Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:42

met 'op latere leeftijd' bedoelde ik niet oudere paarden Knipoog Maar gewoon dat het plots kan komen..(het paard waar ik het over heb, zijn manenkam 'viel om' op 7jarige leeftijd Knipoog )
Ik heb je fotos nie helemaal kunnen bestuderen want op één of andere manier blokkeert mijn pc telkens als ik ze open Verward
Maar die mond is idd een pigment-vlekje, en niets met wondjes te maken Knipoog
En zelfs oude wondjes zeggen weinig over hoe het paard NU bij hun behandeld word

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:58

daarom dat ik beide opties erop plaatste van die mond Lachen

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:46

PaulineDP schreef:
Als ze een nieuw land aandoen, gaan de paarden eerst 14 dagen op de weide (in België stonden ze in Moorsele).



Dat vroeg ik me al af toen ik in Brussel de show heb gezien, hoe doen ze dat met weidegang voor de paarden? Maar dat is dan nu ook weer beantwoord (hoe weet je dat trouwens?).

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:44

ik hoorde ook dat ze in moortsele stonden van een vriendin die daar veel op jumping gaat. Ze moesten zoiezo eerst in qourantaine(oei oei hoe schrijf je dat?) omdat ze van canada kwamen..

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:50

Ik ga mijn mamsie een kaartje kado doen voor haar verjaardag.
Het liefst wil ik naar brussel...
Ik heb er zin in en wordt enthousiast van al die verhalennnnnnnnnn Go jij! Go jij!

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:20

chevax schreef:
Dat vroeg ik me al af toen ik in Brussel de show heb gezien, hoe doen ze dat met weidegang voor de paarden? Maar dat is dan nu ook weer beantwoord (hoe weet je dat trouwens?).


achter de tent van de stallen waren er kleine weides in brussel, nja weide percies, klein stukje afgezet en wat hooi op de grond.
ook in de stallen hangde er een lijst wnn de paarden een rustdag hebben dat ze op die weide gaan,

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:10

x schreef:
heb de paarden van dichtbij in hun stal gezien, dus was niet in de verte. Komt dit vaak voor bij schimmels, dit wist ik dus niet. Van die omgevallen manenkam komt dus ook voor, maar wilde ook maar zeggen dat er soms bij paarden ook soms iets in de nek wordt ingespoten om een grote nek te krijgen.
idd een normale klasse van prijs zou ik de show niet vergelijken met grand prix


Hengsten hebben van nature een dikke nek. In de nek spuiten is niet nodig, die nek is van nature dik en als je er iets inspuit verlies je mobiliteit. Siliconen in de nek? Onzin.
Wat wel gebeurt is dat er in landen als Amerika soms (het komt voor) extreme dingen gebeuren met keuringspaarden bij bepaalde rassen. Denk aan siliconen in het hoofd (dish bij Arabieren) of hormoonbehandelingen bij halterpaarden (Quarters), zodat ze extreem gespierd en zwaar worden en nauwelijks meer kunnen lopen, laat staan erg oud worden.
Extremiteiten, en niet meer dan dat, gelukkig.

Het paard met de omgevallen manenkam is 21. Hij was eigenlijk met pensioen maar stond thuis helemaal verdrietig te worden. Dus namen ze hem maar weer mee. Hij blij! Ze zetten hem beperkt in, hij loopt niet alle shows en doet ook alleen maar een makkelijk gedeelte. Hij is sinds hij weer meegaat helemaal opgebloeid. Hij vindt de aandacht heerlijk en achter de schermen is iedereen heel gek en trots op hem.
Zijn manenkam is omgevallen, dat is een genetisch probleem dat bij barokke paarden als Friezen, Lusitano's en Andalusiërs voorkomt. Foktechnisch gezien (voor de keuring) onwenselijk, maar voor het paard maakt het niets uit.

Melanomen komen voor bij schimmels, als ze ouder worden. Ook geen enkel probleem.

Het paard dat op een halsring gereden wordt toont wel degelijk heel goede piaffes. Hij was in de race voor het Franse dressuurteam en liep grandprix.

De gewone- en vrijheidsdressuurpaarden in de show zijn in Frankrijk gefokte Lusitano's. Ze zijn gefokt door de vader van de amazones met het lange haar (Magali Delgado en haar zus). Voor (echtpaar) Frederic en Magali zijn hun paarden als kinderen. Dat houdt in dat ze die paarden echt heel goed laten verzorgen, met de beste dierenartsen, osteopaten of whatever en dat de paddocks Frederic helemaal niet aanstaan. Hij wil gras voor zijn paarden. Ze moeten allemaal, iedere dag, in de wei. Maar dat kan niet altijd overal.

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:39

dit is het paard met de omgevallen manenkam
Aetes

RAS Spaans-Friese hengst - vliegenschimmel
VADER Prince
MOEDER Rumba
GEBOORTEDATUM 1990
IN HET SPEKTAKEL
Vrijheid
(deze foto's staan al in het topic ervan)

dit is een ander paard die 21 is e dus geen omvergevallen manenkam
dat is templado
Afbeelding
Afbeelding

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:18

niet bij alle paarden gebeurd dat!!! damn hey waar maak jij je druk om!!! als één iemand in jou famillie iets heeft wat genetisch is bepaald stelt niet direct vast dat jij het ook krijgt! het gebeurd bij veel paarden maar lang niet bij allemaal! get over it

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:21

ik maak er geen drama over, wijs er gewoon op dat het niet het oudste paard is die wordt beweerd, maar dat het een ander paardje is
ik zeg ook niet dat dit bij alle paarden gebeurd of wel?

xMnOn

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Oude Wetering

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:25

weet iemand de site hiervan?

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:32

cavalia.net

xMnOn

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Oude Wetering

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:45

bedsankt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:47

Ik vind dat je nu wel heel overdreven bezig bent Ulestro. Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat jij niet van de show genoten hebt. Lachen

PaulineDP
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: Zwevegem - België

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:54

nikkiej_86 schreef:
Zij gaat er wel heen met men broer dus ze maken wel foto's ( als dat mag) kan ik die gratis bekijken:P


Neen, dat mag niet... De rechten voor de foto's zijn verkocht. je mag wel foto's nemen in de stallen (als je met je kaart daar binnen mag natuurlijk)

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:20

Cayenne schreef:
Ik vind dat je nu wel heel overdreven bezig bent Ulestro. Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat jij niet van de show genoten hebt. Lachen

zal er geen woorden meer over vuil maken, maar vnf je 1 woord miszegt vliegt iedereen op je nek en ik kan me maar enkel verdedigen.
ik wijs ze bv op een fout dat het niet om het paard van 21 gaat maar om een jonger en voeg er de bijhorende informatie bij over welke paarden het gaat... als dat al niet mag?
Als je het eens goed leest met de reacties erop dan merk je dat ik bv zei dat ik dat niet wist dat dat zo kon...maar als ik dan die fout toegeef, dan vliegt er weer iemand op m'n nek terwijl ik net die fout toegaf???
en als ik gewoon enkele foto's toon welk paard 21 is en welk een het ander is, dan ben ik aan het overdrijven als ik het goed begrijp?

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:26

ja dat ben je aan het doen ja! je verpest de hele sfeer voor iedereen! vind het verschrikkelijk vervelend!

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:39

Geef jij nog even een schop na zeg, na de uitleg van Ulestro.. Rolleyes

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:42

word ze hard van

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:43

Tsjongejonge.. kan dit nou echt niet op een normale manier besproken worden hier op bokt?

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:44

sorry hoor maar de hele show is ff afgekraakt hier! dat is volgens mijn niet echt de bedoeling van dit topic!
ik en anderen hebben al verschillende keren gezegd dat dit niet leuk is zow, die keren werd er gewoon doorgegaan!

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:45

Ulony schreef:
sorry hoor maar de hele show is ff afgekraakt hier! dat is volgens mijn niet echt de bedoeling van dit topic!
ik en anderen hebben al verschillende keren gezegd dat dit niet leuk is zow, die keren werd er gewoon doorgegaan!

Dan moet je een keer op die temknop drukken, inplaatst van een relletje te gaan schoppen..

En buiten dat, ze is nu toch stil! Waarom dan na 2 uur tijd nog een natrap meegeven? Dat vind ik pas flauw..

ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:21

ik heb telkens vriendelijk trg gereageerd, maar ik krijg telkens een bericht trg met uitroepingstekens...
en als foto's al niet meer mogen?
ik heb er een hele vriendelijke uitleg aan gegeven, de commentaar geaccepteerd, maar toch na hoeveel keer ik het ook probeer krijg ik het toch weer op m'n kop.
ik heb m'n mening gezegd wat ik zelf heb ervaren, de dingen die ik niet wist hebben mensen me op gewezen, voor de mensen die bv niet wisten wat zo'n nek was heb ik een foto erop geplaatst zodat ze konden zien wat het was, daarom niet slecht bedoeld, maar met gewoon foto's te plaatsen met naam van paard en de leeftijd erbij zitter er toch weer mensen op m'n kop.
mag je dan hier op bokt nie een foto plaatsen met naam, leeftijd en afstamming? of is dit ook al verboden? Begin me steeds langer af te vragen welk soort mensen hier zitten die hierdoor al anderen op hun kop blijven zitten
ik zou blijven zwijgen moest er niet telkens commentaar over mijn ervaring blijven gegeven te worden, heb het al 100keer gehoord dat het normaal was, na de 1ste keer snapte ik het ook wel hoor Bloos
en als ik al m'n posts hier nalees komt er niets aanvallend voor, buiten de 1ste post dat ik ontevreden was over de show en dat ik waar voor m'n geld had verwacht, mag een mens dat ook al niet? en een forum is toch vrije meningsuiting, maar volgens veel mensen mag je dit hier ook al niet of er zitten tientallen mensen op je dak
ik wilde hier geen drama van maken, ook geen herrieschoppen, maar andere mensen hier beweren dit van wel terwijl ze zelf bezig aan het herrieschoppen zijn en maar blijven reageren over die ene post waarna ik steeds weer een uitleg geef wrm en waarna ik weer een boze post trg krijg.
wat echt een viseuze cirkel is. Ik kan niet blijven zeggen dat ik het ondertsn al weet wat die nek is of die bultjes,...
Wat moet ik doen, mij verontschuldigen omdat een paard een omgevallen nek heeft? Ik kan daar niet aan doen hé, of dat er eentje bultjes heeft, hij zal het wss plots gekregen hebben omdat ik hier zit te typen, of dat ze achter de tent buiten zitten op hun rustdag, hmmm denk dat ik magische krachten aan het krijgen ben Cool
Laatst bijgewerkt door ulestro op 19-04-07 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:27

ik vond ook niets verkeerd over wat ulestro zei.
We waren misschien een beetje offtopic aan het gaan door te discussieren over een 'klapnek'.
Ik kan het goed begrijpen dat iemand die dit niet kent er zich vragen over stelt.
De meeste mensen zitten op bokt om bij te leren Knipoog mede mijzelf Vork
Dus dat mag dan toch?
Over dat ze de show niet mooi vind is haar mening.
En dat heeft ze precies 1X gezegd. Dus daar draaft ze toch niet over door?

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:29

Milly_ schreef:
ik vond ook niets verkeerd over wat ulestro zei.
We waren misschien een beetje offtopic aan het gaan door te discussieren over een 'klapnek'.
Ik kan het goed begrijpen dat iemand die dit niet kent er zich vragen over stelt.
De meeste mensen zitten op bokt om bij te leren Knipoog mede mijzelf Vork
Dus dat mag dan toch?
Over dat ze de show niet mooi vind is haar mening.
En dat heeft ze precies 1X gezegd. Dus daar draaft ze toch niet over door?

Vind ik dus ook Ja Vandaar dus mijn berichtjes van net.
Ik vind dat Ulestro het netjes heeft afgehandeld, dan verdient ze geen trap na