Huertecilla schreef:
Tja zo heb ik met twee grote terreinwagens meegemaakt dat een vrouw invoegde tussen de eerste die met een kort sleepkabeltje met rode vlag de tweede speelte...
Je wil verder niet weten wat ik in 20 jaar op de motorfiets in NL voor aanslagen heb meegemaakt. Je wil echter OOK niet weten wat voor volslagen onredelijke doorgedraaide ruiters ik op de motorfiets ben tegengekomen.
Mijn schoonvader zit als fanatiek wandelaar vol met verhalen over aso ruiters en als ik hem dan naar motorfietsen vraag is hij erg genuanceerd. Over ATB-fietsers is hij niet positief trouwens.
Oh, maar als je motorrijder bent, dan weet je dus wat automobilisten je kunnen flikken! Want ze doen het niet alleen met ruiters. En ik ben nu juist extra voorzichtig met motorrijders, want je hebt ze zo omver gereden. IK wil dat niet op mijn geweten hebben maar veel mensen zitten daara kennelijk niet mee. MAar het is eigenlijk een soortgelijk verhaal. Motorrijders zijn 2 wielers en dat maakt ze gewoon extra kwetsbaar. Ruiters zijn ook extra kwetsbaar omdat ze op vluchtdieren rijden die uiteindelijk toch een eigen wil hebben en sterker zijn.
Ik vind de ATB fietsers nog meevallen. Een wielrenpeloton is veel erger. Die vinden dat de weg hen toebehoort en dat al de rest moet wijken. Zo niet krijg je een grote muil van ze.
Huertecilla schreef:Mijn ervaring is dat het ook vaak voorkomt dat ruiters hun gevoelens van onzekerheid en angst over EIGEN vaardigheid op en andere projecteren.
Ruiters dienen wel te bedenken dat de overige verkeersdeelnemers er van uit mogen gaan dat de ruiters zich eveneens als normale verkeersdeelnemers gedragen. Niet minder, maar ook niet meer en heel fijn als je meer ruimte en gelegenheid KRIJGT.
HC
Dat is ook mijn ervaring en dat vind ik heel irritant. Vooral aangezien IK meestal degene ben waarop ze hun angst projecteren. Dat doen ze overal, niet alleen buiten de manege maar ook er binnen. Iedereen moet zich aan hen aanpassen.