Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:52

VValar schreef:
krumel schreef:
ach, die paarden overleven het heus wel. Het is maar een avond en ze gaan heus niet dood van die sedatie. Leuk toch, een concert van de stones Knipoog
(hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik er niet blij mee zijn als die van mij dat zou krijgen als er hier een concert op stal was)


Nou precies! Je geeft zelf aan dat je het niet fijn vindt als het jouw eigen paard was die er naast stond, maar deze dieren zouden het 'leuk' vinden zo'n concert van de stones naast hun deur? Verward


nee, dat zeg ik ook niet hoor. Bedoelde ook eigenlijk ook meer dat een concert leuk is, niet voor de paarden Knipoog
Maar weet je wat het is, als de eigenaren van die paarden dat goed vinden, dan denk ik niet dat ze er veel aan over houden verder ofzo...

rachelmarty

Berichten: 169
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:40

Ik vind dit allemaal belachelijk. Er zijn genoeg plekken waar je een concert kunt houden, dan nemen ze maar wat meer politie ofsow, maar dit kan ECHT niet. Het gaat wel om 300 paarden, dat is super veel. En zinloos verdoven is ook onzin. Dan moeten ze maar een ander plek vinden OF geen concert geven.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:03

Weet je hoeveel er daar bij Paaspop staan?

Edit: NIET verdoofd.

Danijela
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-07

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:11

Hei,

Ik kom zelf vaak in Belgrado en het Hippodroom waar de paarden zich bevinden is zo groot en luxe.
Die paarden kunnen niet zomaar worden overgebracht naar een andere locatie.

Als het stones concert daar toch moet plaatsvinden kunnen ze beter wat krijgen om te kalmeren.

groetjes Danijela

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:19

En het is toch helemaal niet gezegd dat die stallen 5 meter van het podium staan.

Danijela
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-07

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:26

Het zal vast wel veel overlast veroorzaken voor de paarden maar waarschijnlijk is het beter dat ze het wel krijgen.
Anders zouden ze helemaal in de stress raken.

Het is natuurlijk nooit goed om dieren te drogeren maar als in Nl paarden en honden en ga zo maar door worden gedrogeerd op nieuwjaar of voor iets anders hoor ik er ook niemand over.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:50

Of je moet het hier op Bokt gooien... Haha!

Anoniem

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:26

Danijela schreef:
Als het stones concert daar toch moet plaatsvinden kunnen ze beter wat krijgen om te kalmeren.

groetjes Danijela


Waarom moet dat dan zo perse daar plaatsvinden Verward

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:09

Voor zover ik weet staan de paarden hier bij Paaspop ook altijd rustig. Op dezelfde locatie ben ik een keertje naar een concert van Golden Earring geweest. Ik zag iets bewegen aan de zijkant in de verte en dat bleken tot mijn verbazing paarden te zijn die rustig in hun box stonden te kijken.
Als je het over 300 paarden hebt vind ik het wel erg veel. De Stones zijn natuurlijk niet onbelangrijk.... maar ik vind de combinatie van zoveel paarden en een concert niet zo handig. Denk dat er toch wel genoeg mensen aanwezig zullen zijn om op de paarden te letten, en al helemaal als hier dure paarden staan.

rachelmarty

Berichten: 169
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:16

Precies. Maar sowieso, je zult weer zien, de Stones gaan toch wel voor op al die paarden, daar kun je niet omheen. Ik vind het belachelijk dat ze niet ergens anders een gigantisch podium ofsow op zetten, zoals ze bij ons altijd doen bij lowlands bijv. Dat is toch een veel betere oplossing.
En het is inderdaad zo dat als ze zoveel paarden willen verdoven dat ze dan beter genoeg mensen kunnen hebben om op ze te letten. Het zijn vast hele dure renpaarden allemaal.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 03:59

Ach de meeste paarden zullen er inderdaad niet op reageren, sommige zullen het zelfs wel leuk vinden of op een leuke manier spannund vinden.

maar je zal er maar een tussen hebben die compleet flipt, heb je toch behoorlijk de poppetjes aan het dansen.

En laten we eerlijk zijn, waar hebben we het over........... er worden wat paarden verdoofd voor een concert........ het is niet zo dat die dieren afgemaakt moeten worden ofzo Lachen

Ze krijgen slechts een roesje om ernstige blessures te voorkomen... Shokking!!! NOT

En van zo een verdoving worden ze echt niet slechter hoor (goed, er zijn gevallen bekend van paarden die dood neervallen van een verdoving, maar je hebt nog altijd meer kans om de staatsloterij te winnen)

Ik vind het alleen maar verstandig dat er op "safe" gespeeld wordt

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:30

Overigens is Charlie Watts, de drummer, een groot paardenliefhebber. Ik meen dat hij in de arabieren zit.

Danijela
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-07

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:36

Hei,

Het moet daar waarschijnlijk daar plaatsvinden omdat dat de meest geschikte locatie is. Het veld is omheind en dichtbij het centrum en waarschijnlijk hebben ze daar de juiste middelen om het allemaal op te zetten. Dat gebied rond het hypodrom is een mooie stukje van de stad dat zal ook wel een reden zijn en de bereikbaarheid is groot. Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoordt.

Groetjes Danijela
Pling

Redford
Berichten: 149
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:17

Keek net shownieuws onder het internetten en daar meldden ze dat het concert is verplaatst naar een park in de buurt, dit in verband met de paarden!!

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:40

Kreeg Charlie last van z'n geweten?

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:35

ROFL Dat zal het geweest zijn!

Of zou de organisatie dit topic gelezen hebben? Clown

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:01

Rolling Stones verplaatsen concert om paarden
Uitgegeven: 9 mei 2007 18:56
Laatst gewijzigd: 9 mei 2007 18:57

AMSTERDAM - The Rolling Stones hebben een gepland concert in Belgrado naar een andere locatie in de stad verplaatst. Het evenement moest naar een andere plek uitwijken omdat de paardenstallen voor de paardenraces te dichtbij waren. De beesten zouden door de muziek onrustig en onhandelbaar worden.

Het concert, dat op 14 juli plaatsvindt, is nu verplaatst naar een park in de Servische hoofdstad. Dat maakte de organisatie woensdag bekend. Dierenactivisten hadden gedemonstreerd tegen de locatie van het concert.

Er zijn meer dan 80 duizend kaartjes verkocht voor het optreden. De bevolking van Servië ziet erg uit naar het optreden van The Rolling Stones. De Britse band zou al twee keer eerder optreden, maar dat werd op het laatste moment afgelast.

bron: www.nu.nl