Nee, in de zomer gaat ze hem al rijden. Ze wil hem rijden op 1 van de grotere buitenconcoursen dus dat zal wel snel zijn. Ze zijn er op dit moment al hard mee bezig 
Citaat:
(ANP) Van Grunsven lijkt alweer nummer één van de wereld
19 mei 2007
NK DRESSUUR
S a m e n v a t t i n g
EINDHOVEN (ANP) - Na een maand of negen zwangerschapsverlof liet amazone Anky van Grunsven zich zaterdag bij haar rentree meteen maar weer kronen tot Nederlands kampioene, voor de dertiende keer. Aan de Karpendonkse Plas van Eindhoven liet ze met Seltec Salinero bij de nationale titelstrijd ook scores zien die momenteel nergens ter wereld worden gehaald.
Van Grunsven is op weg naar Peking 2008, dat moge duidelijk zijn. Sinds Athene drie jaar geleden, waar ze haar tweede olympisch goud veroverde, werd ze Europees- en wereldkampioene en won ze de wereldbeker. Bovenal kreeg ze, met partner, trainer en (oud-)bondscoach Sjef Janssen, twee kinderen.
Dat leidde tot wat opvallende conclusies bij het icoon uit Erp, nadat ze donderdag haar eerste exercitie er had opzitten. ,,Wat doe ik hier eigenlijk?'', had ze zich op weg naar de ring afgevraagd. ,,Hoor ik niet thuis, bij de kinderen?'' Niet in het minst door de invloed van Sjef waren de twijfels weggenomen. ,,Mannen hebben kennelijk niet zo veel schuldgevoel als ze de kinderen achterlaten.''
Ze kondigde tussen de bedrijven door wel haar, zo men wil, afscheid aan. Twee toppaarden heeft ze, Keltec Salinero (13 jaar) en Painted Black (10). ,,Zolang die paarden het goed blijven doen ga ik door. Daarna zal het wel zijn afgelopen. Ik blijf rijden en werken, daar hoeft niemand aan te twijfelen. Aan de topsport komt tegen die tijd wel een einde.''
Dat gegeven is vrij rekbaar. Van Grunsven noemde in Eindhoven concreet Peking 2008 (OS) en Kentucky 2010 (WK) als volgende doelen. Toch kan het ook zo maar zijn dat Painted Black, en mogelijk zelfs Salinero, bij de Spelen van Londen in 2012 fit genoeg is om een gooi naar de medailles te doen. Anky zelf, nu 39, zal dat ongetwijfeld ook nog zijn.
Het lijkt haar niet te deren, er een jaartje tussenuit te zijn. Haar paarden evenmin en dat geeft aan hoe fit, goed en flexibel de dieren zijn die onder haar hoede aan sport doen. Zelf gaf Van Grunsven drie verklaringen voor de opzienbarende rentree. ,,Ik heb een toppaard. Sjef heeft de dieren in mijn afwezigheid geweldig doorgetraind. Zelf kan ik ook aardig rijden.''
Wie was er verder in Eindhoven? Imke Schellekens-Bartels zette haar opmars voort en verbeterde met Sunrise haar beste scores op al de drie onderdelen, de Grand Prix, Grand Prix Special en Kür. Toch was het verschil tussen Schellekens, recentelijk nummer twee van de wereldbekerfinale, en Van Grunsven 15 procentpunten. ,,Het gat moet kleiner worden, zo simpel is het'', zei de amazone uit Hooge Mierde.
De rest is nog verder achter op, al ontbraken in Eindhoven internationals als Laurens van Lieren en Marlies van Balen. Alex van Silfhout won met de op niveau teruggekeerde Luxform's Nimbly brons. Kenners hebben bovendien veel vertrouwen in de toekomst van de nummer vier van het NK, Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine.
Voor de EK later dit seizoen in Turijn heeft Oranje vooralsnog slechts twee medaillekandidaten: Van Grunsven en Schellekens. In Peking bestaat de nationale equipe voor de eerste keer slechts uit drie, in plaats van vier, combinaties. Er hoeft daarom nog maar een topper bij te komen en Oranje is kandidaat voor goud. ,,Maar dat zal allemaal niet vanzelf gaan'', constateerde Van Grunsven.
http://www.knhs.nl