Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:55

hoera schreef:

Tuurlijk moet dat schrijf ik toch ook ........ Knipoog

Wou je verder niet aanvallen hoor Bloos

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:56

Nee, en daar moet een hoge straf op volgen maar...dat gebeurd niet want dit is Nederland en daar kunnen zowel mens en dier jarenlang creperen voordat ze geholpen worden. Het is zo ontzettend triest, ik moet die vent niet in mijn handen krijgen hoor, echt niet.....

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:56

ceasario schreef:
orsini schreef:
, maarja gemak dient de mens he!

Ondereind van de Maatschappij !!

bedoel je nu mij?? hmm

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:58

Verschikelijk zag net de beelden op rtl nieuws gewoon vreselijk
en die man stond ook al bekent bij de dierenbescheming hoe komt die man dan in gods naam aan zo veel paarden

ik hoop dat het bij 1 dode paarden blijft en dat de andere straks ook veilig zijn

en betreft die man een geld straf of wat dan ook helpt niet die man heeft in mijn ogen geld zat

Vala

@orsini: Natuurlijk bedoelt ze niet jou!!
Laatst bijgewerkt door Vala op 02-11-06 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

orsini

hoera schreef:
Voor de duidelijkheid ...nog even dit zijn paarden die niet of nauwelijks door mensenhanden zijn geweest .......

Alles wordt doorelkaar gehouden veulens drachtige merrie`s hengsten ....

De paarden moeten eten hebben een droog stuk land en vers drinkwater ....dekens en warmte lampen boxen heel lief maar gaat denk ik alleen maar meer stress veroorzaken ....

Waarschijnlijk lopen er alweer merrie`s tussen die in feb hun veulen krijgen ........

Ik hoorde op het nieuws dat de man zijn hengsten en koeien wel al uit het gebied had weggehaald maar de merries met veulens gewoon heeft laten staan. Dat snap ik dan ook niet echt.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:59

Tiessie schreef:
Natuurlijk bedoelt ze niet jou!!

gelukkig maar Vork

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:00

Ja ,gemak dient de mens!
Deze man kent of wil zijn verantwoordelijkheden niet zien!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:00

orsini schreef:
hoera schreef:
Voor de duidelijkheid ...nog even dit zijn paarden die niet of nauwelijks door mensenhanden zijn geweest .......

Alles wordt doorelkaar gehouden veulens drachtige merrie`s hengsten ....

De paarden moeten eten hebben een droog stuk land en vers drinkwater ....dekens en warmte lampen boxen heel lief maar gaat denk ik alleen maar meer stress veroorzaken ....

Waarschijnlijk lopen er alweer merrie`s tussen die in feb hun veulen krijgen ........

Ik hoorde op het nieuws dat de man zijn hengsten en koeien wel al uit het gebied had weggehaald maar de merries met veulens gewoon heeft laten staan. Dat snap ik dan ook niet echt.

Tis wat idd ..... Ach gut

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:01

Was al zo bang dat de actie niet zou lukken om ze te redden. Ik hoop dat de paarden door blijven zetten en dat ze vandaag daar weg gehaald kunnen worden.
Vond het gisterssvond trouwens vreselijk om dode paarden te zien drijven...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:05

Het water is al weer een mooi stuk gedaald! Hoop dat de beestjes snel weer op een goed en droog stuk land staan. ( Een lekkere warme stal zou nog beter zijn..)

Ik ben van mening dat iemand die te broerd is om z'n paarden binnen de dijk te halen als er zulk weer op komst is, geen paarden hoort te hebben.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:05

Ja, ik vond het ook erg. Ben zo'n teer hartje dat ik het bij Hart van Nederland heb opgenomen en eerst mijn man heb laten keuren of ik dit kon zien want ik slaap gerust een hele nacht niet hiervan. Daarom ben ik ook zo boos en hoop ik dat iemand die vent iets aandoet. Bijvoorbeeld een weekje tot zijn knieen in het koude water zonder eten en drinken en mensen die vanf de dijk naar hem kijken.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:06

Jah ik zag net het nieuws op rtl7 en toen zag ik ook een van de verdronken paarden drijven, echt een heel naar gezicht. Ik hoop dat de paarden niet te moe worden, het duurt al zo lang. Ik hoorde net dat de kosten waarschijnlijk door de eigenaar betaald moeten worden. Daar ben ik het helemaal mee eens. Van mij mag de dierenbescherming ze in beslag nemen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:08

eilander schreef:
Ja ,gemak dient de mens!
Deze man kent of wil zijn verantwoordelijkheden niet zien!

Er lopen in dit land een hele grote groep rond die een grote plaat voor hun kop hebben.

Maar hoe denk jullie dat deze kudde zich voelde hoe familielden voor hun ogen verzuipen, door toedoen van de Mens ??!!

Paarden zijn kuddedieren en het is niet het houden van Cavia's met een hoge streelbaarheidsfaktor.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:11

Ik ben blij dat het water wat gezakt is en dat ze niet meer in het water zelf staan en dat ze te eten krijgen om weer wat op krachten te komen...

Heb er de hele nacht aan moeten denken...vreselijk.

Wat zullen die beesten een trauma hebben zeg. echt vreselijk

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:12

Ik hoop maar dat deze man er niet weer met een waarschuwing afkomt, zoals het hem al vaak gelukt is. Het zijn altijd dezelfden!

Ook ben ik benieuwd wat er met de paarden gaat gebeuren als ze weer wat opgeknapt zijn. Zouden er staartjes achteraan komen of niet..gaan ze meteen naar de slacht of etc..

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:12

Ik denk dat een paard meer met zijn eigen overlevingkansen bezig is dan dat van zijn buurvrouw.Als je het over haar veulen hebt is dat misschien weer een ander verhaal.
Ze zullen zich wel eens beter gevoeld hebben ja.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:13

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:14

Het is echt zo verschrikkelijk wat er gebeurd! Het had niet eens hoeven te gebeuren, alleen omdat zo'n domme vent zijn paarden niet verplaatst!!! Boos!

Ik hoop dat de rest van de paarden het redt, het is al erg genoeg dat er 17 het niet hebben gered. En ik zag op het nieuws ook een paard drijven, echt heel heel erg!!!

En dat ze die vent alles willen laten betalen vind ik terecht, van mij mogen ze ook die dieren in beslag nemen en die vent een verbod geven dat hij nooit meer dieren mag houden!
Helaas haal je hier de verdronken dieren niet terug! Boos!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:14

Pinacolada schreef:
Ik hoop maar dat deze man er niet weer met een waarschuwing afkomt, zoals het hem al vaak gelukt is. Het zijn altijd dezelfden!

Ook ben ik benieuwd wat er met de paarden gaat gebeuren als ze weer wat opgeknapt zijn. Zouden er staartjes achteraan komen of niet..gaan ze meteen naar de slacht of etc..

Waarschijnlijk wel ..... was anders ook met de meesten gebeurd ..... maargoed dat staat los van het goed houden van paarden en idd ik ben ook heel benieuwd of er nu eens iets gaat gebeuren ....

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:16

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:16

Tsja mijn broertje heeft meegeholpen met de paarden te vervoeren, het waren tot gister toe bijna alleen veulens die gered zijn omdat deze van het droge stukje af worden geduwd, ze worden ondergebracht in een loods bij een boer in de buurt, daar liggen ze nog helemaal na te rillen, kan best zijn dat ook een paar van deze dieren het neit meer overleven...
Ik heb gehoord dat er eerst wel het dubbele aantal paarden stond, dus dat hij wel een gedeelte weg heeft gehaald...Maarja het was natuurlijk overduidelijk dat alles weg moest, met zulke weersalarmen.. Mijn broertje is met mijn buurman tot savonds laat bezig geweest met koeien en schapen ophalen... Dit was maar goed ook!
De dieren die verdronken zijn, waren te zwak en hebben zich laten vallen in het water... Het is ijskoud om zolang tot je middel in het water te staan... dat houd geen enkel dier lang vol.. Ze staan ook nog eens op een soort ring, aan de binnenkant zit een gat van 4 meter diep, en aan de buitenkant gewoon weide met water...
Tis gewoon enorm zielig...

Maar wie weet of al die paarden van die ene man zijn, of dat ze bij hem in de opfok staan??
Laatst bijgewerkt door rensju op 02-11-06 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:17

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:17

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:18

Schandalig dit, en het is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Iedere levende ziel kan toch wel bedenken dat die beesten er met dit weer niet moeten staan. Daar heb ik echt geen goed woord voor over. Ik hoop dat ze die man flink aanpakken. Onderzoekje lijkt me zeer op zijn plaats.