gorilla ontsnapt in Blijdorp!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HaileysComet

Re: gorilla ontsnapt in Blijdorp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:14

Trouw
Vier gewonden bij ontsnapping gorilla in Blijdorp (laatste nieuws)
Tijdens de ontsnappingspoging van mannetjesgorilla Bokito in Diergaarde Blijdorp te Rotterdam zijn vier personen gewond geraakt.
Een vrouw is door de aap aangevallen of omver gelopen, maar zij is met bijtwonden aan haar hand naar het ziekenhuis overgebracht. Zij is niet in levensgevaar, aldus directeur Tom Dorrestein vanmiddag.

Een andere vrouw raakte gewond toen zij viel. Evenals een man in een rolstoel die in de drukte gewond raakte. Ook een medewerker is gewond geraakt. Bij de aanblik van de imposante mensaap op zeer nabije afstand raakte de medewerker in shock, aldus de directeur.

Om 14.30 uur is Bokito over de gracht die om het verblijf ligt, gesprongen. Het is nog onbekend hoe, want zo verklaarde Dorrestein, gorilla's zijn bang voor water omdat ze kunnen verdrinken.

De aap kwam op het bezoekerspad terecht, waar hij volgens ooggetuigen de vrouw greep en meesleurde. Vervolgens ging Bokito naar een nabijgelegen en overvol restaurant waar hij de glazen deur stuksloeg. Nadat het restaurant ontruimd was, kon een dierenarts de ontsnapte aap verdoven.

Het dier zal niet worden afgemaakt, aldus de directeur. Bokito ligt nu in zijn hok en zal langzaam weer bij positieven worden gebracht. Het gorillaverblijf is de rest van de dag gesloten voor bezoekers.

Dorrestein vertelde dat Bokito met de hand door mensen is opgevoed. Het vermoeden bestaat dan ook bij de dierentuin dat het dier gepest werd en zich genoodzaakt voelde zijn vrouwtjes en twee jonge baby's te verdedigen. Nadat de aap uit het verblijf was, raakte het dier in paniek. Gorilla's kunnen er niet tegen als ze gescheiden zijn van familieleden.

De dierentuin denkt erover om het buitenverblijf aan te passen. Hoe is nog niet duidelijk. Wel komt de groep gorilla's niet meer terug op het eilandenverblijf waar het incident plaatshad.

Veel bezoekers zagen de ontsnapping gebeuren. Het was een zeer drukke dag in de dierentuin. Voor de bezoekers wil de dierentuin nog iets leuks organiseren.

-----------------------------------------------------------------------

De directeur zegt dat het dier niet afgemaakt zal worden. Zou er nog bij moeten komen dat een wild dier, dat ontsnapt, zou worden afgemaakt omdat hij mensen aanviel. Onbegrijpelijk.
Laatst bijgewerkt door HaileysComet op 18-05-07 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:21

OMG Bloos!
Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen hoor Nagelbijten / Gniffelen
Wat een beest! Als die op zn achterpoten staat is hij wel langer als 2 meter.
Je zou er maar mee oog en oog staan! Bloos!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:22

1 verzorger schijnt in shock te zijn..
stond oog in oog met hem,
kan ik me wel iets bij voorstellen, denk dak ook stijl achter over zou vallen van schrik

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:23

Dat zou ik ook doen denk ik Nagelbijten / Gniffelen
Het zou echt angstaanjagend zijn als je dat beest zomaar voor je ziet staan, oppakt en er mee rond gaat lopen Nagelbijten / Gniffelen
Ik snap trouwens niet waarom ze dat beest niet afmaken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:24

Afbeelding

Wat moeten de ouders van die kleine kinderen (in buggy) een angst gehad hebben Bloos!

slimmerik

xLuus schreef:

Wat snap je er niet aan? Dat beest komt toch nooit meer onder publiek.

lesilla

waarom ze dat beest niet afmaken, dat beest heeft niks gedaan en dat moet dood. Sorry ze maar dat vind ik niet kunnen

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:27

Zo dan lijkt het net King Kong joh met die vrouw vastpakken Bloos ik zou daar zelf echt niet willen staan. :s

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:29

slimmerik schreef:
xLuus schreef:

Wat snap je er niet aan? Dat beest komt toch nooit meer onder publiek.

Een hond maken ze toch ook af, als hij een kind doodbijt?
Die gorilla, is ontsnapt, en is doorgeflipt! Hij weet nu wel mooi een doorgang hoe hij naar buiten kan komen hè? Knipoog
Hij heeft mensen aangevallen..? Een vrouw gebeten.
Nou dat zegt voor mij genoeg, het trekt ook niet meer mensen aan voor blijdorp.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:29

Wat lijkt me dat eng zeg. Scheve mond Staat er opeens zo'n bakbeest voor je en wordt je misschien wel gegrepen. Ik ben blij dat ik daar niet was.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:31

Het is ook echt nog de zilverrug ook, die zijn nog veel groter dan een "normale" gorilla.

Ik zou het trouwens heel onterecht vinden als het dier zou worden afgemaakt. Elk beest zou zo reageren in deze situatie. Hij had gewoon niet mogen ontsnappen. Dit is een fout van de dierentuin, niet van het dier.

Maar neem aan dat de dierentuin nu aktie gaat ondernemen Knipoog

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:31

xLuus schreef:

Waarom zouden ze hem afmaken ?
Dat beest is uit het wild in gevangenschap gebracht! Het beestje kan er zelf toch niks aan doen.
Boos!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:32

prii schreef:
xLuus schreef:

Waarom zouden ze hem afmaken ?
Dat beest is uit het wild in gevangenschap gebracht! Het beestje kan er zelf toch niks aan doen.
Boos!

Lees mijn reactie op Slimmerik Knipoog

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:33

Een hond of een gorilla vind ik toch wel een heel verschil..
En de gorilla heeft niemand doorgebeten. Ook zullen er vast veel mensen oogcontact met het dier gemaakt hebben, en dat moet je nou net niet doen bij een gorilla. (en al helemaal niet bij de zilverrug)

Een hond leeft in huis, midden tussen mensen en kinderen..
Een gorilla is gewoon een echt wild dier. Ik geloof ook niet dat dit dier bewust heeft willen uitbreken ofzo. Hij vond gewoon een doorgang en wist niet waar hij terecht was gekomen en is in paniek geraakt. En over dat nog een keer doen, ik mag toch hopen dat Blijdorp de doorgang goed gaat blokkeren Knipoog
Laatst bijgewerkt door x_Katja_x op 18-05-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:34

slimmerik schreef:
Afbeelding

Wat moeten de ouders van die kleine kinderen (in buggy) een angst gehad hebben Bloos!

Ik zat net ook naar de foto's op die site te kijken. Pff.. ik zou toch echt doodsbang zijn als mijn kind daar in een buggy zat. Op een van die foto's zie je een vrouw ook snel haar kind uit de buggy trekken.

xLuus

x_Katja_x schreef:
Een hond of een gorilla vind ik toch wel een heel verschil..

Een hond leeft in huis, midden tussen mensen en kinderen..
Een gorilla is gewoon een echt wild dier. Ik geloof ook niet dat dit dier bewust heeft willen uitbreken ofzo. Hij vond gewoon een doorgang en wist niet waar hij terecht was gekomen en is in paniek geraakt. En over dat nog een keer doen, ik mag toch hopen dat Blijdorp de doorgang goed gaat blokkeren Knipoog

Het zal niet meer bezoekers aantrekken denk ik.
Ik mag hopen voor blijdorp dat ze een goed excuus hebben. Nagelbijten / Gniffelen
Want die vrouw zal aardig pissig zijn Tong uitsteken

lesilla

Hoe kan je nu een wild dier vergelijken met een hond. Dat dier doet een normale reactie voor hem. Denk je nu echt dat ze hem terug gaan zetten zonder acties te ondernemen dat hij niet meer kan ontsnappen. Hoe kan je nu verwachten dat hij afgeschoten word omdat hij perfect natuurlijk en normaal gedrag vertoont.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:36

Mango_ schreef:
slimmerik schreef:
Afbeelding

Ik zat net ook naar de foto's op die site te kijken. Pff.. ik zou toch echt doodsbang zijn als mijn kind daar in een buggy zat. Op een van die foto's zie je een vrouw ook snel haar kind uit de buggy trekken.

Welke site is dat ?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:37

xLuus schreef:
Die gorilla, is ontsnapt, en is doorgeflipt! Hij weet nu wel mooi een doorgang hoe hij naar buiten kan komen hè? Knipoog

Een hond is eigendom van een particulier waar hij misschien wéér kan ontsnappen. In een dierentuin moet je daar niet van uitgaan. Dan moet je n.l. nu meteen alle leeuwen etc. (zeg maar gerust álle dieren) in dierentuinen, wildreservoirs en circussen afschieten.

Deze gorilla is buiten zijn eigen schuld om ontsnapt. De dierentuin zal er waarschijnlijk ook flink voor moeten dokken. Maar daarvoor een aap afmaken die agressief hoort te zijn (is leider van de groep) raakt kant nog wal. Maar ben ervan overtuigd dat je dat zegt om te rellen Knipoog

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:38

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:40

slimmerik schreef:
xLuus schreef:

Een hond is eigendom van een particulier waar hij misschien wéér kan ontsnappen. In een dierentuin moet je daar niet van uitgaan. Dan moet je n.l. nu meteen alle leeuwen etc. (zeg maar gerust álle dieren) in dierentuinen, wildreservoirs en circussen afschieten.

Deze gorilla is buiten zijn eigen schuld om ontsnapt. De dierentuin zal er waarschijnlijk ook flink voor moeten dokken. Maar daarvoor een aap afmaken die agressief hoort te zijn (is leider van de groep) raakt kant nog wal. Maar ben ervan overtuigd dat je dat zegt om te rellen Knipoog

Nee nee, ik hoef geen rellen op bokt Clown
Ik zeg alleen mijn mening Ja
Maar, je hebt gelijk.
Ieder zijn mening Vork

slimmerik

Afbeelding

Afbeelding

valerm

xLuus schreef:
Dat zou ik ook doen denk ik Nagelbijten / Gniffelen
Het zou echt angstaanjagend zijn als je dat beest zomaar voor je ziet staan, oppakt en er mee rond gaat lopen Nagelbijten / Gniffelen

Een moordenaar word toch ook niet afgemaakt???
die gorilla maakt toch nooit meer contact met publiek??
een hond dus wel

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:42

Agresief is het ook niet direct, wij zijn een andere groep voor hem. En dat is een normale behandeling, maar een zilverrug is super sterk, een gorilla of mens is dus een aardig verschil. En zal dus sneller verwondingen optreden. Arme vrouw

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:47

Nee, je kunt het niet agressie noemen maar natuurlijk gedrag in dit geval. De fout ligt idd bij de dierentuin. Zoiets mag natuurllijk nooit gebeuren.