Pony moet weg uit haagse tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blowdiene

Re: Pony moet weg uit haagse tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:46

ach laat die jongen toch lekker...!!!
een pony is een achtertuin is toch niet zo vreselijk..?? zolang ze hem maar af en toe lekker de benen laten strekken...lekker buiten met hem gaan rennen, maar hem dan meteen weg halen omdat hij in het huis rod loopt...? nee dat vind ik onterecht...

ik wil ook heel graag een pony en als ik een hle goedkope vind slat ik hem mischien ook wel in de tui.... oke onze tuin is aardig groot, maar of mijn moeder daar nou zo blij mee is...

als die jongen goed voor die pony kan zorgen en hem goed voert, borstelt enz.. waarom maken we er dan zo een probleem van..?? ik vind het zielig als hij nu opeens weg moet terwijl hij eerst mocht blijven. dat kind heeft waarschijnlijk al een sterke band met dat beestje opgebouwd. en jij zou het toch ook niet leuk vinden dat je je paard/pony opeens zou moeten verkopen..??

zo ik heb gesproken Vork

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:49

lejo schreef:
ban helemaal niet direct tegen pony's in tuinen, maar als ik dit lees gaat het ondanks waarschijnlijk goede bedoelingen toch niet helemaal goed met de verzorging van het dier. En de opmerking, het dier zit er blij uit ofzo, dat slaat natuurlijk nergens op, een dier denkt niet als een mens en als hij niet anders weet is hij al gauw blij hoor, geen pijn en eten is voor zo'n dier het belangrijkst, ook al kan het beter, dat weet zo'n beest niet, die gaat niet staan denken, konn ik maar met soortgenootjes rondhuppelen ofzo. Het gaat hier ook om de buren en die zijn zo te lezen helemaal niet blij.

oe daar ga jij heel erg de mist in... paarden zijn super ionteligente dieren... ze denken niet al een mensen oke, maar als je een paard eerst in een opgesloten in een stal zet weet hij niet wat hij ziet als hij buitenkomt... en dan wil hij nooit meer terug... zeg nooit dat een dier niet kan denken..!!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:53

VeraW schreef:
ik las het vanochtend ook in de krant.
Vind dat hij ook uit de tuin moet gehaald. Vond hem er zielig uit zien arme pony.

Nou, ik weet niet of jij naar dezelfde foto gekeken hebt als ik, maar ik vond de pony er niet zielig uit zien. Ben wel benieuwd wat er nu met de pony gaat gebeuren? Blijft hij in eigendom van het jongetje, of is hij in beslag genomen of bijv. verkocht?

Ik vind het ook geen ideale situatie, een pony in de tuin. En ik kan me voorstellen dat dit overlast met zich mee zou KUNNEN brengen. Maar laten we wel wezen; een hond kan evenveel overlast veroorzaken als deze pony. Het ligt er maar net aan hoe je het aan pakt. Als je zorgt dat de mest altijd opgeruimd en tijdig afgevoerd wordt, kan je een hoop overlast voorkomen.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:11

Zolang hij genoeg te eten drinken, beweging en verzorging heeft vind ik dit zeker geen probleem.
Hij zal namelijk wel veel aandacht krijgen zo in de achtertuin. Dat zie ik 1000x liever dan paarden die de 24/7 in een box staan met hopelijk elke dag een half uurtje beweging.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:18

momo_lover schreef:
het gaat erom wat er met de mest gedaan wordt maar het is volgens mij niet verboden dan moet er heel wat paarden weg van stekjes waar ze nu staan. Maar ik denk dat iemand die onpartijdig is eens zou moeten kijken. Voor de stank en alles

Ik heb de pony met eigen ogen gezien.. En die zag er alles behalve slecht uit hoor!
En stank die komt van de 6 containers af die om het hoekje staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:20

Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand zijn pony stalde onder mijn balkon Nagelbijten / Gniffelen Helemaal als je niet van paarden houdt, want vooral in de zomer zal het neit al te frist ruiken die mest.
Ik had het idee dat die pony niet echt ongelukkig was daar, hij stond iig lekker buiten. Ik ergerde meer aan het feit dat de vader gelijk op de wensen van zijn zoon inspringt, hoeze kweek je eigen verwende nest Koe

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:25

heey. als die jOngen der goed voor had gezorgt.en wat meer van paarden afwist had het niet zo moeten Lopen. 2 jaar geleden hadden 2 meisjes in me straat 2 shetlanders in de achtertuin. en wij hebben geen kleine tuin. ze hadden van de schuur een box gemaakt. en voor hadden ze de fietsen enzo. en die andere pony stond in hun stukje gras echt groot. en ze stonden gewOon met elkaar buiten. werden op het veldje gereden. gewoon gevoert de smid kwam regelmatig. de veearts. dus ik bedoel als je rekening houd met andere kan het wel

!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:37

@blowdine: Ik zeg niet dat een paard niet kan denken, je zet het zelfs vet wat ik zei. ik zeg dat een paard niet denkt als een mens en zolang hij dus niet beter weet zal hij het niet erg vinden, zolang eten drinken en geen pijn heeft. hij kan nl. niet denken: "Oh jee die andere paarden hebben het beter dan ik, en oh jee kon ik maar met andere paarden rennen", dat kent hij nl niet dat maken de mensen ervan. En nee een paard is geen super intelligent dier, maar daar gaat het niet om en daar verschillen de meningen over.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:43

Jeetje wat een verhaal, paard in de gang wor dneit uitgelaten het is wat

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:47

Dit is achter mijn school Bloos!

Maarja, ik denk dat die mensen het 'er staat een paard in de gang' een beetje te letterlijk nemen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:00

Best wel zielig voor het paardje..
Maar je kan helaas geen uitzonderingen maken voor het jongetje
vind ik dan Knipoog

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:16

Zatilda schreef:
heey. als die jOngen der goed voor had gezorgt.en wat meer van paarden afwist had het niet zo moeten Lopen. 2 jaar geleden hadden 2 meisjes in me straat 2 shetlanders in de achtertuin. en wij hebben geen kleine tuin. ze hadden van de schuur een box gemaakt. en voor hadden ze de fietsen enzo. en die andere pony stond in hun stukje gras echt groot. en ze stonden gewOon met elkaar buiten. werden op het veldje gereden. gewoon gevoert de smid kwam regelmatig. de veearts. dus ik bedoel als je rekening houd met andere kan het wel

!

Waar kan jij uithalen dat dat jongentje niet goed voor ze ponytje zorgt?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:56

Ik vind iedereen wel snel met zijn conclusie hoor. Een shet kan best gehouden worden op een redelijke tuin met een schuilhokje. Je moet alleen zorgen dat je de mest afvoert en dat kan gewoon in de GFT container. Hoeveel jongens en meisjes mogen er wel niet een pony? Zijn dat allemaal verwende nesten? Je weet niet precies hoe het gegaan is, misschien had pa hem al wel een pony beloofd en is hij zelf maar even gaan bieden op Marktplaats!
Op de foto vind ik de pony er perfect uit zien, lekker dik in het haar, maar met mooie witte maantjes, dus hij hoeft niet in de mest te liggen of zo.
Ik kan er in dit geval wel om lachen en vind het sneu dat de pony weg moet. Misschien zou hij wel op een naburige kinderboerderij kunnen staan, zodat het jongentje de pony zelf zou kunnen blijven verzorgen.

Het is niet ideeaal in een tuin, maar wil je dan echt per se een pony; dan inderdaad maar een shet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:03

nou, mooi goed dat ie weg gaat, hadden ze nooit aan moete beginnen!
als je nou een huge tuin hebt ok, maar een paard is een paard, en hoort ook zo behandeld te worden.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:08

ik heb toen het op tv gezien. jongentje wou geen hond maar een paardje. Ze wonen zelf in een appartement. was volgens mij een allochtoon gezin. hij stond aan een boom vast gebonden en binnen in de stad den haag met een pony gaan wandelen.

ben blij dat die pony wordt weggehaald. Een pony is een kuddedier en geen hondje die je midden in de stad hou

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:08

superwoman schreef:
superdymp schreef:
Hoe weten we nou hoe de pony verzorgt wordt. Iedereen reageert negatief zonder het zelf gezien te hebben.

Dat staat in het artikel. Buurtbewoners hebben geklaagd.
Tong uitsteken

Mensen in de stad hebben altijd wel wat te zei*ken Boos!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:12

@ Miss Frave

Nee klopt gaat niet over honden, maar over een pony.

maar de hoofdlijnen waar we ons nu druk over maken is over een dier dat in een woonwijk leeft. Dat misschien niet goed verzorgd wordt, wat misschien niet goed te eten krijgt en wat misschien niet genoeg beweging krijgt. Zijn er geen dieren die het slechter hebben als dit paardje????

Laten we ons eens druk maken over als die kleine meisjes met een pony die soms dagen zijn box niet uitkomt. Dan over een pony die lekker buiten staat. Of ponies die zomers lang op een vol weiland staan en niet meer kunnen lopen door de bevangenheid.

Ik vind dit echt weer nederlandse kortzichtigheid.

Maar goed dat is mijn meinig.

Trouwens mijn vergelijking met een duitse dog in flatje die daar 2 keer per dag 10 min uit komt vond ik lang zo slecht nog niet.

Edi"t: @ jonge monte honden zijn roedel dieren die moet je ook niet hele dagen in hun eentje in de stad houden worden ze ook niet gelukkig van.
Laatst bijgewerkt door ijsklontje op 15-12-06 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:12

Jonge_Monte schreef:
Mensen in de stad hebben altijd wel wat te zei*ken Boos!

Blijkbaar was dit gegrond, want anders zouden de instanties niet verplichten om de pony te verplaatsen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:14

Citaat:
Zijn er geen dieren die het slechter hebben als dit paardje????

tuurlijk moet je dingen vergelijken met hoe het slechter kan Koe
Het kan altijd slechter! Je moet kijken hoe en wat er beter kan Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:14

Omdat er dingen zijn die slechter zijn, is dit maar ineens goed?
Zo werkt het hopelijk toch niet?

En als ik dan hierboven lees dat hij aan een boom gebonden stond, heeft hij dus geen beweging, alleen als dat kind zin heeft om te wandelen?
Contact met andere paarden zal er ook niet zijn midden in de stad.

Zo hou je geen paard.
Discussie op wat voor manier je andere dieren moet houden zijn imo hier niet relevant

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:19

Laat er dan ook iemand zo trots wezen, en de jongen en de pony een weilandje aanbieden, waar de pony lekker kan uitrazen en even kan rondscheuren en eten! De pony kan ;snachts b.v best in de achtertuin, paarden staan 'snachts toch ook op stal?!als het overdags maar mee gewandeld wordt, en verzorgd. Een maatje voor de pony zou fijn zijn, maar een achtertuin is inderdaad niet groot genoeg voor een pony, want een pony wil weleens lekker uit rennen enzo. Dit is geen mishandeling, je doet het dier er geen pijn mee. De pony ziet er goed uit, maar wordt het dier bekapt en krijgt het wormkuren? En onervaren mensen zouden eerder op zo'n jong beestje gaan zitten, terwijl het nog niet kan/mag. Geef de jongen dan de kans, geef hem tips, of help hem. En de buren krijgen echt geen stank overlast of herrie van 1 pony hoor.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:33

Edi"t: @ jonge monte honden zijn roedel dieren die moet je ook niet hele dagen in hun eentje in de stad houden worden ze ook niet gelukkig van.

Dacht dat het hier over een Shetlandpony ging, en niet over honden.
Staat jou paard 24 uur per dag met een ander paard, de mijne niet.
De mijne staat helemaal zielig alleen in zijn box, gelukkig anders zou hij wel eens kreupel geslagen kunnen worden Verward
Er wordt aleen maar gegist hier over de verzorging, ik zie hier geen uitgemergelde en gefrustreerde pony.
Er zijn ergeren dingen dan dat deze jongen zijn pony thuis heeft.
Ik keur dit zeker niet goed, die ouders zijn geheel verkeerd bezig, maar er wordt zoveel meer bij gehaald.

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:35

Tiffany schreef:
Zatilda schreef:

!

Waar kan jij uithalen dat dat jongentje niet goed voor ze ponytje zorgt?

dat staat tOg in die tekst? of heb k een brilletje nodIg

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:37

Ik zie de omgevind niet echt,
Zoals runningkawa zei, als als er dingen zijn die stechterzijn, hoeft dit niet goed te zijn.
Maar je kan ook nergens uithalen dat die jongen zijn pony niet goed verzocht.
Misschien geeft die wel wormenkuur. maar misschien ook niet!
Kan niet echt oordelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:39

Waarom mijn naam dikgedrukt?
Voel me vereerd, maar is niet nodig Tong uitsteken

In het eerste bericht maak ik op dat de verzorging ook te wensen over laat

Citaat:
maar het beestje zou bovendien niet goed behandeld en niet uitgelaten worden