Okidoki niet verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

Re: Okidoki niet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:33

netjes van fam Zoer.

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:57

Ik ben het helemaal met Zoer eens.....IK ZAL OKIDOKI NEVER NOOIT WEG DOEN ALS IE VAN MIJ WAS !!!!!! IK HEB HEM VAAK GEZIEN BIJ WEDSTRIJDEN OP OKIDOKI !! ZE ZIJN EEN TEAM !!!!!!!!!!!!!!!! Haha! Haha! Haha! Bloos Bloos Bloos srry dat moest er ff uit Vork Bloos

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:00

Floor wat je zegt is wel zo:j maar je moet wel heeeeeeeeeel stevig in je schoenen staan om dat bod af te slaan!! Maar ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, vind het heel moeilijk! Ja

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:04

Ik vind het echt een superbeslissing. Gelet op eerder verkochte springpaarden waar we nooit meer iets van vernomen hebben: Felix, naar Japan... Limminka (bij toeval ook nog familie van Okidoki) geweldig presterend paard onder Emile Tacken, verkocht naar Alison Firestone die er niet mee overweg kon, maar te trots blijkt te zijn om het dier terug naar Tacken te sturen. Limminka staat nu bij haar als fokmerrie in de wei. Zal dat dier niet mee zitten vermoed ik, maar voor de sport zijn dit soort dingen gewoon zuur.

fleurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:21

Gelukkig maar!!

Ook al is het zo veel geld.. ik zal zo'n paard niet zomaar verkopen. Je hebt er prijzen mee gewonnen, en je kan er nog mee verder En je heb natuurlijk een goede band met je paard. Tuurlijk, 4 miljoen is niet niets.. En natuurlijk gaat het om de meeste mensen om het geld, ( zo te lezen in de reacties) Maar je hecht je toch aan zo' n dier.. hoe kan je dat dan zo makkelijk verkopen. Geld hebben die mensen toch wel met al dat winnen.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:54

Ik denk dat ik het paard had verkocht, maar ach ja wie ben ik hahaha!
Petje af voor de familie Zoer echt dit verdient respect!!!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:48

knap hoor!!!
zo'n aanbod afslaan....kijk dat zijn nog eens vast houden aan je principes....

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:40

Je moet wel sterk in je schoenen staan wil je zo'n bod afslaan

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:44

het is wel goed dat zo`n toppaard behouden blijft voor de nederlandse springsport maar wel knap dat ze zo`n aanbod hebben afgeslagen..
ik vraag me dan altijd af of ze na eentijdje toch niet gaan twijfelen zo van hadden we het nu maar wel gedaan

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:40

Nou, ik had hem echt wel verkocht hoor voor dat geld. Maar ik vind het super van Arend Zoer dat ie het niet doet. Hij wordt vast door veel mensen voor gek verklaard maar die man is zo heerlijk eigengereid! Daar hou ik wel van!

Ik hoop wel voor de familie Zoer dat ie nu niet volgende week de pijp uitgaat aan koliek ofzo!!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:42

knap zo`n aanbod afslaan

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:33

Ik zou mijn paard wel verkopen voor 4 miljoen. Zeker zo'n top sportpaard, dat de hele wereld overreist elke week. Het risico is mij veel te groot.

Akxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 02:06

Suzanne F. schreef:
Ik vind het absoluut niet slim. (zal ze niet dom noemen hoor Sjoert Knipoog )
Voor 4 miljoen kan je je stal een hele tijd draaiende houden of andere jonge paarden aankopen. En als je zou willen alles opdoeken en niet meer werken. Maar voor een echte liefhebber is dat geen optie.

Nee, vind het niet slim maar tis zijn keuze, hoop dat hij er geen spijt van krijgt als ie ineens dood in zn stal ligt of struikelt over een steiltje thuis...

He-le-maal mee eens, voor iets minder dan een miljoen mogen ze mn concorde x nimmerdor wel komen ophalen! Kunnen ze die aftrainen en doorverkopen.
Mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar komen ze te sterven dan valt er niets te erven... Sigaar

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 02:17

maartje_h schreef:
knap zo`n aanbod afslaan

Als je goed in de slappe was zit wel ja! En wat reclame betreft is deze beslissing toch de beste reclame die je hebben kunt. [en em dan volgende week toch verkopen Haha! ]

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:49

Akxxx schreef:
Mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar komen ze te sterven dan valt er niets te erven... Sigaar

Volgens mij geldt dat niet voor deze familie! Haha!

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:02

Tsja,

ondanks hoe iedereen over deze keuze denkt, ik denk toch dat we blij moeten zijn dat okidoki blijft, zou toch een behoorlijke aderlating voor de nederlandse springequipe zijn als hij verkocht zou zijn..

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:45

effe volgen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:43

Mieke schreef:
Ik vind het echt een superbeslissing. Gelet op eerder verkochte springpaarden waar we nooit meer iets van vernomen hebben: Felix, naar Japan... Limminka (bij toeval ook nog familie van Okidoki) geweldig presterend paard onder Emile Tacken, verkocht naar Alison Firestone die er niet mee overweg kon, maar te trots blijkt te zijn om het dier terug naar Tacken te sturen. Limminka staat nu bij haar als fokmerrie in de wei. Zal dat dier niet mee zitten vermoed ik, maar voor de sport zijn dit soort dingen gewoon zuur.

wat je zegt...

Albert rijd Okidoki super ,maar iedereen kan zien dat het paard beslist niet gemakkelijk is, ik moet dan ook nog zien, dat een ander er mee weg rijd....

Het verhaal Limminka is hier op van toepassing....

alleen vraag ik me af of je blij moet zijn als je zón paard terug krijgt........

verkloot en al....

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:43

Ik weet niet of het er al ergens bijstaat, maar wat ik had begrepen is dat als je een paard koopt voor 4 miljoen, je 52% af moet staan van dat bedrag aan de belasting...

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:13

als je hem zakelijk verkoopt wel...

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:15

Dan zou dat voor Okidoki ook gelden toch? Ik vind het goed dat ze hem houden, want door Okidoki heeft Albert veel bereikt. Maar ik denk tevens dat ze het geld niet nodig hebben.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:23

Je komt niet onder de belasting uit, als het niet zakelijk wordt afgedragen gaat het wel via de IB. Ben er niet helemaal in thuis maar betalen zal je.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:56

sigrid1182 schreef:
Albert rijd Okidoki super ,maar iedereen kan zien dat het paard beslist niet gemakkelijk is, ik moet dan ook nog zien, dat een ander er mee weg rijd....

Het verhaal Limminka is hier op van toepassing....

Ik ken die stam een beetje, heb zelf een paard uit die stam, en ze zijn heel apart van karakter, gaan voor je door het vuur of doen het helemaal niet. Ik ken ook een aantal paarden die echt last van heimwee gehad hebben nadat ze verkocht zijn. Best gevoelige dieren dus, waar niet iedereen zo mee weg rijdt, laat staan grote prijzen mee kan winnen.

Vvalerieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:11

gelukkig Bloos
ik hoop dat ze samen nog veeeeel prijzen winne
GRZ

jojo6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:08

Het zou echt een grote afgang zijn voor de Nederlandse springsport! Maar gelukkig gaat het niet door. Ik vind het trouwens wel een idioot bedrag, hier is een filmpje van albert zoer en okidoki:

http://events.sja.it/concorsi/ar108/fra ... n_premio=8

Hij is vijfde en er staan ook meerdere ruiters op. Veel plezier!