Boete voor verwaarlozing van 41 pony's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Re: Boete voor verwaarlozing van 41 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:43

2500 Gaaaap zoo dat is echt te weinig een proeftijd van 2 jaar is veel ste lang.. en 1 mishandeld paard is al te veel maar 41 is super veel.. Sneu hoe mensen zo kunnen denken die zijn gestoord

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:04

maar 2500 ??
ik vind dit egt niet kunnen!
het zijn levende dieren!!
ik vind dat degene die hier voor verantwoordelijk is de cel in mag!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:44

Helaas in mijn directe omgeving ook meegemaakt. Een pony die bij de manege stond voor verhuur heeft 7 weken met een gebroken been! (Was op meerdere plaatsen gebroken) De manege vond het niet nodig om stappen te ondernemen tegen deze dierenbeul en daarom heb ik het maar gedaan. De dierenbescherming gebeld. Deze zijn de volgende dag komen kijken, maar helaas de eigenaar had al in de gaten dat er iets stond te gebeuren en heeft de pony toen op de trailer gezet( Het arme beest kon niet meer lopen of staan op dat been en was erg, erg, erg vermagerd. Kon niet meer van de plek komen om te eten of te drinken) en naar een handelaar gebracht. Gelukkig is de dierenbescherming er toch achtergekomen waar het paardje stond en heeft een dierenarts ingeschakeld om hem te laten inslapen. De eigenaar is niet vervolgd!? en heeft z'n pony's ondertussen op een andere manege in de buurt gezet (voor verhuur) en kan nog steeds z'n gang gaan. Waar gaat het heen op deze wereld?

junee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:02

ik vind het zielig voor die doden pony.
en vind die ene boete terecht.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:28

randalinpony schreef:
@Rossebol:

Waarom moeten de straffen hoger? Niemand verwaarloost dieren voor zijn hobby.
Het is meestal een gevolg van persoonlijke problemen en financiele tekorten, en eigenaren die zo diep in de ellende zitten dat ze geen uitweg meer zien.

Ik praat het hiermee niet goed, maar ik vraag me af wat je wilt bereiken met zwaarder straffen?
Je zult er verwaarlozing nooit mee kunnen voorkomen, dus wil je je eigen gevoel voor gerechtigheid bevestigd zien?

Doe mij maar een houders verbod. Om deze mensen tegen zichzelf en dieren te beschermen.

Ben t helemaal eens met een houdersverbod, maar van mij mogen de straffen ook wel hoger.
Wat het voorwaardelijke betreft: volgens mij is het zo dat wanneer je niet aan kunt tonen dat het opzet is geweest, de straf voorwaardelijk is.

Maar 41 paarden?!?! waar gaat dit toch heen.... Ziek

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:48

Ik denk echt niet dat deze mensen hun pony's voor de lol verwaarlozen en ze zullen best wel geld problemen hebben gehad. Ik vind alleen dat je als je de financiele last van zoveel pony's niet (meer) kan dragen je op tijd in de spiegel moet kijken en (een aantal) van de dieren weg moet doen. Het is slecht voor je pony's en voor jezelf, waarschijnlijk zowel psygisch als finanaciel heel zwaar.
Je kan welzeggen dat deze mensen hun dieren niet express verwaarlozen (of kwaadaardig zijn). maar je moet gewoon weten wanneer je op moet houden. ik vind het heel stom dat de helft van de boete voorwaardelijk is het had van mij ook wel wat zwaarder gemogen. maarja nederlandse straffen zijn nooit erg streng

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:50

Als de verwaarlozer kan bewijzen dat het door problemen komt waardoor hij niet meer in staat was de paarden te verkopen, zal ik er eerst voor zorgen dat hij hulp krijgt, als hij daarna nog steeds niet alles goed kan verzorgen moeten de paarden afgenomen worden of een deel ervan (in de tussentijd van de hulp een bedrag dat "ergens" vandaan komt voor de paarden Bloos ). Als de verwaarlozer er weer wat boven op is toch nog een boete van €2000, omdat hij zelf hulp had moeten halen. Er zijn heel veel mensen die mensen hierbij proberen te helpen. (mijn vader bijvoorbeeld)

Als hij het opzettelijk doet, of dat hij niet goed kan uitleggen wat de reden is, dan zal de straf wel verhoogd moeten worden..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:00

Ik denk dat een boete geen zin heeft. Als de eigenaar al geen geld heeft om de dieren te verzorgen, laat staan dan de boete te betalen.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:05

Tss... in amerika krijgen ze 500 honderd dollar per verwaarloosd/mishandeld dier nou dan is dit er toch niks bij! Waar gaat de wereld heen joh! Dat ze de zelfde straf krijgen als die pony's!! Verwaarlozing, geen dokter bij ziekte, geen fatsoenlijk eten!!!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:04

ik weet ook waar het was kwam er geregeld langs moet zeggen het zag er niet verkeerd uit lag altijd genoeg hooi en weiland genoeg met veel gras waar ze stonden vond de pony s ook niet mager eerlijk gezegd, ze zaten wel helemaal onder de klitten en volgens mij liepen er ook veel oudjes bij, dus ben eigenlijk wel benieuwd waar die verwaarlozing op gebaseerd is.

Carolien61

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:50

Wat u niet wilt wat u geschiedt doe dat ook de ponny, of wel dier dan ook, niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 06:18

MisMartine schreef:
Ik denk dat een boete geen zin heeft. Als de eigenaar al geen geld heeft om de dieren te verzorgen, laat staan dan de boete te betalen.

Dat is dus niet het geval. Er is wel geld maar de man wil het gewoon niet uitgeven aan zijn pony's.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:12

noudy schreef:
ik weet ook waar het was kwam er geregeld langs moet zeggen het zag er niet verkeerd uit lag altijd genoeg hooi en weiland genoeg met veel gras waar ze stonden vond de pony s ook niet mager eerlijk gezegd, ze zaten wel helemaal onder de klitten en volgens mij liepen er ook veel oudjes bij, dus ben eigenlijk wel benieuwd waar die verwaarlozing op gebaseerd is.

ik weet het wel maar ga het niet volledig hier op bokt zetten..NIet dat ik er wat mee te maken heb .............
het was geen gras wat in de wei stond maar flink veel onkruid.
Het hooi is pas in de wei gekomen na een waarschuwing.
En er zijn ook enkele dode dieren in de wei gevonden.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:20

2500 per pony zou nog te weinig zijn! wat een schoften weer zeg.
Ik snap niet dat mensen niet kunnen inzien dat

ten eerste; 41 pony's onderhouden moeilijk en erg zwaar is.
ten tweede; dat enorm veel geld en plek en tijd kost.

en als je door hebt dat het niet lekker gaat, verkoop er dan een paar.

ik kan daar zó slecht tegen, ik kan niet begrijpen hoe mensen zo kunnen zijn

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:01

etten ligt dat vlak bij arnhem???

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:06

nee bij doetinchem/zeddam

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:44

Veel en veel te weinig Boos!

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:29

Echt niet te geloven.

2500 euro. Is toch boete. Dat is een koopje.

Moet je eens in amerika kijken....daar krijg je minimaal een jaar gevangenisstraf per dood beest. Ongeacht wat voor dier.
En daar komt dan nog een boete van 5000 dollar boven op per dier.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:44

Cayenne schreef:
MisMartine schreef:

Dat is dus niet het geval. Er is wel geld maar de man wil het gewoon niet uitgeven aan zijn pony's.

En waar baseer je dat op?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:07

Esther schreef:
Cayenne schreef:

En waar baseer je dat op?

Ja vraag ik me ook af?
Elders in dit draadje staat ergens dat het bedrijf te koop zou staan? Waarom is dat?

verder snap ik niet zo goed dat de meesten de boete zo laag vinden.
Natuurlijk weegt 2500 niet op tegen het leed dat is aangedaan, maar weegt 25.000 dat wel?
Of 250.00?
Helpt het de dode ponys?
Tis toch een slordige 5500 gulden.

Der zijn zat mensen die daar langer dan een maand voor moeten werken dacht ik zo.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:43

Wat zijn ze in nederland soft Huilen
ik kijk wel us Animal resque enso das meestal in maimi (die buurd)
en dan hebben ze per dood dier (door verwaarlozing) 5000 euro boete of 3 jaar cel ofso en per verwaarloosd dier 1000 of 1 jaar cel
Veel strenger, vind het veel te soft hiier in nederland .!! Boos!
pak ze maar aan Ach gut

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:23

@Shanedow:500 dollar boete per verwaarloosd dier. Of 1 jaar celstraf per verwaarloosd dier.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:13

Alrun__ schreef:
Als de verwaarlozer kan bewijzen dat het door problemen komt waardoor hij niet meer in staat was de paarden te verkopen, zal ik er eerst voor zorgen dat hij hulp krijgt, als hij daarna nog steeds niet alles goed kan verzorgen moeten de paarden afgenomen worden of een deel ervan (in de tussentijd van de hulp een bedrag dat "ergens" vandaan komt voor de paarden Bloos ). Als de verwaarlozer er weer wat boven op is toch nog een boete van €2000, omdat hij zelf hulp had moeten halen. Er zijn heel veel mensen die mensen hierbij proberen te helpen. (mijn vader bijvoorbeeld)

Als hij het opzettelijk doet, of dat hij niet goed kan uitleggen wat de reden is, dan zal de straf wel verhoogd moeten worden..

Hoezo niet meer in staat om de dieren te verkopen, wat voor situatie word dan bedoeld?? Verward
een situatie waarbij de dieren al in een te slechte staat zijn om te verkopen betekend namelijk dat hij gewoon eerder door had moeten hebben dat hij het niet aankan Nors opkijken . Of meer iets in de richting van door ziekte van de eigennaar (verzorger) van de paarden waardoor de eigennaar zelf niet meer in staat was om voor ze te zorgen, daarbij ook te ziek was om de verkoop te regelen en de weinig geld heeft om iemand in te huren om dit alles te doen?? Frusty
Ik vraag me echt af in wat voor situatie je bedoeld?? Zoiezo bezint voor ge begint, het is toch redelijk van tevoren te plannen hoe een bedrijf gaat lopen als je maar genoeg onderzoek doet (naar de markt en de omgeving) en het is zeker als je een bedrijf begint waarbij je zoveel verantwoordelijkheden hebt en er dieren leiden als het verkeerd gaat.Het is misschien niet 100% zeker te plannen maar een slimme zakenman zorgt dan ook voor een (finanaciele) buffer.

ton34

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:50

41x €2500,- lijkt me meer op zijn plaats.

Naatje_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:50

Ik weet dat ik op een oud bericht reageer, maar wij wonen vlakbij deze pony's(en hebben toen ook net zoals alle andere buren geklaagd over de toestand van de pony's) en het is nu een tijdje weer goed gegaan. Er werd stro gebracht, er lopen nu niet meer zoveel pony's, ze werden beter verzorgd, de hekken zijn gerepareerd en er werd water neergezet. Gisteren besloten we toen we de hond gingen uitlaten om er even langs te lopen omdat ik de avond ervoor de pony's behoorlijk had horen hinniken, maar toen in het donker niks kon zien. Toen we er langs liepen schrok ik behoorlijk. Er liepen pony's tussen met smerige ogen en er loopt 1 pony tussen die iets aan zijn benen mankeert. Hij loopt namelijk erg moeilijk. Ik wil heel graag actie ondernemen, maar weet dat ik in mijn 1tje niet veel kan beginnen en dat de politie, dierenbescherming, landelijke inspectiedienst niet na 1 klacht actie zal ondernemen. Wat moet ik nu doen? Het een week in de gaten houden?