Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
paardje2005 schreef:ik vind dat als de bodem spekglad is door regen, de organisatie de wedstrijd moet stopleggen.zo bescherm je de ruiters. er zijn genoeg die door ouders/trainers gedwongen worden de race te rijden, terwijl ze zelf eigenlijk niet meer willen/durfen omdat de bodem zo glad is.
ik vind het ronduit schandalig. als de wedstrijd door de enorme regenval was stopgezet had deze man nog geleeft!!
griebels schreef:Indd, alleen jammer dat je ook de verantwoordelijkheid voor je paard meteen neemt. Hij kan zelf niet kiezen. Nu heeft het paard toevallig niets ernstigs, maar het had heel anders kunnen lopen...
Lielle schreef:griebels schreef:Indd, alleen jammer dat je ook de verantwoordelijkheid voor je paard meteen neemt. Hij kan zelf niet kiezen. Nu heeft het paard toevallig niets ernstigs, maar het had heel anders kunnen lopen...
met alle respect, ik acht een mensenleven nog steeds belangrijker dan dat van een paard. Ik kan niet inschatten of hier onverantwoord gehandeld is, pech kan ook gewoon gebeuren, maar feit is dat je dit risico hebt met sgw (en veel andere activiteiten).
Lielle schreef:Dat ben ik met je eens, daarom vind ik dat je de verplichting hebt om verantwoord bezig te zijn. Zolang je goed getraind, met juist materiaal en in goede omstandigheden hieraan deel neemt, ben je IMO op de goede weg. Ik kan dus niet zien of dat hier het geval is geweest maar ook niet dat dat niet zo was.
Paardje, nat gras is echt niet per definitie een bedreiging. Hangt helemaal van de omstandigheden af.
Citaat:Het paard kan met een heel laag hindernisje ook met zn benen in de balk blijven hangen. En zo over de kop gaan. Dus het hoeft echt niet aan de vaste hindernissen te liggen
paardje2005 schreef:elke mongool snapt toch dat nat gras een bedreiging is. dan las je toch af!
tuurlijk is een mensenleven belangrijk. maar dat van een paard dat niks in te brengen heeft vind ik ook erg belangrijk. een mens kiest er zelf voor(tenzij hij gedwongen wordt) en een dier wordt altijd gedwongen, die heeft geen keus. die kan niet zeggen ik doe het niet het gras is mij te nat.
XUlyssesX schreef:jeetje wat erg..
ik ga dus geen Sgw meer rijden ( persoonlijk vind ik het nu gewoon eng)
Lielle schreef:@paardje, Ik denk dat er veel meer factoren zijn die daarbij een rol spelen. In Nederland is het volgens mij zo dat de Technisch gedelegeerde daarover de beslissing neemt, na beoordeling van de terreinconditie en weersverwachtingen.
Griebels, dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuses.
Citaat:maar in alle takken van sport waar met het leven van een dier wordt gespeeld om er zelf beter van de worden
Citaat:Voor de technisch gedelegeerden die ik ken, is dat bepaald niet het geval.
Citaat:Citaat:maar in alle takken van sport waar met het leven van een dier wordt gespeeld om er zelf beter van de worden
hoe bedoel je dit?