Jongetje gewond na trap paard.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Jongetje gewond na trap paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:32

Zolang we niets weten kunnen we beter maar helemaal niets zeggen meer in dit topic. Want is het toch alleen maar speculatie.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:36

nou, ik vind het "nuttig" om dit soort berichten wel te lezen want daar word ik zelf ook weer alert van. Soms vergeet je wel eens dat je met een vluchtdier werkt. En je kan het er best met elkaar over hebben, als er maar niet gelijk wijzende vingertjes en voorbarige conclusies om de hoek komen kijken.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:39

Omg dat is vlakbij! Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat blijkt maar weer.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:45

ik vind sowieso dat paarden niet op de openbare weg horen. ik vind dat er gewoon overal naast fietspad waar paarden komen ook ruiterpad moet komen. maar dat is misschien wel ver gezocht. Maar niet iedereen weet dat paarden schoppen schrikdieren zijn en dus kunnen schoppen. Ik had toen ik 4/6 was ook bijna trap van paard gehad omdat ik dat niet wist.
Laatst bijgewerkt door Bokkiej op 01-02-07 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:49

miss_jumpy schreef:
nou, ik vind het "nuttig" om dit soort berichten wel te lezen want daar word ik zelf ook weer alert van. Soms vergeet je wel eens dat je met een vluchtdier werkt. En je kan het er best met elkaar over hebben, als er maar niet gelijk wijzende vingertjes en voorbarige conclusies om de hoek komen kijken.

Helemaal mee eens Miss_jumpy. Wij moeten ook steeds alert blijven en ons realiseren dat we een vluchtdier onder onze kont (danwel aan een touwtje of voor de wagen) hebben. Ik zou ook niet weten wat mijn paard in zo'n geval zou doen, hoewel ik hem echt nog nooit naar een mens heb zien trappen (en naar een ander paard alleen als er eerst naar hem getrapt wordt).

Ik zou zoiets niet mee willen maken!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:49

Jeetje wat vreselijk zegg.. hopen dat hij er weer gou boven op komt Ach gut

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:51

Bokkiej schreef:
ik vind sowieso dat paarden niet op de openbare weg horen. ik vind dat er gewoon overal naast fietspad waar paarden komen ook ruiterpad moet komen. maar dat is misschien wel ver gezocht. Maar niet iedereen weet dat paarden schoppen schrikdieren zijn en dus kunnen schoppen. Ik had toen ik 4/6 was ook bijna trap van paard gehad omdat ik dat niet wist.

Ja dat klopt, denk even na, dat kan toch niet....

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:52

Ik denk toch na, daarom type ik ook: maar dat is misschien wel ver gezocht!?!?!? Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:56

Maar je vindt wel dat paarden niet op de openbare weg mogen komen?

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:00

Dat is niet mis zeg...
Ik hoop ook dat het jongetje helemaal weer herteld.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:05

@ ikbenellen: Ik vind dat idd ja. Niet alles draait om paarden toch? Hoeveel ongelukken heb ik wel niet gelezen?
Rustigge weggetjes vind ik iig niet erg of brede weggetjes. maar van die kleine fietspadden vind ik het onveilig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:06

Ik vind dat paarden best op de openbare weg mogen komen (vind ik juist leuk, je ziet ze bij ons in het dorp dagelijks en ik kom met mijn eigen paard ook op de weg natuurlijk, anders kan ik het bos niet in Knipoog ), maar ik vind ook dat de medeweggebruikers wel iets meer mogen leren over paarden op de weg. En dan heb ik het even niet over dit tragische ongeval. Maar vooral even over 'idioten' in auto's e.d. Want die kom ik helaas nog iets te vaak tegen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:11

Nadya schreef:
Ik vind dat paarden best op de openbare weg mogen komen (vind ik juist leuk, je ziet ze bij ons in het dorp dagelijks en ik kom met mijn eigen paard ook op de weg natuurlijk, anders kan ik het bos niet in Knipoog ), maar ik vind ook dat de medeweggebruikers wel iets meer mogen leren over paarden op de weg. En dan heb ik het even niet over dit tragische ongeval. Maar vooral even over 'idioten' in auto's e.d. Want die kom ik helaas nog iets te vaak tegen.

Mee eens.

Nu even niet over dit ongeval pratend.

Kijk eens hoe onverantwoordelijk sommige auto-mobiliste met 80 vlak langs je voorbij scheuren.
Ik loop tegenwoordig demonstratief met mijn paard midden op de weg en als ze afgeremd zijn dan ga ik opzij.
Dan heb ik gelukkig een paard die totaal nix om auto's geeft, maar ja ook zij kan een keer schrikken van het een of ander. T blijven dieren.

Ik zou het een goed plan vinden dat ze suks ook meenemen met rijlessen enz...

lady4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:14

Jeetje .. zou wel erg pijn hebben moeten gedaan.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:14

ja echt heel erg voor voor dat jongetje....
maar zo meot je toch altijd uitkijken wat er KAN gebeuren met paarden! en ik vind ook wel dat paarden op de openbare weg mogen.. maar ik vind dat de mensen wel wat meer moeten uitkijken als er een paard op de weg loopt met of zonder iemand erop..

zo had ik dus dat ik een buitenrit ging maken en mijn paard is goed verkeersmak en toen ging plotesling een vrachtwagen de heletijd toeteren en me paard kwam bijna op de weg voor een auto..... sommige mensen moeten in zo un geval beter nadenken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:22

Ik rij nog niet op mijn paard, maar ik wandel een paar keer per week met hem langs de weg (waar je maar 50 km mag, maar het is een lange weg, dus wat doen velen; scheuren en inhalen, terwijl ik op het aangrenzende fietspad loop. Zo eentje met onderbroken lijnen. We lopen dus op dezelfde weg Boos! )

Bij vrijwel elke wandeling zitten wel een paar idioten, die echt doodeng doen. Laatst kwam er een knalgele vrachtwagen aan, die mijn jonge paardje doodeng vond, maar gelukkig hield die chauffeur wel rekening met ons (hij ging langzamer rijden en nam een ruime bocht). Dat kan ik enorm waarderen en dan steek ik ook mijn hand op met mijn allerliefste glimlach om even te bedanken. Haha!
Maar veel mensen zijn ronduit asociaal en beseffen niet hoe gevaarlijk ze bezig zijn. Boos!
En mijn paard moet het toch een keer leren, dus tja, ik wandel maar regelmatig met hem (en dat gaat op zich ook hartstikke goed).

Dat was effe off topic, sorry.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:24

@ naya, jaa daar ben ik het ook mee eens!! daardoor gebeuren de meeste ongelukken Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:25

in en in triest.
ik wil wel graag reageren op de mensen die zeggen tegen de richting in te rijden.
Als je op een smalle weg rijdt en van de overkant en van jouw kant komt een auto rij jij af op de auto die jou tegemoet komt, hierdoor moeten jullie beiden stil blijven staan met alle gevolgen van dien.
Rij je met het verkeer mee, kan de auto achter je blijven, jij kunt doorstappen en als de weg vrij is kan de auto jou passeren.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:34

Arm kind.. het is daar ook zo'n smalle rotweg

ben blij dat mijn paard niet zulke losse voeten heeft maar ja je weet nooit hoe een paard kan reageren. Hij zou me zomaar kunnen verrassen uiteraard.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:36

pff wat ernstig.
hopelijk komt het goed met het jongetje.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:47

Jeetje, het zal je maar gebeuren, zowelvoor het jongetje als eigenaresse van het paard,
Zij zal uiteindelijk wel verantwoordelijk worden gesteld voor haar paard....

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:48

dat denk ik ook. Maar ja, wij zijn er niet bij geweest etcetra. dus ik zeg maar niks meer

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:51

jeetje! Dat is schrikken voor familie maar ook de eigenaar van het paard. Ik vind dat de wet zijn regels een beetje moet gaan aanpassen want ik ga echt never nooit met mijn shet gewoon op de weg lopen.

hoop dat het jongentje der snel boven op komt!

missMuppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:52

arm kindje, maar het paard trapt niet zomaardie eigenaresse zou ook wel geschrokken zyn. het was haar paard. Verdrietig vind het zielig voor het jongetje en dat paard ook wel een beetje, die d8 natuurlijk dat hij aangevallen werd en trapt daarom naar 8er. het is oorspronkelyk wel een vluchtdier. en als je een paard passeert moet je langzamer fietse en een geluid make vanaf dat je een stukje verder fietst tot voor het paard, neurieen ofso...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:53

veel sterkte voor het jochie en de betrokkenen Ach gut
Ik hoop dat hij er niets ernstigs aan overhoud, Ach gut