Paard verdrinkt tijdens wasceremonie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Paard verdrinkt tijdens wasceremonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:03

Verschrikkelijk, arm dier... Wat een manier om aan je einde te komen Scheve mond
Die man die dit op z'n geweten heeft mogen ze van mij ook wel even koppie onder doen; goed lang. Bah, wat een idioot gedrag.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:58

Tranen springen in je ogen als je het verslag leest en de foto's ziet.

Verschrikkelijk voor het paard en de Horse Fair, dat 1 idioot het moet verpesten voor degenen die wel om hun dieren geven en verstand gebruiken.
Op de eerste dag van de Fair nog wel, ik zou dit jaar gaan, maar wegens geen vrij kunnen krijgen niet gelukt, maar volgend jaar ga ik alsnog.

Hoop dat de Roma hem hebben voor de politie hem heeft.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:22

zo te zien was het niet eens een groot paard ook... denk dat je blij mag zijn als die de 3 jaar haalde Scheve mond
sneu geval zeg.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:37

Verdrietig echt te triest voor woorden dit... wie doet er nou zoiets... zelfs als je niks van paarden af weet kan je toch wel bedenken dat dit niet goed is voor zon dier...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:40

mag ik die eigenaar hebben!?
Ik wil m ook even martelen!

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:41

wat walgelijk zeg!
sommige mensen hebben ook echt geen verstand

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:56

Hoe moeilijk kon het zijn om de ruiter te pakken.?! Er stonden toch immers genoeg politie en SPCA medewerkers..? Dit is toch niet normaal meer, die mensen hebben echt geen respect voor dieren... Boos!

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:56

CarpeDiem schreef:
mag ik die eigenaar hebben!?
Ik wil m ook even martelen!

grrr wil ik ook Boos! Vork stelletje ½ zolen!!!
Totaal geen verstand!!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:02

Dat zo iets gebeurd!!! echt verschrikkelijk

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:12

Lynn_Nikita schreef:
bah, wie duwt paard zijn hoofd dan ook onder water
water stroomt zo de longen in

Niet alleen de longen in. Ook de oren lopen vol waardoor het evenwichtsgevoel van het paard ontregeld raakt. Combineer dat met al in paniek zijn en het arme dier heeft niet meer geweten wat boven of onder was en vervolgens opgegeven.

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:21

Stennisje schreef:
Tranen springen in je ogen als je het verslag leest en de foto's ziet.

Verschrikkelijk voor het paard en de Horse Fair, dat 1 idioot het moet verpesten voor degenen die wel om hun dieren geven en verstand gebruiken.
Op de eerste dag van de Fair nog wel, ik zou dit jaar gaan, maar wegens geen vrij kunnen krijgen niet gelukt, maar volgend jaar ga ik alsnog.

Hoop dat de Roma hem hebben voor de politie hem heeft.

ik heb geen foto's gezien Nagelbijten / Gniffelen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:24

Gestoord die ruiter is echt dom gewoon, jemig dan houd je het hoofd toch omhoog??? en die omstanders waren zeker bang voor een nat pak! Vreselijk dat het paard hier slachtoffer van is moeten worden. Die angst die het heeft gehad...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:48

Met een beetje hersens kun je wel bedenken dat zo'n beest niet zomaar zijn adem in houdt Gestoord. Z'n onwetenheid heeft wel een leven gekost...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:02

Citaat:
die ruiter is echt dom gewoon, jemig dan houd je het hoofd toch omhoog??? en die omstanders waren zeker bang voor een nat pak! Vreselijk dat het paard hier slachtoffer van is moeten worden. Die angst die het heeft gehad...

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zomaar het water in zouden rennen naar een paard toe dat helemaal in paniek is. Die zijn denk niet echt bang voor een nat pak maar voor het paard dat waarschijnlijk gewoon recht over je heen loopt als je in de weg staat, waarschijnlijk zou het paard alleen maar geschrokken zijn als er ook nog extra mensen in het water waren gesprongen. het is altijd heel makkelijk om te oordelen over de omstanders van zoiets als dit net zoals de omstanders bij zinloos geweld. Als je daar staat en je bent zelf ook bang om door dat paard omgelopen te worden, de kans dat je verdrinkt in een drukke rivier vol paarden als je door dat paard word geraakt is ook vrij groot zou ik zo zeggen.
daarnaast heb ik hier al meerdere mensen horen zeggen dat het een heel toeristisch evenement is veel toeristen die in het publiek stonden wisten waarschijnlijk ook niet hoe ze met een paard in paniek om moeten gaan. Misschien zou je juist blij moeten zijn dat er geen onwetende toerist achter het paard aan is gegaan. Dat zou heel gevaarlijk zijn geweest.

en in dat artikel staat misschien wel dat de fair al 8 jaar zonder dit soort problemen word gehouden maar dat betekend zeker niet dat de dieren hier goed worden behandelt. als er op dit soort markten bijna nooit dieren werden mishandeld zouden er ook niet zulke extra strenge controles worden gedaan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:20

suus_ schreef:
Met een beetje hersens kun je wel bedenken dat zo'n beest niet zomaar zijn adem in houdt Gestoord.

Als je niets van paarden weet kan je dat niet weten de meeste dieren die ook kunnen zwemmen doen het namelijk wel, als ze hun hoofd onderwater krijgen blazen ze eerst alle lucht uit hun longen waardoor zij 10 tot 20 seconden hun hoofd onderwater kunnen houden. sommige mensen die niets van paarden weten denken misschien dat dit instict in alle dieren zit. Baby doen het immers ook, aangezien deze man nogal onervaren en waarschijnlijk enigzins achterlijk Kwijl was is het dan logisch aan te nemen dat hij niet zo heel veel wist. Hij had er waarschijnlijk gewoon geen benul van hoeveel schade hij aan zoiu richten door het hoofd van het paard onderwater te duwen. hij dacht waarschijnlijk niet dat het paard zou verdrinken, als hij het hoofd onderwater deed. hij heeft ook een paard verloren, wat de verzekering in deze omstandigheden waarschijnlijk niet meer vergoed(nogal logisch).
In het artikel staat immers ook dat het macho gedrag is van een aantal van de jongere ruiters, dit betenkend waarschijnlijk dat dit wel vaker gebeurd is Stoom uit je oren en dat dit gewoon de eerste keer was dat het flink mis ging. Boos!. Ik hoop dat alle ruiters die het volgend jaar nog steeds om stoer te doen het hoofd van hun paard onderwater duwen een boete krijgen. dit soort dingen worden misschien niet als ernstige mishandeling gezien maar je ziet maar weer wat de gevolgen kunnen zijn.

sorry voor de dubbele post maar dat Quote lukte niet helemaal goed Gestoord

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:31

verschrikkelijk..
wat een ******** ruiter zeg..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:40

Jeetje zeg, en dan toch dat hoofd onder water dieuwen he, ookal roept iedereen dat ze/hij moet stoppen!? Hoe gek in je hoofd ben je.. Arm beestje.. Ach gut

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:42

Joscaa schreef:
Jeetje zeg, en dan toch dat hoofd onder water dieuwen he, ookal roept iedereen dat ze/hij moet stoppen!? Hoe gek in je hoofd ben je.. Arm beestje.. Ach gut

Jaa idd. dat kan ik echt niet begrijpen hoor! Boos!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:57

Ik vind het nog steeds niet fair dat mensen het hele evenement verafschuwen. nee, ik ben er zelf niet geweest, maar ken wel mensen die er zijn geweest, en die vonden het toen heel mooi... Tuurlijk zie je dingen die je liever niet ziet, of die je zelf anders zou doen, maar niet zo extreem als dit voorval

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:38

Ik zal het hele evenement niet verafschuwen.
Dit is iets wat je denk ik los moet zien van het evenement.

Van de foto's wordt ik overigens wel naar Scheve mond

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:46

altijd al getwijfeld aan die Engelsen, ben er een paar keer geweest maar het is niet mijn voorkeur.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:47

Er was op animal planet gisteren een stuk over dit festival en daar zie je dat die dierenbescherming heel goed oplet ook toen er een paard wat overdreven het water werd in geslagen.
Dat ze dit nou net niet hebben gezien is wel heel erg jammer maar ik vind het heel erg onveilig onlangs dat het een traditie is als je kijkt waar die paardjes vanaf moeten lopen om in dat water te komen(super gladde plank) en als je ziet dat een veulen word aangespannen om te laten zien wat die kan en dan geen rustig ritje maar echt flink hard. Ik vind dat dan weer net eventjes niet zo leuk..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:59

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:34

Maar 1 oplossing voor zulke mensen, het lot van het paard moet ook hun lot zijn. Wat heb je toch domme mensen in de wereld Hamer

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:44

O Verdrietig