Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
randalinpony schreef:@Rossebol:
Waarom moeten de straffen hoger? Niemand verwaarloost dieren voor zijn hobby.
Het is meestal een gevolg van persoonlijke problemen en financiele tekorten, en eigenaren die zo diep in de ellende zitten dat ze geen uitweg meer zien.
Ik praat het hiermee niet goed, maar ik vraag me af wat je wilt bereiken met zwaarder straffen?
Je zult er verwaarlozing nooit mee kunnen voorkomen, dus wil je je eigen gevoel voor gerechtigheid bevestigd zien?
Doe mij maar een houders verbod. Om deze mensen tegen zichzelf en dieren te beschermen.
MisMartine schreef:Ik denk dat een boete geen zin heeft. Als de eigenaar al geen geld heeft om de dieren te verzorgen, laat staan dan de boete te betalen.
noudy schreef:ik weet ook waar het was kwam er geregeld langs moet zeggen het zag er niet verkeerd uit lag altijd genoeg hooi en weiland genoeg met veel gras waar ze stonden vond de pony s ook niet mager eerlijk gezegd, ze zaten wel helemaal onder de klitten en volgens mij liepen er ook veel oudjes bij, dus ben eigenlijk wel benieuwd waar die verwaarlozing op gebaseerd is.
Cayenne schreef:MisMartine schreef:Ik denk dat een boete geen zin heeft. Als de eigenaar al geen geld heeft om de dieren te verzorgen, laat staan dan de boete te betalen.
Dat is dus niet het geval. Er is wel geld maar de man wil het gewoon niet uitgeven aan zijn pony's.
Esther schreef:Cayenne schreef:Dat is dus niet het geval. Er is wel geld maar de man wil het gewoon niet uitgeven aan zijn pony's.
En waar baseer je dat op?
Alrun__ schreef:Als de verwaarlozer kan bewijzen dat het door problemen komt waardoor hij niet meer in staat was de paarden te verkopen, zal ik er eerst voor zorgen dat hij hulp krijgt, als hij daarna nog steeds niet alles goed kan verzorgen moeten de paarden afgenomen worden of een deel ervan (in de tussentijd van de hulp een bedrag dat "ergens" vandaan komt voor de paarden). Als de verwaarlozer er weer wat boven op is toch nog een boete van €2000, omdat hij zelf hulp had moeten halen. Er zijn heel veel mensen die mensen hierbij proberen te helpen. (mijn vader bijvoorbeeld)
Als hij het opzettelijk doet, of dat hij niet goed kan uitleggen wat de reden is, dan zal de straf wel verhoogd moeten worden..