Anky van Grunsven heeft haar titel terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Anky van Grunsven heeft haar titel terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:29

Ik was eigenlijk meer voor Imke Haha!. Geweldige kur en muziek, mooi gereden. En Anky tsjaa..word er een beetje moe van. Heb het nu wel vaak zat gezien Clown .

Citaat:
Anky gister bij het journaal: "Ik heb een fantastisch paard, een fantastische trainer en zelf kan ik ook wel redelijk goed rijden"

Maar een ereronde er op blijven zitten was toch wel even moeilijk, het ging maar net goed. Stoute sallie ! wat ik overigens een spug lelijk dier vind Bloos

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:55

Grand Prix Kür op muziek Patricia Callaghan en Joy (7e: 70,10%)
http://www.horsetribe.tv/?page=nationaal#5

Ik moet toch nog even kwijt dat ik haar echt vreemd op haar paard vind zitten..die beenhouding! En ze lijkt soms er wel het paard niet bij te kunnen houden..*stuiter stuiter*. Op het filmpje niet heel duidelijk maar is het echt was het best goed te zien..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:06

Het lijkt imo dat ze haar benen wat naar voren steekt oid Haha!

Chaneltjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:23

Anky flikt het ook elke keer weer he Cool zij en Salinero vormen echt een goed team.
Alleen jammer dat ze elke keer het zelfde muziekje heeft
ook Imke en Sunrise vormen een heel goed team .. Go jij! Go jij!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:36

Knap van Anky!! Knipoog

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:37

Anky is echt goed met salinero wat een gaaf paard is het ook en imke en sunrise zijn ook een goed team...

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:12

Super goed dat ze 3e onderdeel ook gewonnen heeft!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:19

Cathelijne15 schreef:
Ik was er ook bij! Haha! Echt super van Anky, voor de 18e keer kampioene!
Maar ook Imke en Alex vond ik heeeel goed.

Die Jos was ook echt grappig, maar géén idee wat hij nou onder z'n shirt had zitten? Clown

Het was de 18e keer dat ze meedeed Lachen
Maarja ze riepen wel vaker iets verkeerd om Clown

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:21

Wibi Soerjadi is ook voor Anky een kür in elkaar aan het zetten, stond n tijdje geleden op haar website, wordt dus aan gewerkt!

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:28

Urose schreef:
Het was de 18e keer dat ze meedeed Lachen
Maarja ze riepen wel vaker iets verkeerd om Clown

Daar kwam ik ook net achter.. haha. Clown
Wel jammer dat ze weer dezelfde muziek gebruikte. Maarja daar wordt dus blijkbaar aan gewerkt. Haha!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:31

In de zomer gaan ze de kur maken Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:32

Nee, in de zomer gaat ze hem al rijden. Ze wil hem rijden op 1 van de grotere buitenconcoursen dus dat zal wel snel zijn. Ze zijn er op dit moment al hard mee bezig Knipoog

Citaat:
(ANP) Van Grunsven lijkt alweer nummer één van de wereld
19 mei 2007

NK DRESSUUR

S a m e n v a t t i n g

EINDHOVEN (ANP) - Na een maand of negen zwangerschapsverlof liet amazone Anky van Grunsven zich zaterdag bij haar rentree meteen maar weer kronen tot Nederlands kampioene, voor de dertiende keer. Aan de Karpendonkse Plas van Eindhoven liet ze met Seltec Salinero bij de nationale titelstrijd ook scores zien die momenteel nergens ter wereld worden gehaald.

Van Grunsven is op weg naar Peking 2008, dat moge duidelijk zijn. Sinds Athene drie jaar geleden, waar ze haar tweede olympisch goud veroverde, werd ze Europees- en wereldkampioene en won ze de wereldbeker. Bovenal kreeg ze, met partner, trainer en (oud-)bondscoach Sjef Janssen, twee kinderen.

Dat leidde tot wat opvallende conclusies bij het icoon uit Erp, nadat ze donderdag haar eerste exercitie er had opzitten. ,,Wat doe ik hier eigenlijk?'', had ze zich op weg naar de ring afgevraagd. ,,Hoor ik niet thuis, bij de kinderen?'' Niet in het minst door de invloed van Sjef waren de twijfels weggenomen. ,,Mannen hebben kennelijk niet zo veel schuldgevoel als ze de kinderen achterlaten.''

Ze kondigde tussen de bedrijven door wel haar, zo men wil, afscheid aan. Twee toppaarden heeft ze, Keltec Salinero (13 jaar) en Painted Black (10). ,,Zolang die paarden het goed blijven doen ga ik door. Daarna zal het wel zijn afgelopen. Ik blijf rijden en werken, daar hoeft niemand aan te twijfelen. Aan de topsport komt tegen die tijd wel een einde.''

Dat gegeven is vrij rekbaar. Van Grunsven noemde in Eindhoven concreet Peking 2008 (OS) en Kentucky 2010 (WK) als volgende doelen. Toch kan het ook zo maar zijn dat Painted Black, en mogelijk zelfs Salinero, bij de Spelen van Londen in 2012 fit genoeg is om een gooi naar de medailles te doen. Anky zelf, nu 39, zal dat ongetwijfeld ook nog zijn.

Het lijkt haar niet te deren, er een jaartje tussenuit te zijn. Haar paarden evenmin en dat geeft aan hoe fit, goed en flexibel de dieren zijn die onder haar hoede aan sport doen. Zelf gaf Van Grunsven drie verklaringen voor de opzienbarende rentree. ,,Ik heb een toppaard. Sjef heeft de dieren in mijn afwezigheid geweldig doorgetraind. Zelf kan ik ook aardig rijden.''

Wie was er verder in Eindhoven? Imke Schellekens-Bartels zette haar opmars voort en verbeterde met Sunrise haar beste scores op al de drie onderdelen, de Grand Prix, Grand Prix Special en Kür. Toch was het verschil tussen Schellekens, recentelijk nummer twee van de wereldbekerfinale, en Van Grunsven 15 procentpunten. ,,Het gat moet kleiner worden, zo simpel is het'', zei de amazone uit Hooge Mierde.

De rest is nog verder achter op, al ontbraken in Eindhoven internationals als Laurens van Lieren en Marlies van Balen. Alex van Silfhout won met de op niveau teruggekeerde Luxform's Nimbly brons. Kenners hebben bovendien veel vertrouwen in de toekomst van de nummer vier van het NK, Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine.

Voor de EK later dit seizoen in Turijn heeft Oranje vooralsnog slechts twee medaillekandidaten: Van Grunsven en Schellekens. In Peking bestaat de nationale equipe voor de eerste keer slechts uit drie, in plaats van vier, combinaties. Er hoeft daarom nog maar een topper bij te komen en Oranje is kandidaat voor goud. ,,Maar dat zal allemaal niet vanzelf gaan'', constateerde Van Grunsven.

http://www.knhs.nl

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:32

Oh sorry Clown Hoorde gister dat die in de zomer werd gemaakt Huilen van het lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:10

het was echt heel gaaf om te zien. anky alex en imke zagen er ook alledrie heel vrolijke n blij uit. het was echt heel mooi om te zien (ik was er Clown )

KimLoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:11

Heeft ze goed gedaan! Haha! naja het Paard heeft eigenlijk het meeste gedaan Tong uitsteken maar Anky heeft em goed bereden! Pling

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:20

Ik blijf erbij Anky,rijd gewoon super,ze heeft gewoon zoveel gevoel voor het rijden,ze is en blijft top!

Ariannee_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:50

Goooooooo ANKYY Go jij! Go jij! whahaha Haha!
Nee geweldig dat ze er weer is Tong uitsteken

En ze rijd idd gewoon super Knipoog

Doei!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:00

Mooie prestatie weer van Anky!
Heel goed gereden, maar ik moet zeggen dat ik ze wel eens meer heb zien schitteren.
Het mooiste vond ik de 3e plaats van Alex. Die heeft zo verschrikkelijk goed gereden! Echt heel erg verdiend!
Vond HP ook erg goed, jammer van die 4e plaats. Maar die komt er nog wel!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 00:49

Bofkont is Anky ook. Is ze ff uit de running en weer NK, doet ze goed. Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:49

Is de beste, blijft de beste en zal ook wel altijd de beste BLIJVEN! GO ANKY!!!!!!!!!!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:12

Super, knap gedaan! Knipoog

IlonaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:21

whisperramse schreef:
Ik vind dat Imke het fantastisch heeft gedaan! Lachen
Je ziet dat Sunrise het moeilijk heeft maar toch haalt ze alles uit de kast, wat een superbeestje!

Anky? Ik weet eerlijk niet zo goed wat te zeggen, het is nog steeds dezelfde kür en ze heeft al zo vaak gewonnen. Haha!
(ook is het mijn stijl niet, vind dat ze met veel druk rijdt)

hahahahhahahahhahahah!
Ik heb net ff je profiel gekeken,jij rijdt duidelijk met geen druk! Clown
Hahahahahhahahahaha!
Nog steeds dezelfde kur en zo vaak gewonnen eigelijk zeg je het goed,ze is gewoon weer de beste! :

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:35

anky is gewoon nog steeds de top van de top..kan je beppen als brugman, helaas voor de niet fans!...ze rijd gewoon steengoed! en voor de fans!!!...YEEEEEHHHHH!!!..anky = back!!...blijft het een genot vinden om haar te zien paardrijden en dan mag van mij het muziekje hetzelfde zijn!!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:53

Dimitri schreef:
anky is gewoon nog steeds de top van de top..kan je beppen als brugman, helaas voor de niet fans!...ze rijd gewoon steengoed! en voor de fans!!!...YEEEEEHHHHH!!!..anky = back!!...blijft het een genot vinden om haar te zien paardrijden en dan mag van mij het muziekje hetzelfde zijn!!

Amen Afgod

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:20

Heb de muziek op CD staan van haar vorige küren!