Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirs_86

Re: Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:24

ik ben het er ook niet mee eens, maarja tegenwoordig kan alles in nederland.

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:25

dymphy schreef:
ik weet dat het niet over mij paarden gaat en tuurlijk vindt ik het zielig voor pablo hoe die behandelt wordt ik probeerde er alleen wat mee te zeggen meer niet

Als ik me niet vergis zou je 1 á 2 pagina's terug nog dat je het gewoon vond kunnen?
Kan zijn dat je van mening verandert, maar volgens mij is dit niet je eigen mening.
Laat je niet teveel beinvloeden door wat andere vinden maar blijf bij je eigen mening.

Sorry als ik het fout heb, maar vind het nogal raar dat je zo ineens van mening verandert,. Bloos

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:25

ik vind het leuk voor het jongie dat hij zijn pony mag houden...
maar om er nou eentje in je achtertuin te laten Verward
ik hoop dat hij snel een weitje vind voor z'n knolie Haha!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:27

Ik vind het gaf dat de jongen heeft gewonnen! En een ruimte van 12 bij 12 is toch zeer royaal voor een shetlandertje?! ik neem aan dat hij hier ook wel los loopt. de jongen is gek met de pony, en de pony ziet er goed uit. Hij wandeld met de pony stond er ook.
Stankoverlast zouden de buurtbewoners niet hebben van 1 klein pony'tje als zijn drolletjes netjes worden opgeruimd. De mensen die deze pony hebben zijn vast niet ervaren mensen met paarden, maar ook hun kunnen dat leren toch, geef ze dan die kans en help.

Hoeveel paarden staan er niet nog in een stand? of 24/7 op een stalletje wat nog niet eens aan de afmetingen van 3x3 voldoet? Ik vind dit echt en beetje overdreven gezeur in de media, ga eerst kijken, helpen, en als er echt dingen zijn die niet kunnen, mishandelingen van het dier e.d, zeur dan. want pas dan is het terecht dat er een zaak voor de media van wordt gemaakt.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:28

Nou ik vind het ook geweldig dat de jongen gewonnen heeft, bewijst maar weer dat woningbouwvereniging uit zijn nek kletst, anders hadden ze ook wel brieven op tafel kunnen leggen van buurtbewoners die het er niet mee eens zijn.
Bovendien vind ik de ponie er niet slecht uitzien.
Misschien een leuk idee voor iemand die in de buurt woont om de jongen paardenles te geven voor de verzorging, zodat hij niks over het hoofd kan zien, is misschien nog leuk ook i.p.v. speculeren hier op bokt.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:31

Getrouwtrek, welles-nietes-kwestie... Als iemand besluit out of the blue een paardje in zijn tuin te gaan houden, zeker als die beslissing door een 10-jarige op eigen initiatief genomen is, vraag ik me serieus af of er wel bij stil wordt gestaan dat er wel wat meer bij komt kijken qua zorg. Een paard is wel even iets anders dan een hond!

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:33

bijoekimmie schreef:
Nou ik vind het ook geweldig dat de jongen gewonnen heeft, bewijst maar weer dat woningbouwvereniging uit zijn nek kletst, anders hadden ze ook wel brieven op tafel kunnen leggen van buurtbewoners die het er niet mee eens zijn.
Bovendien vind ik de ponie er niet slecht uitzien.
Misschien een leuk idee voor iemand die in de buurt woont om de jongen paardenles te geven voor de verzorging, zodat hij niks over het hoofd kan zien, is misschien nog leuk ook i.p.v. speculeren hier op bokt.

Nou ik ben het helemaal met je eens Vingers aflikken

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:36

Jamezy:Alsof een hond niet goed verzorgt hoeft te worden .Ik zie geen verschil hond of paard ,muis konijn enz ,ze moeten toch allemaal goed verzorgt worden.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:51

waar maken mensen zich druk om? Die tuin is altijd groter dasn een stal, en als er ngoed voor word gezorgd, leuk toch Lachen

sarah79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:20

Ach als die jongen en zijn ouders goed voor het beestje zorgen is er toch niets aan de hand!
bovendien net als meerdere mensen hier 12*12 is echt niet zo klein. En ten 2de ze hadden een verklaring van de dierenbescherming, ik geloof niet dat die mensen daar onkundig zijn

(denk dat er genoeg adressen zijn waar de DB niet moet komen kijken omdat daar de omstandigheden slechter zijn)

Maar over dit onderwerp kun je nog jaren over door discussieren maar we zullen er nooit uitkomen Haha! Iedereen heeft zijn eigen mening en ideen en das prima.

dus ik hoop dat die jongen en de pony nog jaren samen veel plezier hebben Cool

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:45

sarah79 schreef:
Ach als die jongen en zijn ouders goed voor het beestje zorgen is er toch niets aan de hand!
bovendien net als meerdere mensen hier 12*12 is echt niet zo klein. En ten 2de ze hadden een verklaring van de dierenbescherming, ik geloof niet dat die mensen daar onkundig zijn

(denk dat er genoeg adressen zijn waar de DB niet moet komen kijken omdat daar de omstandigheden slechter zijn)

Maar over dit onderwerp kun je nog jaren over door discussieren maar we zullen er nooit uitkomen Haha! Iedereen heeft zijn eigen mening en ideen en das prima.

mee eens

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:13

sarah79 schreef:

Ja, hij staat al op marktplaats Rolleyes

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:33

In een tuintje van 12 bij 12 en wordt af en toe? op een nabij gelegen veldje uitgelaten. Ach ja, ik vindt het zielig.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:40

Ik vind het echt schandalig...
Een inpulsaankoop van een jongetje van tien, waar zijn die ouders dan in godsnaam mee bezig ??
En wat dacht je straks van oud en nieuw ??
Te triest voor woorden... en idd de pony is anderhalf, die wordt echt niet opgevoed door een jongetje van tien
Ze halstertje zit trouwens ook lekker strak... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Hackie op 18-12-06 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:43

Ik vind het niet normaal dat zo'n beest word gehouden op een achtertuintje dat nog kleiner is dan onze tuin Lips are sealed Binnen de kortste keren is het een grote modder bende en weet ik het wat. Lekker hoor, als buren, je wilt niet weten hoe het gaat stinken als die urine gaat liggen broeien in de zomer.
Ik vind het niet kunnen, ronduit belachelijk gewoon. Scheve mond

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:55

Hoorde net op de radio de vader van het jongentje, De pony staat momenteel ergens anders want ze kregen een boete van 250 euro per dag dat hij in de tuin stond toen de zaak nog liep.
Hij komt pas in januari weer terug in de tuin want er moet eerst een schuurtje gebouwd worden in de tuin omdat het nu kouder wordt...

Dus er komt een schuur/stalletje voor de pony, waardoor het vrije loopoppervlak van het dier dus nóg kleiner wordt.
Dat is hetgene waar ik dus het meest mee zit, dat de vrije uitloop van de pony niet groter is dan 12x12. Ik vind dat een paard of pony dagelijks zn benen grondig moet kunnen strekken op een stuk waar dat ook echt kan, een groot stuk waar ze zich lekker kunnen uitleven. En helemaal een jong dier moet goed bewegen om te kunnen volgroeien.
12x12 is misschien een leuk stukje, maar niet groot genoeg om even lekker te crossen, en dat heeft een paard gewoon nodig vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:59

silverbrumby schreef:
Ik vind het gaf dat de jongen heeft gewonnen! En een ruimte van 12 bij 12 is toch zeer royaal voor een shetlandertje?! ik neem aan dat hij hier ook wel los loopt. de jongen is gek met de pony, en de pony ziet er goed uit. Hij wandeld met de pony stond er ook.
Stankoverlast zouden de buurtbewoners niet hebben van 1 klein pony'tje als zijn drolletjes netjes worden opgeruimd. De mensen die deze pony hebben zijn vast niet ervaren mensen met paarden, maar ook hun kunnen dat leren toch, geef ze dan die kans en help.

Hoeveel paarden staan er niet nog in een stand? of 24/7 op een stalletje wat nog niet eens aan de afmetingen van 3x3 voldoet? Ik vind dit echt en beetje overdreven gezeur in de media, ga eerst kijken, helpen, en als er echt dingen zijn die niet kunnen, mishandelingen van het dier e.d, zeur dan. want pas dan is het terecht dat er een zaak voor de media van wordt gemaakt.

Ik ben het helemaal met je eens !

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 21:01

Echt te schandalig voor worden!

Een IMPULS aankoop van zo'n klein gozertje? Hoe hebben uberhaupt die vorige eigenaar die pony aan zo'n klein gozertje mee kunnen geven? Ik bedoel maar verantwoordelijkheid. Ik snap ook niet hoe hij het in zijn hoofd haalt, EN DIE OUDERS.... om dat toe te laten. Laat hem lekker een nintendo kopen ofzo, en laat die pony lekker met vriendjes buiten rennen. tsk. belachelijk dat dit uberhaupt HEEFT KUNNEN PLAATSVINDEN...

het moet toch niet gekker worden.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:24

kunnen wij er nix aan doen ofzo met z'n alle?
de pony moet in ieder geval ergens anders geplaatst worden tussen vriendjes...

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:48

Nou wat er al word gezegt de dierenbescherming zit er ook achter en die zijn niet achterlijk. Ik zelf het 1 Fries en 2 pony,s in de achtertuin staan, die komen elke dag buiten. En mijn tuin is 10 bij 35 m mijn paarden staan op de laatste 10 m. Ik heb achter bij mij een stuk grond van 17 bij 50 waar ze de benen kunnen strekken. Ik ben niet bang dat er niet goed voor gezorgt word, en ik denk dat ze nu ook wel het nodige advies krijgen van de dierenbescherming. En die zullen heus wel contact blijven houden. Zo is dat ook gegaan bij mensen in het dorp die worden ook in de gaten gehouden. Maar ben toch wel benieuwt hoe dit afloopt.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:00

De liefde van de jongen voor zijn ponie zal groot zijn, of hij nu een shetlander of en deense dog heeft, als het kind gelukkig is, wat zijn dan onze zorgen. Dit paardje krijgt aandacht, en daarbij als hij teveel weide krijgt staat hij mischien binnen de kortste tijd bevangen. Bij ons in het dorp staan verschillende shetlanders in de weide, geen schuilhok, daar staat een klein veulentje bij zijn mama, zoals het hier de laatste dagen geregend heeft, wel die diertjes zijn in mijn ogen meer sukkelaartjes dan de ponie van het jongetje

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:13

De DB noemt alles wat water en eten krijgt 'goed verzorgd'
Ik ken een stal waar paarden in een hok hun kont niet kunnen keren, tot de kogels in de stront staan, het daglicht de hele winter door niet zien en waar je haast een zuurstofmasker nodig hebt als je daar door heen wil lopen. De DB is langs geweest op een dag dat er net opgestrooid was, zoals daar eens in de 2 weken werd gedaan. ( onder die laag schoon stro lag nog steeds die bult stront van de hele winter, en nee, dit was anders dan een oppotstal, het was gewoon een sompige vieze natte stinkbende )
De DB is weggegaan met de melding dat de dieren goed verzorgd werden, ze hadden immers onderdak, water en voer ( verschimmeld kuil, dat terzijde ) ter beschikking....
Dus aan de uiting van de DB in dit geval hecht ik niet veel waarde...

Teveel in de weide en dan bevangen ben ik het mee eens, is ook absoluut niet goed, maar er zijn meer dingen om de benen te strekken dan een weide alleen Knipoog ( denk aan grote paddock of een bak van 20 x 40 )

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:04

leuk voor het jongetje dat hij de pony mag houden, maar vind het toch wel sneu voor het dier.
Een paard hoort niet in een tuin, moet goed verzorgd worden en moet af en toe eens kunnen rennen en spelen met soortgenoten.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 08:56

Dana01 schreef:
whahaha geweldig Ja
blijft een feit dat een pony in de weide hoort met vriendjes, maar ik vind het geweldig dat zo'n jongetje het wint van een groot bedrijf Ja

Idd haha

Groetjes

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:30

Nou fijn hoor voor die pony, alleen in een achtertuin...
Vind het gewoonweg schandalig! Jongetje kocht hem voor €100 over internet na zijn vader is lief aan te hebben gekeken....
Vraag me af of ze wel verstand hebben van paarden, en dan is hij nog maar liefst 1 1/2 jaar... ik kan er niks goeds over verzinnen!!!