Bioscoopfilm over paardendrama Marrum

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riaa_

Re: Bioscoopfilm over paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:00

Diablo schreef:
Rianne schreef:
Het is idd leuk om mee te (mogen) werken aan een film, maar en zijn zoveel belangrijkere dingen in de wereld, en dan gaan ze juist van een paardenreddingsactie een flim maken. Ja, het is goed wat die meiden gepresteerd hebben, dat hoor je mij ook niet zeggen, maar een film maken veel geld. Ik zou zeggen stop dat geld in belangrijkere zaken, bijv. in het WNF, dan help je nog veel meer dieren. (misschien kunnen ze de opbrengst van die film wel doneren aan Brooke Hospital Haha! )

Dan kun je alle films wel afschaffen, dat is dan allemaal 'verspild' geld.

Ben ik niet met je eens, als de films goed bezocht worden, worden de kosten er weer uitgehaald en vaak met grote wist. Ik ben bang, dat dat hier niet gaat lukken.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:02

Ik heb niet echt een mening over het feit of het nu nuttig is om hier een film van te maken, ik vraag me alleen af HOE ze dit in een verhaal kunnen vatten dat blijft boeien.
Ik heb heb het toendertijd wel gevolgd, maar alle mensen om mij heen die niks met paarden hebben, zagen het op het nieuws, vonden het eventjes naar en legden het weer naast zich neer.

Je moet toch wel van hele goede huizen komen wil je hiervan een film maken die niet alleen de paardenmensen boeit en blijft boeien. (een goed verhaal erom bedenken dus, de titanic werd even genoemd, als het alleen een zinkende boot was, werd het niet zo'n succes, de romance eromheen doet t 'm)
Mijn gedachte hierbij is ook, ik wacht wel tot 'ie op tv komt en dat zullen heel veel andere (niet paarden) mensen ook hebben. En helaas moet je toch heel veel kijkers in de bios hebben wil je het een succes maken. Met bokkers en bekenden kom je er niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:11

Rianne schreef:
Ben ik niet met je eens, als de films goed bezocht worden, worden de kosten er weer uitgehaald en vaak met grote wist. Ik ben bang, dat dat hier niet gaat lukken.

Gelukkig hoeven wij dat niet te betalen...dergelijke films worden meestal gesponsord dus maak je eigen maar geen zorgen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:27

ik vind dit ook een beetje belachelijk ze mogen van mij eerder in de aandacht brengen hoe sommige mense hun paarden en ponys verwaarloosen dat vind ik veel belangrijker dan dit de mede hebben goed werk verricht daar niet van.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:29

Ach wel een leuk idee Lachen jammer dat er gewoon weg van bijna elke ramp een film word gemaakt, Maar naar dit vind ik dan wel weer leuk. Bijvoorbeeld die film met het WTC vond ik gewoon respectloos en dat was gewoon een slim nieuw idee om er een film uit te halen. Maakt me dan ook niet uit hoe die film is, het idee dat zo'n ramp als idee word gebruikt.. er komt vast ook wel een film over de tsunami.
Maar zoals ik al zei, dit vind ik wel leuk vooral omdat dit goed is afgelopen ben benieuwd naar de film Haha!
maar toch jammer dat ze weer zoiets als idee gebruiken ..

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:35

Ik vind het een beetje overdreven... Lips are sealed Ik zou er niet voor naar de bios gaan.

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:47

Ik vind het een beetje overdreven en die boer wordt ook nog is even weer in de kijkers gezet hoe die z'n paarden heeft verwaarloosd hij zal het ook wel niet voor de lol hebben gedaan altans dat kan ik me niet voorstellen

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:49

ik vind het gaaf dat er een film over komt en eerder genoemd idee om de opbrengst naar een goed doel te doen ook, weet alleen niet goed wat ik me moet voorstellen bij een film over dagen die voor veel mensen erg intensief waren maar waar naar het schijnt niks in is gebeurt(ik bedoel het overleg om iets te gaan doen enzo) snap gwoon niet goed hoe ze daar een film mee kunnen vullen maar ik ga zeker kijken!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:58

ik vind t eerlijk gezegd overdreven ik zou ook zeker niet ernaar toe gaan naar de bios kijk dat t op tv is geweest ok t is gebeurt ok en petje af voor de bokkers die geholpe hebbe maar om er nou een film van t make nee er zijn wel ergere dingen in de wereld zoals oorlogen/mensen die vermoord worden midden op straat enz enz...

@ lampjerulez de film over wtc vind ik juist iets waar wel een film over moest gemaakt worden het is wereld nieuws iedereen zat aan de buis gekluistert ervoor....t komt in geschiedenis boeken terecht en vind dat bij die paarde redding geen een persoon is aan overleden en dat het nou niet ala schokkend nieuws was waarvan ik nou zou zegge van gud gud maak daar lekker een film van want echt intressant was t nou ook weer niet verwaarlozing van dieren komt overal nog op aarde voor...
en helaas word daar geen halt tegen geroepen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:11

slimmerik schreef:
Rianne schreef:

Gelukkig hoeven wij dat niet te betalen...dergelijke films worden meestal gesponsord dus maak je eigen maar geen zorgen.

Inderdaad. Er zijn zoveel films die zichzelf niet terugverdienen, dat kun je vantevoren niet weten. Net zoals je dat van deze film niet kunt weten.
Bovendien, die films kunnen zichzelf wel terugverdienen (of zelfs grote winst maken), maar dacht je dat dat geld naar de dierenorganisaties ging? Of is het dan niet erg?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:14

aliluck schreef:
Ik vind het een beetje overdreven en die boer wordt ook nog is even weer in de kijkers gezet hoe die z'n paarden heeft verwaarloosd hij zal het ook wel niet voor de lol hebben gedaan altans dat kan ik me niet voorstellen

Nu wil ik me er niet te veel mee bemoeien maar deze boer verwaarloosd zijn paarden niet.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:27

Ik vind het niet echt geweldig dat ze hier nu een film van gaan maken. T is al erg genoeg allemaal wat er gebeurd is.
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel over.
Alhoewel ze over het WTC ook een film gemaakt hebben.. maar dat vind ik toch weer anders.

Voor degene die erin meespelen wel hartstikke leuk hoor!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:32

Rianne schreef:
Het is idd leuk om mee te (mogen) werken aan een film, maar en zijn zoveel belangrijkere dingen in de wereld, en dan gaan ze juist van een paardenreddingsactie een flim maken. Ja, het is goed wat die meiden gepresteerd hebben, dat hoor je mij ook niet zeggen, maar een film maken veel geld. Ik zou zeggen stop dat geld in belangrijkere zaken, bijv. in het WNF, dan help je nog veel meer dieren. (misschien kunnen ze de opbrengst van die film wel doneren aan Brooke Hospital Haha! )

Zegt de persoon met een POTC avatar Knipoog haha kon er wel om lachen
Dit is een "mooie" gebeurtenis om te verfilmen omdat er zoveel is gebeurd en enorm veel emotie om heen was. Heel veel mensen zaten 's avonds voor de tv om te kijken of de paarden al gered waren en niet alleen bij de mensen die er van dichtbij bij betrokken waren betekende de "bevrijding" euforie maar ook voor de mensen die 's avonds het nieuws keken. Geen enkel dierenleven werd op dat moment zinloos beschouwd en dat was er zo mooi aan. En daarbij films blijven entertainment.. en ja mensen zullen hiervoor naar de bios gaan.. en dat betekend geld Knipoog zo werkt dat nou eenmaal. Ik vind het zeker leuk en ga zeker kijken! Ik snap best dat iemand hier een film over wil maken..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:33

danifur schreef:
Ik vind het niet echt geweldig dat ze hier nu een film van gaan maken. T is al erg genoeg allemaal wat er gebeurd is.
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel over.
Alhoewel ze over het WTC ook een film gemaakt hebben.. maar dat vind ik toch weer anders.

Voor degene die erin meespelen wel hartstikke leuk hoor!

Het kan een hele mooie film worden die alles weergeeft en een dat er een boodschap in zit.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:39

Ik begrijp niet echt dat er hierover een film moet komen (net als de meesten hier, als ik het goed lees Knipoog) Een documentaire zou ik me meer in kunnen vinden Lachen
Hoe moet je hier nou een hele film omheen bouwen??

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:37

Ik weet niet of er al meer uitleg over is gegeven, maar ik ga met velen hier mee. Hoe willen ze hier een film over maken? Gaan ze er dan iets omheen bouwen, net zoiets als de titanic, waar een liefdesverhaal aanvast zat?
En gaan die 'redders' nog zelf meespelen en gaan ze alles opnieuw doen? Of gebruiken ze voornamelijk die 'echte' beelden? Lijkt me wel leuk om te zien, maar idd, niet voor in de bioscoop.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:03

Mirjammie schreef:
Ik begrijp niet echt dat er hierover een film moet komen (net als de meesten hier, als ik het goed lees Knipoog) Een documentaire zou ik me meer in kunnen vinden Lachen
Hoe moet je hier nou een hele film omheen bouwen??

Ja, dat snap ik ook niet echt, hoe wil je er een écht verhaal van maken.
Als het maar geen kinderachtige film word.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:18

Ik vind het wel een leuk idee Haha!
zie je eens de andere kant van nederlanders Knipoog
Dat ze geen film maken over de vuurwerk ramp in enschede snap ik wel..
er zijn mensen door overleden en door getekend voor het leven.
Ik denk dat je het die mensen niet aan kan doen om er dan ook nog eens een film over te maken.
Ik denk dat veel mensen een trauma voor het leven hebben door die dag...
Deze reddingsactie is juist iets positiefs Haha!
ik ga zeker naar de bios Knipoog
ben wel benieuwd hoe ze een film erover gaan maken Lachen
lijkt mij iig erg mooi!
En voor degene die de redders waren: gefeliciteerd!!
jullie komen gewoon in de bios Tong uitsteken
lijkt me erg apart om zoiets mee te maken!!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:07

woow..gaaff..
kga zeker kijken..
ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:21

Moderatoropmerking:
SVP ontopic naar het beginbericht, en let op de wijze van reageren Lachen Persoonlijke prikken zijn niet de bedoeling in een discussies Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:27

Ze gaan niet alles naspelen maar verwerken beelden die toen van de reddingsactie zijn gemaakt in de film. Dit stond namelijk in het hele bericht Bloos

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:34

hm ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. misschien leuk om een keer te zien op de tv, maar voor in de bios? achja, we zullen zien (A)

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:46

Wat leuk dat ze er een film over gaan maken, ik wil hem zeker wel zien.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:50

Best een leuk idee. Alleen beter, ingrijpender en mooier dan de life beelden/actie zal niet kunnen denk ik.
Op deze manier zie je natuurlijk wel wat er omheen gebeurt is en hoe de dames op het idee kwamen (denk ik).
Of ik er naartoe zal gaan ... geen idee.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:52

Daarom: Bloos

Lous schreef:
Ze gaan niet alles naspelen maar verwerken beelden die toen van de reddingsactie zijn gemaakt in de film. Dit stond namelijk in het hele bericht Bloos