Vlakbij mijn ouders rijden regelmatig mensen met paarden over de stoep. Het is een gewone 50 weg en echt hard wordt daar niet gereden. In die situatie is het dus echt onnodig om op de stoep te rijden. Bovendien is paardenpoep op de stoep niet zo prettig voor mensen met rollators en kinderwagens. Het gaat zo tussen die wieltjes zitten

Maar ik ken inderdaad ook de niet paardvriendelijke automobilsten etc. Mensen die heel dicht langs je rijden, extra gas geven etc. Ik heb zelfs eens een keer voor een stoplicht moeten wachten met 2 idioten achter me...Ze stonden zowat op de hakken van mijn paard, gingen expres de mziek heel hard aanzetten en gas geven. Gelukkig reageerde mijn paard toen koel want anders had ik het misschien niet na kunnen vertellen. Een andere keer heb ik bijna een fietser geraakt. Ik voelde toen dat Cookie iets eng vond en vroeg die meneer even te wachten. Dan zou ik de ruimte hebben rustig langs dat enge ding te gaan. Die meneer zei dat hij er niets mee te maken had....en fietst gewoon door. Paard was bang en sprong opzij..meneer fietst van schrik tegen een muurtje en geeft mij de schuld.... Terwijl ik echt heel vriendelijk gevraagd had te wachten.
Er zijn gelukkig ook mensen die het wel goed doen. ik kom regelmatig de vuilniswagen tegen en die zet dan speciaal de zwaailichten uit, ze wachten met de bakken kiepen etc. Daar zwaai ik altijd erg vriendelijk naar!
Normaal gesproken rijd ik trouwens op de weg alleen bij drukke 80 wegen etc ga ik op het fietspad rijden. Ik sorteer ook weleens voor bij stoplichten