Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:EDE/DEN HAAG - De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in Ede 21 verwaarloosde Welsh pony's in beslag genomen, waaronder twee zeer jonge veulens.
De dieren stonden in hun eigen uitwerpselen in donkere stallen en hadden geen drinkwater. Volgens de inspecteurs hadden de dieren enorme dorst.
Dat heeft een woordvoerder van de dienst vrijdag bekendgemaakt.
Het is de tweede keer in twee jaar dat de eigenaresse is bekeurd voor verwaarlozing van pony's.
Morrie schreef:Deze paarden zijn Norikers, een ras dat je sober moet voeren, geef ze kilo's krachtvoer en de problemen stapelen zich op. Het is erg moeilijk om een goed dieet voor dit ras uit te dokteren, met behulp van een holisit is het mij gelukt, maar per Noriker verschilt het ook nog wat ze aan krachtvoer kunnen verdragen, dus zomaar even 6 kilo biks erin gooien op een dag, werkt absoluut niet
Ik heb jaren op dit bedrijf gewerkt en gewoond en ken het bedrijf en de eigenaar dus goed.
In de wei bij de stal waar mijn paard nu staat, staat een heel oud paard, het meest vertroetelde paard van NL kunnen we wel stellen, maar vlees komt er niet op, wat ze haar ook voeren, en ze hebben echt ALLES al geprobeerd, onder begeleiding van de DA. Komt er een argeloze wandelaar voorbij die denkt: oh, jeetje wat zielig, ff bellen naar de DB, dan bestaat de kans dus dat ook dit paard gewoonweg opgeladen en afgevoerd wordt......
Arabesk schreef:De paarden kregen mais elke dag! In het weiland.
Arabesk schreef:Heb je het tegenverhaal gelezen?
http://members.lycos.nl/pelgrimspark/
Jij suggereert nu dat er NIETS is gedaan. Dat is niet waar.