Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kafue schreef:Ik wil niet goedpraten dat je iemand met de bezem achterna gaat maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Je wilt niet weten wat er soms zoal gebeurd op stallen. En pensionhouders mensen soms werkelijk dat ze God zijn. Ja en dat maakt het natuurlijk niet makkelijk.
Dochterlief en een ander hebben ruzie, dochterlief wordt daarom de stalhuur opgezegd terwijl ze mischien wel of geen schuld is, en boem......
Kan me er werkelijk iets bij voorstellen.
slimmerik schreef:Er wordt hier geschreven dat het paard verwaarloosd en vermagerd was..... Nou daar ben je als eigenaar toch echt op de eerste plaats verantwoordelijk voor. Lijkt me gewoon niet zo'n lekker milieu.
En nee ik kan geen enkel begrip opbrengen voor mensen met losse handjes.
slimmerik schreef:Er wordt hier geschreven dat het paard verwaarloosd en vermagerd was..... Nou daar ben je als eigenaar toch echt op de eerste plaats verantwoordelijk voor.
Citaat:Maar goed, ik heb al een aantal jaren paarden en ben eind 20. Ik weet niet hoe oud dit meisje was en of haar ouders paardenmensen zijn, die de conditie van het paard in de gaten hielden?
In het geval van kinderen of tieners zijn de ouders verantwoordelijk voor het welzijn van het paard, vind ik.
slimmerik schreef:Er wordt hier geschreven dat het paard verwaarloosd en vermagerd was..... Nou daar ben je als eigenaar toch echt op de eerste plaats verantwoordelijk voor. Lijkt me gewoon niet zo'n lekker milieu.
Margreth schreef:Citaat:Maar goed, ik heb al een aantal jaren paarden en ben eind 20. Ik weet niet hoe oud dit meisje was en of haar ouders paardenmensen zijn, die de conditie van het paard in de gaten hielden?
In het geval van kinderen of tieners zijn de ouders verantwoordelijk voor het welzijn van het paard, vind ik.
Als mensen een paard kopen, dienen zij zich vooraf erin te verdiepen wat een dier nodig heeft en hoe je ervoor te zorgen hebt. Ook die verantwoordelijkheid kun je niet zomaar afschuiven op anderen. En dat geld niet alleen voor paarden, maar voor elk soort dier wat afhankelijk van je is.
Helaas rommelen veel te veel mensen maar wat aan, met welke goede bedoelingen dat dan ook vaak gebeurt. Maar de dieren zijn daarbij helaas altijd/vaak de dupe.
scheepie schreef:Margareth, je haalt hier even mijn verhaal uit zijn verband.
Ik bedoel dit absoluut niet als vergoeilijking, maar dat weet je ook als je het voorafgaande leest wat ik geschreven heb! Ook als je begin van deze bladzijde mijn stukje leest.
Ik ben het verder helemaal met je eens wat je schrijft, maar wat ik bedoel en waar ik bang voor ben is het volgende wat ik vaker heb gezien:
Dat sommige kinderen en sommige tieners niet in de gaten hebben hoe de verzorging op een stal is.
Ik heb dat gezien op de stal waar ik stond en waar mijn paard ( en de anderen) niet goed te eten kregen. De kinderen/tieners vonden het megagezellig daar (wat het absoluut was) en hadden dit niet door.
Hun ouders kwamen heel af en toe even bij het paard kijken en hadden verder weinig kaas gegeten van paarden. In z'on situatie kan zoiets gebeuren, wat niet betekent dat ik dit goed praat, absoluut niet.
Daarom schreef ik dat ik vind dat de ouders eindverantwoordelijk zijn bij minderjarigen voor het welzijn van het paard. (Het kind moet ook verantwoordelijk zijn hiervoor).
Helaas gebeurt dit en niet alle ouders houden de vinger op de pols.
Tuurlijk moet er goed over nagedacht worden wanneer men een paard koopt, dat het niet een leuk stuk speelgoed is en dat er zoals bij alle huisdieren goede voor gezorgd moet worden.
Neemt niet weg dat bij een hoop kinderen en tieners wel goed op hun paard letten, maar ik heb het over sommige.
scheepie schreef:Ik zag het ook niet als aanval, maar zo leek het alsof ik het een soort goed praatte. Ben het ook verder helemaal met je eens.
nrpsgek schreef:Ja zeker heb al meerde paarden gezien die daar op stal hebben gestaan en goed gevoed zagen ze er zeker niet uit zeg maar gewoon mager!!!!!!
meisje schreef:ah ja jullie kunnen allemaal lekker oordelen hierzo, maar mensen die haar kennen weten wel beter
albertha schreef:iedereen denkt maar dat de eigenaar van de stal n boer is, ik heb begrepen dat hij vroeger stratenmaker is geweest, wij staan bij n boer die zijn en onze dieren wel goed voeren!!!!
slimmerik schreef:meisje schreef:ah ja jullie kunnen allemaal lekker oordelen hierzo, maar mensen die haar kennen weten wel beter
Wat had je dan verwacht? Reacties als: neerbeuken die boer!! Goed gedaan?
Nee zoiets is gewoon niet goed te praten. En je paard laten verwaarlozen (als dat al waar is, want geen een foto als bewijs hier) is toch echt je eigen schuld.