Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:05

Las er nog een stukje van in de krant.

Er stond zelfs dat die motorrjiders nog hebben staan kijken op een afstand en toen hard zijn weggereden.
Ze worden wel door de politie gezocht!

het is toch niet te geloven dat mensen dit voor de lol doen! Echt niet normaal meer!
Boos!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:44

kan hier zoooooooooooooo boos om worden.

Zet die gasten op een leuke hengst en stuur ze het bos in.... ik regel wel een lawaaimaakding..... Lachen)) kunnen wij ook even lachen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:58

Mando schreef:
kan hier zoooooooooooooo boos om worden.

Zet die gasten op een leuke hengst en stuur ze het bos in.... ik regel wel een lawaaimaakding..... Lachen)) kunnen wij ook even lachen.

En nog een paard getraumatiseerd... Clown

SpankerFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:11

Oh wat kan ik hier echt vreselijk boos om worden.
Gister nog reed ik in het bos(Soest, korte Duinen) wij hebben hier een plaatje voor nodig wat 70 euro per jaar kost. Veel paden zijn soms ontoegankelijk omdat staatsbosbeheer constant bezig is met het omzagen van bomen ed. En we hebben een echte boswachter die je op het minste of geringste aanspreekt. Nu was ik gister gewoon op een pad aan het rijden waar ik al 5 jaar over heen rijd. Maar de boswachter ( met sigaar in de mond) hield mij aan en zei "zo jongedame wat ben jij aan het doen, waarom rijdt jij niet over het ruiterpad" stomverbaasd zei ik nog "maar dit is toch een ruiterpad" Maar nee dat was dus een menpad en daar mocht ik niet overheen als ruiter, en dan gebeuren er ongelukken, terwijl grotendeels van de paden dus gemengde paden zijn, dus voor ruiters en menners. En dan gebeuren er geen ongelukken? Nu zegt de boswachter nou zoek maar het ruiterpad op. Dat doe ik maar moest weer door een stuk bos omdat hij en zijn vriendjes een tractor en zijn vette jeep op hadden geparkeerd Boos! Achter mijn rug om zegt hij tegen de mannen die met hem daar waren: "simpel volk he dat paardenvolk, snapt ook helemaal niets" Boos! Boos! Boos! Boos!
Wat had ik hem zitten. Nu rijd ik verder en de boswachter blijft gewoon lollig praten met sigaar in zijn mond en blijft daar staan. Terwijl ik verder rijd kom ik 3 jongens tegen in het bos met een scooter die een fikkie aan het stoken waren!!!.

Om een lang verhaal kort te maken. Als die vent is ophoudt met ruiters aanhouden voor onbenullige dingen en eens naar zulke jongens op zoek gaan dan zouden misschien een stuk minder ongelukken gebeuren.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:17

heb het helaas zelf ook meegemaakt een paar weken terug. was aan rijden met stalgenoot toen er opeens 2 gasten achter ons opdoken en ook achter ons bleven rijden terwijl de paarden aan de kletter gingen. die van mij begon te bokken waardoor ik er naast lag, gelukkig droeg ik me cap want kwam vol daar op terecht. gelukkig kon ik ook me pony vasthouden anders was ze zeker verder gegaan en andere paard er natuurlijk achteraan. dit was op de weg, waar ze met die dingen niet eens mogen komen!!

heb er een gekneusde pols en gekneusde hamstring aan overgehouden. en ik moet nu weer naar buiten gaan durven, zat midden in me endurance training die nu dus op zijn gat ligt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:40

Spanker, hier stond laatst een opiniestuk over in de Bit. Dat Natuurbeheer teveel regeltjes opstelt, en dat dat voor de natuur helemaal niet goed is. Ik herkende het (gelukkig) helemaal niet, maar het is precies dit boswachtersverhaaltje.
Wat een kul zeg, gelukkig is het bij ons niet zo moeilijk, nog nooit een boswachter tegengekomen in 9 jaar tijd.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:42

Zulke mensen kan ik nou echt boos om worden, is het zo moeilijk om een paar seconden rustig aan te doen als je een paard passeert? volgens mij niet, maarja, Boos!
Gisteren op het strand was er ook een motorrijder die lekker hard ging, en wij met onze paarden. maar hij remde wel af en ging er met een grote boog omheen Haha! zo hoort dat Haha! Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:11

Er moet wel een verschil gemaakt worden tussen mensen die het gewoon niet snappen (99%) en die ene procent die bewust een ongeluk willen veroorzaken zoals deze lieden en zoals rachelthinka omschrijft.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:05

darwin schreef:
En maar zeiken : iedereen moet een mendiploma of ruiterbewijs hebben want dan gebeuren er minder ongelukken met paarden in het verkeer terwijl de meeste ongelukken juist gebeuren door het asociale gedrag van de andere weggebruikers....................dat ze die klojo's maar eens een diploma laten halen Boos!
Die pony zal wel weer voor zijn leven verknald zijn door die sukkels.
Ik wens de eigenaren en de pony veel sterkte toe.

Helemaal mee eens Knipoog

Sterkte aan de eigenaren en hun pony. Ach gut Hoop dat de pony niet voorgoed verpest is hierdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:41

Ongelovelijk... Die motorrijders mogen ze van mij veroordelen wegens poging tot moord.

Hopen dat de menners + pony er snel weer bovenop zijn, het zal je maar gebeuren

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:48

Schandalig!

Zo'n eenzijdig met aannames vol subjectieve waardeoordelen geschreven stukje.

Wat er ook er gebeurt is, deze journalist hoort ontslag te krijgen.

Ik heb geen idee wat er hier aan de hand was en kan/wil geen 'partij' kiezen.

Het enige feit wat ík eruit haal = menners hebben paard niet onder controle in het verkeer

Of die motorfietsen crossmotoren waren is geen feit, of ze opgevoerd waren is geen feit, of ze wettelijk teveel lawaai maakten is geen feit, of ze in de gaten hadden dat ze opjoegen is geen feit.
Het is zelfs niet helder of ze soms gestopt waren en doorreden toen ze zagen dat er hulp verleend werd.
Ze hadden volgens de menners wel goede helmen op en beschermende kleding aan.
Míj wordt verder niets helder uit dit verhaal, behalve een hoop vooroordelen.

Er is hier sprake van een voor de menners en hun paard vervelend ongeval en een stuk slechte jounalistiek.

HC

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:53

Sorry hoor maar dan lees ik iets anders als jij. Beetje lastig wederhoor als de veroorzakers doorgereden zijn he?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:40

Het feit dat ze niet het fatsoen hebben gehad om zich bekend te maken om zo eventuele schade te kunnen regelen zegt mij anders genoeg Huertecilla.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:39

Ellebel schreef:
Het feit dat ze niet het fatsoen hebben gehad om zich bekend te maken om zo eventuele schade te kunnen regelen zegt mij anders genoeg Huertecilla.

Hoezo? Wat zou er eventueel 'geregeld' moeten worden?
Je gaat uit van jouw eigen associatie met subjectieve verhaal.
Stel jij rijdt met jouw brommer langs een paard, dat schrikt, ruiter valt en twee voetgangers helpen. Wat moet jij dan nog?! De schuld krijgen van iets waar je part nog deel aan hebt?!

Hierbij komt een oud chinees gezegde. 'Stop nooit om je schoenen vast te maken in het aardbeienveld van jouw buurman.'
Hier in Sevilla is vorige zomer een automobilist doodgeschoten na een 'aanrijding' van een kind. Meisje rende tussen twee vuilcontainers de straat op. Langzaam rijdende automobilist reageeert achterlijk snel en stopt op tijd doch meist valt van de schrik voor de auto. Man stapt uit om te kijken of... en wordt doodgeschoten door pa die op het gegil van panische ma afkomt.

Op basis van het bericht weet ik gewoon NIETS. Alleen dat twee menners een paard hebben dat geschrokken is en dát veroorzaakte het ongeval. Even in algemene termen vertaald verloor de bstuurder van paard en wagen de macht over het voertuig.
Wat de context was, is de vraag die door dit soort stemmingkwekend journalisme niet beantwoord wordt.

HC

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:45

Die jongens hebben geweten dat ze dit ongeluk veroorzaakt hebben, het is ronduit onfatsoenlijk om niet even te gaan checken hoe het met de slachtoffers is. Behalve als je het expres veroorzaakt hebt, dan wil je niet gepakt worden of schade betalen natuurlijk.
Maar blijkbaar zijn de fatsoensnormen in Sevilla anders dan hier Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:46

Huertecilla schreef:
Stel jij rijdt met jouw brommer langs een paard, dat schrikt, ruiter valt en twee voetgangers helpen. Wat moet jij dan nog?! De schuld krijgen van iets waar je part nog deel aan hebt?!

Als dat paard schrikt van mijn brommer stop ik ja, ook al ontfermen zich 100 man over het slachtoffer. Kwestie van fatsoen.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:47

Het is niet alleen in de "natuurlijke topics" dat @huertecilla een uitgesproken mening heeft.
Ik krijg steeds weer de bibbers van die man.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:50

Verschrikkelijk, maar je kunt er helaas niet zoveel aan doen.
van mij mogen ze die dingen afschaffen, maar dat zeggen ze ook van onze hobby Knipoog

Wij komen ze ook veel tegen tijdens het rijden, en mijn merrie is er echt niet van gecharmeerd, logisch ook, het is ook iets waar ze nooit aan wennen, heel begrijpelijk, en ik vindt het altijd zo lastig peilen waar ze in het bos precies zijn, ik ga nooit op het geluid af, maar helaas zijn ze op die strontdingen zo snel dat je zo helaas wel tegen komt.

Ik heb het er echt niet op en mijn paard ook niet

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:23

dollemina schreef:
Het is niet alleen in de "natuurlijke topics" dat @huertecilla een uitgesproken mening heeft.
Ik krijg steeds weer de bibbers van die man.

Ik krijg ook de indruk dat ik heeeel anders (ouderwets?) ben opgevoed dan huertecilla Bloos!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:25

nou lekker zijn dat zou mijn grootste angst ook zijn om ooit zulke mensen tegen te komen

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:30

Jeetje, echt schandalig!

Ik heb in het bos ook een keer een crossmotor bezig gezien, gelukkig zag hij mij niet want ik was echt bang dat hij nog een keer langs zou komen...

Echt héél erg schandalig Boos!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:50

Meestal zijn ze wel o.k. hoor, zetten ze hun motor af of rijden gewoon de andere kant op als ze me zien.
Sterker: ik vind het altijd belangrijk dat ze me WEL zsm zien.

Maar dit zijn gewoon horken geweest. Stoom uit je oren

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:15

HC dat is regelrechte onzin. Mijn paard is ook verkeersmak, maar als er een hele lange tijd 2 brommers met lawaai achter me zit gaat de mijne ook in opstand. Deze 2 personen hebben beuwst achter de pony gereden, ze hebben alle ruimte gehad om er voorbij te gaan, dat deden ze niet. Kan me voorstellen dat de pony op hol sloeg. Wij hebben hier in Dordt heel veel asociale mensen, dit is expres gebeurd en niet zomaar een ongelukje Stoom uit je oren

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:22

Ik vind wel dat je alleen met je pony de straat op moet gaan als hij echt verkeersmak is.. Ik heb deze pony een paar keer bij ons op stal voor bij zien "stijgeren" want het beestje gaat dus gewoon de lucht in zodra hij een ander paard ziet. Ik vind niet dat je pony dan verkeersmak is. Maar je kan de schuld niet alleen aan de pony geven, niet alleen aan de menner(s) en ook niet alleen aan de motorrijders. Maar zoals het in de krant stond dat ze express er achter bleven rijden, ook al gebaarde de vrouw dat ze er langs moesten gaan en dat ze na het ongeluk ook gewoon door reden dat is idd echt gewoon onbeschoft en asociaal Boos!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:45

Sjeetje, en ik alleen buiten met me paard, ook in Dordt! Bloos

Sterkte! Ach gut