Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:22

De foto's zijn schandalig!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:23

Even een tikje off topic

Zijn jullie allemaal al weer vergeten dat er vele duizende dieren zijn afgemaakt door de AID vanwege een vervelende ziekte (kippen, koeien, varkens etc.) en hoe de mensen die de pech hadden in van die afgesloten gebieden te staan, helemaal nergens meer naar toe mochten...ook niet met een ziek paard???
Niemand meer de beelden van dieren die met een knijper in een vrachtwagen weden gegooid op hun netvlies??? Dat je niet eens hooi of ander voer mocht gaan halen, dat de paarden hun stal niet uit mochten omdat er misschien ergens een ziek dier stond??? En nog geen dag later werden al die verboden weer ingetrokken en konden we gwoon onze gang gaan. Soms doen die mensen dingen omdat er van hun vrwacht wordt dàt ze reageren en niet hóe ze reageren....

Ik ben bijzonder blij met organisaties zoals de dierenbescherming en andere instanties die het welzijn van mens en dier in de gaten houden, maar soms heb ik de indruk dat er nogal overhaast en paniekerig wordt gereageerd.

Nu weer on topic:
Let wel! Ik heb het hier niet over het gelijk of ongelijk van de inbeslagname!!! Ik kan me voorstellen dat mensen na het zien van de foto's van de werkelijk zieke paarden zo reageren. Maar er was hier geen sprake van rondwandelende skeletten in de drek, overdekt met zweren en wonden.

Wellicht was het wijzer geweest om met Wanda om de tafel te gaan zitten en te kijken wat er aan gedaan kon worden, ipv rigoreus de boel opladen en meenemen.

Maar goed...ik ben ook wel eens daar op het erf geweest en heb toen vooral gezonde (ietwat viezige) paarden zien staan, die duidelijk in hun nopjes waren. Ik heb dus misschien een gekleurd beeld....

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:24

Die hoeven zijn niet goed te praten!

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:28

Als de DB ze meteen heeft meegenomen zonder een waarschuwing dan lijkt het me duidelijk dat het idd ernstig was. Anders krijgt men eerst wel een waarschuwing. Een mager paard hoeft niet meteen te betekenen dat het paard verwaarloosd wordt, maar als je naar de hoeven kijkt dan weet je eigenlijk al genoeg. Dat ze wat brokkelen is nog daar aan toe, maar ze zijn veel te lang. En mocht de DB een fout hebben gemaakt, dan komt dat vanzelf wel naar buiten via de pers.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:30

avanoort, graag meer tekst en uitleg dan deze oneliners.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:31

Er is zeker plus minus 4-6 maanden geen smid geweest, als het niet langer is!!!!!!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:33

Uitleg, ja oke.

Ik vindt de foto's dus schandalig, deze paarden worden niet goed verzorgd, kijk eens naar die hoeven, daar is zeker 4-6 maanden, of zelfs langer geen smid bij geweest.
Laat staan dat paard met het oog, en dat die verhalen over zieke en oude paarden.
Er is hier niet goed voor deze paarden gezorgd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:48

dit vind ik van een heel ander kaliber:

Citaat:
EDE/DEN HAAG - De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in Ede 21 verwaarloosde Welsh pony's in beslag genomen, waaronder twee zeer jonge veulens.

De dieren stonden in hun eigen uitwerpselen in donkere stallen en hadden geen drinkwater. Volgens de inspecteurs hadden de dieren enorme dorst.
Dat heeft een woordvoerder van de dienst vrijdag bekendgemaakt.
Het is de tweede keer in twee jaar dat de eigenaresse is bekeurd voor verwaarlozing van pony's.

Even als vergelijkingsmateriaal Clown

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:54

Als ze nog even gewacht hadden, was deze situatie ook zo gegaan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:58

onzin natuurlijk arabesk. Er zijn altijd ergere dingen, maar dat wil niet zeggen dat deze situatie niet erg is.
Ik snap de hoeven trouwens al helemaal niet. Jij komt daar geregeld over de vloer (begrijp ik?) en je kan notabene zelf bekappen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:59

@ ara: Maar ook hier ken je de achtergrond niet, net zo goed als dat wij de achtergrond niet kennen van het hele gebeuren in Ulicoten. Ik vind dat je dus ook hier dan ook niet zomaar over kan oordelen. Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:00

Ja he ga mij ff de schuld geven. Ik woon 100 km verderop en werk 40 uur. De laatste keer dat ik daar was was op 8 juli op de terugreis vanuit mijn vakantie. Ik heb geen tijd om elke maand alle paarden daar te bekappen.

Op 8 juli stond alles nog fatsoenlijk op de hoeven.

Vorig jaar heb ik daar gewoond en gewerkt.

Er zijn meer mensen die daar gewoond en gewerkt hebben die ook hier op bokt zitten. Al die mensen zeggen hetzelfde: Het is niet terecht.

En weet je waarom ik zelf heb leren bekappen? Omdat we in Edam hetzelfde liedje hadden, dreigementen van de DB boven het hoofd, maar geen enkele hoefsmid die wilde komen. Je staat machteloos.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:00

ik vind dat de dierenbescherming niet goed heeft gehandeld het kan zo zijn dat de paarden op slechte hoeven stonden en mager waren maar het weer wat deze zomer is gweest is ook wel een rede dat een wat ouder paard magerder is dan normaal en dat de hoeven gaan brokkelen en sneller gaan groeien. wij hadden op stal ook een oudje van boven de 20 en wat ie ook maar kreeg slobber mais hooi alles in oevervloed hij werd maar niet dikker. maar integendeel het oudje bij ons had een slechte vacht en overal korsten en dat zie ik bij deze paarden niet hun vachten zien er goed uit en de uitstraling van de ogen zien er ook goed uit alert enz.. van dat ontstoken oog. ik zou er zelf ook eerder wat aan hebben gedaan maar er word gezegt dat het paard te zwak was voor een operatie en dat kan ik dan misschien ook wel begrijpen dat het werd uitgesteld. hoe de db is omgegaan met de paarden en het inladen vind ik absoluut erg. en veulentje v an 3 weken wat een trauma overhoud waarschijnlijk vind ik echt niet kunnen. en nu staan die paarden in een cel en word er alsnog niks ondernomen dat vind ik pas erg je neemt de paarden toch mee om ze te helpen en medicatie te geven integendeel ze worden opgesloten en er word nog niks aan gedaan. dan hadden ze beter bij de eigenaar kunnen blijven die deed nog wat aan de beestjes. ik vind dit echt erg en de db staat bij mij niet meer hoog ingeschreven. ze maken wel vaak vergissingen. en volgensmij is dit er weer 1

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:01

Morrie schreef:
Deze paarden zijn Norikers, een ras dat je sober moet voeren, geef ze kilo's krachtvoer en de problemen stapelen zich op. Het is erg moeilijk om een goed dieet voor dit ras uit te dokteren, met behulp van een holisit is het mij gelukt, maar per Noriker verschilt het ook nog wat ze aan krachtvoer kunnen verdragen, dus zomaar even 6 kilo biks erin gooien op een dag, werkt absoluut niet

Ik heb jaren op dit bedrijf gewerkt en gewoond en ken het bedrijf en de eigenaar dus goed.

In de wei bij de stal waar mijn paard nu staat, staat een heel oud paard, het meest vertroetelde paard van NL kunnen we wel stellen, maar vlees komt er niet op, wat ze haar ook voeren, en ze hebben echt ALLES al geprobeerd, onder begeleiding van de DA. Komt er een argeloze wandelaar voorbij die denkt: oh, jeetje wat zielig, ff bellen naar de DB, dan bestaat de kans dus dat ook dit paard gewoonweg opgeladen en afgevoerd wordt......

Juist schrale paarden die niet teveel mogen hebben zou je bijv (snij) mais kunnen geven, zet aan, maar arm aan energie.
Wij hebben een pony gehad die er graatmager uitzag, maarja, die was dan ook 35 en had zeker geen veulen aan de voet

Arabesk, ik geef helemaal niemand de schuld, ik had alleen begrepen dat jij daar regelmatig over de vloer kwam. Excuus

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:04

De paarden kregen mais elke dag! In het weiland.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:07

een gezond paard wat normaal eten krijgt (heb zelf ook sobere paardjes, die in de zomer enkel leven op gras en als het gras op is, oud hooi) zien er niet zo uit. Dan denk ik aan wormen of een slecht gebit.
Verder die merrie met veulen, dat veulen had er allang af moeten zijn als die merrie er zo kapot aan gaat.l Wij hebben ook noodgedwongen een veulen met 10 weken moetyen spenen omdat de moeder ernstig ziek werd. Veulen heeft er niks aan over gehouden en is schitterend uitgegroeid

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:09

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:10

Arabesk schreef:
De paarden kregen mais elke dag! In het weiland.

Heb jij het gezien dan afgelopen maand??
Er moet iets gebeurt zijn sinds de laatste keer dat jij er bent geweest denk ik arabesk.
Ik heb de foto's gezien van de paarden die in beslag zijn genomen en dat liegt er niet om.
En natuurlijk zijn er altijd nog ergere gevallen.
Maar dat wil niet zeggen dat dit toelaatbaar is en dus minder erg.
Of een paard nu met 1 of 2 ontstoken ogen rondloopt of 1 of 2 benen heeft gebroken.
Het is net zo erg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:10

Ah jij bent er ook weer zie ik.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:13

Arabesk schreef:
Heb je het tegenverhaal gelezen?
http://members.lycos.nl/pelgrimspark/
Jij suggereert nu dat er NIETS is gedaan. Dat is niet waar.

Denk je nou eerlijk dat de mevrouw zegt: Ik kan het niet meer aan, het is me boven het hoofd gegroeid?
Kom op nou, als zij zo goed voor de paarden gezorgd had, hadden ze er heel anders bijgestaan. Jaarlingen hoeven niet vet te zijn bijv, maar zo mager als op de foto's is een schande. Je kunt je vingers tussen hun ribben leggen Boos!
En als jij er al een maand niet geweest bent, kan het heel best zijn dat er niet meer elke dag bijgevoerd werd, en dat jij dat gewoon niet weet.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:13

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:19

Jeannine, dat iets anders veel erger is, is geen reden om dit door te laten gaan.
Omdat er kindertjes bij bosjes sterven van de honger in allerlei 3e werldlanden is het niet erg als er hier af en toe een vermoord wordt?
Dat is net zo'n vage vergelijking.
Nu weer ontopic Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:21

jeannine, dat is toch compleet niet relevant? Dan kan je net zo goed zeggen dat alleen BROOKE paardjes zielig zijn
En ja, de foto's van de belachelijk lange, ingescheurde hoeven, en het wandelende gratenpakhuis geven mij de bibbers.
Ik kijk zeer regelmatig naar animal cops e.d. programma's op animal planet. Geloof me, in amerika wordt je voor minder achter de trailies gezet!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:22

Ken je het gezegde "my best wasn't good enough"?

Prima dat er dan bijgevoerd werd. Maar aan de foto's te zien was het niet voldoende! Prima dat begin juli alles er nog keurig bijstond, maar op dit moment aan de foto's te zien niet. Prima dat mevrouw graag alle kneusjes een kans geeft, maar blijkbaar was dit gewoon te veel van het goede...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:23

Iedereen mag zijn eigen mening hebben gelukkig! Als dat paard met dat oog een normaal oog had gehad, was niemand ergens over gestruikelt.

Ik ben ook op die stal geweest en zo erg was het allemaal niet. Ik lees nu al de hele tijd mee en begin mij gewoon te ergeren! (dus ga maar lekker paardje rijden )
Jeannine