, en werd waar we haar vandaan hadden een beetje genegeerd (niet verwaarloosd). Toen we een bal gooiden snapte ze dus absoluut niet wat ze moest doen. Zo hebben wij haar langzaam moeten leren dat ze de bal dan kan pakken.
Dus, zijn honden nou zo veel intelligenter dan paarden?
Dat is een goeie, nu je erover begint, de oude hond van een vroegere vriendin van mij wist ook niet wat zit of plaats was. En achter een bal aanrennen? Ja daag, dat was er ook nooit mee gedaan dus dat snapte het beestje ook niet.
En over dat hek met de hond, mijn hond loopt er wel gedegelijk onderdoor of omheen als hij de kans krijgt, maar als hij moet springen springt hij, en niet omdat hij zoveel itteligenter is dan een paard, maar omdat hij van mij moet, netzoals een paard over een hek springt als hij van zijn ruiter moet. Wat dat betreft zijn paarden eigenlijk veel slimmer dus.. zit de ruiter teveel naar voren pakken de meeste paarden meteen hun kans, weigering. Dus wie nu eigenlijk slimmer is? Ik weet het niet, Je kan paarden en honden netzoveel leren als je er maar mee weet om te gaan, en denken kunnen ze allebij anders zouden ze niet het vermogen hebben om iets te leren.