Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elinax21 schreef:ik wil ook, ong 30 stuks
1 klein voordeel als het bij paarden uitbreekt: reken maar dat er dan vreselijk veel mensen in opstand komen als er geen vaccinaties komen
_ingrid_ schreef:ja was het net aan het lezen..
als er op een boererij of stal een paard wordt geconstateerd die het heeft, moeten PER DIRECT alle paarden daar geslacht worden.
pff je moet er toch niet aan denken he
Shenavallie schreef:Toch wel erg vreemd... Muggen kunnen geen Aids overdragen, maar wel deze ziekteIk ben er van overtuigd dat hier iets heel anders achter zit... net als bij BSE, Vogelpest, Varkenspest, etc.. En als ik mij goed herinner, leven muggen maar een bepaald aantal dagen (ik dacht 40). Het lijkt me dus bijna onmogelijk om van Afrika naar Frankrijk in 40 dagen te vliegen, zonder onderweg afgeleid te zijn door andere zaken. Wellicht komt dit wat vergezocht over, maar op dit moment denk ik er in ieder geval zo over.
Shenavallie schreef:Toch wel erg vreemd... Muggen kunnen geen Aids overdragen, maar wel deze ziekteIk ben er van overtuigd dat hier iets heel anders achter zit... net als bij BSE, Vogelpest, Varkenspest, etc.. En als ik mij goed herinner, leven muggen maar een bepaald aantal dagen (ik dacht 40). Het lijkt me dus bijna onmogelijk om van Afrika naar Frankrijk in 40 dagen te vliegen, zonder onderweg afgeleid te zijn door andere zaken. Wellicht komt dit wat vergezocht over, maar op dit moment denk ik er in ieder geval zo over.
Jus_dOrange schreef:_ingrid_ schreef:ja was het net aan het lezen..
als er op een boererij of stal een paard wordt geconstateerd die het heeft, moeten PER DIRECT alle paarden daar geslacht worden.
pff je moet er toch niet aan denken he
Als er hier in de buurt zo'n geval voor zou komen dan zou ik er echt alles aan doen om zo'n vaccinatie te regelen voor mijn paard, legaal of niet.
QuijoSavan schreef:monia schreef:Vanavond eens beginnen met look in mijn paard zijn eten te doen. Hopelijk zijn het de kleine dingetjes die gaan helpen als het nodig zou zijn...
Wat is look?
En idd wat kunnen we doen ter voorkoming? Wij hebben een stal met 10 paarden, gelukkig niet zo groot (ook voor besmetting enzo).
quera schreef:ik ben voor het actiehouden![]()
maar sorry hoor . hebben sommige mensen nou echt een bord voor hun kop.
Barbara1975 schreef:Ik zou zeggen op naar Afrika maar om dat vaccin dan maar te gaan halen!!!!
Wat belachelijk toch in wat voor maatschappij we leven..er moet eerst iets gebeuren voordat er maatregelen genomen worden.
Ben benieuwd wat de partij voor de dieren hier op te zeggen heeft. zal daar eens een woordje hierover laten vallen!
Dat zou wat zijn als ze paarden en ponies preventief gaan ruimen...dan staat heel nederland op zijn kop! Nou van de mijne blijven ze af!
quera schreef:ik ben voor het actiehouden![]()
maar sorry hoor . hebben sommige mensen nou echt een bord voor hun kop.