Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:38

ThePast03 schreef:
Maar jij hebt vertrouwen in "de instanties" en ik dus niet. Dat is duidelijk en verder zullen we het daarover nooit eens worden.

Ik vertrouw de AID en DB voor geen meter, ik heb slechte tot zeer slechte ervaringen met ze. Toch ga ik met Karl mee.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:43

Ik kan me vaag herinneren dat Arabesk en ik daar een discussie over gehad hebben Bloos

Maar naar aanleiding van onder andere die discussie denk ik niet dat de AID het maar zijn beloop laat als ze denken dat er iets aan de hand is. Juist omdat ze in een aantal situaties waar mensen wel twijfels hadden of er iets aan de hand was wel de paarden in beslag namen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:49

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:50

Tientallen mensen willen paarden wel in de wei

Uitgegeven: 8 november 2006 22:13
Laatst gewijzigd: 8 november 2006 22:13

DEN HAAG - Meer dan vijftig Nederlanders en Belgen hebben aangeboden de paarden die betrokken waren bij het drama in het buitendijkse gebied bij Marrum vorige week, onderdak te bieden in hun eigen wei. Ook bieden paardenliefhebbers aan de dieren financieel te adopteren. Dat laat Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren woensdag weten.

"We krijgen echt tientallen mails binnen met dit soort aanbiedingen", zegt Thieme. De kans dat mensen de paarden daadwerkelijk in hun eigen wei krijgen, is klein. Thieme: "De paarden zijn tenslotte iemands eigendom. Zolang er geen sprake is van een onteigening is adoptie dus niet mogelijk."

Eigenaar It Fryske Gea meldde dinsdag dat de dieren, in tegenstelling tot eerdere geluiden, niet voor de slacht bedoeld zijn. De Partij voor de Dieren gelooft dat verhaal niet en gaat door met inzamelen van geld. Het fonds van de partij moet de toekomst van de paarden financieren. De partij kon woensdag nog niet zeggen hoeveel geld er is binnengekomen op rekeningnummer 21.24.86.934.

Vorige week raakten in de nacht van dinsdag op woensdag ruim honderd paarden buitendijks ingesloten nadat een storm het zeewater had opgestuwd. In totaal twintig paarden overleefden het drama niet. Het paard dat als laatste uit het water kwam en amper nog op zijn benen kon staan, is ook overleden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:56

thanks Marigold!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:04

Alsof die paarden zomaar wat weggegeven gaan worden, voor adoptie. Ik vind dat wel een beetje naief. De laatste woorden zullen over het hele drama nog wel niet gezegd zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:21

toverpaardje schreef:
Alsof die paarden zomaar wat weggegeven gaan worden, voor adoptie. Ik vind dat wel een beetje naief. De laatste woorden zullen over het hele drama nog wel niet gezegd zijn.

Ja, en gaat de PvdD dan controleren of ze goed terecht zijn gekomen?? Misschien dat er wat mensen bij zijn die er een keer de borstel overheen halen en dan met grove winst gaan verkopen..... Kijk zo weggeven of tegen lage prijs aan Jan en Alleman verkopen dát noem ik pas mishandeling..

Ze maken het wel bont hoor om maar in het nieuws te komen......kiezersbedrog !!!!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:35

ThePast03 schreef:
Cristina schreef:
Die geredde veulens die dood gingen is het werk van de "hulpverlening" Onder het motto eerst kinderen en zwangere vrouwen gingen ze te werk. Die veulens zijn dood gegaan doordat ze bij de merrie's weg zijn gehaald. Als ze die hadden laten staan hadden ze nu zekers nog geleeft. De stress en het wegvallen van moeder(melk) heeft ze vatbaar gemaakt voor longonstekenig. Die beestjes hebben een trauma opgelopen op het bootje!!

Knap dat je dat zo zeker weet en zelfs beter weet dan de aanwezige dierenarts.

Vanuit dezelfde logica zou je kunnen stellen dat het paard wat op de dag van de redding is gestorven misschien ook nog wel geleefd had als het wat langer de tijd had gekregen om aan te sterken op de kwelder.

Ik ben nl ook een dierenarts Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:48

Tuurlijk zijn er zat mensen die een paard willen adopteren, de vraag is alleen in hoeverre ze hebben nagedacht over de kosten van het hebben van een paard...

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:48

Tja Slimmerik ...er zijn altijd mensen die denken dat het om een goudvissie gaat. Geef hem maar weg als je hem zat bent he! De kom krijg je erbij met het visvoer!!
Ze weten helemaal niet om wat voor soort paard het gaat. Het zijn Half/koudbloeden. "wilde paarden" zoals ze ze moemden Grote tanks die kilo's vreten. Rijden kun je er ook niet lekker op. En dan het risico dat je er volgend jaar misschien 2 hebt. Waar moet die heen....naar de sl...markt ? Zo'n beest sluit je niet effe op in een kooitje van 3x3 mtr. Die zijn gewent lekker de hele winter buiten te leven in een kudde.
Waarom gunt niemand die beesten toch hun rust en vrijheid. Koste wat het kost willen we voor niets zo'n paard hebben. Status symbool...jacht troffee....aanbiedinkje ??? Laat die lieve dieren aub met rust. Dat is wat ze nodig hebben. aub geen gesleep en transporten naar andere vreemde stallen waar ze misschien levenslang opgesloten worden of als manege paard hun brood moeten verdienen. Denk eens nuchter na Penny vrienden!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:50

Nuchter nadenkende pennies, wat klopt er niet aan die zin Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:52

Cristina schreef:

En je was daar ook aanwezig?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:53

Cristina schreef:
Tja Slimmerik ...er zijn altijd mensen die denken dat het om een goudvissie gaat. Geef hem maar weg als je hem zat bent he! De kom krijg je erbij met het visvoer!!
Ze weten helemaal niet om wat voor soort paard het gaat. Het zijn Half/koudbloeden. "wilde paarden" zoals ze ze moemden Grote tanks die kilo's vreten. Rijden kun je er ook niet lekker op. En dan het risico dat je er volgend jaar misschien 2 hebt. Waar moet die heen....naar de sl...markt ? Zo'n beest sluit je niet effe op in een kooitje van 3x3 mtr. Die zijn gewent lekker de hele winter buiten te leven in een kudde.
Waarom gunt niemand die beesten toch hun rust en vrijheid. Koste wat het kost willen we voor niets zo'n paard hebben. Status symbool...jacht troffee....aanbiedinkje ??? Laat die lieve dieren aub met rust. Dat is wat ze nodig hebben. aub geen gesleep en transporten naar andere vreemde stallen waar ze misschien levenslang opgesloten worden of als manege paard hun brood moeten verdienen. Denk eens nuchter na Penny vrienden!!

En behalve die boer sluit iedereen zijn paard op in een stal van 3x3.
Verder bestaan er natuurlijk geen mensen die hun paarden ook 's winters buiten laten lopen.
Beetje voorbarig om die mensen nu al tot penny's te veroordelen terwijl je niet eens weet over wie het gaat.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:00

Ik bedoel hiermee dat mensen meteen gaan roepen dat ze zo'n paard willen. Ik denk altijd een poos na voordat ik een paard koop. Het nl geen pakje boter. Het is een dier die je tot zijn dood wilt houden en verzorgen en niet effe in een bevlieging koopt. Je hebt er nl niets aan. Niet als sportpaard, niet als fokpaard en voor de manege gaat tie ook niet weg.En hopelijk issie goed op de benen anders heb je helemaal geen plezier van zo'n dier en moet hij alsnog naar de sl.......
zo'n 15 jaar stallingskosten tikt ook aan. En wat als je hem niet meer KAN verzorgen....wat voor toekomst krijgt hij dan??

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:03

ThePast03 schreef:
Cristina schreef:

En je was daar ook aanwezig?

Nee te druk met spreekuur Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:07

Cristina schreef:
Nee te druk met spreekuur Knipoog

Dan is het ook wel erg makkelijk om de beslissing van je collega af te kraken en de schuld neer te leggen bij de reddingswerkers.
Achteraf misschien niet de wijste beslissing, maar die lui hebben tenminste iets gedaan.

Verder weet ik niet of die paarden nergens bruikbaar voor zijn. Het was gewoon handel begreep ik dus ik denk dat hij ze ook gewoon als recreatiepaarden verkoopt.
En ik weet nog minder wie ze wil kopen of adopteren, kunnen ook best mensen tussenzitten die al jaren in de paarden zitten en heel goed weten waar ze aan beginnen.

Eerst maar even de "feiten" afwachten waar hier telkens zo hard om geroepen wordt?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:09

Ook al zitten er paardenmensen tussen, dan nog moet je een paard niet in een opwelling gebaseerd op emotie aan willen schaffen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:12

Karl66 schreef:
Ook al zitten er paardenmensen tussen, dan nog moet je een paard niet in een opwelling gebaseerd op emotie aan willen schaffen.

Een opwelling is het nu allang niet meer. Als de paarden al verkocht worden hebben de meeste meer dan genoeg tijd gehad om er over na te denken.
Persoonlijk denk ik dat er op paardenmarkten meer paarden in een opwelling worden gekocht.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:21

Ik wil een paard eerst zien, kennen en dan kopen, wie weet wat voor slaander hij van de markt heeft gekocht??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:24

Cristina schreef:
Ik wil een paard eerst zien, kennen en dan kopen, wie weet wat voor slaander hij van de markt heeft gekocht??

Ik neem aan dat die mensen ze ook niet op laten sturen maar eerst gaan bekijken?
Dit is trouwens een discussie die overbodig is, er worden helemaal nog geen paarden verkocht.
Tegen die tijd dat er een verkoop vind zal ik wel zien wat er op afkomt, dan is het vroeg genoeg om te gaan oordelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:24

De vraag is dan ook hoeveel van die mensen na de eerste opwelling ook werkelijk zo'n paard zouden adopteren als dat mogelijk is Bloos

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:29

Zou er dan een Sale plaatsvinden ?? Dan weet je toch niet welk paard je krijgt..ze hebben geen afstamming en ze lijken allemaal op elkaar en uitproberen kun je ook niet want ze zijn immers "wild"

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:32

Karl66 schreef:
De vraag is dan ook hoeveel van die mensen na de eerste opwelling ook werkelijk zo'n paard zouden adopteren als dat mogelijk is Bloos

Weinig waarschijnlijk. Ga maar eens kijken op de open dagen op asiels op dierendag.
Iedereen wil op die dag wel een hond meenemen maar gelukkig is er dan een wachttijd.
Na die wachttijd blijven er weinig over en dat is voor de honden maar goed ook. Knipoog

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:33

Je hebt het helemaal goed Pluncky !

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:33

Gelukkig zijn we het daar helemaal over eens Haha!