Drie paarden niet meer te redden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Drie paarden niet meer te redden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:31

Waarom niet? Lachen Het was op een regiozender Ja

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:36

en wat krijgt die man voor straf.. niks zeker...

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:38

fOrEveryOu schreef:
runningkawa schreef:
wat overdrijft de krant dan?

dat ze in een loodst stonde met landbouwwerktuigen dat is dus niet waar

Dat is wel waar. Het is ook op het nieuws geweest met foto's en videobeelden van deze loods met paarden erin, en daar stonden wel degelijk landbouwwerktuigen in.[/quote]

En mag dat zomaar worden uitgezonden?[/quote]

ik had er ook al bij gezet dat ik deze foto's nog niet eerder had gezien dat dunne schimmeltje en die andere pony stonde namelijk volgens mij zamen met 1donkerbruin en 1 zwart paard in van die containerstallen buiten hij had dus meer paarden dan alleen die in de loods echt erg

en dan na tegaan dat 2 van zijn pony's waren ontsnapt een keer en dat ik ze keurig met mijn halsters en touwe heb terug gebracht!!! spullen nooit terug gekregen had ik die arme diertjes maar mee naar mijn knol genomen dan hadden zij het nu veel veel beter
dat was onderandere het paardje wat op de paarden kamp staat

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:41

maaike93 schreef:
en wat krijgt die man voor straf.. niks zeker...

ik hoob dat ze hem in een cel stoppen met modder en strond en hem alleen maar droog brood en vies water geven en hem dan zo laten leven tot hij bijna dood is... en dan op eens toch maar weer is iets gezonds geveb Boos!

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:04

inderdaad, hem gewoon het zelfde laten voelen. hem ook zonder dak neerzetten. hem ook geen wc geven zodat ie tot zijn nek aan toe in de stront zit. Zulke mensen kun je ook wel een spuitje geven. Paarden zijn edele dieren waar je fastoenlijk mee hoort om te gaan, zoals die paarden erbij staan is gewoon letterlijk waar een schande

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:12

Uiteraard is dit niet de manier hoe je correct met paarden omgaat, maar ik vind wel dat er genuanceerd moet worden:

Wanneer je naar de foto's kijkt, zie je weliswaar paarden die in een rommelige schuur staan met provisorische (en daardoor gevaarlijke) "boxen", maar ik moet wel zeggen dat de paarden redelijk ruim lijken te staan, ze een goede bodembedekking hebben en ze er over het algeheel niet verwaarloost uitzagen. Nu kan hiertegen in worden gebracht dat "het andere paarden waren die verwaarloosd waren", maar t lijkt mij niet dat de eigenaar onderscheid heeft gemaakt in de dieren: o- jou vind ik niet aardig, dus laat ik jou lekker verwaarlozen. Dat lijkt me sterk.

Wanneer er dan foto's worden getoond van een ingevallen pony, ben ik nog steeds niet onder de indruk. Het artikel sprak duidelijk van "hoogebejaarde paarden". Nu moet je eens bij mij op stal komen kijken. Daar staan twee ponies van boven de 26, die zien er ook zo ingevallen uit. Dat hoort gewoon een beetje bij de leeftijd.

Wat ik echt wel kwalijk vind, en daardoor vind ik het goed dat de d.b. heeft ingegrepen is dat de paarden in GEVAARLIJK boxen staan, zonder DRINKWATER en dat er niets werd gedaan aan de pijnlijke HOEFZWEER.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:34

Lynn_Nikita schreef:
de db komt meestal erg laat in acktier. ik zou als ik wist waar verwaarloosde paarden waren,, ze stalken totdat ze in actie kwamen
arme beestje,s wie doet zijn eigen dieren nu zoiets aan?

inderdaad. Ik had die paarden gejat hoor.. klinkt raar, maar ik kan het niet over mn hart laten gaan om die paarden daar te laten staan (al zijn ze niet van mij) en gewoon mishandeld worden.:S wat een debielde mensen heb je ook!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:35

En daarom heb ik dus partij voor de dieren gestemd Clown

Afschuwelijk verhaal weer...aanpakken die handel!

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:39

Ik heb het moeilijk met de berichtgeving, die duidelijk overtrokken is. Los van het feit dat men er niet bij was ter plaatse, dien ik vast te stellen dat : de paarden een meer dan behoorlijke stalbedekking hebben, die blijkbaar bestaat uit dik hooi en stro (voeding !). Da's beter dan wat menig ander paard heeft.
Op de foto's lijkt de stalling mij inderdaad provisorisch en niet zo veilig. Maar dan de berichtgeving :

- huidkanker : tja, da's een nadeel als je zo oud wordt en schimmel bent. Melanomen krijgen de beste paarden en het wordt zelfs aangeraden er niets aan te doen, omdat een ingreep de boel alleen maar verergert. Een paard met melanomen is géén geval van verwaarlozing !

- een paard op hoge leeftijd (als ik het goed begrepen heb waren ze eind twintig, begin dertig !) is altijd moeilijk op gewicht te krijgen. De tanden kunnen het niet meer aan, de vertering wordt moeilijk... er bestaan moddervette bejaarde paarden maar ze zijn zeldzaam. De meesten zijn ingevallen, hoeveel goede voeding en verzorging je er ook in steekt.

- hoefontstekingen (lees: hoefzweren). Ook hier: hoefzweren komen zelfs in de beste stallen voor. Al kan het houden op gevaarlijke plaatsen, met scherpe voorwerpen (ijzer, glas) het wel makkelijker veroorzaken. Oudere paarden krijgen sowiso makkelijker problemen met hun hoeven. En de behandeling ? Wachten tot het abces vrijkomt en dan blijven reinigen. Staat het hebben van een paard met een hoefzweer gelijk aan paardenmishandeling ? Dan vliegen we allemaal vroeg of laat wel eens achter de tralies.

Dus : de berichtgeving is - los van het feit dat er inderdaad redenen kunnen zijn om van verwaarlozing te spreken- overtrokken, nu geen van de opgesomde redenen in het artikel op zich voldoende zijn om van verwaarlozing te spreken.

Ik vind het trouwens onheus dat iemand met naam en toenaam genoemd wordt zonder dat hij veroordeeld is. Ik meen opgemerkt te hebben dat de paarden niet door de dierenbescherming werden in beslag genomen, maar dat de eigenaar ze vrijwillig afstond, op voorwaarde dat ze niet ingeslapen zouden worden. En wat doet men vervolgens ? Men laat er 3 inslapen.

Ik heb onlangs nog zo'n geval gehad, waarbij men bij verwaarlozing een paard wou laten inslapen. De nieuwe verzorgers gingen tegen het advies van de dierenarts in, en het paard stelt het nu excellent.

Zonder de man in kwestie (mij volkomen onbekend) te willen vrijspreken, moet er dan toch een beetje nuance gebracht worden !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 19:43

@Sigrid72, Er waren paarden met hoefkanker en huidkanker bij, en deze dieren is duidelijk medische zorg onthouden en dan vind jij het niet onder verwaarlozing vallen?? Die dieren waren al tever heen om te genezen. Het waren geen melanomen, dit was een agressieve vorm.

en als je beter had gelezen, dan had je kunnen weten dat de stallen door de LID zijn opgestrooid tijdens het wachten op vervoer voor de dieren, zodat ze niet in de nattigheid meer stonden..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:44

Ja inderdaad, snap echt niet hoe je iemand kunt verdedigen die een dier wat dan ook voor één van medische zorg onthoud. En er bestaan wel degelijk dunne oude paarden, maar die stal brengt niet veel beterschap aan dat feit

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:45

Ik werk in amersfoort en kom dagelijks vanaf de A28 dan rij ik volgens mij dagelijks hier langs en ik moet zeggen dat het niet alleen binnen zo'n zooi is maar ook buiten langs het huis en rond om wat een T...zooi verrotte trailers, vrachtwagen, menwagens, auto's..ppf die man leeft zelf denk ik ook in zo'n gigantische zooi dat kan gewoon niet anders.
Zielig voor de andere paarden die het niet gered hebben Boos! Maar ze waren dus ook dergelijk verwaarloosd dat ze geen paardwaardig leven meer hadden kunnen hebben.

te erg voor woorden dat er zulke mensen bestaan Huilen

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:56

Cayenne schreef:
@Sigrid72, Er waren paarden met hoefkanker en huidkanker bij, en deze dieren is duidelijk medische zorg onthouden en dan vind jij het niet onder verwaarlozing vallen?? Die dieren waren al tever heen om te genezen. Het waren geen melanomen, dit was een agressieve vorm.

en als je beter had gelezen, dan had je kunnen weten dat de stallen door de LID zijn opgestrooid tijdens het wachten op vervoer voor de dieren, zodat ze niet in de nattigheid meer stonden..

ik snap sigrid haar punt ook wel
de DB is natuurlijk wel een beetje en eh verwarrende organisatie ze kunnen gewoon geen fatsoenlijk pers bericht met onderbouwde feiten naar buiten brengen

begrijp me niet verkeerd ik vind absoluut dat de paarden(eerder)weg gehaald hadden moeten worden
maar iedereen die weet waar deze "stal" staat weet wat voor zooi het er is en hoeveel gezeur er al eerder met de DB geweest is

mijn conclusie: de DB had deze meneer in kwestie gewoon beter in de gaten moeten houden,en een keer ophouden met onduidelijke berichten en foto's naar buiten brengen (beetje hoog penny gehalte af en toe)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 19:57

Dat de DB al eerder had moeten optreden hiertegen ben ik het wel mee eens Ja maar tegenwoordig schijnt het door die rotwetten allemaal erg moeilijk te zijn..

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:03

Ik baal altijd zo van dat spotje op de radio, van die slecht verzorgde paarden en dat er eentje dood is. Ik denk altijd, nu weer eens over een ander dier. Maar helaas het is nog echt waar ook !!!! Vreselijk gewoon.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:09

Heb wel al vaker verhalen gehoord van mensen, die de DB belden, maar waar de DB nooit iets mee deed. Oké, dit zijn dan wel verhalen uit tweede hand, en ik begrijp dat de DB wordt tegengehouden door de huidige wetten, maar ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik hun beleid top vind.

Wat is die schimmel trouwens een mooi paard. Doodzonde dat er zulke vreselijke mensen bestaan, die zo met dieren omgaan.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:24

En deze meneer is KNHS jury lid trouwens.. Scheve mond

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:34

is dat wel zeker?? er zijn meer hondjes die fikkie heten

zou erg vervelend zijn als er verkeerde mensen beschuldigd worden!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:39

dit is the one and only Ja

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:44

Cayenne schreef:
Ach gossie, maar waar heb je die foto gemaakt dan? Het lijkt wel een wedstrijd?

De Paardenkamp in Soest. Hier mag hij zijn dagen slijten. Lachen Vandaag was de open dag, daar werd hij voorgesteld.
Hij is 35 jaar werd vandaag gezegd, en hij liep moeilijk omdat zijn hoeven al zo lang niet meer bijgehouden waren (geloof ik, weet het niet meer zeker).
Voor de rest ga ik geen standpunt innemen in de discussie, al vind ik dit toch echt wel onder dierenmishandeling vallen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:48

ik snap sommige mensen echt niet Boos! de dierenbescherming ook niet...er zijn soms mensen die tot 3x toe een inval krijgen omdat ze niet goed voor de dieren kunnen zorgen...ik vraag me toch steeds meer af hoe dit allemaal kan. van mij mogen ze nog harder optreden tegen zulke mensen Hamer ...neem ze in hechtenis of laat ze voor een groot deel voor de kosten op draaien die dit soort acties met zich mee brengen om de dieren weer op orde te krijgen...als ze nog te redden zijn...ik kan hier best verdrietig van worden...hoe kan dit toch?? je wilt zelf toch ook goed behandeld worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:55

Chronos schreef:

Heb je dat wel juist?

deze meneer moet namelijk al stokoud zijn.Als 10 jarige heb ik bij hem gelest ik ben er nu 45,dus tel uit je winst .Hij had toen al grijs haar.

het is er altijd een zooitje geweest ,maar de paarden waren er goed verzorgt en op hun manier hielden ze er van.Toen ik oud genoeg was kreeg ik zelf een pony en we hebben er toen één van hem willen kopen,maar ondanks dat het dier voor hem niks waard was(,geen kind wilde er op rijden)Was hij zelf verknocht aan die pony.

Het is er idd een zooitje maar dat is het rond het huis.Ik dacht zelf eigenlijk dat hij er geen pony's meer had .Zoziet het er toch uit als je er langs rijd.
Ik denk dat alles gewoon boven deze meneer zijn hoofd uit is gegroeid.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:24

silvana schreef:
Chronos schreef:

Heb je dat wel juist?

deze meneer moet namelijk al stokoud zijn.Als 10 jarige heb ik bij hem gelest ik ben er nu 45,dus tel uit je winst .Hij had toen al grijs haar.

het is er altijd een zooitje geweest ,maar de paarden waren er goed verzorgt en op hun manier hielden ze er van.Toen ik oud genoeg was kreeg ik zelf een pony en we hebben er toen één van hem willen kopen,maar ondanks dat het dier voor hem niks waard was(,geen kind wilde er op rijden)Was hij zelf verknocht aan die pony.

Het is er idd een zooitje maar dat is het rond het huis.Ik dacht zelf eigenlijk dat hij er geen pony's meer had .Zoziet het er toch uit als je er langs rijd.
Ik denk dat alles gewoon boven deze meneer zijn hoofd uit is gegroeid.

Aan de buitenkant van het huis ziet het er inderdaad vreselijk uit!! Vind het eerlijk gezegd nog een wonder dat het huis staat.

Zoals luna1 al zei de paarden zag je zomers soms weleens buiten staan, ze zagen er dan wel redelijk uit. Ben blij voor die paarden dat ze weg zijn gehaald.. Het heeft wel heel lang geduurt en voor 3 was het al te laat..

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:18

Wat een vreselijk triest bericht. Arme paarden.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:41

Ziek en belachelijk!!! Dit maakt me echt boos!!