Paarden Marrum niet naar de slacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:41

IKbenEllen schreef:
Cristina schreef:
Ik denk maar zo :liever naar de slager dan.... liggen rotten tussen de kadavers van de Gekro en in het blikje van de hond terecht komen of in een potje lijm!!

Dat gebeurt in NL niet, paardenkadavers worden vernietigd en NIET hergebruikt. Volgens mijn veearts tenminste.

Je veearts is té lief Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:43

IKbenEllen schreef:
Cristina schreef:
Ik denk maar zo :liever naar de slager dan.... liggen rotten tussen de kadavers van de Gekro en in het blikje van de hond terecht komen of in een potje lijm!!

Dat gebeurt in NL niet, paardenkadavers worden vernietigd en NIET hergebruikt. Volgens mijn veearts tenminste.

Echt wel dit heb ik van de site van de Rendac dus een disrtructie bedrijf:

Citaat:
Van categorie 3-materiaal naar hoogwaardige en veilige producten
Sonac, Harimex en Smits Vuren verwerken resp. categorie 3- materiaal, gelatin grade and food grade grondstoffen tot hoogwaardige en veilige producten, die onder de naam van Sonac worden verkocht aan de afzetmarkten: petfood, feed, meststoffenindustrie, food en pharma.

bron: http://www.rendac.com/nl/welkom.html

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:44

Ik zou willen dat we met zekerheid konden zeggen dat alle paarden in NL en daarbuiten het NOG beter hadden dan deze paarden...

Mensen, open de ogen, dit zijn geen mishandelde zielige dieren van een grote dierenbeul, alleen paarden die op het verkeerde stuk land stonden met het verkeerde weer. Als de zon was gaan en blijven schijnen had iedereen gezegd dat het een schat was die eigenaar dat hij zijn paarden nog lekker 2 weekjes extra in de zon gunde voor ze de hele winter naar stal gingen...

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:54

Morgannah schreef:
Top wei heb je dan Sammie. Ik heb andere ervaringen, wil je mijn laarzen zien van de afgelopen weken Clown
Let wel heb het niet over een hete periode in de zomer, en dan nog is het zo dat voor perfecte zelfvermogend kappen van hoeven de ondergrond wisselend zijn.

Weet je het veschil tussen klei uit Sassenheim en Zeeklei ? Zeeklei is gemengd met een soort savel zand. Als je daar een plantje in poot en je "hakt" hem na 5 jaar uit de grond...zie je dat de wortels niet gegroeid zijn omdat het te hard is. Klei uit het westen van Nederland is andere klei als de friese Zeeklei. En veel vruchtbaarder.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:57

@ Mireille, het is voor deze koudbloeden toch heerlijk om nog buiten te vertoeven. Mijn "dure sportpony's" lopen ook nog op de dag heerlijk in de wei (op de zeeklei die nog steeds droog is) Dat houdt het koppie fris Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:01

Cristina schreef:
@ Mireille, het is voor deze koudbloeden toch heerlijk om nog buiten te vertoeven. Mijn "dure sportpony's" lopen ook nog op de dag heerlijk in de wei (op de zeeklei die nog steeds droog is) Dat houdt het koppie fris Haha!

Precies!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:01

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:02

He @ Slimmerik jij bent echt slim......dus eet mijn Jack toch paarden...miscchien die Phoetin wel Haha!
hij is ook zo gek op paarden de laatste tijd. En ook de bloedmeel die over het land gaat zijn dus ook paarden Tong uitsteken . En Pharma.. wat is dat toch geen smeerseltjes hoop ik ....of nagellak huh?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:03

Gelukkig zeg dat ze niet voor de slacht zijn.
En dat de paarden een stal hebben gevonden die drachtig zijn .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:04

Je zou bijna gaan denken dat de PvDD deze storm besteld heeft zo goed als het hun voor de verkiezingen uitkomt Clown

Maar zijn er ook bokkers die zich al afgevraagd hebben wat hun mening over de paardensport is? Ik heb geen flauw idee wat die is, maar als ik naar de mening van de DB kijk dan heb ik wel een idee...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:04

Cristina schreef:
He @ Slimmerik jij bent echt slim......dus eet mijn Jack toch paarden...miscchien die Phoetin wel Haha!
hij is ook zo gek op paarden de laatste tijd. En ook de bloedmeel die over het land gaat zijn dus ook paarden Tong uitsteken . En Pharma.. wat is dat toch geen smeerseltjes hoop ik ....of nagellak huh?

Ja zo kun je je hond het beste aan je paard laten wennen..... Haha!

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:05

Mireille1970 schreef:
Ik zou willen dat we met zekerheid konden zeggen dat alle paarden in NL en daarbuiten het NOG beter hadden dan deze paarden...

Mensen, open de ogen, dit zijn geen mishandelde zielige dieren van een grote dierenbeul, alleen paarden die op het verkeerde stuk land stonden met het verkeerde weer. Als de zon was gaan en blijven schijnen had iedereen gezegd dat het een schat was die eigenaar dat hij zijn paarden nog lekker 2 weekjes extra in de zon gunde voor ze de hele winter naar stal gingen...

pppfff, begon bijna te wanhopen, maar er bestaan gelukkig in Nederland nog normale, weldenkende paardenmensen Pling

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:06

Karl66 schreef:
Je zou bijna gaan denken dat de PvDD deze storm besteld heeft zo goed als het hun voor de verkiezingen uitkomt Clown

Maar zijn er ook bokkers die zich al afgevraagd hebben wat hun mening over de paardensport is? Ik heb geen flauw idee wat die is, maar als ik naar de mening van de DB kijk dan heb ik wel een idee...

Tja komt hun idd goed uit. Maar een mens met gezond verstand prikt er toch zo doorheen. Degene die dat niet lukt vind ik ook wel passen in die partij.... Duivel

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:08

@ Slimmerik ..whahaha... laat de Kids het maar niet horen anders gaat Jack vandaag nog overop Diner met groente en vis

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:17

Ik ben even naar die Rendac site gegaan en vond daar onderstaande. Heb het 3 keer gelezen maar snap nou nog niet of ze paarden (en katten en honden) vernietigen of "hergebruiken".

bron: http://www.rendac.com/nl/welkom.html

Nieuwe categorie-indeling destructiemateriaal

Met ingang van 1 mei 2003 is nieuwe Europese destructiewetgeving van kracht. In de nieuwe EU-verordening (EG 1774/2002) is bepaald dat destructiemateriaal als categorie 1-materiaal, als categorie 2-materiaal, of als categorie 3-materiaal moeten worden beschouwd. Tot 1 mei werd in de destructiewetgeving destructiemateriaal als Laag Risico Materiaal (LRM) of als geSpecificeerd hoog Risico Materiaal (SRM) gekwalificeerd.

Op hoofdlijnen is hieronder een opsomming gegeven van de destructiematerialen die, zoals beschreven in EU-verordening EG 1774/2002, als categorie 1-, categorie 2- of als categorie 3-materiaal aangemerkt dienen te worden. Een volledige opsomming vindt u uiteraard terug in de betreffende EU-verordening.

Dierlijke (rest)materialen die niet meer mogen worden hergebruikt en dus vernietigd moeten worden zijn aangemerkt als categorie 1- of categorie 2-materialen. Met grote zorg dienen deze materialen gescheiden ingezameld en verwerkt te worden. Alle kadavers zijn aangemerkt als categorie 1-materiaal, zo ook honden en katten.

Rendac vernietigt dierlijk restmateriaal en kadavers
Voor de duidelijkheid: Rendac verwerkt uitsluitend categorie 1- en 2-materiaal tot veilige en bruikbare brandstoffen. De melen en vetten, die overblijven na verwerking, hebben als eindbestemming: vernietiging door middel van verbranding.

Van categorie 3-materiaal naar hoogwaardige en veilige producten
Sonac, Harimex en Smits Vuren verwerken resp. categorie 3- materiaal, gelatin grade and food grade grondstoffen tot hoogwaardige en veilige producten, die onder de naam van Sonac worden verkocht aan de afzetmarkten: petfood, feed, meststoffenindustrie, food en pharma.

Categorie 1-materiaal
Gespecificeerd risicomateriaal (niet zijnde afkeur);
Kadavers van runderen, kalveren, schapen en geiten;
Bloed van runderen zonder negatieve BSE-test;
Kadavers van gezelschapsdieren;
Residuen uit afvalwater van bedrijven waar categorie 1-materiaal vrijkomt;
Mengsels van categorie-1 materiaal met categorie 2- of categorie 3-materiaal.

Categorie 2-materiaal
Vrije mest;
Varkensdarmen, indien niet ontdaan van ongeboren mest;
Afgekeurde en bedorven delen van geslachte dieren, niet zijnde categorie 1-materiaal;
Kadavers, niet zijnde categorie 1-kadavers;
Bloed van runderen na negatieve TSE test;
Bloed van kalveren;
Bloed van schapen en geiten;
Residuen uit afvalwater van bedrijven waar geen categorie 1-materiaal vrijkomt;
Mengsels van categorie-2 materiaal met categorie 3-materiaal.

Categorie 3-materiaal
LRM-materiaal is door de nieuwe wetgeving aangemerkt als categorie 3-materiaal:
Delen van ante en post mortem goedgekeurde dieren;
Huiden, hoeven, horens, en varkenshaar van ante mortem goedgekeurde dieren;
Bloed van ante mortem goedgekeurde varkens, konijnen en pluimvee;
Varkensdarmen van ante en post mortem goedgekeurde dieren die vrij zijn van ongeboren mest.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:23

Ik zou heus niet stemmen op die partij omdat ze zich inzetten voor de dieren, want nederland is meer dan alleen maar dieren of dierenleed.

Wat ik echter wel merkwaardig vind is het feit dat hem geen blaam treft omdat hij ze zogenaamd naar een hoger gelegen afgebakend stuk heeft gebracht en de paarden zelf terug zijn gegaan. Nu kun je paarden omweiden, doen wij ook als bij ons de Dinkel hoog komt maar de weg terug sluiten we wel af. En bij ons lopen ook paarden op de weide die pas naar binnen gaan als ze drie zijn, die worden ontwormd en bekapt gelukkig niet zoveel als daar hoor. Dus er is een mogelijkheid dat Lootsma dat wel gedaan heeft. De weilande zijn waarschijnlijk groot genoeg voor die paarden en ze worden omgeweid natuurlijk als het weiland leeg is. En naar wat ik begrepen heb is de kwaliteit van het gras daar meer dan uitstekend in combinatie met het 24/7 buiten staan in de frisse zeelucht beter kun je het als paard niet hebben. Beter nog dat sommige sportpaarden die een maal per week een half uurtje mogen.

Al met al ja slachten dat gebeurd gewoon, die lange transporten naar spanje en zo vind ik minder. Uit het transport komende weet ik hoe een afstand dat is en dan zitten wij nog comfortabel in de cabine en strekken iedere vier uur even een uur lang de benen dat kunnen ze op het transport niet. Slachten gaat gewoon door niet met de dieren van Marrum maar over het algemeem wel. Laten ze dus de transporten maar beter en vriendelijker maken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:35

Psies Kafue, dat had ik in het eerdere topic ook al geopperd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:36

Kafue schreef:

Al met al ja slachten dat gebeurd gewoon, die lange transporten naar spanje en zo vind ik minder. Uit het transport komende weet ik hoe een afstand dat is en dan zitten wij nog comfortabel in de cabine en strekken iedere vier uur even een uur lang de benen dat kunnen ze op het transport niet. Slachten gaat gewoon door niet met de dieren van Marrum maar over het algemeem wel. Laten ze dus de transporten maar beter en vriendelijker maken.

Ben ik het volledig mee eens. Maar aangezien het slachten daar goedkoper is als hier krijg je van dat soort praktijken. Ik vind dit echt niet kunnen. Dit noemen ze dus één Europa..... Brussel zit hier hardstikke fout in...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:44

Kafue schreef:
Ik zou heus niet stemmen op die partij omdat ze zich inzetten voor de dieren, want nederland is meer dan alleen maar dieren of dierenleed.

Wat ik echter wel merkwaardig vind is het feit dat hem geen blaam treft omdat hij ze zogenaamd naar een hoger gelegen afgebakend stuk heeft gebracht en de paarden zelf terug zijn gegaan. Nu kun je paarden omweiden, doen wij ook als bij ons de Dinkel hoog komt maar de weg terug sluiten we wel af. En bij ons lopen ook paarden op de weide die pas naar binnen gaan als ze drie zijn, die worden ontwormd en bekapt gelukkig niet zoveel als daar hoor. Dus er is een mogelijkheid dat Lootsma dat wel gedaan heeft. De weilande zijn waarschijnlijk groot genoeg voor die paarden en ze worden omgeweid natuurlijk als het weiland leeg is. En naar wat ik begrepen heb is de kwaliteit van het gras daar meer dan uitstekend in combinatie met het 24/7 buiten staan in de frisse zeelucht beter kun je het als paard niet hebben. Beter nog dat sommige sportpaarden die een maal per week een half uurtje mogen.

Maar Kafue als de dinkel een keertje zo hoog komt dat de paarden over die wegafsluiting weg kunnen zwemmen en daardoor in de problemen komen, ben jij daar dan schuldig aan of is dat een onvoorziene samenloop van omstandigheden omdat het bijna nooit voorkomt dat paarden gaan zwemmen?

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:04

Word ik net gebeld door die mongolen van de AID, ene mister Hoekstra. Dat hij het verschrikkelijk vond wat ik in mijn email had gezet.

ik had erin gezet dat ik vind dat ze zo'n klootzak zijn paarden weer af moeten pakken hem 5 jaar cel moeten geven. Dat ik dit eis!!!!

zegt die hoekstra; ik schrok hier nogal van dus bel u even.

Ik schrok hiervan?

deze eigenaar heeft 18 levende wezens van het leven beroofd en u schrikt van mijn r reactie...
er word t fucking te weinig gedaan hier in Nederland aan het dierenwelzijn, zegt die kloothommel er word heel veel gedaan de dieren zijn soms beter beschermd dan de mensen...

ow ja waarom worden er dan onnodig 18 paarden vermoord..

waarom zijn er nertsenfokkerijen in nederland?

DAT BLIJKT WEL WEER!!!!!!!!!!!

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

make my day...... en laat me een minuutje alleen met die kerel... dan heb ik em de kop al flink vernaggeld!!!!! Duivel Duivel Duivel

ow ja en loosers die hierop zielig reageren met, deze man kon er niets aan doen of... het is de schuld van anderen moeten helemaal oprotten en die eigenaar lekker in het kontje kruipen dan krijg je van mij er nog een rotschop bij, zodat je er bij de strot weer uitvliegt!!!!!!!

zo dit moest ik even kwijt!!!!

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:05

Kafue schreef:

en deze zin vind ik echt onzin

als je het concept had gelezen van de PArtij voor de dieren had je gezien dat ze zich inzetten voor dieren, milieu mens onderwijs en zorg!!! en dat zijn toch wel de belangrijkste punten hier in Nederland!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:06

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:07

bokjeborgeld schreef:
Word ik net gebeld door die mongolen van de AID, ene mister Hoekstra. Dat hij het verschrikkelijk vond wat ik in mijn email had gezet.

ik had erin gezet dat ik vind dat ze zo'n klootzak zijn paarden weer af moeten pakken hem 5 jaar cel moeten geven. Dat ik dit eis!!!!

zegt die hoekstra; ik schrok hier nogal van dus bel u even.

Ik schrok hiervan?

deze eigenaar heeft 18 levende wezens van het leven beroofd en u schrikt van mijn r reactie...
er word t fucking te weinig gedaan hier in Nederland aan het dierenwelzijn, zegt die kloothommel er word heel veel gedaan de dieren zijn soms beter beschermd dan de mensen...

ow ja waarom worden er dan onnodig 18 paarden vermoord..

waarom zijn er nertsenfokkerijen in nederland?

DAT BLIJKT WEL WEER!!!!!!!!!!!

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

make my day...... en laat me een minuutje alleen met die kerel... dan heb ik em de kop al flink vernaggeld!!!!! Duivel Duivel Duivel

ow ja en loosers die hierop zielig reageren met, deze man kon er niets aan doen of... het is de schuld van anderen moeten helemaal oprotten en die eigenaar lekker in het kontje kruipen dan krijg je van mij er nog een rotschop bij, zodat je er bij de strot weer uitvliegt!!!!!!!

zo dit moest ik even kwijt!!!!

Goh en voor deze onzin het je een account geopend....of durf je niet op je eigen account??

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:15

MIJN NAAM IS LOUISA HARMINA MARGARATHA BORGELD!!!! mijn accountnaam BORGELD....

lijkt me duidelijk wie ik ben he!!

wie ben jij dan slimbobimbo?

DURF JIJ je eigen naam wel te gebruiken... en wat heeft dat hiermee te maken? niks?

PRECIES!!!

dus kruip jij ook maar in de anjer van die boer!

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:19

en ik heb een account geopend omdat dit een paardenforum is, ik 10 jaar paard heb gereden en een enorme liefde heb voor de beessies, gezien jouw reacties in meerdere topic heb jij er 1 geopend om sneu te zijn en te zeiken!

dus open ff je eigen zeurtopic en laat mensen hier met rust!

GEIT